هفتگ
هفتگ

هفتگ

هفتگ دو ساله شد

دو سال از زمانی که   محسن باقرلو  اولین پست هفتگ نوشت  ، گذشت    ۷۳۰ روز    ....۱۰۴ هفته .....

در این ۱۰۴ هفته من ۱۰۲ بار وبلاگ‌آپ کردم ...  امروز یه نگاه کلی به مطالبی که نوشتم  انداختم ... چنگی به دل نمی زد  ده  یا پانزده تا ش خوب بود  ... الباقی  خلاص بود .... 

نوشته های بقیه بچه رو هم خوندم ....  نوشته های گاه و بیگاه مهربان عالی اند ... افسوس که کم می نویسه   ... 

حسرت بزرگ من  رفتن مسعود بود ...

مسعود حوصله نداشت ... فکر کنم تو تعارف محسن قبول کرده بود بنویسه .... ولی   وقتی دست به قلم می شد .... عالی بود 

 

از محسن و بابک و محمد تو این چند هفته اخیر نوشتم ... براتون ....

لطافت نوشته های  دل ارام  دوست دارم ...     نگاهش به دنیا مثل نگاه پرنسس های  ... 


نگاه متفاوت عباس ...‌ 


و لباقی بچه ها   مجید .... هدیه .....  مرجان ...


همه و همه زحمت کشیدن تا چراغ این ساختمان خاموش نشه .... 


دمتون گرم ....


سعی کردم بهترین نوشته ا م   رو  از دید خودم پیدا کنم و اینجا دوباره بنویسم 



.......................................................................................

نمیدونم قبلا راجع به این موضوع صحبت کردم یا نه .... 


ادم روشنفکر کسی که به حقوق اطرافیانش احترام بزاره.....


حقوق هم گمونم جمع حق باشه ... و وقتی کسی از حق خودش استفاده میکنه هیچ منتی سر هیچ کس نیست مثل حق استفاده من از وسایل شخصیم......

شما وقتی من از مبایلم استفاده میکنم احساس فرهیختگی نمیکنید ... یا مواقعی که با من دعواتون میشه نمگید  " تقصیر منه که گذاشتم اون روز با مبایلت حرف بزنی ...."

و یا  دیگران شما تشویق نمیکنند به اینکه افرین افرین که گذاشتی آرش با مبایل خودش حرف بزنه ....

خیلی احمقانه به نظر میاد ....

چون این حق منه که با مبایلی که خودم از پول خودم خریدم حرف بزنم ..... 


البته حقوق دیگری هم وجود داره و چون کلمه حق پشت اون هست باید مثل مثال بالا باهاش برخورد بشه ...


مثل ...

حق معاشرت همسرتون با دوستان غیر همجنسش 

حق داشتن مسائل  و   راز   و    پسورد    همسر

 حق کشیدن سیگار ویا مشروب خوردن  همسر

حق رفتن سر کار و کسب درامد

حق بازی کردن بچه ها حتی زمانی که شما حوصله ندارید

حق نگفتن بعضی از موضوع ها که سلاح نمیدونه همسرتون بهتون بگه ...

حق مهمونی گرفتن همسایه تا نصفه شب ....

حق داشتن پاسپورت

حق طلاق خانمها

حق داشتن  نگاه متفاوت در مورد یک موضوع ....

حق مخالفت

حق رفت و امد نکردن  با خانواده شما در صورت سلاح دید ...

و خیلی از حقوق دیگه ....


خب یه دسته از آدمها هستند که  معتقد به این حقوق نیستید و قبول ندارند ... . خیلی هم خوب ... دمتون هم گرم




دسته ایی دیگه از آدمها  کسانی هستند که از این حقوق دم میزنند ... و دائم تو جلسات مختلف دیگران و کسانی که این گونه نیستن ارشاد میکنند ... 

و احساس خوبی بهشون دست میده که اینطوریند .... خب طرف داره از حقوق خودش استفاده میکنه ما چرا احساس فرهیختگی میکنیم ... چرا به ما میگن روشنفکر و تشکر میکنیم

این دسته ادمها احتمالا وقتی  با طرف مقابلشون  به مشکل میخورند و طرف بدی بهشون میکنه یا اونا تصور میکنند طرف بدی کرده تک تک این حقوق میکوبند تو سر طرف مقابل ... و جلوی این حقوق سد میکنند


این دسته آدمها از گروه اول بسیار خطرناک ترند و زندگی باهاشون بسیار سختتر ... 



اگه حتی تو دلتون و در اعماق وجودمون  این طوری هستیم و وقتی با کسی حرفمون  میشه حقوق که ادعا کردیم بهش معتقدیم سلب میکنیم یا دوست داریم سلب کنیم رومون نمیشه ...یا اگه چون اینطور هستیم و به حقوق دیگران احترام میزاریم برای خودمون  شخصیت و امتیاز ساختیم ...


مثل مثال مبایل بالا احمقیم


یا به حقوقی که برای دیگران قائلیم در هر شرایط پایبد باشیم یا اگه سخته برامون  بریم تو دسته اول ...


این جوری حداقل شفافی ایم


                                                      دی ماه سال ۹۳



از همتون ممنون که اینجا رو می خونید.....   


نظرات 15 + ارسال نظر
نیمه جدی جمعه 21 آبان 1395 ساعت 13:32 http://nimejedi.blogsky.com

تولد دوسالگی هفتگ مبارک باشه. هم بر شما هم بر خودم که خواننده ی همیشگی ام و نویسنده هاشو دوست دارم. البته حیف که دیگه بعضی از نویسنده های قبلی نیستن ... دم شما گرم که هم چنان اینجارو سرپا نگه داشتین.

سارا جمعه 21 آبان 1395 ساعت 13:50

سلام به همگی،
من هم تولد هفتم را به همه تبریک میگم و خیلی خیلی ممنونم که برای ما می نویسید.

محسن باقرلو جمعه 21 آبان 1395 ساعت 15:51

تولدش مبارک
هنوزم دوسش دارم
مرسی که نگهش داشتید

دل آرام جمعه 21 آبان 1395 ساعت 16:47 http://delaramam.blogsky.com

خوشحالم که فرصت دارم اینجا بنویسم... مبارک باشه دومین سال وجودش.

سعیده علیزاده جمعه 21 آبان 1395 ساعت 17:06 http://no-aros.blogfa.com/

مبارک باشه دوسالگیش
با دوسالگی پسر من همزمان شده
من صداقت و سادگی نوشته های شما رو خیلی دوست دارم.. خیلی زیاد...

سعیده علیزاده جمعه 21 آبان 1395 ساعت 17:16 http://no-aros.blogfa.com/

مهربان که خدای سورپرایز کردن ادمه. ادم اصلا نمیتونه بفهمه از چه چیزی میخواد به چه چیزی برسه و این نوشته هاشو جذاب میکنه.
اقای باقرلو هم سوژه های بسیار جذابی داره معمولا. البته بیشتر به سوژه ها جذابیت میبخشن.
اقای بابک هم بیشتر با کودک درون ما سر واکر داره و نوشته هاش معمولا مزه دار هستن
آقای جعفری نژاد هم احساسی های زیبایی مینویسه
اقای مسعود رو نمیشناسم متاسفانه.
دلارام عزیز هم که واقعا نگاهش مثل یک پرنسسه.
اقای عباس هم خیلی بانمک به موضوعات نگاه میکنه و معمولا شادی داره نوشته هاش.

سعیده علیزاده جمعه 21 آبان 1395 ساعت 17:20 http://no-aros.blogfa.com/

خانوم هدیه هم قشنگ توصیف میکنه مخصوصا توصیفش از قلعه رودخان.
آقای مجید هم حال و هوای خودشون رو خوب انتقال میدن و البته عکسای خوبی هم میذارن.
خلاصه سپاس از همگیتون.

نسیم شنبه 22 آبان 1395 ساعت 01:19

تو این دو سال تمام پست ها رو خوندم
متشکرم از همه تون

ملیحه شنبه 22 آبان 1395 ساعت 23:31

مبارک باشه
از همه ساکنین هفتک تشکر میکنم همتونو دوست دارم خدا قوت ولی کاشکی نویسنده های سابق دوباره بنویسند

جعفری نژاد یکشنبه 23 آبان 1395 ساعت 08:26

مبارک باشه دو سالگیش
صد ساله بشیم کنار هم :-))

مرجان یکشنبه 23 آبان 1395 ساعت 20:27

سلام. حالا که اینجا دوباره رونق گرفته این هدر رو هم لطفا هر از گاهی عوض کنین تنوعی بشه.

محسن باقرلو دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت 12:44

حسب الامر دوستان
هدر رو عوض کردم

دل آرام دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت 13:09 http://delaramam.blogsky.com

محسن خانِ باقرلوی دوست داشتنی و عزییییز
دست شما درد نکنههههه

mili دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت 14:34

واقعا دو سااال پیش؟!
همگی دوستان خسته نباشن. این تنها وبلاگیه از لیست وبلاگ هام که هنوز پابرجاست و آپدیت میشه...

رها- مشق سکوت چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت 00:30 http://mashghesokoot.blog.ir

تولد دوسالگی هفتگ مبارک باشه
باورم نمیشد دو سال گذشته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد