هفتگ
هفتگ

هفتگ

نتیجه نظر سنجی ...

دوستان گل  خیلی ممنون از اینکه هفته پیش به من منت گذاشتید و نظرتون درج کردید ممنون ....



من تمام نظرات با دقت خوندم و هر کدوم که نکته ای به نظرم اومد جواب دادم ... خواهش میکنم مراجعه کنید و اگه نکته ایی به نظرتون رسید برام بنویسید ...


 ولی ظاهرا من طبق معمول نتونسته بودم منظورم رو خوب بیان کنم ......


نظر سنجی ما دو تا گزینه داشت ....


فرض کنید الان سال 57  و یه نظر سنجی داره برگزار میشه


گزینه اول :

حجاب اختیاری .... یعنی پوشش هر کسی به خودش ربط داره میتونه حجاب بذاره و میتونه لخت بگرده .... دفیقا همین ورژن که الان تو غرب داره اجرا میشه .... نیازی هم به توضیح بیشتر نیست چون نمونه زنده اش  موجوده


گزینه دوم :

 حجاب  یعنی پوششی که قانون تعیین میکنه مثلا همین مانتو و روسری که الان موجوده  یا کمی بیشتر یا کمتر در جوامع عمومی و رادیو تلویزیون و تبلیغات و غیره رعایت بشه ... فقط همین کاری به روابط  دختر و پسر و بستن جاهای غیر اسلامی نداشته باشند .. مدل گزینه دو اصلا تو ایران فعلی ما اجرا نشد و فقط یه ایده است .....




به هر صورت نظر سنجی انجام شد و گمونم کسانی که با حجاب موافق بودن بیشتر بود 


و من محسن باقرلو رو بردم .... من تنها میخواستم بگم .... فلسفه حجاب اگر هم اشتباه باشه  که نیست چون در ایران اکثریت داره باید بهش احترام بزاریم ....


و قشر روشنفکر ما  نه تنها احترام نمیزارند در خیلی موارد من دیدم که  از موضع بالا به این اشخاص نگاه می کنند


از طرفی هنوز واسه من سواله جوامع اروپایی و مترقی چه جوری همیشه نظر اکثریت رو لحاظ میکنند  و برای اقلیت احترام میگذارند ...


مثلا طبق آمار خودشون سه درصد جامع تمایل همجنس گرایی دارند یا همجنس گرا هستند  تقریبا 50 درصد تبلیغات و فیلم ها و کارتونهاشون تو این موضوع متمرکز شده و را به راه راهپیمایی میکنند که حقوق این سه درصد پایمال شده

ولی جامعه ای که تقریبا 70 درصد موافق حجاب هستند نه تنها حمایت نمی کنند بلکه دائما بیانیه صادر میکنند که حقوق بشر رعایت نشده و....





نظرات 26 + ارسال نظر
پروین پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 22:42

آرش عزیزم
من هنوز جواب هایت را به کامنت های پست قبل نخوانده ام و خودم هم با اینکه موافق حجاب یعنی درواقع درستش این است که مقید به حجاب هستم، اما با اجبار برای اعمال حجاب مخالفم. معفقدم اگر حکومت مایل به اشاءهء (همزهء متصل ندارم) حجاب در اجتماع است باید فرهنگ سازی کند و بعد انتخاب را به عهدهء شهروندان بگذارد.
اما خیلی از دیدت به این مساله خوشم آمد. من یک خاطره از خودم را تعریف کنم. موقع آمدن به ایران به دلیل آمدن به سوی شرق و اختلاف افق و ... کسی که بخواهد نمازش را به موقع به جا آورد باید در هواپیما نماز بخواند. خود من همیشه از طرف غربی ها با واکنش مثبت روبرو شده ام در این مورد. مثلا به شوخی گفته اند برای ما هم دعا کن و یا سوال می کنند و ... اما امان از هموطنان. بخصوص اوایل که جوانتر بودم و بیشتر به نظر مردم اهمیت میدادم واقعاً خجالت میکشیدم. خیلی ها چنان سر میکشند و با انزجار نگاه میکنند که نه انگار اصلاً با مفهومی به اسم نماز و عبادت یا با موجودی به اسم مسلمان ِ شاید خوب و آدم وار در تمام عمرشان آشنایی داشته اند.

فرهنگ سازی مهم ترین اصله اگه تو این سی ساله بجای اجبار فرهنگ سازی بود الان وضعیت خیلی بهتر بود

پروین پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 22:48

الآن جوابت را به کامنتم خواندم. گفتی به آن به صورت حجاب قانونی نگاه کنیم و نه حجاب اجباری.
با این حساب من با اعمال این قانون مخالفم. عقیده ندارم که وجود بی حجابی در جامعه به خودی خود باعث اشاعهء فساد در آن جامعه میشود. جامعهء الان ِ ایران خود مثال نقضی است برای این باور.
البته شاید جواب این مساله را هم در کامنتها داده باشی. باید سر فرصت همه را بخوانم.
موفق باشی دوست خوب من

حجاب یا بی حجابی باعث فساد نمیشه ما به غیر از حجاب مسئل دست و پا گیر دیگر عرفی و قانونی داریم که سهم اونا بیشتره در جهت اشاعه فساد
مثل جداسازی ها ... دبریستان یا حت دانشگاه و دبستان مثل نبود مراکز تفریح حتی خانه های عفاف
مثل عرف جامعه ما که سکس دختر بد می دونند ... و خیلی چیزهای دیگه
البته به نظر من

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 22:58

با سلام به پروین خانوم
یه خاطره هم من در همین راستا بذارید تعریف کنم یه روز داشتم توی خیابان می رفتم و یک موتوری جلوی پام ترمز کرد و گفت چه موش گنده ای!!!( اشاره داشت به ریشم که یکم بلند تر از حد معلوم بود) کلی به ریشش خندیدم همونجا طرف فکر کرده بود حال سرداری اخوندی کسی رو گرفته به خیال خودش!!!

میدونی پروین خانوم جان مشکل ما از همون اول خلقتمون "ظاهر بینی مون" بوده وگرنه این بلاها سرمون نمیومد
به یارو نگاه کردیم دیدم ریش داره گفتیم حتما ادم خوبیه ...حالا به یارو نگاه می کنیم می بینیم ریش داره میگیم ادم اشغالیه والی اخر

دقیقا

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 23:10

ارش!!
موضعی که تو دنبال میکنی موضع درستی است تو داری میگی جماعت روشنفکر که میشنند و بلند میشن دموکراسی دموکراسی میکنند بهتره به نظر اکثریت ملت ایران ( در اینجا موضوع حجاب ) احترام بذارند
در حال که اینطور نیست و عموما این جماعت باسوات ! جماعت را تحقیر می کنند و در این پارادوکس دست و پا می زنند

فکر می کنم این زبان الکن منو فقط تو می فهمی داود جان دقیقا منظورم همینه

دل آرام پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 23:14 http://delaramam.blogsky.com

خب آرش جان قانون با اجبار چه فرقی داره؟! من این رو متوجه نشدم.
آخه هر مدل قانونی افراد رو "مجبور" به اجرا کردنش میکنه دیگه. و چیزی که من دیدم حتی خیلی هایی که با فلسفه وجودی حجاب موافق بودن، با اجباری بودنش مخالف بودن...

اجبار نظر اکثریت نیست فانون نظر اکثریته

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 23:18

دلارام جان قانون یعنی اجبار
اوونهایی که گفتند اجباری نباشه مفهوم قانون رو نمیدونن
وقتی چیزی به همه پرسی گذاشته شد و همه رای دادند قانونی می شود و اجباری میوشد که همه ان را رعایت کنند چه حجاب باشد چه رعایت حقوق سگها!!

داود (خورشید نامه) پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 23:40

خداییش برای من هم سوال بود که حجاب باشه ولی اجباری نباشه یعنی چی ؟؟؟
بگمونم منظورشون این بود که حجاب رو قبول دارن که خوبه ولی از گشت ارشاد که هی چپ و راست بهشون گیر بده بدشون میاد

خورشید پورامینی جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 00:16

من الان رفتم پست قبلی رو با همه ی کامنتا خوندم.
راستش اون خورشید خانومی که اونقدر قشنگ حرف زدن من نبودم.. احتمالا خانم خورشید دنیای خورشید بودن.

من فکر می کنم منظور آقای پیرزاده از قانون و اجبار اینه که اجبار..یعنی تحمیل عقاید. یعنی همین که الان داره انجام میشه. یعنی می خوان به زور مومنت کنن.
اما قانون یه هنجاره. مثلا ایستادن پشت چراغ قرمز قانونه.حالا من به نظرم کار مزخرفیه وایسادن پشت چراغ اما اجباره که منتظر بمونم. و این اجبار هرچند که من اعتقادی بهش ندارم اما هنجاره برای جلوگیری از تصادف و اینا..
بحث حجاب هم همینه.
منم نظر آقای پیرزاده رو دارم.
به نظر من هم حجاب به عنوان قانون (و نه اجبار) جامعه رو حفظ می کنه از خیلی فساد ها..

قانون نظر جمع که تو به اجبار باید انجامش بدی

البته در جوامع دمکراسی همیشه جا برای فعالیت اقلیت هست یعنی گروه اقلیت اگر فانون اکثریت قبول نداشته باشند بهش احترام میزارند ولی از مجاری قانونی با فرهنکگ سازی سعی میکنند اکثریت به سمت خودشون بکشند ...

تو هم مثل اون یکی خوشید خانم گلی با کمالات

خورشید پورامینی جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 00:32

راستش فکر می کنم مشکل ماها اینه که می خوایم آدما رو (به زعم خودمون) درست کنیم نه جامعه رو.
هر فرد برای خودش عقاید و سلایق و افکاری داره که به ما هیچ ربطی نداره.
ما باید مسیری رو تعیین کنیم که جامعه رو بهتر کنه.
اگه میگن قانون نه اجبار..
چون اجبار یعنی فردو عوض کردن.
و قانون اما جامعه رو تغییر دادنه.

من خیلی حرف می زنم.
خیلی خیلی ممنونم آقای پیرزاده..
من با هر پست شما فکر کردن رو یاد می گیرم.
درسی که تو همه ی این 12 سال تحصیلم جای تدریس از ذهنمون خطش زدن.
واقعا هر پنجشنبه برای هفتگ جور دیگه ای مشتاقم.

مرسی لطف داری ... مرسی که میخونی پست هامو

سیاه سفید خاکستری جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 00:41

جواب این پستتون پستیه که خانوم مهربان چند وقت پیش راجع به کارهای یواشکی گذاشتن. هفته ی پیش وقت نکردم پستتونو بخونم ولی الان که پست و بعضی نظراتو خوندم بعضی از دوستان به این اشاره کرده بودن خامومی که تو اجتماع حجابش کامل نباشه باعث فساد میشه. خانومی که بخواد باعث فساد بشه میشه و 1000 راه داره برا عرضه ی خودش و چیزی با انداختن مو داخل روسری و مانتوی چند سانتیمتر بلندتر درست نمیشه. جنابعالی هم بهتره اگه علاقه داری حجاب تو جامعه بیشتر باشه به جای اینکه بخوای راجع به حقوق اولیه ی خانوما که نهایتا به پدر و مادر و همسر مربوط میشه نظرسنجی(!) بذاری راجع به فلسفه و مزایای حجاب بگی تا تو جامعه ی واقعی غقیده ای که میخوای برنده باشه هر چند که به نظرم کنکاش راجع به حقوق اولیه ی افراد باید جرم باشه و مجازات داشته باشه تا کسی به این کاری نداشته باشه کی چادر می پوشه و کی ساپورت تا یکی از بزرگترین مشکلات جامعه یعنی ظاهرسازی و دورویی رفع بشه

من فکر کنم به جای اینکه راجع فلسفه و مزای حجاب بنویسم بهتره که اصلا ننویسم ... چون واقع نمیتونم اونچه تو ذهنم میگذره بگم ....

1 - من نگفتم حجاب یا عدم حجاب باعث فساد و جلوگیری از فساد میشه ... عوامل فساد چیزهای دیگری هستند سهم حجاب یا بی حجابی در فساد بسیار اندکه ....

2 - من نگفتم فلسفه حجاب درسته و اونهایی که معتقد به حجاب نیستند دارند اشتباه میکنند .... من گفتم درست یا غلط 70 درصد مردم بهش معتقدن و دمکراسی حکم میکنه بهش احترام بزاریم

3 من علاقه ندارم تو جامعه حجاب بیشتر بشه ...توقع دارم دمکراسی پیشرفت بکنه و کسانی مثل شما که فکر کنید حجاب دمکراسی گذاشته زیر پا ،و حقوقتون ضایع کرده ، بپذیرند در حال حاضر حجاب عین دمکراسی ... و اگه اعتراضی بهش دارند با احترام به قانون سعی کنند از طریق فرهنگ سازی نظرشونو به اکثریت به تبدیل کنند ...

مرسی از اینکه رک صحبت کردید ممنون

مریم انصاری جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 01:26 http://ckelckeman.blogsky.com

سلام.

خدمت جناب آقای پورامینی:

جمله ی «با حجاب موافقم ولی با اجبارش نه»، نظر من هم بود. به این معنی که:

یک حداقلی به عنوان پوشش تعیین بشه که همه ملزم بشن اون حداقل رو رعایت کنن و صرفاً کسانی که اون حداقل رو رعایت نکردند بازخواست بشند یا به اونها تذکر داده بشه و...

این اجباری که الآن می بینیم (گشت ارشاد)، حقیقتاً بازی با اعتقادات مردم هست. من هم برای شما یک خاطره بگم:

من به شدّت به حجاب اعتقاد داشته و دارم. الآن مدتی هست که چادر رو انتخاب کردم ولی قبل از اون، با وجود اینکه چادر نداشتم ولی کاملاً پوشیده بودم. عرض شود که یک روز بنده یک مانتویی که قدش بالاتر از زانوم بود، پوشیده بودم و چون مانتوم احساس کردم کوتاهه، یک شلوار کتانِ شش جیب پوشیدم و موهام هم کاملاً پوشیده بود. مادرم هم همراهم بود.

نزدیک ایستگاه متروی بهارستان، خانوم چادری از گشت ارشاد جلوی ما رو گرفتند. گفتند: تو که موهات پوشیده س چرا مانتوت کوتاهه؟ گفتم: مانتوم کوتاهه ولی شلوارم کاملاً آزاده. هیچ قسمتی از بدن من مشخص نیست.

گفت بخوای زبون درازی کنی می دم ببرنت با باتون بزننت.

دست آخر هم گفتند فقط به خاطر مادرت میذارم بری وگرنه می دادم بندازنت توی ماشین ببرنت!

حقیقتاً این قانون نیست. بازی با دین و اعتقادات مردمه.

عاطی جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 01:30 http://www-blogfa.blogsky.com

نظر دادن راجع ب یه چیزایی سخته

ما توو فرهنگی بزرگ شدیم ک حجاب حلال مشکلاته!و مهمترین مسءله. چ اونی ک خارج از کشوره چ اوونی ک تاحالا مرزو هم ب چشم ندیده. بعضیا شاید بتونن بپذیرن خدا نیست.ولی نمیتونن بی حجابی رو بپذیرن.دیدم ک میگم:دی

به هر حال ما از یه خاک و کود و نور و آب تغذیه می شیم و باید اکثریت حجاب را بپذیره.
ما نمیتونیم وقتی سیب رو با گلابی!پیوند میدیم.انتظار داشته باشیم شکل خیار شه:دی

مثلا فکر کنیم ک درخت نخل توو هوای سردسیرهم میتونه به همون زیبایی رشد کنه!ولی انقد خودشو توو جای گرم دیده ک باورش نمیشه هوای سردم واسه ش خووبه!

خدا خودش راه درست رو جلوی پامون بذاره ایشالا

سیاه سفید خاکستری جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 02:04

جناب پیرزاده راجع به بند سومی که تو پاسخ به کامنتم گفتید چند تا نکته رو باید بگم:
1.گفتید ( کسانی مثل شما که فکر کنید حجاب دمکراسی رو گذاشته زیر پا و حقوقتون رو ضایع کرده) از کجای حرفم این برداشت رو کردید که نظرم اینه حجاب دموکراسی رو گذاشته زیر پا؟! من داشتن حجاب رو به خصوص تو محیطی که اکثرا کم حجاب باشن فوق العاده تحسین می کنم و همه ی عزیزانم هم حجاب کامل دارن. بحث ما سر اینه که اجبار باید باشه یا نه.
2. شما احتمالا در جریان وضع قوانین کشور نیستید. قوانین به همه پرسی و نظرخواهی گذاشته نمیشن. قوانین بین دولت و مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد هستن و نظر مردم اعمال نمیشه. برای مثال قانون مجازات اسلامی مصوب 92 بعد از کش و قوس های زیاد بین مجلس و شورای نگهبان تصویب شد ولی در قانون اساسی که بازنگری اون آخرین بار سال 68 یعنی 25 سال پیش به همه پرسی گذاشته شد راهی برای اعمال نظر اکثریت در وضع قوانین جاری کشور پیش بینی نشده.
3. من نمیگم غرب 100 و ایران صفر ولی شما ببین همسر رئیس جمهور سابق ایران( آقای احمدی نژاد )با چادر میتونه تو نیویورک بچرخه ولی وقتی کاترین اشتون میاد رو سرش به زور روسری میذاریم و بعد امثال آقای رحیم پور ازغدی که به عنوان تئوریسین (!) شناخته میشن تو سخنرانی های جدی شون با لفظ آبجی (!) اشتون راجع به خانم اشتون و بهتر یا بدتر شدن حجابشون اظهار نظر می کنن. بازخوردی که قانون مورد دفاع شما داشته ترویج دورویی و ظاهرسازی و فسادهای بیشتر و یواشکی و خاله زنک بازی بوده و دیگر هیچ

سلام دوستم
در مورد قسمت یک :
من از این قسمت حرفتون که فرمودید : " حقوق اولیه خانمها نهایتا به خانوادش مربوطه و بعد به بنده پیشنهاد دادید بجای نظر سنجی ، .......راجع فلسفه حجاب بنویسم و بعد هم متذکر شدی که ای کاش قانونی بود که کسانی مثل من که در مورد حقوق اولیه فضولی میکنند برخورد کنند " متوجه شدم که شما حجاب جزو حریم شخص یمی دانید و مغایر با اصول دمکراسی که صد البته نظرتون برای من محترم است .

البته من خیلی ای کیوم بالا نیست و ممکنه اشتباه متوجه شده باشم ولی من چنین برداشتی کردم .

اما در مورد قسمت دوم :


از این سه نهادی که نام بردید دو نهاد یعنی دولت و مجلس با رای مستقیم مردم انتخاب میشن و در واقع نماینده مردم هستند ....قرار نیست که برای هر قانونی رای گیری بشه البته این بحث قدیمی و من با خیلی ها داشتم و همه در جوابم میگن کاندیدا ها از فیلتر شواری نگهبان رد میشن و من بهشون میگم خب مردم میتونند رای ندن الان ده دوره از انتخابات دولت و مجلس گذشته .. اگه واقعا کاندیدا های مورد علاقه شون نیستند پس چرا بیشتر از 70 درصد در رای گیری شرکت میکنند ... و دوستان دلایل مختلفی میگن که مردم میترسند به مهر در شناسنامه احتیاج دارند .. ساندیس میخورن شعور سیاسی پایینی دارند و غیره .....که البته من هیچ کدومو قبول ندارم ... که البته مهم نیست و بحث ما راجع این موضوع نیست
ولی در نهایت من متوجه بیان این مطلب از سمت شما نشدم ... من که در پست خودم وقتی گزینه دوم رو توضیح دادم گفتم که فرم مورد نظر من به هیچ عنوان با شرایط فعلی جامعه سازگار نیست و صرفا یک ایده است من اصلا با کارها و قوانین و شرایط حاکم بر جامعه چه در زمینه حجاب و چه در زمینه قانون گذاری موافق نیستم ...

در مورد قسمت سوم :
من اصلا متوجه ربط موضوع که گفتید با مطلب نشدم ...
خب که چی ...

خانم اشتن به کشور ما احترام گذاشتند جز این هم ازشون انتظاری نبود ....
اقای رحیم پور ازغدی هم چرت و پرت گقتند .. جز این هم ازشون انتظار نبود

بعد چه جور به این نتیجه رسیدید که قانون حجاب این بلا سر ما اورده ؟
یعنی رشوه خواری ... باند بازی ... اختلاس میلیاردی ... سپردن منسب های مهم به کسانی صلاحیت نداشتن ... تحریم های ناجوان مردانه .... جشم هم چشمیاقتصادی سیاستهای غلط اقتصادی ... فرهنگ پایین شهری .. عرف خاص اجتماعی ... هیچ دخلی تو فساد نداشتند ...


ببین دوست من خیلی موضوع پچیده و پرت شد من آدم ساده ایی هستم و خیلی هم بلد نیستم فنی صحبت کنم من یه سوال می پرسم شما اگر جوابتون مثبته که جواب این کامنتو ندید و اکر منفی لطفا فقط ب این سوال پاسخ بدید .....

اگه یه روزی به شما ثابت بشه که 70 درصد مردم موافق قانون حجاب هستند ( همون حجاب اجباری)
شما به این قانون احترام میزارید یا خیر ؟

کیوی تازه وارد جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 03:06 http://kiwiland.blogfa.com

نمیدونم چطور شما برداشت کردین که باقرلو رو بردین؟؟؟!!!! من هم مثل شما تمام کامنت ها رو خوندم!
واقعا متوجه نمیشم چرا شما فکر میکنین اگر قانونی برای پوشش نباشه قراره همه برهنه توی اجتماع بگردن؟؟؟!!!!! چرا فکر میکنین فقط مرم ما و قانون گذاران و در کل مسلمونا هستن که میدونن بهترین پوشش برای مردم و جامعه و ... چیه؟؟!!!واقعا درکش برام سخته.
کاش یک کم اطلاعاتتون در مورد بقیه جوامع و کشورها بیشتر بود تا به این راحتی قضاوت نمیکردین.

من اینجوری فهمیدم که برنده شدم که نظرات شمردم بعد به محسن باقرلو زنگ زدم و ایشون هم تایید کردن که بنده برنده شدم البته طبق قرارمون من باسی درصد آرا هم برنده بودم ....البته جواب این نظر سنجی برای من و محسن خیلی مهم نیست

من یه سوالی مطرح کردو و دوستان جواب نوشتند هم شما کامنتها رو خوندید و هم من هر کدوم هم برداشت خاص خودمونو کردیم ... اگه این نظر سنجی کمک کرده که دیدتون کامل تر بشه که خوشحالم اگر هم دید دیگری دارید برای من محترمه .....


در مورد قسمت دوم حرفتون : من کی گفتم اگه قانونی نباشه ملت لخت میان تو خیابون

من گفتم بر عکس انچه تبلیغ میشه در ایران حجاب یه مسئله شخصی تلقی نمیکنند و اکثریت جامعه دوست دارند خانم ها در سطح شهر پوشش مناسب داشته باشند ... این قضیه غلط یا درسته مهم نیست به نظر شما غلطه ... به نظر من درسته ... مهم غلط یا درستیش نیست مهم اینکه در اکثریته ...

در مورد قسمت سوم هم حق با شماست من خیلی از جوامع دیگر اطلاعات ندارم و اونجا ها نبودم ... ولی یادم نمیاد قضاوت کرده باشم ...

داود (خورشید نامه) جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 11:30

با سلام به خانم انصاری عزیز
فکر می کنم در شرع و سپس در قانون بر اساس شرع در ایران این حداقل گذاشته شده ولی انچه که شما به ان پرداختید معمولا اشکالی است که مجریان قانون از قانون تفسیر می کنند ( یعنی این حداقل برای هر مامور گشت ارشاد متفاوت است ) دوم ابزار شدن مساله حجاب در دست سیاست مداران است بارها دیده ایم وقتی گروهی از سیاستمداران جبهه مخالف را می خواهند بکوبند از این ابزار استفاده می کنند
سومین مسئله خود مامور است بینوا خودش به پوششی که خودش دارد ایمان ندارد و از طرفی تبلیغات منفی و نفرت عمومی از شغلش اتش حقارت و حسادت را در او مشتعل می کند و پاچه می گیرد
و اینها هیچ کدام نه به قانون ربط دارد نه به شرع نه به اسلام نه به دین

داود (خورشید نامه) جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 11:42

بد نیست در رابطه با این بحث این پست رو بخونین که چطور برخورد یک مامور روح یک دختر را خراشیده در حالیکه او هم ادمی معمولی بوده مثل همه
دختران و زنان بواسطه روحیه اسیب پذیر و تصمیم گیری بر اساس احساس همیشه ماده اولیه هر پروژه ای در دست سیاست مداران بوده اند . همه ما به خوبی می دانیم که اگر در این مملکت یک راه برای نابودی حجاب باشد ان راه اتوبان گشت ارشاد است
به قول علی شریعتی وقتی می خواهی چیزی را نابود کنی از ان بد دفاع کن
و انان به خوبی ! دارند بد دفاع می کنند

ان پست:http://nikolaa.blogfa.com/post/15

مریم انصاری جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 18:38

خدمت جناب آقای پورامینی گرامی:

با کامنت دومتون و اون پستی که اشاره کردید موافقم. ولی اون «حداقل»ی که شما فرمودید که در قانون ما مشخص شده هست، با چیزی که داریم در اِعمال اون به صورت فراگیر می بینیم، تفاوت از زمین تا آسمان است.

اگر موردی که بهش اشاره کردم، یکی دو تا بود، می تونستیم بنا رو بر این بذاریم که قانونمون حداقل رو جور دیگه ای مشخص کرده و اِعمال سلیقه ی مجری قانون در مواردی استثناء اشتباه بوده. ولی نفس ِ «گشت ارشاد (همراه با ابزار باتون)» مفهوم دیگه ای رو منتقل می کنه. در صورتی که هویت گشت ارشاد، یک هویت قانونی هست.

منظورم از «حجاب باشه ولی اجبار نباشه» رو یکبار دیگه واضح تر خدمتتون عرض می کنم (چون در یکی از کامنتهاتون فرمودید منظور از این جمله رو متوجه نشدید):

کشور ما یک کشور اسلامیه. قانونش هم باید بر اساس دستورات دینی مون باشه. از طرفی در هیچ کجای قرآن، بالاخص راجع به حجاب مردم عادی، بحث «اجبار» نبوده. قانونی که وضع میشه به نظرم بهتره «حداقل»های دینی مون رو در نظر بگیره نه «حداکثر» رو.

یعنی اون اندازه ای که مرد و زن با آرامش در کنار هم بتونند فعالیت داشته باشند، بشه قانون برای حجاب. نه حجاب کامل!

حجابِ تقریباً کامل، در کشور ما قانونه و در حال حاضر، همه ملزم به رعایتش هستند. در این شکی نیست. ولی نظر شخصی من اینه که حجابی که از ترس مأمور و گشت ارشاد باشه، هیچ ارزشی نداره و قطعاً سمبل مذهب ما و اعتقادات مذهبی ما نیست.

به نظرم بهتر و پسندیده تر این هست که قانونمون طوری تغییر پیدا کنه که ارزش ها و قیمت ها مشخص بشه (مطمئناً منظورم این نیست که اجازه ی برهنه شدن یا بد لباسی، داده بشه... در کامنتِ پستِ نظرسنجی، در این مورد بیشتر توضیح داده ام).

یعنی اینکه دست خانوم ها در انتخاب حجاب کامل، حجاب نسبی و بی حجابی، باز باشه. فقط در چنین شرایطی هست که حجاب، ارزش داره. چون مشخص میشه چه کسی که از روی «آگاهی» حجاب کامل/ نسبی (شکل فعلی) رو «انتخاب» کرده در شرایطی که نه خبری از گشت ارشاد هست و نه اجبار.

ببخشید، خیلی طولانی شد. ولی منظور ِ لااقل من، از اون جمله، همین بود.

حمید جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 20:19 http://abrechandzelee.blogsky.com/

چیزی که میخوام بگم خارج از بحث اصلی هست ولی فکر میکنم مهمه و نیازه بهش اشاره بشه. و اون استفاده ی صحیح از آمارها در نوشته هامون هست. حرفم روی آمارهایی هست که در پاراگراف آخر ارائه کردی. باتوجه به اینکه بحت مورد اشاره جزو دغدغه های من هست مطالب زیادی درباره اش خوندم و هیچ جا ندیدم که اعلام شده باشه همجنسگرایان سه درصد جامعه هستن. یعنی تا حالا هیچ آمار رسمی ای زیر پنج درصد ندیدم. و دوم اینکه گفتی "پنجاه 50 درصد تبلیغات و فیلم ها و کارتونهاشون تو این موضوع متمرکز شده "... درباره ی این موضوع هم تشکیک جدی هست. یعنی از هر دو تبلیغ، فیلم و کارتون یکی به مساله ی همجنسگرایی پرداخته!؟...
مخلص کلام اینکه بهتره در به کار بردن آمارها و درصدها بیشتر احتیاط کنیم یا اگر چنین میکنیم مطابق با سند و مدرک باشه تا صدمه ای به اعتبار کلی حرفهامون نزنه.
در پایان یه نوبه ی از اینکه با این نوشته ها دیگران رو به تفکر دعوت میکنی ممنونم.

آماری که من دادم بر اساس شنیده هام بود البته مطمن باش اگه بحث راجع هم جنس بازها بود حتما آمار دقیق ارائه می کردم ولی این پست فقط یک مقایسه بود که فکر کنم هر چقدر اشتباه گفته باشم باز مقایسه درستی بود به هر صورت حق باشماست و قبول دارم حرفتو نو .....

حمید جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 20:29 http://abrechandzelee.blogsky.com/

و یک نکته ی دیگه... اینکه چرا در جوامع مترقی با توجه به اقلیت مطلق بودن همجنسگرایان باز انقدر بهشون پرداخته میشه به نظر من یه دلیل منطقی داره. چون هنوز فرهنگسازی لازم برای عدم برخوردهای خشن یا تحقیرآمیز با اونها انجام نشده و تا اونموقع باید بیشتر از سهمشون (یعنی درصدی که از جامعه تشکیل میدن) گفته بشه. نمونه های خوبش رو در کشور خودمون هم میتونیم ببینیم. مثلا در مورد اقلیت کلیمیان. تعداد کلیمیان ایرانی حدود بیست هزار نفر هست ولی در مجلس شورای اسلامی یک نماینده دارن. در حالیکه اگر جمعیت کشور رو بر تعداد نماینده ها تقسیم کنیم متوجه میشیم هر دویست و هفتاد هزار ایرانی فقط یک نماینده دارن. این یعنی فرهنگسازی و احترام نمادین به اقلیتهایی که ممکنه به هر دلیل پتانسیل پایمال شدن حقوقشون وجود داشته باشه. البته اینکه آیا در عمل هم نظام ما به اقلیتها احترام میذاره یا نه اون یه بحث دیگه هست. من دارم در تئوری میگم...

یک روز راجع این موصوع تو وبلاگت نوشته بودی خواستم باهات حرف بزنم ولی تقاصا کرده بودی که مخالفان حرفی نزن منم چیزی نگفتم این موضوع همجنس بازها موضوع مورد علاقه منم هست و به نظر من تو خیلی از موارد مخصوصا کامنت بالا داری اشتباه می کنی به هر صورت یه روز میام پیشت یه گپی راجع این موضوع باهم بزنیم چون حرف زیاد دارم

بشرا جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 21:38 http://biparvaa.blogsky.com

با حمید موافقم ... کاش آمار ِ ذکر شده رو با منبع ذکر مینوشتید.
به عنوان یک ساکن ِ بلاد کفر!! تا حالا هیچ تبلیغ اینجوری که شما فرمودید ندیدم... اگر هم راهپیمایی توسط این قشر صورت گرفته اعتراضشون به این مساله بوده که هنوز بعضی از ایالت ها ازدواج دو همجنسگرا رو رسمی نمیدونن ، کما اینکه طی سال گذشته خیلی از جاها ازدواجشون رسمی شده الان ...
یک نکته ای که برای من سوال شد اینه که آیا شما معتقدید که در ایران حقوق بشر رعایت میشه؟؟!!

نه عزیزم حقوق بشر تو ایران رعایت نمیشه اما نه در مورد حجاب در مسال دیگه باهات موافقم

در مورد همجنس بازها اینجا فضای مناسبی برای توضیح نیست انشالله اگه عمری باقی بود یه پست راجع بهش می نویسم اونجا مفصل حرف می زنیم راجع بهش

نیمه جدی جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 22:20

سوالی که برای من پیش اومده اینه که چطور فهمیدین 70 درصد جامعه با حجاب اونم با شکل و شمایل فعلیش موافقه؟ کامنتای پست قبلیتون ملاکه؟ البته که باید بگین تقریبن 70 درصد کامنتگذاران وبلاگ هفتگ. بعد تا اونجایی من کامنتارو خوندم تقریبن اکثر قریب به اتفاق گفتن با حجاب اجباری و دستوری مخالفن که.

این نظر سنجی خیلی جدی نیست من یه قراری گذاشته بودم که اگه سی درصد هم تو این نظر سنجی با من موافق باشند پس در کل جامعه 70 در صد با من موافقن البته این یه قرار کاملا من دراوردی است و پایه و اساس نداره به هر صورت شما حرف های منو خوندی کامنت ها رو هم خوندی توجه داشته باش قشری که اینترنت دارند و از اینترنت بر ای خوندن وبلاگ استفاده می کنند برایند جامعه ایران نیستند
حالا امار من مهم نیست اگه فکر می کنی حرف من اشتباه است خب بگذر از این پست و اگه فکر می کنی این نظر سنجی کمکت کرده که چه بهتر

م... شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 11:21

سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز.
جناب آقای پیرزاد و دوست عزیز آقای داود خورشید نامه
بدون رودربایستی به هر دوی شما عزیزان انتقاد دارم.
آقای پیرزاد شما دقیقا مصداق حکومت سال 58 عمل کردید با طرح پرسش چند وجهی و تا حدی گنگ که معنی و مفهوم کلی آن را فقط خودتون میدونستید و به قول خودتون مفهوم کلی را نتونستید توی سوال جا بدهید نظر سنجی راه اندختید و کلی جواب از طرف خواننده هاتون دریافت کردید که با اینکه اکثریت این جوابها یکی هستن (با حجاب موافق با اجبار مخالف !!!!!!!) ولی با منطق و دلیل خودتون رای را به موافقت با حجاب گذاشتید..(نظر شخصی خودتون!!)
و جناب آقای داودخورشید نامه هم مهر تایید پای رای نهایی شما گذاشتند با این عنوان که (نقل قول به عین:) ((قانون یعنی اجبار
اوونهایی که گفتند اجباری نباشه مفهوم قانون رو نمیدونن
وقتی چیزی به همه پرسی گذاشته شد و همه رای دادند قانونی می شود و اجباری میوشد که همه ان را رعایت کنند چه حجاب باشد چه رعایت حقوق سگها!!))
پس یعنی کسی که می گوید حجاب خوب است یعنی موافق است و دیگر اما و اگر ندارد و اختیاری در کار نیست!!!!!!؟؟؟؟؟ (خیلی بی منطقی است نه!!!! لااقل در دنیای مجازی که همه با هم دوست و همدل هستیم احتیاج به این سفسطه ها و مغلطه ها و دور زدن ها نیست!!!!
درست است که این نظرسنجی بنا به گفته خودتون فقط نظرسنجی ساده بوده و اصلا مهم و جدی نیست ولی برای منی که فکر کردم, وقت گذاشتم و نظرم را ثبت کردم.. برگردان و به شکل دیگر نشان دادن فکر و نظرم با این تعاریفی که شما و دوست عزیز آقای داود کردید!!!؟؟؟
جالب نیست و من را خیلی به یاد رای گیری های این چند ساله انداختید که نظر و عقیده من کجا و استنباط و استفاده ای که از آن شد کجا.. شاید وقت آن باشد که من هم مثله خیلی های دیگر, نظرهای مثبتم را برای خودم نگه دارم و برای هر چیزی حتی مثبت, از بیخ و بن مخالف باشم تا مبادا روزی بر علیه خودم به کار آید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

من حرف شما رو قبول دارم و از همین جا از شما معذرت خواهی میکنم . من نتونستم منظورمو اونجور که باید توضیح بدم ....

من برای خانم نیمه جدی نوشتم برای شما هم میگم
من سعی داشتم بگم خاستگاه این حجاب اجباری درون مردمه نه دولت ... و دمکراسی حکم میکنه که اطاعت کنیم و هی نگیم حقوق خانمها نقص شده ... به هر صورت فکر کنم فقط من و اقا داود بهمون اثبات شده و به خیلی ها از جمله شما اثبات نشده ... ولی قسمت اول بحث من خیلی مهم نیست خب من این نظر سنجی باختم .... حرف من این نبود روی سخن من با کسانی بود که دمکراسی تا اونجا دوست دارند که فکر میکنند درسته تا اونجا دوست دارند که بهشون فشار نیاد ....

حرف اقا داود هم کاملا منطفیه به نظر من تمام قانون ها اجبار داره ...
اگه حجاب هم قانون باشه که هست اجبار داره ... و نباید اسم اجبار روش بذاریم حالا اگه قانون بدیه ... یه بحث دیگه است ...
ولی انتقادتون می پذیرم ... و از شما معذرت خواهی میکنم .

نیمه جدی شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 14:15

راستش با عرض شرمندگی باید بگم این نظر سنجی به خاطر روشن نبودن موضوع طرح شده از پایه و اساس ایراد ماهوی داشت . به همین دلیل نه تنها به من که به هیچ کس دیگه ای نمیتونه کمک کنه.

چشم ازین نوشته می گذرم . من واقعن نمیدونستم با نوشتن نظرم باعث ناراحتی شما میشم. ولی چون روند غیر منطقی بحث های مطرح شده تو نوشته هاتون باعث ناراحتی خودم به عنوان خانمی که تو این جامعه زندگی می کنم و دنبال ساختن شرایط بهتر برا ی خودم هستم میشه، بهتره نه تنها ازین پست که از مابقیشونم بگذرم.
موفق باشین جناب پیرزاده.

خانم نیمه جدی عزیز من هر چی کامنت خودمو میخونم اثری از اینکه نشان بده من ناراحت شدم نداره من گفتم این یه نظر سنجی ساده است و قواعد کاملا من دآوردی و اصلا مهم نیست اگه فکر میکنید امار من غلط از این نوشته من در گذرید یعنی منو بخاطر این نوشته ببخشید اگر هم کمکتون کرد که چه بهتر ... این حرف بدی نبود ...
خانم نیمه جدی وجود شما و نظرشما و کلا خواننده های هفتگ برای من مهمه .. مخصوصا شما که خیلی وقت ها از کامنت هاتون دقیق و کارشناسی ...

اون کلمه " گذشتن " معنی بخشیدن میداد لا اقل من با یه همچین منظوری نوشتم ....


من و محسن یه گپ دوستانه زدیم و خواستم شما هم در جریان گژ مون باشید ولی قبول دارم خوب مطرح نشد ...

خیلی خلاصه منظور من این بود .....

من میخواستم بگم که خواستگاه حجاب یا همون حجاب اجباری در مردمه نه دولت

به هر صورت سوال من اینه اگه بهتون ثابت شد قبول میکنید که این یه قانونه و باید رعایت بشه یا همچنان حجاب نقص حقوقتون میدونید .



به هر صورت چه موافق حجاب و چه مخالفش باشید برای من عزیزید و محترم ...

پستچی شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 16:16 http://postchii.blogsky.com

آقای پیرزاد
به نظرم شما برداشت اشتباهی در مورد کامنت های دوستان داشتید، اینجا کسی به حجاب اجباری رای مثبت نداد، اتفاقا همه به حجاب اختیاری و رفتار انسانی رای دادن . اول اینکه لازمه که فرهنگ سازی بشه که زن و مرد شاید از لحاظ جسمی با هم متفاوت باشند امما از حقوق یکسانی برخوردارن و عقل و شعور البته و اینکه لازم آدمها برای خودشون احترام قائل باشن . توی یه کشور آزاد هم- اگر خدا قسمت کنه و سفر کنید -می بینید که اکثریت جامعه بدون هیچ آرایش و لباس خاصی در رفت و آمدند ولی روسری و روپوش ندارن بعضا بلوزهایی می پوشن که از روپوشهای پشت ویترین مغازه های ایران هم آزاد تره . صورت ها کاملا بی آرایش و موها بی پیرایش یا باز و یا پشت سر جمع شده. عده ای هم هستند کاملا عریان و عده ای محجبه ولی این سه گروه کنار همند و آقایون هم اونجایی که نمی تونن خودشون رو کنترل کنن جنسشون رو راحت تشخیص میدن و مزاحم دیگران نمی شن .همون دسته ی عریان ها.
اون چیزی که باید اینجا اصلاح بشه نگاه آقایون ه . من معتقدم که اگر توی ایران یک روز حجاب رو بردارن و بگن هر کس هرجور دوست داره بیاد بیرون اون روز بیشترین آمار تجاوز و قتل رو خواهیم داشت چرا ! چون دوقشر از زندان آزاد شدند اول مردهایی که زیر مانتو و شلوار دنبال خط لباس زیر زن ها می گردن و دوم زن هایی که تو فروشگاه دنبال تنگ ترین لباسها برای دیده شدن خط لباس زیرشون هستند .
پس به نظر :
قدم اول فرهنگ سازی ه احترام گذاشتن به خود ه، میان زنها و مردها ست
و قدم دوم آموزش به پسربچه ها و بعدها آقایون در جهت درویش کردن چشمها**
ولی نبودن اینها باعث نمیشه که زنها از حقوق خودشون اونهم انتخاب نوع پوشش عقب نشینی کنن.
اگر در جامعه ی زنان این همه پرسی انجام بشه، (نماینده های مجلس و قانون گذاران نماینده ی ما نیستند) مشخص میشه که همه به دنبال اختیارند. حتی همون خانمهای محجبه که اون روز به نظرم ارزش حجابشون بیشتر معلوم میشه پیش خدای خودشون وکسانی که دنبال اونجور زنها(محجبه) می گردند. ما هم قطعا عریان نمی شیم همونطور که الان کاملا معمولی لباس می پوشیم و به اجبار روسری سر می کنیم اون روز هم معمولی لباس می پوشیم امما روسری سر نمی کنیم.

** "خب من خارج کشور نبودم .... یه کم گنگم .... من 40 سالمه .... ولی زن نیمه عریان هنوز جذابه برام ....

عادی هم نشده ... سخت میتونم چشمامو درویش کنم ... ترجیح میدم اون یه چیزی بپوشه ...

خب اگه چشم چرونی نمیکنم بخاطر روابط اجتماعی ... وجود تعهد ... حفظ شخصیتی که برای خودم ساختم و.... خیلی چیزهای دیگه است

ولی در اینکه جذابه شک ندارم . "

پستچی عزیز گرامی ....
در جواب کامنت شما باید به چند نکته اشاره کنم ...


1 - قبلا از هر چیز امیدوارم ناراحت نشید من به شدت عتقاد دارم که اختلاف سلیقه نه تنها بد نیست بلکه باعث جذاب شدن هم میشه اینکه من نظر متفاوتی با شما رو دارم اصلا معنیش این نیست که شما اشتباه میکنید و من درست میگم من فقط نقطه نظرمو می گم .... ارزش شما و تمام خواننده ها چه موافق من و چه مخالف من بیشتر از این بحث و جدل هاست .....

2 . شما فرمودید که همه به حجاب اختیاری و رفتار انسانی رای دادن ...
خب که چی مگه من راجع این موضوع نظر سنجی کردم شهر آرمانی منم هم همینه ... " حجاب اختیاری و رفتار انسانی " ولی چه ربطی به نظر سنجی من داشت ....
من به محسن گفتم به نظر من اگه همین الان تو ایران رای گیری بشه حجاب ( منظورم حجاب اجباریه ) رای میاره ... من حتی نگفتم این چیزی که رای می اره چیز خوبیه یا چیز بدیه ....فقط گفتم به نظر من اگه همیت الان تو کل ایران ( نه اهالی وبلاگستان ) رای گیری بشه حجاب رای میاره از شما هم همینو پرسیدم ...
خب شما و باق ی دوستان که این کامنت می خونند لطفا سوال گوش کنید ...
به نظر شما اگه همین الان تو ایران رای گیری بشه حجاب اجباری رای میاره ؟ با خیر ...

این سوال نظر سنجی بود حالا شما برو جواب ها رو بخون ...... جوابت زیباست ولی بی ربطه ..

البته نا گفته نمونه بنده هم اشتباه کردم و زیر کامنتها به جای اینکه راجع نظر سنجی صحبت کنم به عنوان موافق حجاب وارد بحث شدم و اصلا همین کار من موضع رو منحرف کرد ...


3 . من بعد از اتمام نظر سنجی با محسن صحبت کردم محسن هم معتقد بود خیلی ها سوال نفهمیدن و در نهایت گفت نظر من درسته حتی گفت تو فیس بوک هم یه نظر سنجی گذاشته و اونجاهم به این نتیجه رسیده نظر من به واقعیت نزدیک تره ...
از طرفی من نوشتم که حتی سی درصد رای ها هم به نفع من باشه من خودمو برنده میبینم ...
( یه جوری میگم برنده که انگار مسابقه ایی در کار بوده ببخشید وازه دیگه به ذهنم نمیرسه )

خب دوستانی که میگن من اشتباه میکنم کامنتهای بیربط جدا کنند ... سوال نظر سنجی یه بار بخونند و درکش کنند بعد دوباره کامنتها رو بخونند ...

4 . در مورد حقوق زن و مرد به نظر من نباید حقوق و زن و مرد یکسان باشه ....زن و مرد حتی از نقطه نظر شعور هم با هم متفاوتند ... جهان بینی متفاوتی دارند اصلا ببخشید که این جور میگم هیچ ربطی به هم ندارند و از بد حادثه اسم هر جفتشون انسانه ... در واقعیت دو تا موجود متفاوتند و با دنیاهای متفاوت ...
در زندگی اجتماعی و حقوق انسانی ، بین زن و مرد باید عدالت برقرار بشه و لازم به ذکره فقط در بعضی از موارد عدالت یعنی برابری ...حجاب هم جزو اون دسته نیست .

5 . راجع پاورقی که گذاشته بودید .. اون قسمتی از پست بود خواهش میکنم کامل پست بخونید ...
من که چهل سالمه اینطورم ... یه پسر 11 ساله که بالغ شده ولی عقلش به خیلی از مسائل نمیرسه و خیلی از مسائل حتی اگه براش توضیح بدی نمی فهمه وقتی با دختر 9 ساله من تو یه کلاس درسه و دختر منم کاملا هیکل یه زن پیدا کرده ... چقدر میتونه مشکل افرین باشه ... و آموزش چشم درویش کردن شما برای من شاید اونم شاید جواب بده ولی برای اون پسر یازده ساله مطمن باشید جواب نمیده .. من تو اون پست گفتم حجاب و حتی تفکیک کلاس نه مدرسه شاید محیط امن تری براشون ایجاد کنه ...

اما در مورد خود بنده هم ببخشید که اینطور میگم به نظر من سکس عادی نمیشه و نگاه تغییر نمیکنه ... این حرفها آموزش و اینها همه یه مشت حرف قشنگ و غیر کاربردیه یه مرد فقط میتونه جلوی خودشو بگیره ... همین .....ولی عادی نمیشه .
بعد این جامعه که شما توصیف کردید مدل زنده اش همین جامعه غربی نیست .... ؟

همینطور که فرمودید من اونجا نبودم ولی تو همون پستی که قسمتی شو نوشتید ... از زبان دوستی که بیست سال اونجا بوده یه سری اطلاعات دادم ....

راحت بگم این عقیده منه اون مدل زندگی ایده ال من نیست و من سعی میکنم خودم و خانواده ام و کشور مو اون طرفی هل ندم .


6 . اون نمایند های مجلس پس از طرف کی رفتن اونجا نشستند .... الان دوره 10 یا 11 مجلسه این یعنی 40 سال گذشته اگه اونا کاندیداهای مردم ایران نیستند پس از کجا اومدن ... اگه انتصابی بودن و تقلبی هستند پس چرا بعد از 40 سال باز مردم میرن پای صندق رای ...
اشتباه نکن من نمیگم نماینده ها ادمهای خوبی هستند من نمیگم اونها انتصابی نیستند و شواری نگهبان قبل از رای گیری اونها رو الک نمیکنه من میگم ... این برایند خواست مردم... و مردم در اکثریت اینو جورند ... تو هر اسمی می خوای روی این مردم بذار .... بی شعور .. احمق ... ترسو ... پاچه خوار ... من بهشون میگم هم وطن ... نکات خوبشونو میبینم و نکاتی که به نظرم بد بیاد تذکر میدم ...


در پایان ...
من تو این کامنتها حداقل ده بار این سوال تکرار کردم و حتی یه جواب هم نگرفتم و احتمالا پست پنچ شنبه بعد راجع همین سواله ....

اگه روزی نظر سنجی بشه و حجاب ( اجباری ) رای بیاره ...

شما این قانون میپزیدید یا به اون به عنوان یه نقص حقوق فردی خودتون نگاه میکنید . ؟؟

داود (خورشید نامه) شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 23:01

با توجه به اینکه این بحث به اتمام رسیده این کامنت شاید محلی از اعراب نداشته باشد ولی چند نکته حدا قل برای تجارب بعدی لازم است که گفته شود:
1-سالهاست که در فضای مجازی میبینم که عزیزان کامنت می گذارند در حالی که کمتر به اصل پست توجه میکنند و معمولا دچار بد فهمی ودر نتیجه گاهی باعث دلخوری می شود ارش در بند سوم پستش به صراحت گفته بود اول موافقت یا مخالت خود را اعلام کنید بعد نقطه نظرتان را بنویسید و تقریبا در 80 درصد کامنتها به این مسئله بی توجهی شد( حتی من این موضوع را در کامنتی اخطار کردم که دوستان توجه کنند که نتیجه نداد)
2- سوال از حجاب بود ایا ما در این مملکت نمیدانیم حجاب چیست ؟ شاید هر کس یک تعریف خاصی از حجاب داشته باشد ( که دوستان در کامنتهاشان به تفصیل شرح داده بودند) ولی معلوم بود که منظور ارش همین حجابی است که در جامعه رایج است و موافقان و مخالفانی دارد
3- اکثر دوستان فرموده بودند ما با حجاب موافقیم اما با اجبارش مخالفیم در اینجا دوستان فراموش کرده بودند که ارش دارد رای گیری میکند و به دنبال تعریف از حجاب نیست ارش دارد می پرسد که ایا با این حجابی که هست موافقید یا مخالف اما دوستان به جای جواب داشتند نظریه پردازی می کردند که که حجاب خوب چه حجابی است.
4-بزرگترین ایرادی که در این مباحثه من دیدم (علی رغم یک چنین مباحثاتی که واقعا بسیار با برکت است بلحاظ به تعقل واداشتن ادمها) ابراز نظرات پراکنده شخصی بدون توجه به چهار چوب بحث بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد