هفتگ
هفتگ

هفتگ

نظر سنجی

چند روز پیش با محسن باقرلو  نشسته بودیم راجع به حجاب گپ می زدیم ...

نظر من این بود که  اگه تو ایران مسئله حجاب رای گیری بشه رای میاره .. و محسن مخالف بود  قرار شد  از بابک بخوایم و یه نظر سنجی راجع این موضوع بذاره که البته فراموش کردیم

امروز می خوام این موضوع اینجا مطرح کنم و  جوابهای شما رو بدونم ....

فقط ذکر چند نکته جهت در جریان قرار گرفتن بیشتر شما .....


1 . تو ایران حجاب  با دخالت تو حریم خصوصی به هم آمیخته شد  تو این نظر سنجی منظور فقط حجابه ... یعنی تو آزاد باشی با هر کسی که دوست داشته باشی رفت و امد کنی و هیچ  کسی از تو سوال نکه این شخص کیه .... هیچ محدودیتی در کنار هم بودن خانم ها و اقایون وجود نداشته باشه فقط حفظ یه فرم پوششی به نام حجاب وجود داشته باشه ....یا اگه جداسازی بشه فقط پیشنهادی باشه  مثلا مدارس مختلط وجود داشته باشه مدارس دخترانه هم وجود داشته باشه ... جهنت کسانی که احساس میکنند تو مدارس دخترانه راحت ترند ...


2 . مسلما کسانی که این مطلب میخونند  برایند جامعه ایران نیستند ... تو این موضوع هم با محسن اختلاف داشتیم محسن معتقد بود که ضریب نفوذ اینترنت  تو جامعه فراگیر و اگه تو این نظر سنجی 51 درصد رای بیاره برنده است  ..و من معتقدم  درسته الان خیلی جاها  گوشی هوشمند دارند که البته به نظر من هنوز زیر 40 درصد هست وای خیلی ها از اینترنت فقط برای دانلود عکس و وایبر و جک استفاده میکنند و کسانی که این مطلب میخونند و وبلاگ خونی علاقه دارند جز ده درصد روشنفکر جامعه هستند و اگه من 30 درصد هم رای بیارم برنده ام ....

 


3. سوم اینکه  اگر خواستید کامنت بگذارید که من از همین جا خواهش میکنم کامنت بگذارید و نظرتون بگید ....

اول خیلی واضح موافقت یا مخالفت خود را اعلام کنید بعد توضیح و  نقطه نظرتون بگید . 



مرسی منتظرم دوستان خوبم


نظرات 113 + ارسال نظر
پرگل پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 21:15

مشکل فقط اجباری بودن حجاب یا بی حجابیه
من کلن با اجبار تو اعتقادات مخالفم
باید ازادی باشه هر کی دوست داشت حجاب و بذاره و اونی که عقیده نداشت و دوست نداشت حجاب نداشته باشه

خب سوال هم همین بود اگه انتخابات بشه و گزینه اول این باشه که در انتخاب پوشش آزادباشی یعنی اگر دوست داری حجاب داشته باشی اگر دوست داری لخت بیایی بیرون ..و در گزینه دوم اینکه در مجامع عمومی و در سطح شهر یه پوششی اجباری باشه البته منهای دخالت در روابط و تفکیک کردن .... کدومو انتخاب میکنی ....
البته فکر کنم جواب شما گزینه اول ...اگه نیست خبرم کن

خزر پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 21:31

آدمی از هر چی که منع میشه نسبت به اون حریص تر میشه
این مخصوصاً درمورد جامعه ما صدق می کنه به نظرم

شاید به خاطر اینکه شما دید اعتقادی به حجاب داری و به مضرات عدم وجود حجاب واقف نیستی یا قبول نداری .... به شکل یه قاعده دینی نگاهش نکن ... به شکل قانون نگاهش کن ... مثلا شما حریص اید که با ماشینتون از چراغ قرمز رد بشی .....

پروین پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 21:40

من خودم محجبه هستم. اما با اجبار در اعمال حجاب مخالفم. عقیده دارم بخصوص در مسایل عقیدتی اگر آگاهی و انتخاب پشت این تصمیمات و عمل به احکام نباشد ایجاد نفرت و وازدگی میکند. و نتیجه اش میشود همین آش شلم شوربایی که در ایران داریم. دخترک هیچ نشانی از حجاب در سراپایش نیست بجز یک روسری یا شال بسیار کوچک روی فرق سرش که باعت بی احترامی به خود اوست که مجبور به این امر شده و بی احترامی به کسانی که از روی انتخاب حجاب را برگزیده اند.
بعد هم
آرش عزیز، اجبار حجاب خودش نفساً دخالت در حریم خصوصی است. یعنی درهمآمیختگی با چیزی را لازم ندارد تا دخالت در حریم خصوصی افراد باشد.

پروین خانم بحث اجبار نیست بحث قانونه ... صداش نکن حجاب اجباری صداش کن حجاب قانونی .... اینکه در ایران برخورد ناثوابی با این قضیه شده دلیل بر بد بودن موضوع نیست ...
در مورد حریم خصوصی هم قبول ندارم حرفتونو ....
شما خودتون در کانادا زندگی میکنید بهتر از من میدونید دمکراسی یعنی نظر اکثریت .... و اکثریت قانون تعیین میکنه و همه چه اکثریت چه اقلیت باید از قانون پیروی کنند .... اونحا وقتی فروشنده یک فروشگاه میشی مدیر اونجا حتی در مورد اینکه موهاتو چه جوری اصلاح کنی چه لباسی ببپوشی چه جوری حرف بزنی نظر میده و شما اگه بخواید اونجا بمونید مجبور به اطاعتی اید ... شما میتونید بگید حقتون خورده شده تو حریم خصوصیتون دخالت شده ....
تو خارج مثلا تو ایتالیا اجازه نمیدن رو نمای یه خونه قدیمی که خریدی عوض بشه میکن داخلشو درست کن میگن از لحاظ بصری به زیبایی شهر لطمه میزنه و شما اجازه نداری ملک خودتو اونجور که دوست داری درست کنی .... خب این لخت بودن اون خانم در مجامع عمومی به فضای بصری جامعه ضرر میزنه ... مهم نیست که حرف من درسته یا غلط راجع این بحث نمیکنیم موضوع اینجاست که اینم هم یه عقیده است و در اکثریته ....
یه تعریف قشنگس شما غربی ها دارید ... مگید آزادی تا زمانی که به دیکران ضربه نزنه ...
من یه پسر 10ساله دارم که بالغ شده دوست ندارم همکلاسیش که یه دختر خوشکله با شورت بیاد تو کلاس ...
فکر نمیکنی ازادی اون دختر خانم به من و تربیت پسر من ضربه میزنه ....
در نهایت چیزی که قانون بشه دخالت در حریم خصوصی نیست ....

جعفری نژاد پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 21:49

به عنوان یه مرد و ایضن به عنوان شخصی که تا به حال هیییچکس مجبورم نکرده چادر سر کنم و یا هیچ جا احساس نکردم برای حفظ حریم و امنیتم باید چادر سر کنم لذا صلاحیت این که در این مورد نظر بدم رو ندارم. اما در مورد همسر خودم این مورد رو کاملن به عهده ی خودش گذاشتم و دیدم مواردی رو که به تناسب حاضرین یک جمع یا شناخت و عدم شناختش نسبته به افراد خاص روسری و لباس پوشیده (یا کلن حجاب) رو ترجیح داده...

+ در حاشیه یه چیزی رو عرض کنم که شاید مستقیم با موضوع بحث امشبت مرتبط نباشه: اون شب خونه ی شما با عباس موسوی یه بحث کلی بود یادم افتاد به دیالوگ مارلون براندو تو آخرین تانگو در پاریس

براندو خطاب به دخترک میگه: "بزرگترین نتیجه ای که بعد از این همه سال رابطه ی سک... بهش رسیدم این بوده که تمام تصویر رویایی و ابهتی که از جسم یک زن تو ذهن خودت می سازی با آخرین تکه از پیراهنی که ازتنش روی زمین می افته، به زمین می افته و نابود میشه"

با براندو موافقم اونجایی که گفت: "آخرین تانگو در پاریس شخصیت هنری من رو تحقیر کرد" و موافقم باهاش در مورد دیالوگ بالا... به نظر شخص خودم پوشش می تونه به جذابیت منجر بشه، به وقار و به خیلی چیزای دیگه... اما خب هیچوقت نمی تونم خودم رو جای یک زن قرار بدم و در مورد حجاب با مختصاتی که تو جامعه ی ما تعریف شده نظر بدم

چرا فکر میکنی حجاب یه بحث زنونه است .... منم مثل تو همسرمو آزاد گذاشتم چون ما وظیفه تربیت همسرمونو نداریم ... ولی تربیت بچه ات چی اوم به تو ربطی نداره ...؟فرض کن دوست داشته باشی بچه تو با حجاب بار بیاری .. وقتی فضا اجازه انتخاب به تو رو نمیده .... این حق تو نیست که ضایع شده ....

بشرا پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 22:29

با اجبار و زور در امر حجاب و پوشش کاملا مخالفم و معتقدم که باید به عهده ی خود فرد گذاشته بشه ... مثل خیلی از کشورها که هم توش با حجاب میبینیم و هم بی حجاب و نظر شخصی بنده اینه که اون حجاب زوری و اجباری هیچ ارزشی نداره و بر عکسش حجابی که از روی اختیار باشه خیلی با ارزشه و من برای اون افراد خیلی احترام قایلم...
در مورد نظر سنجی هم فکر کنم همون جریان « یواشکی» پست مهربان بشه و خیلی ها از ترس قضاوت شدن و اطرافیانشون نظر واقعی شون رو بیان نکنن.

یعنی واقعا هستن کسانی که نظر واقعی شونو پنهان کنند ؟

رضوان پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 22:33

سلام.
امروز با یک مدیر ارشد و رده بالای دانشگاهی قرار ملاقات داشتم، که به گفته خودش و به نظر هم مذهبی نمیومد. در پایان صحبت ها گفت ظاهر زیبایی دارید منظورم زیبایی و زشتی چهره تون نیست، به نظر نورانی میایید!! انگار که آشنا هستید و باهاتون ارتباط برقرار میکنم.
اضافه کرد این حجاب شما احترام به خودتون و همسرتونه. و این جمله آخر خیلی برام جالب بود. چیزی که از یک فرد غیر مذهبی شنیدم و حس کردم حجابم در یک رابطه کاری آرامشی دو طرفه و احساسات انسانی خوبی رو ایجاد کرده.
راستی باید بگم که نظرسنجی اینترنتی شما به عنوان یک طرح بحث خوبه و با این جامعه آماری و حجم نمونه نتایج قابل استنادی نداره چون در این زمینه تجربه دارم.

اره میدونم قابل استناد نیست ...

رضوان پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 22:34

منم با اجبارش موافق نیستم اما نمیدونم راه درستش چیه چون با حجاب موافقم.

اون اجبار نیست اون قانونه ....

خورشید پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 23:00

به نظر من حجاب حریم خصوصی نیست ... لزوما هر کاری که از فردیت ما سر میزنه نتیجه اش جزء حریم خصوصی محسوب نمی شه ... دخالت تو حریم خصوصی یعنی یکی یکی بیان در ِ خونه تون رو بزنن ببینن شما جلوی پسرخاله و پسر عمه تون روسری سرتون هست یا نه ! ... تو خیلی از کشورها حجاب وجود داره و هر مکانی پوشش مخصوص خودش رو داره ... فقط حد و مرزش با کشور ما فرق داره ... من شخصا با حجاب موافقم ... حالا کاری ندارم که جذابیت حجاب یه عده تو کشور ما از بیحجاب بودنشون بیشتره ... ولی در کل دوست ندارم پدرم ، همسرم ، برادرم تو محیطی زندگی کنن که تو دید ِ شون خانوم های بیحجاب باشه ... شاید یه عده بگن مشکل از یه عده آقایون و نگاه ِ شونه که به نظرم تفکیک تو این قضیه یکم خنده داره .... چون غریزه تفکیک پذیر نیست ...
و مطمئن باشین اگه نظرسنجی هم بشه موافقا خیلی خیلی بیشتر از مخالف ها هستن ... فقط تهران رو در نظر نگیرین ... کافیه به خیی از شهرها سری بزنین و تفاوت پوشش رو ببینین ...

دمت گرم دختر گل ...

اصلا مهم نیست که عقیده ات درسته یا غلط مهم اینکه اینطور فکر میکنی و جامعه بنا به کثرتتون باید به عقیدتون احترام بزاره ....


سه درصدر هر جامعه همجنس بازنند تو غرب 50 درصد تبلیغاتشون راجه به اینکه و تازه می گن حقشون پایمال شده

70 درصد جامعه به چیزی علاقه دارند بعد میگن تو ایران حقوق بشر نقص میشه ....

خورشید پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 23:16

ما تو زندگی اجتماعی خیلی کارها رو دوست نداریم ولی مجـــــبوریم انجامشون بدیم ... خیلی از مسئولیت های شهروندی شاید ارتباطی با ما نداشته باشه اما برای جلوگیری از آزار ِ دیگران یا رعایت حقوق ِ شون باید اون ها رو انجام بدیم ... حالا حجاب ِ اجباری میشه گفت نود درصد ، تاثیری برای کسی که داره اون رو رعایت میکنه نداره و حتی ناراحته که داره جلوی آزادیش گرفته میشه و میگه وقتی رو من تاثیری نداره وقتی اعتقادی ندارم چرا باید رعایت کنم ؟ فکر نمیکنه این هم مثل مسئولیت های دیگه هست [وقتی شما ماشین ِ تون رو جلوی در ِ خونه ی مردم پارک میکنین باعث آزار شما میشه یا دیگران ؟ ]... عدم رعایتش باعث آزار ِ دیگران میشه ... باعث عدم آرامش خاطر ِ یه عده میشه ... خواهشا روی اجبارش از این جنبه ی قضیه نگاه کنین ...

دقیقا

اعتراض به حجاب مثل اعتراض به قوانین راهنمایی رانندگی بگی من خودم شعورم میرسه چه جوری رانندگی کنم .....

تیراژه پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 23:26 http://tirajehnote.blogfa.com/

میدونی پیرزاده جان؟

من فکر میکنم نمیشه فقط راجع لفظ حجاب بحث کرد
پارامترهای زیادی دخیلند
برای اختصار تقسیم بندی میکنم به دو دوره ی تاریخی معاصر
قبل و بعد از انقلاب
قبل از انقلاب که بعد از استقرار پهلوی کشف حجاب اجباری انجام شد و البته در دوره ی پهلوی دوم تا حدی این مساله اختیاری شد اما دست و پا شکسته. دختران مینی ژوپ پوشی که زیر کتک پدر و برادر سیاه میشدند به خاطر نامه دادن به پسر همسایه یا همکلاسی. بحث غیرت مردسالارانه که حتی در فیلم های روشنفکران آن زمان از جمله کیمیایی -که علی رغم علاقه ی شخصی به ژانر کارهایش معتقدم در این مورد فرهنگسازی غلط داشته یا لا اقل تقویتش کرده_ به چشم میخورد تا داستان نویس ها و نویسنده ها حتی صادق هدایت . بحث بکارت. بحث رابطه با جنس مخالف و غیره. این یک فرهنگ مشکل دار است که یکی از مشتقاتش حجاب است.
و بعد از انقلاب که حجاب اجباری شد و بگیر و ببند هایی بود وهست اما معتقدم که الان ما تقریبا آزادی داریم در این زمینه. روسری ها و شال ها چقدر پوشیده هستند؟ ساپورت و آرایش های مجلسی و غیره. گشتIرشاد هست اما واقعا ما حجابی اجباری میبینیم مگر در امامزاده ها یا سازمان های دولتی ویژه؟
با زیربنایی که تحت اللفظ حجاب اجبار میشود مخالفم اما با خود حجاب نه. پوشش برای هر محیطی باید متفاوت باشه. همانطور که نحوه ی گفتگوی من با آقایانِ دوست فرق دارد با دوست ویژه ام. اجبار ها باعث میشود که یک مساله ی منطقی و مثبت هم در جریان پس زدگی ها منفی دیده شود.
حجاب یک مرزه..یک تفکیک قشنگ..یک احترام... با حجاب من تعیین میکنم هر کسی را تا چه حدی به حریم من راه است..یکی از این حریم ها بدن من است.
من با حجاب موافقم

مرسی عزیزم واقعا حجاب باخیلی چیزهای منفی قاطی شده و نمای خوبی نداره

خواننده ی همیشگی پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 23:37

اگه رای گیری بشه من به حجاب رای میدم.
خب به نظر من پیامد حجاب واقعی آرامشه. هم برای خانم ها هم برای آقایون.
منظورم از حجاب واقعی هم یه وضعیتی مشابه خانم های مسلمان در مالزیه مثلا. رنگی و شاد و پوشیده و کامل.
قشنگه و آرامش بخش.
( 27 سال سن دارم. متاهلم . فوق لیسانس دارم. خودمم چادری هستم . البته در بین تمااااام بستگان نسبی ام فقط من و خواهرم چادری هستیم. حتی مامان و مامان بزرگامون هم چادری نبودن.
منظورم اینه که چادر رو خودم انتخاب کردم، پیش از ازدواج.)

مرسی

پری(خاموش) پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 23:52

منم با حجاب اجباری مخالفم به شدت،کسی که هیچ اعتقادی بهش نداره و وقتی به اجبار میزاره وچند تا فحش نصیب کسی که مجبورش کرده و شایدم به فلسفه حجاب نثار کنه ،اینجوری این حکم خدا که در نظر خیلیا مقدسه هم تو جامعه کریه میشه ،حجاب یه عقیده است و هر کسی فکر میکنه عقیده خودش درسته ،به نطرم خوب و بد بودنش نسبیه ،اگه اجباری نبود نفرتی هم ایجاد نمیشد، به نطر منم رای نمیاره ،با احترام به نظر دیگران من که دل خوشی از حجاب ندارم و باهاش مخالفم

مرسی

یک معلم جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 00:00

سلام من یک معلم با 26 سال سابقه هستم و به مدرسه ای می روم که چادر اجباریه برای معلم ها ...خیلی بدم میاد...همه معلم ها هم همینطور.همه جلوی در مدرسه چادر سرشون می کنند و موقع برگشتن هم یکی توی کوچه اول و دیگری تا پای ماشین بعدش چادر رو گلوله می کنند و می چپانند توی کیفشون بعد لبخندی می زنند و بی خیال و شاد به خونه می روند.
اجباری کردن مساویست با تنفر ...البته همه کار های این جامعه چون همینطوریه زیاد جای تعجبی نداره!

یه سوال به پرسم ؟
شاید منظورتون فقط چادر روسریه ...
شما وقتی اجبار از رو یه چیز بر میدارید و اختیاریش میکنید این حق میدید که هر کسی هر کاری خواست بکنه مثلا شما راضی اید همکارتون با تاپ و دامن کوتاه تشریف بیارند ....

البته این لباسی که عرض کردم بد نیست ... خواستم بگم وقتی اختیاری باشه همه کاری ازاد میشه ... اگر موافقید که هیچ ولی اگر اونجور دوست ندارید ... به چادر و حجابتون به شکل یه یونیفرم کاری نگاه کنید ... تو تمام دنیا هم مرسومه که لباس کارمند ها رو تعیین کنند و این اصلا مخالف ازادی شما نیست .

مهدی جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 00:04 http://audiology.blogfa.com

موافقم
ببین بابک جان خیلی به اینی که میگی قشر فرهیخته ای هستیم که میام اینجا اعتقاد نداشته باش. یا اگر اعتقاد داری خیلی بهشون امید نداشته باش. تو مسایل کلان اجتماعی همون افراد کف جامعه به آموزش ها بهتر و دقیق تر جواب میدن. یک نمونش ببین چند نفر از این دوستایی که برات نظر گذاشتن به حرفت منطقیت کردن که اول مثل آدم و شفاف بگن موافقن یا مخالفن. اکثرا خواستن اول شرط و شروطشونو برای دیگران بگن و این قبیل صحنه ها زیاده.

من ارشم دوستم ... مرسی که نظرتو گفتی و متن کامل خوندی


شاید دوستان متن کامل نخونندن ... این دلیل بر عدم فرهیختگیشون نیست من جذاب ننوشتم دوستم ... مقصر منم

ستاریان جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 00:13 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
موضوع خوبیه برای حرف زدن و نتیجه گرفتن. اما نه در شرایط فعلی ما. منم مثل آقای جعفری نژاد خودم رو دارای صلاحیت برای نظر دادن نمی دونم. اما همینقدر بگم که وقتی همسر چادری من گفت دوست داره بجای چادر مانتو روسری اختیار کنه هیچ مخالفتی نکردم. اما بحث شما اینجا نیست و راجع به خود حجاب نظر خواستید. به نظر من پوشش به طور کلی موجب آرامش جامعه است و نداشتنش نوعی تنش رو ناخودآگاه و ناخواسته بین دو جنسیت ایجاد می کنه و این نشات گرفته از غرایز آدمهاست و با تربیت و آموزشهای اکتسابی شاید بشه کمی کنترلش کرد اما باید کنترل کرد چون غرایز رو نمیشه سرپوش گذاشت و به طور طبیعی و غریزی این کشش هست و حجاب نوعی مانع برای این کشش غریزی ایجاد می کنه که لازمه ی داشتن روابط اجتماعی داخل در یک چارچوب اخلاقی میان آدمهاست البته تعریف اخلاق وابسته به جامعه ای هست که اون چارچوبها رو تعیین می کنه و حدود حجاب هم وابسته به همین تعریفهاست

دقیقا .. ولی موضع حجاب همونقدر که به خانمها ربط داره به اقایون هم ربط داره

داود (خورشید نامه) جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 00:21

من موافقم
( خوبه بنده خدا توی انتهای پست گفته اگه می خواین نظر بذارین اول خیلی واضح موافقت یا مخالفتتون رو اعلام کنین بعد روضه بخوننین!!)

ممنون دیگه داشتم نا امید میشدم که نتونستم حرف مو بنویسم ..


داود جان من به شما به خاطر داشتن یه همچین دختری تبریک میگم .
دست راستت رو سر ما

الهام جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 00:25 http://elham7709.blogsky.com

خوب راستش من با حجاب مخالفم، چون برعکس شعارها و تبلیغات رایج معتقدم حجاب در بیشتر مواقع محدودیت میاره، قبول دارم که خیلی از ورزشکارا در سطح مسابقات جهانی حجاب دارند ولی میدونیم که مسائلی هم پیش میاد، در حالی که وقتی مسابقه ای مثل شنا یا پاتیناژ رو میبینیم خیلی توجه به لباس اونها یا بدنشون نمیکنیم این هنرشونه که آدم رو جذب میکنه !
توی ایران اونقدر این مسئله تعاریف مختلفی داشته که هرکسی به خودش اجازه میده به نوعی بهت تذکر بده، من نسبت به این موضوع حساسیت دارم، چرا باید به خودمون اجازه بدیم به حریم خصوصی دیگران وارد بشیم فقط به خاطر اینکه عقایدمون چیز دیگست. مثلا هزینه کردیم، وقت گذاشتیم، برنامه ریختیم و برای آخر هفته کنسرت فلان خواننده رو خریدیم ولی دم در سالن یه عده که معلوم نیست صلاحیت تشخیص حجاب یا بد حجابی رو از کجا دارند بهت تذکر میدن! نه تذکر نمیدن! با لحن خیلی بدی تحقیرت میکنن که مانتوت یه وجب بالای زانوته یا مثلا رنگش مناسب نیست پس برگرد خونت! همین حرف بیخود باعث میشه حس شادی در آدم فروکش کنه و روزت خراب بشه! یا مثلا خانمها توی سالن نباید خیلی دست بزنن چون معلوم نیست چه اتفاقی در بعضی آدمها میفته!
من تو خانواده مذهبی بزرگ نشدم، اما عقایدم نسبت به عصرم تا حدی سنتیه! روابطم و حد و مرز هایی که برای خودم تعریف کردم شاید از نظر بعضی ها تاریخ گذشتست، بدون حجاب برتر تو جامعه فعالیت دارم و در جمعهایی که جنس مخالف هستند اگر باشم میدونم چیکار کنم که به حریم من کسی وارد نشه.
ما حق نداریم راجع به شخصی ترین مسئله یک زن و نوع پوشش اون قانون وضع کنیم چون نوعی تحقیر و توهینه.

ببخشید زیاد حرف زدم، این نظر شخصیه من بود، حرف بقیه هم محترمه.

دوستم من تو پست هم گفتم اینکه کسی اجازه داره به شما راجع به عقید هاتون کن کاش کنه درست نیست و منم مخالفم به نظر من کنسرت دیسکو ... بار .... قمار خونه باید وجود داشته باشه چون فرود به داخل اونجا با صلاح دید خودت انجام میشه حتی معتقدم در بعضی از اینجا ها میشه حجاب رعایت نکرد ...
و در مجامع عمومی شما باید به قانون احترام بزاری

کیوی جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 00:32 http://kiwiland.blogfa.com

من دوست دارم همونطور که خودم صلاح میدونم پوششم رو انتخاب کنم. همونطور که وقتی مشهد و قم میرفتم دلم میخواست مانتوی پوشیده تر بپوشم و موهام رو کامل بدم زیر روسری و حتی در مواقعی چادر بپوشم. چون احساس میکردم توی اون فضا باید اینطوری بود. ولی نه لزوما در همه جا. و در مسافرت های خارجی و همینطور بعد از مهاجرت حجابم تعریف شده در لباس مناسب پوشیدن و رفتار مناسب یک خانوم با وقار رو داشتن.
من آرامش رو اینجا دارم تجربه میکنم. اینجا که نه کسی به من که با یک تی شرت و شلوار میگردم نگاه میکنه و نه به خانوم روبنده پوش عرب و نه به دختر بلوند روس دامن کوتاه پوش. چرا باید راضی باشم به حجابی که مایه اعصاب خوردی بود برام! من دختری بودم خجالتی که از ترس اینکه مبادا حراست دانشگاه بهم گیر بدن و آبروم جلوی بقیه بره، مانتوی سورمه ای بلندی میپوشیدم که آخرین دکمه اش هم روی زانو بسته میشد. ولی باز هم جلوی در دانشگاه نگه داشته میشدم تا توسط نگهبانان هیز بازجویی بشم که چی؟ بهتره یک دکمه دیگه هم مانتوت داشته باشه زیر زانو!!!
هیچ وقت احساس آرامش نکردم توی ایران. هیچ وقت. من هیچ وقت هیچ وقت اهل آرایش نبودم. اهل شال کوتاه یا مانتو کوتاه یا شلوار تنگ و ساپورت هم نبودم. فقط دختری بودم که بخاطر ورزشکار بودنم و هیکل باریک و بلند توی چشم بودم و بخاطر این قضیه خجالت زده!!! باورتون میشه؟
ولی الان دیگه نیستم. خیلی خوشحالم و به خودم و به دختر بودنم افتخار میکنم و از هیچ چیز شرمنده نیستم. آدمهای اینجا نه با هیزی و نگاه های عجیب و غریب و طولانی و زننده که با لبخندهاشون به من اعتماد بنفس میدن.
من مخالف اجبارم. مخالف حجاب تو خالی اجباری ایران.

خب اگه یکی شعور بالای شما رو نداشت تکلیف چیه اگه قانونی وجود نداشته باشه یکی به خودش اجازه میده با سوتین بیاد امام رضا ...
خب قانونی وجود نداره و حق هم با اونه ...

بشرا جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 00:52 http://biparvaa.blogsky.com

ببخشید من فراموش کردم که بگم با حجاب مخالفم... و منظورم از حجاب هم پوشاندن موها هستش.

مرسی که گفتی

ساجده جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 01:12

با کامنت اول خورشید خیلی موافقم. بنظرم حجاب خیلی هم خصوصی نیست.نمیخوام بگم زن حجاب رعایت کنه تا مرد به گناه نیفته چون خودمم با این حرف خیلی کنار نیومدم اما حجاب توی جامعه در کل تاثیرگذاره. شاید توی جامعه هم تا یه جایی اجبار براش لازم باشه.اما نه طوری که تو جامعه ما رواج داره.
یعنی هیچ وقت نباید کرامت انسانی هیچ فردی زیر سوال بره.

مرسی

ساجده جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 01:16

درضمن من چند سالی هست که چادر رو به عنوان حجاب انتخاب کردم و طی این چند سال هر روز راضی تر و خوشحال ترم چون با روحیاتم خیلی سازگاره.

خوشحالم برات

بابک اسحاقی جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 01:26

من هم درست مثل جعفری نژاد آقایون رو در پاسخ به این سوال صالح نمیدونم . پس اگر منظورت اینه که با حجاب موافقید یا مخالف فقط خانم ها باید جواب بدند چون هیچ آقای محجبه نداریم .

حجاب به تو هم ربط داره
اونا خودشونو قایم میکنند از دید تو پلشت

بابک اسحاقی جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 01:29

اما در خصوص پوشش فکر کنم انتخاب نوع پوشش جزء حقوق اولیه یک انسان هست . هرکس بنابر سلیقه اش پوشش خودش رو انتخاب میکنه .

یعنی این مهم نیست که اکثریت یه چیزی بخوان و معتقد باشند پوشش تو اذیتشون میکنه ؟

مریم انصاری جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 01:50 http://ckelckeman.blogsky.com

سلام.

اگر در مورد حجاب، رأی گیری بشه، من به حجاب رأی میدم.

توضیح، اینکه:

با حجاب به معنی رعایت کردن حد و مرز عرفی، دینی و قانونی برای پوشش، موافقم ضمن اینکه معتقدم در رعایتش هیچ اجباری نباید باشه. مطمئناً با این روشی که بزرگان کشورمون در پیش گرفتند و با زور و فشار، یک شکل مشخصی از حجاب رو به خانم ها تحمیل میکنند (شکلی که بر اساس تعریف و سلیقه خودشون هست)، کاملاً مخالفم.

به نظرم کافیه یک حداقلی برای پوشیده بودن تعریف بشه (به عنوان قانون). بعد از اون، هر کس بنا بر اعتقاد و مسیر فکریش، می تونه «انتخاب» کنه که محجبه باشه یا نباشه. ولی این وسط، همه موظف باشند که اون حداقل رو رعایت کنند و فقط کسانی که اون حداقل رو رعایت نکردند، بازخواست بشن.

حُسنش هم اینه که:

1. خانم هایی که حجاب اعتقادشون هست، از خانم هایی که به زور عرف و قانون (چون همه دارند، پس اونها هم مجبورن داشته باشند) حجاب رو رعایت می کنند، شناخته و تفکیک میشن. یعنی حجاب، میشه لباس فکر اشخاص... نه یک تیپ.

2. خانم هایی که اعتقادی به حجاب ندارند، چون آزادی رو در پوشیده نبودن می دونند اغلب... بنابراین، به تعریفشون از آزادی، احترام گذاشته میشه.

موافقم

محسن باقرلو جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 01:59

به آرزوت رسیدیا ! کامنتات دو رقمی شد شیمپل !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد