هفتگ
هفتگ

هفتگ

من یک مستاجرم

از قدیم و ندیم صاحبخونه ها اسمشون بد رفته.... اصلا اسم صاحبخونه یک بار منفی گنده دارد که سریع توی ذهن آدم یک تصویر سه بعدی می سازد از یک مرد چاق با سیبیل کلفت که با لگد می زند به در و عربده می کشد و کرایه ی عقب مانده اش را می خواهد.... و مستاجر یعنی بیچاره ... یعنی مظلوم که با بیژامه ی راه راه پشت در قایم شده و به بچه اش می گوید بگو بابام خونه نیست و بچه ی خنگ هم هول می شود و تپق می زند...تصویر صاحبخونه همیشه برای من می شود صاحبخونه ی فیلم گوزن ها که یک گله گوسفند را ول کرد توی حیاط خانه و گفت خونمه،اختیارشو دارم.... و بیچاره بهروز خمیده و نالان پیش رویش سر خم می کرد....

حالا فکر کنید یک نفر با این ذهنیات و فانتزی ها از صاحبخانه، بشود مستاجر.... صاحبخانه مان خودش خیلی وحشتناک نیست طفلی ... از این مدل کارمند ها با یک کت و شلوار بی رنگ و ساده ولی همسرش.... اوووه مای گاد... اصلا از دیدنش استرس می گیرم... تقریبا یکی دوماه یکبار با شوهرش می آید و به خانه سر می زند...یک بار به بهانه ی شوفاژ ... یکبار به بهانه دست و صورت شستن .... خلاصه یک جوری وارد خونه می شود... این دیگر چه تیریپیست نمی دانم! .... انگار بچه اش را دست ما داده... چهار تا ستون و یک سقف سر زدن دارد مگه...

حالا یه کم دیوار ها خط خطی شده و یک کم هم کابینت زیر ظرفشویی آب خورده و تبله کرده.... چیزی نیست که.... در دستشویی هم قفلش خراب شده .... نصف هالوژن ها رو هم مانی سوزونده از بس خاموش و روشن کرده... حالا مگه دونه ای چنده؟... کلید در اتاق هم گم شده.... گلدون های راه پله هم خشک شده ..... آیفون تصویری هم نیم سوز شده ... رنگ یکی از چارچوب ها هم به خاطر ضربه رفته...  اصلا مگه خونه سر زدن داره؟ ... چه آدم های بی ملاحظه ای پیدا میشن ... واقعا تصویر ذهنی من از صاحبخونه و مستاجر درست و دقیقه.... فقط یه تصمیم کوچولو گرفتم اون هم اینکه اگه یه روزی صد تا خونه ی خالی هم داشتم یک دونه اش رو هم به یه آدم مظلوم و ساده و مهربون که قیافه اش شبیه ژان وال ژانه اجاره ندم.... ترجیح می دم خالی بمونن تا اینکه هم بشم بازرس ژاور هم خونه ام داغون بشه...

نظرات 11 + ارسال نظر
باغبان دوشنبه 1 دی 1393 ساعت 21:21 http://Www.laleabbasi.blogfa.con

بوسه ی زندگی دوشنبه 1 دی 1393 ساعت 22:00 http://kisslife.blogsky.com

با این تعاریفی که از وضعیت خونه کردی فکر کنم صاحب خونه حساستون سکته رو زد مهربان جان!!

رضوان سادات دوشنبه 1 دی 1393 ساعت 22:30

مهربان جان بلای دیگه ای هم مونده که سر خونه نیاورده باشین!!!

چه مستاجرایی پیدامیشنا!!!والا

صبا دوشنبه 1 دی 1393 ساعت 22:39

میگم اون زن صابخونتون سیگاری نیست؟ رژ قرمز نمیزنه ؟ ته سیگارش چی؟ ننداخته تو راه پله؟؟؟

زهرا دوشنبه 1 دی 1393 ساعت 23:41 http://surgicaltechnologist.persianblog.ir

شما به اندازه هزینه ای که پرداخت کردی صاحب خونه ای!
مستاجر ما که لامپ سوخته ای رو که عوض می کرد رو هم فاکتور می زد از اجاره ش کم می کرد!فکر کنم همین درست باشه ها!

عاطی چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت 02:51 http://www-blogfa.blogsky.com

بعضی ها هم عجیب پایبند مال دنیان ها

یه خونه داشتیم . دهه 60داده بودیم اجاره. بعداز یک سال مستجره غیب شد!وقتی بابام اینا رفتن تو خونه دیدن هیییییچی از خونه نمونده!هرچی لامپ و کلید و درو سیم و اینا بود برده بود!:دی ی ی

پروین چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت 06:29

:)))))))
ما زیرزمین امون رو یه مدت اجاره داده بودیم به یه زوج جوون مراکشی آمریکایی. بعد از یک مدت دیدیم همه اش بوی تریاک میاد بالا. به جان خودم. حالا اگه بوی حشیشی چیزی بود آدم انقدر تعجب نمیکرد. بعد که بهشون گفتیم بلند شن، یه روز بی خبر در رفتند. پول کرایهء اون ماه رو ندادند چون ما ازشون پول کرایهء ماه آخر رو جوری که اینجا رسمه پیش نگرفته بودیم. اما کلی ظرف و وسایل زندگی اشون رو مثل مجرم ها جا گذاشتند که یه سرویس قابلمهء استیل خیلی باحالشون رو من هنوز دارم!!! سعی کن خونه ات رو به یکی مثل اینا اجاره بدی از من می شنوی

پروین چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت 06:30

پدرم در اومد از توی موبایل این همه رو تایپ کردم. پووووووف

شمسی خانم چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت 09:15

میگم خوشم میاد مستاجر با انصافی هستی

ارش پیرزاده چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت 10:38

ܓܨஜ ونوس ஜܓܨ شنبه 6 دی 1393 ساعت 09:14 http://www.venouse.blogfa.com

من هم مستاجرم هم صاحبخانه
خدا عاقبتم را به خیر کند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد