هفتگ
هفتگ

هفتگ

غذا

به نظر من یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا غذا خوردن است.

حالا هرکسی یه ذائقه و سلیقه یی داره که به تعداد و تنوع و حجم غذا مربوط میشه اما اصل ماجرا پابرجاست یعنی همون لذت بخش بودن غذا خوردن، دیدم و میشناسم کسانی رو که غذا میخورن صرفا برای اینکه زنده بمونن وچنان بی و میل و رغبت غذا میخورن که انگار دارن شکنجه شون میکنن...اما واسه امثال من طعم و حجم و تنوع غذا لذت بخش و دوست داشتنیه، مثلا حسی که به سیب زمینی سرخ کرده  یا قرمه سبزی پرچرب دارم مثل گردش تو  یه جنگل انبوه و سرسبزه  یا خوردن انواع کباب برام خیلی جذاب تر هست تا دیدن غروب خورشید لب دریا،  مثلا خوردن هلیم  ( ننویسیم حلیم، حلیم یعنی شکیبا و بردبار،  هلیم هم غذایی است مخلوط از مرغ یا گوشت همراه بلغور جو یا گندم  پخته میشود که اکثرا  مردم  آن را با شکر میخورند و بعضی ها مثل من با نمک)  به عنوان صبحانه بسیار جذاب تر  از لمس نسیم صبحگاهی  روی قله کوه هست...

نظرات 14 + ارسال نظر
پریسا سه‌شنبه 18 آبان 1395 ساعت 20:53 http://parisabz.blogsky.com

واقعا لذت بخشه بخصوص بعد از یک گرسنگی اساسی. البته من اصلا هلیم دوست ندارم به جاش اینجا تو شیراز یه آش سبزی ویژه صبحانه داریم و البته کله پاچه و ...

آش کلا خوبه ، شله قلمکار خیلی دوست دارم

مرجان سه‌شنبه 18 آبان 1395 ساعت 21:04

دیدم و میشناسم کسانی رو که غذا میخورن صرفا برای اینکه زنده بمونن و چنان بی و میل و رغبت غذا میخورن که انگار دارن شکنجه شون میکنن...
...
من تقریبا این اواخر اینجوری ام!

کاش منم یه چند وقتی اینجوری بشم ، بلکه وزنم کم بشه

تارا سه‌شنبه 18 آبان 1395 ساعت 21:21

اتفاقا برای اون غذا همون اسم حلیم درسته و اسم گذاریش ازینجا نشات گرفته که پختنش کلی طول میکشه و خیلی سختی داره با شکیبایی و صبر درست میشه. به این خاطر میگن بهش حلیم.
هلیم که مینویسید من هلیوم میخونمش ناخودآگاه. دومین عنصر جدول تناوبی!!!

نظر شما هم محترم، البته خیلی ها این اشتباه رو مرتکب میشن حلیم از ریشه حلم هست به معنای صبر و شکیبایی است و هلیم هم همان غذایی ست که بسیار لعاب دارد و به همین دلیل معنای چسبیده و چسبنده دارد هلیم ، اینا رو من نمیگم فرهنگ لغات میگه....
ضمنا خوبه یاد هلیوم افتادی بعضی ها یاد هلل یو هلیوسه می افتن

فرنوش سه‌شنبه 18 آبان 1395 ساعت 22:03

من آدم خوش خوراکی نیستم ولی اونایی رو که از غذا لذت میبرن دوست دارم
همسر من وقتی آش میخوره به معراج میره. من بهش حسودیم میشه

خدا همسرتان رو حفظ کنه،
من به گفته شاهدان عینی و نزدیکان جوری با اشتها غذا می‌خورم که سیر به هوس میفته و گرسنه به زاری

نیلوفرررر سه‌شنبه 18 آبان 1395 ساعت 22:42 http://dokhtaroone.mine.bz

وب متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم خیلی خیلی خیلی خوشحال میشم به وب منم سر بزنین ممنون
98651

چشم

دل آرام سه‌شنبه 18 آبان 1395 ساعت 22:57 http://delaramam.blogsky.com

وای که غذا عالیه اما با عذاب وجدان بعدش چکار کنم...

یه دسر خوشمزه مثل کرم کارامل بزن

زهرا.ش چهارشنبه 19 آبان 1395 ساعت 00:03

تا به حال با هیچ پستی اینجور همذات پنداری نکرده بودم
هرچقدر هم بخورم چاق هم نمی شم تازه

خوش به حالت ، الان به صورت زیر پوستی به ما چاقالو ها دل سوختونک دادی

ملیحه چهارشنبه 19 آبان 1395 ساعت 00:21

خوردنش خوبه ولی پختنش خیلی سخته من کلا از آشپزی متنفرم حاضرم یه بیل بگیرم دستم یه باغ رو اسپار کنم ولی اشپزی نکنم نه که اشپزیم بده ها زبایزده ولی بدم میاد همیشه بوی پیاز داغم میدم

غذا کلا خوبه، حالا پختنش، آماده از رستوران خریدنش، نذری گرفتنش و علی الخصوص خوردنش

پری چهارشنبه 19 آبان 1395 ساعت 00:28

خوردن البته که لذت بخشه منم شکمو ولی مقایسه هایی که کردین من باهاتون موافق نیستم به نظرم همیشه طبیعت گردی بهترین لذت دنیاست.و حاضرم بودن توی جنگل سرسبز و نوک قله رو با وعده های خوشمزه عوض کنم.

یه دنده کباب تپل بزنی بعدش هم یه پارچ دوغ محلی کلا بی خیال طبیعت میشی، یا اگه اهل فست فود باشی یه پیتزا استیک کنار یه چیزبرگر پر پنیر با دلستر لیمو به عالم میرزه

حمید چهارشنبه 19 آبان 1395 ساعت 04:51

خوش به سعادتت واللا! جدا خوش به حالت که توو این عالمی که لیست لذتها برای آدمها انقدر محدوده حداقل با یکی از اصلی ترین و دردسترس ترین لذتها انقدر حال میکنی

خوشا به حالم خوشششششششششششششششا

سعیده علیزاده چهارشنبه 19 آبان 1395 ساعت 12:27 http://no-aros.blogfa.com/

وای چه پست خوشمزه ای.
من زمان غذا خوردن خیلی رو اشتهام تاثیر داره.
مثلا عصرونه خیلی بیشتر کیف میکنم و صبحانه هرچی هم که باشه حال نمیکنم باهاش.
معمولا غروبا که با پسرم میریم پیاده روی پیتزا یا آش میخوریم یواشکی از همسرم بعد شام بی اشتها هستم و هی میگم شامو سبکتر میخوریم.
نوع غذا هم که آبگوشتو عاشقشم البته آبگوشت خودم.
جیگر و خوش گوشت هم عاشقشم
انواع کباب هم دوست دارم.
البته من با شما مخالفم ترجیح میدم بذم تو طبیعت البته با خانواده همسرم چون از صبح ساعت 7میریم تا 8غروب یسره داریم میخوریم...
این نکته رو هم باید بگم که من اندازه 3نفر میخورم ولی هیچوقت از 50کیلو بیشتر نشدم و این باعث تعجب همه ست.
مردای خوش خوراک رو خیلی دوست دارم اما متاسفانه همسرم اینطور نیست.
شیرینی خامه ای هم خیلی دوست دارم.
چقدر حرف زدم.

مورد اول در مورد زمان غذا خوردن غیر از سر صبح در سایر زمان ها مث اژدها اشتها دارم.
مورد دوم توی غذا ها هم جز همین آبگوشت و کله پاچه و سیرابی، الباقی خوردنی ها بسیار جداب هستند هر چند درجه بندی دارند.
اینکه میخوری و چاق نمیشی واقعا موهبتیه واقعا...امیدوارم گل پسرت خوش خوراک باشه

سعیده علیزاده چهارشنبه 19 آبان 1395 ساعت 12:29 http://no-aros.blogfa.com/

راستی یادم رفت بگم من خوشبختانه آمل ازدواج کردم و آملیا به هیچی به اندازه غذا اهمیت نمیدن و خیلی غذاها و شیرینی ها و دسرهای خوشمزه ای درست میکنن و سفره ای که تو آمل میندازن به نظرم هیچ جا نمیتونید ببینید.
اینا رو گفتم که حسابی ترغیبتون کنم بیاید آمل خونمون.

تو شمال اشتهای آدم زیاد میشه چراش رو نمی دونم

سعیده علیزاده چهارشنبه 19 آبان 1395 ساعت 12:31 http://no-aros.blogfa.com/

راستی من از هرغذایی که بادمجون داره هم دوست دارم مثل کشک بادمجون یا اردک شکم پر با بادمجون
وای دهنم آب افتاد...
برم ناهارمو اماده کنم.

الان دهن بقیه رو هم آب انداختی

sepideh چهارشنبه 19 آبان 1395 ساعت 19:52

بنظرم بالاترین لذت غذا خوردنه ، حیف که همش باید مواظب هیکلتم باشی☺

اگه مواظب نباشی مث من میشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد