هفتگ
هفتگ

هفتگ

دروغ

توو  ویکی پدیا دروغ اینجور توصیف شده .....


دروغ ادعای باطلی است که گوینده، عمداً آن را به عنوان حقیقت بیان می‌کند. دروغ‌گویی معمولاً به منظور کلاه‌برداری یا فریب یا جلوگیری از حالتی که برای دروغگو نامطلوب است، رخ می‌دهد. دروغ می‌تواند باعث بی‌اعتمادی شود


قسمت اخرشو توجه کنید لطفا ....." دروغ گویی معمولا به منظور جلوگیری از حالتی که برای دروغگو نا مطلوب است رخ میدهد ....



 تو دنیای  ما دروغ گویی  انواع مختلفی داره ...



خالی بندی ... دروغیه که میگی تا جوری که آرزوشو داری باشی ...نمود کنی  .....

دروغ مصلحتی ... دروغیه که میگی تا اوضاع اونجور که دوست داری پیش بره ...

دروغ به خود ... دروغیه که شنونده میدونه دروغه ولی دروغ گو نه .....

دروغ  احساسی .. دروغیه که نه دروغگو میدون دروغه نه شنونده 

کتمان ..... حذف قسمت هایی از حقیقت .....که شنونده رو به سویی ببره که برای دروغ گو مطلوبه ....

دروغ  قراردای ... دروغیه که همه به هم میگن و همه میدونند دروغه ولی باور می کنند ....چون قسمتی از فرهنگشونه ...


دروغ .... دروغ ... دروغ ......چی برای ما مطلوبه تا راستگو باشیم ... انگار هیچی .....

احساس عجیبی دارم .....

انگار با دو تا کامیون اکسیژن بردنم فضا     ولم کردن و  رفتن .....تنهای تنها


نمیدونم هر چی بیشتر فکر میکنم   هی احساس متریکسی  بیشتری پیدا میکنم ... احساس میکنم همه چی و همه کس یه جور مشتقات دروغ اند ....

اصلا انگار تو خیلی از مسائل زندگی تنها فرق دروغ و راست نیتی که تو دلت می کنی ....


نمیدونم قبلا گفتم یا نه ....

بزرگترین دروغی که ما انسانها برای خودمون فرارداد کردیم ....زمان و سن ... قرادادی که تمام خاطرات تلخ و شیرین و روابط و معاشرت هامونو  می کنه چند عدد تحویلمون میده ....

صفحه ایی دایره شکل که  " هر روز زنده شدن "  تبدلیل کرده به " هر شب مردن  " .... قراردادی که با بالارفتن اعدادش بی هیچ دلیل خاصی  سری کارها رو انجام نمیدیم یا بر عکس .... 


بگذریم دیر شد ...




+ تو هیچ یک از دیوار های آپارتمانم  ساعت اویزان نمی کنم ....دلم می خواد وقتی تو آپارتمانم هستم اندازه احساسم سن داشته باشم ...





نظرات 15 + ارسال نظر
admin پنج‌شنبه 6 آذر 1393 ساعت 21:51 http://ewallp.ir

به سایت ما سر بزنید عرفان والیپر ewallp.ir

رها پنج‌شنبه 6 آذر 1393 ساعت 21:57

الان یعنی نیت دو کامنت گذار بالا چیه؟ تبلیغات دروغین؟! اینم هست

مریم گلی پنج‌شنبه 6 آذر 1393 ساعت 22:34

چه دید زیبایی نسبت به سالهای عمر ...

بیوطن پنج‌شنبه 6 آذر 1393 ساعت 23:07

من از هیچ دروغی بیشتر از حقیقت خوشم نمیاد

دل آرام جمعه 7 آذر 1393 ساعت 00:15 http://delaramam.blogsky.com

خیلی هامون با رفتارهامون دروغگویی رو رواج میدیم. شما فرض کن سر کلاس یا محل کارت دیر رسیدی. کمتر کسی حاضر میشه که مثلا بگه به دلیل اینکه پروسه صبحانه خوردنم طول کشید الان دیر رسیدم. چون این رو که بگه طرفش شاکی میشه که کارد بخوره به شکمت خب یه روز بدون صبحانه میومدی! پس ترجیح بر اینه که بگی ترافیک بود و خلاص...

آذرنوش جمعه 7 آذر 1393 ساعت 00:43 http://azar-noosh.blogsky.com

گاهی اوقات دروغ گفتن به خاطر فوضولی بیخود دیگرانه...کجا بودی با کی بودی چرا فلان کار و کردی...آدم اگه بخواد هی توضیح بده که دیگه اعصاب و حوصله واسش نمیمونه مجبوره یه دروغی بگه که طرف گیر نده...من بیشترین دروغم در این زمینه ی به آدم های فوضولِ زندیگم

خورشید جمعه 7 آذر 1393 ساعت 01:16

من خیلی از دروغام برای اینه که راحتم بذارن.
اعصابمو بهم نریزن..
بذارنم به حال خودم.

حمید جمعه 7 آذر 1393 ساعت 01:39 http://abrechandzelee.blogsky.com/

- چند روز پیش توو یکی از همین سریالای تلویزیون یه دیالوگ جالبی درباره ی دروغ شنیدم که حیفم اومد باهاتون شریک نشم. میگفت "حقیقت اونیه که هست، دروغ اونیه که دلمون میخواد باشه"... واقعا هم خیلی وقتا دروغ داره جورِ آرزوهامون رو میکشه. گاهی آرزوهای خوب گاهی هم آرزوهای بد...
- اون قسمت دوم پشتت رو هم خیلی دوس داشتم. واقعا همینه. ما زمان - این مفهومی نادیدنیِ عظیم - رو با ساعت و تقویم خورد کردیم که کارمون راه بیفته. بدونِ فکر کردن به اینکه این عددی کردنش میتونه چه عواقبی برامون داشته باشه...

عاطی جمعه 7 آذر 1393 ساعت 01:45 http://www-blogfa.blogsky.com

یک بار که میخواستم برم دانشگاه.به خاطر اینکه لباس هام ست شه.مجبور شدم ساعتی رو ببندم که باتریش تمام شده بود.از قضا اون روز موبایلم هم جا گذاشتم خونه. داشتم از بی زمانی!دیوانه می شدم.اینکه الان ساعت چنده...اصلن نمیدانستم وقتی میرسم دانشگاه کلاسم شروع شده یا نیم ساعت زود رسیدم یا هرچیزی.....

وقتی رسیدم ، نمیدانم چرااااا! به هرکس می رسیدم میگفتم: ءه ساعتم امروز صبح خوابید:| و بعد ساعت را می پرسیدم!!!!

بعضی وقتا بعد از دروغی که میگم.با خودم فکر میکنم.خب اگر راستش را میگفتی!یا اصلا چیزی نمیگفتی!!چ اتفاقی می افتاد؟

خیلی وقت است که دیگر دروغ غیرضروری:|نمیگم.باشد که کلا نگم!

نوشته تون رو خیلی دوست داشتم.مرسی

باغبان جمعه 7 آذر 1393 ساعت 06:54 http://Www.laleabbasi.blogfa.con

یعنی من دیشب خواب دیدم که اینجا کامنت گذاشتم؟؟
تاجایی که یادم میاد از ایده ی زندگی بدون ساعت خوشم اومده بود
و اینکه به این فک میکردم قد احساسمون سن داشتن چه مزه ایه؟
درمورد دروغ هم که شاعر میگه
صدبار دروغ گفتیو دیدی ثمرش را
راست گفتن چه بدی داشت که یکبار نگفتی
...

ساجده جمعه 7 آذر 1393 ساعت 11:42

در مورد دروغ دوستان نظراتشون رو گفتن اما راجب زمان ی جایی میخوندم که ساعت نباید دایره ای باشه. چون گذر عمر رو خوب نشون نمیده. باید به صورت ی خط باشه تا بدونیم وقتی هرساعتی که میگذره دیگه برنمیگرده.
حالا چ ربطی ب متن شما داشت خودمم نمی دونم. :دی

محمد اسحاقی جمعه 7 آذر 1393 ساعت 13:37

اگه اون تقسیم بندی رو رده بندی هم بکنیم یک رده بعد از "خالی بندی "میشه "دری وری".مثلا تو یه جمعی یه بنده خدایی میگفت "من یه مدتی دو تا پنگوئن از قطب چنوب آورده بودم که تو یخچال خونمون نگهشون میداشتم و صب به صب دو تا تن ماهی بهشون میدادم که بخورن".این دیگه نه خالی بندیه نه کتمان نه انواع دیگه ی دروغ. این دری وریه.

بخش دروغ که جای حرفی نمیزاره خیلی هم عالی بود هم فرمایشات شما هم کامنت حمید ...
ولی اگه ساعت یا بهتر بگم زمان رو کنار بزاریم باعث نمیشه از زندگی عقب بمونیم.... راستش نمیتونم درک کنم خونه ای که ساعت نداشته باشه مزیتش چیه !!!!

شمسی خانم یکشنبه 9 آذر 1393 ساعت 15:28

تجربه زندگی من میگه که اغلب مردم دروغ شنیدن رو بیشتر دوست دارن تا دونستن حقیقت. بدون دروغ گفتن نمیشه تو این جامعه دووم آورد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد