هفتگ
هفتگ

هفتگ

بنز


تو همین ایام عیدی .... خونه خواهرم بودم که برادر کوچیکترم هم اومد اونجا ... حرف می زدیم ... یهو نمیدونم چی شد دادشم گفت

آرش من یه 100 میلیون اضافه دارم 20..... میلیون هم توبده ......بیست میلیون هم افسانه بده ( خواهرم ) منم ماشینم میفروشم میشه 188 میلیون یه بنز دیدم مدل فلان ...2010 میشه خرید 185 میلیون ... من سراغ دارم ... از سال 2010  آرزوی این بنز داشتم می خوام امسال  بخرمش .........عوضش اخر هفته ها میدم بهتون برید باهاش عشق و حال .... یه هفته دست تو یه هفته دست افسانه ....

از اونجا که موضوع کاملا شوخی به نظرم اومد خندیدم ... و مسخره اش کردم .. گفتم من یه ماشین ریش تراش یک و نیم میلیونی دیدم سه هفته است می رم دم مغازه اش باز دلم نمیاد خرج کنم بر می گردم با " اپی لیدی " مهناز صورتم میزنم .....

با لحن جدی تری گفت خب اشتباه می کنی کی می خوای زندگی کنی پس 40 سالت شد ....بعد بهاره (زن دادشم )گفت امسال رفته یه کفش 800 تومنی یه  دو سه تا پیراهن 400 تومنی دو سه تا  شلوار300 تومنی واسه خودش خریده ....دادشم با صدای بلندتری به صورت تاکیدی مثل  " جیگر " گفت بله... بله ....  پس چی.... الان دیگه نپوشم کی بپوشم ... خدا بهم داده خرج نکنم ناراحت میشه ....


خلاصه خندیدم ... خندیدیم ... جاتون خالی  مسخره بازی دراوردیم  اون روز تموم شد ....



من خودم اینچنین آدمی نیستم ... شایدم هستم فقط فرم آرزوهام شبیه اونها نیست ....نمیدونم ولی هیچ وقت نتونستم دلیل  شفافی بیارم که چرا نباید اینگونه بود ... 



کسانی که فراوان مشروب می خورند و سیگار می کشند ... میگن چرا باید این تن مونو سالم بفرستیم زیر خاک ده سال زودتر میرم هرجور دلم خواست زندگی میکنم ....

کسانی که فراون رابطه می گیرند .. میگن مگه چند بار زندگی میکنیم ....چرا تنمونو بدیم مورچه ها بخورند .. خب .



همیشه به این جور آدمها می گفتم فکرتون و ایده تون درسته ... آرزوها و لذت هاتون  چیپ و کوچیکه ....... بزرگتر لذت ببرید عمیق تر حال کنید .... 

و تمام این سالها برای شعور زندگی این جور افراد دعا می کردم ....


اما امسال فکر کنم برام دعا کردن ... شعورم رفته بالا ... چون بجای اینکه دعا کنم داداشم شعورش بره بالا... دعا کردم بنزشو بخره .....





نظرات 13 + ارسال نظر
fanoos پنج‌شنبه 13 فروردین 1394 ساعت 21:13

بزرگتر لذت ببرید عمیق تر حال کنید ....

اردی بهشتی پنج‌شنبه 13 فروردین 1394 ساعت 21:37 http://tanhaeeeii.blogfa.com

شاید چند سال دیگه شما مثل برادرتون فکر کنید و اون مثل شما

نسیم پنج‌شنبه 13 فروردین 1394 ساعت 23:48

مدت هاس منم به این فکر میکنم آیا این سی و هفت سال که مثله شما فکر کردم درسته ؟؟؟روزی حسرت نخواهم خورد ؟؟؟

دل آرام جمعه 14 فروردین 1394 ساعت 00:06 http://delaramam.blogsky.com

هرکس استاندارهای خودش رو داره. نمیشه گفت کی درست فکر میکنه و کی اشتباه... به نظرم آدم باید یه جوری زندگی کنه که شرمنده خودش نباشه.

زهرا.ش جمعه 14 فروردین 1394 ساعت 00:12 http://surgicaltechnologist.persianblog.ir

آدم عاقلانه زندگی کنه،عاقلانه صفه جویی کنه،عاقلانه عشق و حال کنه،دیگه دلیلی واسه پشیمونی باقی نمی مونه.
این شیوه هرچه پیش آمد خوش آمد،مخصوص آقایونه.خانمها خیلی بیشتر به تضمین آینده فکر می کنن.خیلی بیشتر از اینکه در آینده فقیر بشن می ترسن.واسه همینه که شما آقایون مدام می گین دخترا پول پرستن و فلان و بهمان.
حرفای داداش شما و همسرشون،با اینکه من شناختی ازشون ندارم،بیشتر به افه و ادا و اطوار شبیهه.اصولا کسی که تو جمع زیاد راجع به ثروت و خرج و مخارجش حرف می زنه،حقیقت رو نمی گه.یا حداقل تمام حقیقت رو نمی گه!
شما مگه یه بچه ندارید؟نباید دانشگاه بره؟خدای نکرده بیماری یا اتفاق بدی در انتظارتون نیست؟
نمی گم آدم تو بدبینی زندگی کنه،ولی باید به فکر فردا بود یا نه؟

پروین جمعه 14 فروردین 1394 ساعت 05:18

این بحث خیلی عمیق است. اگر نخواهیم دربارهء تقسیم عادلانهء ثروت و اختلاف طبقاتی و .... صحبت کنیم، باز هم من قبول ندارم کسی که ثروت زیادی دارد و فرضا وظیفهء احتماعی خودش را هم در قبال نیازمندان دور و اطراف خودش بجا میاورد محق است از این ریخت و پاشهای بی رویه بکند. خوب گشتن و اینکه گاهی دلت خواسته مثلا یک کیف یا کفش خیلی گران قیمت برای دل خودت بخری و .... حسابش جداست. اما ریخت و پاشهای اسرافی در حالیکه انقدررر آدمهای محتاج به پایه ای ترین نیازهای زندگی دور و برمان است از انصاف به دور است.

شریعت جمعه 14 فروردین 1394 ساعت 13:46

اقا خدا بهت داده خرج کن. حالشو ببر..

رها- مشق سکوت جمعه 14 فروردین 1394 ساعت 14:17 http://www.mashghesokoot.blogfa.com

من خودم هیچ وقت آرزوهای اینطوری نداشتم و هنوز هم ندارم و تاجایی که خودمو میشناسم نخواهم داشت، نه اینکه از مادیات بدم بیاد، ولی شکل آرزوهام طور دیگه ایه، اما کلا اعتقاد دارم درسته که باید هرجور دلمون میخواد زندگی کنیم یا فقط یه بار زندگی میکنیم، اما در برابر داشته هامونم مسئولیم، در برابر سلامتی، ثروت ، خانواده و ...
تو هرچیزی، اگه زیاده روی نکنیم، یا کوتاهی نکنیم، میشه ازش لذت برد، حتی تو فرصت محدود زندگی که تکرارم نمیشه.

مهربان جمعه 14 فروردین 1394 ساعت 16:06

ایشالا بنزشو بخره ولی تو بهش پول نده.... برو همون ریش تراشتو بخر... بقیه اش هم بده ما لازم داریم .... والللاااا

رها آفرینش جمعه 14 فروردین 1394 ساعت 21:10 http://rahadargandomzar.blogsky.com

من صبح داشتم کامنت مینوشتم براتون یه مزاحم نگذاشت...بعد هم از سفر برگشتیم و الان رسیدیم ،الان مینویسم...
اصل حرفم این بود که من چون الان در وضعیت مالی اینجوری نیستم که بتونم چنین خرجهایی کنم، نمیتونم در مورد کار اونها قضاوت کنم...ولی اگه شما دارین و به اینجوری خرج کردن اعتقادی ندارین اون نشون دهنده ی افکار خاص شماست...
خوب این هم از اون موردهای سلیقه ایه و هرکی یه جور راحته...به نظرم هیچ حرجی به هیچکدوم وارد نیست...بعد هم ما از کجا میدونیم که اونها از همین خرجها در راههای خیریه نمیکنن؟
الهی خدا بهشون بیشتر بده و بنز 2015 بخرن...

منتظر شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 12:32 http://hamid35.persianblog.ir

ایکاش بتونیم در کنار رسیدن به تمایلات غریزه ایمون کمی هم به هوسهای معنوی و درونیمون برسیم ...... امیدوارم سال 94 برای شما و همه خواننده های هفتگ پر از شادی و شعور و شور باشه ...

آفو شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 14:24 http://www.asimesar.blogfa.com

بزرگتر لذت ببرید عمیق تر حال کنید ....

میشه بیشتر توضیح بدید ؟!!! چطوری یعنی ؟!!!

محمد مهدی بازاری دوشنبه 24 فروردین 1394 ساعت 08:29 http://mmbazari.blogfa.com

سلام

عالی بود ...اما تعادل در همه زمینه های زندگی خیلی بهتره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد