هفتگ
هفتگ

هفتگ

یادداشت های روزانه مثبت هجده !

یک نیمه ی دوم مهر نود و پنج

چند روزی است که خیلی جاها ، خصوصا در فضای مجازی یک نام و یک واقعه بیش از هرچیز دیگری مطرح می شود : حاج سعید طوسی و یا همان محمد گندم نژاد طوسی .

گفته می شود او به بیش از ده نفر از نوجوانانی که برای آموزش قرآن به نزدش می رفته اند تجاوز کرده است !

او یک قاری بین المللی ، نفر اول چند مسابقه ی بین المللی قرآن در دهه ی هفتاد ، و کارشناس شورای عالی قرآن است . گویا از قاریان محبوب سران حکومت نیز هست .

این روزها خیلی ها از محکومیت او خبر می دهند و خیلی ها از مسکوت ماندن واقعه ای که رخ داده ، خیلی از طرفداران او هم همه چیز را تکذیب می کنند و تکذیبیه ای هم به اسم خودش در فضای مجازی منتشر شده که همه چیز را بطور خلاصه گردن آمریکا انداخته و آنهم نه به دلیل ضدیت با خودش ، که به دلیل بهانه جویی برای هتاکی به رهبر انقلاب !

راستش من نمی دانم این موضوع واقعیت دارد یا نه ؟ زیاد هم برایم اهمیتی ندارد ، چرا که برفرض درستی ، اینهم یکی از هزاران بیماری جسمی و روحی و جنسی نهفته در لایه های مختلف جامعه است که عمری نمی بینیمشان و چندی در بوق و کرنایشان می کنیم !

اما آنچه برایم جالب بود ، جمله ای است که به نقل از این حاج سعید در فضای مجازی گفته اند . این جمله که « اگر مرا محکوم کنند ، صد نفر را با خودم پایین می کشم ! »


دو تابستان سال پنجاه و هشت

ماههای پس از سرنگونی رژیم پهلوی است و ماههای استقرار و تحکیم پایه های حکومت اسلامی . یکی از وظایف حکومت هم مبارزه با مفاسد اخلاقی و اجتماعی است. برای مبارزه با مفاسد و برای هدایت ملت و برای درمان هر ناهنجاری و بیماری و جرم و گناه هم یک نسخه پیچیده می شود : شلاق درمانی !

حالا یکی دوهفته است که در مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه ، و بین نماز ظهر و عصر جمعه ، چند نفر را در ملاء عام و در حضور مومنین نمازگزار ، به ضربه های شلاق نوازش می دهند. جرم آنها لواط است . لواط با پسری که وقتی او را گرفتند بیش از صد نفر را با خودش پایین کشید !

آن فرد مفعول بیش از صد فاعل را لو داد ! از دانش آموز 15 ساله گرفته تا پیرمرد 70 ساله ! از کاسب و بازاری گرفته تا کارگر و بازنشسته و ... و ... .

هفته ی سوم ، به جز بخشی از آن فاعلین ، جناب مفعول هم در بین شلاق خوران است ! گویا شلاق درمانی هم درمان مفعول است و هم درمان فاعل !

بعداز ظهر جمعه ، جلوی مغازه ایستاده ام که پسر عموی دوست داشتنی ام یادش بخیر و روحش شاد سوار بر موتور هوندای 100 ، در خیابان گاز می دهد و به هر که می رسد می گوید : « مواظب باش ! بده و بکن را شلاق می زنند ! »


سه و حالا ...

حالا این روزها فکر می کنم اگر این قضیه ی حاج سعید واقعی باشد و اگر آن جمله ی پایین کشیدن صد نفر را هم گفته باشد ، آن وقت کلی سوال می ماند که پاسخ هایش باید جالب باشند ، مثلا :

-        این صد نفر که قرار است پایین کشیده شوند چه کاره اند ؟ بیکار ؟ کارگر ؟ کارمند ؟ آخوند ؟ نظامی ؟ دکتر ؟ مهندس ؟ قاری ؟ معلم ؟ دانش آموز؟ و ...

-        این صد نفر در چه رده ای هستند ؟ مردم عادی ؟ مدیر ؟ مدیران ارشد ؟ رده های بالای سیاست و مذهب و ... و ... ؟

-        این صد نفر مذهبی هستند یا بی دین ؟

-        این صد نفر فاعل هستند یا مفعول ؟!!

و ... و ... آنچه واقعیت است ، این است که اگر سیاست شلاق درمانی هنوز هم برقرار باشد ، این بار ، بکن ها را نه به شلاق که به صلابه باید کشید .

و این روزها در همین فضای مجازی جملاتی هم از علی ابن ابی طالب نقل می شود ، آنجا که می گوید : « هر که بی کفایت بالا رود ، بی جنایت پایین نمی آید » و ...

راستی روزی تاریخ قضاوت خواهد کرد نتیجه ی آن همه شلاق درمانی و آن همه تبلیغات مذهبی و آن همه اردوهای نظامی و عقیدتی و آنهمه هدایت به سوی بهشت را . هدایت به آنجا که مومنین را وعده ی حوریان می دهند و شراب و شیر و شکر .

...

1395/07/29

نظرات 13 + ارسال نظر
سهیلا شنبه 1 آبان 1395 ساعت 20:50 http://Nanehadi.blogsky.com

هر که بی کفایت بالا رود،بی جنایت پایین نمیآید،
باید با طلا نوشت .

هدیه یکشنبه 2 آبان 1395 ساعت 07:33

تاریخ در مورد همه چی قضاوت خواهد کرد.....
و از حرمت های شکسته شده......
از تولیت هایی اشتباهی که فرض شده
و از اعتماد های از بین رفته
سخن خواهد گفت....

مهران یکشنبه 2 آبان 1395 ساعت 09:19

دین لزوما به اخلاق منجر نمی شود
ممنون از این پست خوب

دل آرام یکشنبه 2 آبان 1395 ساعت 10:21 http://delaramam.blogsky.com

این بی اخلاقی ها همه جای دنیا هست اما وقتی بیشتر آزاردهنده میشه که از سوی ناشران دین انجام میشه. دینی که قرار بوده چراغ راه باشه و راهنما...

سعیده علیزاده یکشنبه 2 آبان 1395 ساعت 11:17 http://no-aros.blogfa.com/

واقعا ادم متاسف میشه و دچار وسواس فکری تو این جامعه ی بیمار..
دقیقا با شما موافقم که اون تند روی ها این چیزها رو در پی داره...
یاد فیلم مارمولک و یکی ازون دو پسر گیر که هی سوال میپرسیدن افتادم. اونی که پدرش اصرار داشت اخوند بشه.

اقای مهران عزیز عقیده شما محترم اما به نظر من دین اسلام اگر درست اجرا بشه اول از همه منجر ره اخلاق میشه... اما امان از کسایی که از دین فقط استفاده ابزاری میکنند.

پری یکشنبه 2 آبان 1395 ساعت 16:44

چی فکر میکردیم چی شد. پست خیلی خوبی بود ممنونم

مرجان یکشنبه 2 آبان 1395 ساعت 17:19

"دین اسلام اگر درست اجرا بشه اول از همه منجر ره اخلاق میشه... اما امان از کسایی که از دین فقط استفاده ابزاری میکنند".
و امان از کسایی که با رفتارشون اصل دین رو زیر سوال میبرن و امان از کسانی که منتظر همچین بهانه هایی هستن تا همه چیز رو زیر سوال ببرن.

فریبا دوشنبه 3 آبان 1395 ساعت 08:38

همه چیز زیر سول هست. بهانه نمیخواد.

شمسی خانم سه‌شنبه 4 آبان 1395 ساعت 09:04

دقیقا اینها نتیجه 37 سال ارشاد اجباری مردم به سوی بهشت هست. مقدس شمردن همه مشاغل و آدم ها!!!! و اینکه آدم های خلافکار تو این مملکت مطمئن هستن که حتی در صورت گرفتار شدن فوقش با یه خانواده طرف هستن نه افکار عمومی جامعه و حکومت. اینجا هیشکی به این مسائل مهم اخلاقی کاری نداره و نباید کشش داد!!!!!

تورکا خرن یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 ساعت 12:59

جوک ترکی



یه ترکه داشته مسابقه اسب دوانی نگاه می‌کرده یه لحظه با خودش میره تو فکر میگه ای دل غافل، کاشکی تحصیلاتم رو ادامه میدادم. حداقل اسب می‌شدم!!





ترکا خرن

الهام سه‌شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 04:33

09059473463سلام الهام هستم ازاصفهان شوهرم شب کاره تماس بگیرید نفری هفتادتومن

م شنبه 21 تیر 1399 ساعت 10:47

سلام فاعلم مفعولها شماره بزارن

لعنت به مداح و قاری جمعه 16 دی 1401 ساعت 15:55

قاریای قران همشون پدر سوخته ها تجاوز کارن ، حتی مداحام تفریحشون همینه ، بی شرفا
دیدم که میگم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد