هفتگ
هفتگ

هفتگ

اندر احوالات کارهای اداری

یک هفته است که من بدو، عوارض ماشین بدو... قضیه از این قراره که هفته گذشته برای گرفتن طرح ترافیک سالیانه به صورت انلاین عوارض پرداخت کردم و وقتی خواستم برم مرحله بعد گفت کجا؟؟ شما پول ندادی! گفتم لابد کارهاش طول میکشه و بعد ۲۴ ساعت تایید میشه. یک روز بعد باز اومدم برم مرحله بعد باز اون قاطع‌تر گفت کجاا؟؟؟ پول ندادی که!! تازه اگه مطمئنی پول دادی و ما ثبت نکردیم برو دفتر خدمات الکترونیک شاید با پادرمیونی اونها ازت قبول کردیم. 
خانم و اقایی که شما باشید بنده در یک صبح بارانی و سرد زمستانی (سختی کار رو حس کردین؟)

رفتم اونجا گفتم داستان اینه و کار من رو راه بندازین. اقایی که پشت میز نشسته بود با نگاهی که یه "زررررشک" خاصی  توش دیده میشد گفت به ما مربوط نیست. منم که اول صبحی  زرشک از گلوم پایین نمیرفت گفتم اقا اونجا نوشته باید بیایم اینجا. اقای محترم اینبار کول‌تر از دفعه قبل گفت اونجا ممکنه خیلی چیزها نوشته باشه! خلاصه بنده رو پرتاب کردن طرف اداره کل درامد... از اونجایی که این اداره اسمش  خیلی ابهت داشت من واقعا برام سوال پیش اومد  که برای ۳۶ تومن واقعا باید برم اونجا؟!

زنگ زدم به شهرداری، که خب طبیعیه که کسی جواب نداد. زنگ زدم ۱۳۷ که واضحه اونها گفتن به ما ربطی نداره. زنگ زدم به ۱۸۸۸ گفتن ما چک کردیم شما پول پرداخت کردی اما کاری از ما برنمیاد. با خودم گفتم اداره کل درامد رو هم امتحان کنم و زنگ زدم بهشون که گفتن به فلان قسمت مربوطه و زنگ زدم به فلان قسمت و اونها گفتم به بهمان قسمت مربوطه و بهمان قسمت گفت من دارم میبینم شما بدهی نداری ولی ما کاری ازمون برنمیاد...
دیشب کلافه ازشنیدن اینهمه "به ما مربوط نمیشه" پدرم گفت زنگ بزن به سایتی که این قضیه رو داره پیش میبره... خلاصه امروز با شرکت همفکران تماس گرفتم و راهنماییم کردن و قضیه‌ای که یک هفته طول کشیده بود ظرف یک ربع تموم شد...
اینهمه تعریف کردم که بگم گاهی توی مسیرهای اشتباه میوفتیم، گاهی راهنمایی‌ها اوضاع رو خرابتر میکنه... کمی مکث کنیم، شاید راه بهتری هم وجود داشت... 

نظرات 5 + ارسال نظر
تیراژه چهارشنبه 18 اسفند 1395 ساعت 22:20

اتفاقا من تو این ماجرا نه راه میبینم نه راهکار
فقط سیستم اداری داغون و کارمند های تنبل و مملکت گل و بلبل در ذهنم تصویر شد
اگر بود آنچه که باید - جدا از این که چنین اشتباهاتی ممکن بود؟-
در همون مرحله ی اول باید به مرجع مناسب راهنمایی میشدی توسط اولین فرد ذی الربط

همینطوره که میگی
اما تیراژه منظورم از پاراگراف آخر صرفا کارهای اداری نبود، کلی گفتم. ولی کاملا و بی چون و چرا با حرفت موافقم

پریسا چهارشنبه 18 اسفند 1395 ساعت 22:28 http://parisabz.blogsky.com

خیلی زور داره که واسه ساده ترین کارها باید کلی مراحل پیچیده رو طی کنی. سیستم های الکترونیکی تو کشور ما اینقدری دقیق و مرتب نیستند که تو تسهیل امور موثر باشند متاسفانه. واسه هرکاری دوندگی لازمه در مقادیر متفاوت. خدا رو شکر که تلاشت نتیجه داده.

دقیقا پریسا جان
متاسفانه قرار بوده سیستم های الکترونیکی از جمعیت ارباب رجوع در اداره‌ها کم کنه که ناموفق بوده... برنامه نویسی‌های پر اشکال، اوضاع رو بدتر کرده...

تیراژه پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 ساعت 14:13

آره.. دو خط آخر رو مجزا خوندم و دیدم چقدر میشه حسش کرد..
خیلی وقتها همینه که نوشتی

عباس پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 ساعت 14:27

تو جامعه ما چون توسعه صرفا شکل ظاهری داره و قانون گذار کمترین ارتباط رو با بدنه اجتماع برقرارکرده، مشخصا سیستم اداری که با عموم مردم سر و کار داره دچار عقب موندگی شدید هست و کارمند و مراجعه کننده سردرگم و از دست یکدیگر شاکی، در حالیکه مقصر اصلی شخص و اصولا جای دیگری هست

قانونگذار در بعضی موارد حتی سواد لازم رو هم نداره دیگه وای به حال ارتباط...

شمسی خانم دوشنبه 23 اسفند 1395 ساعت 16:36

کامنتی با تاخیر
الان دو هفته هست که تلفن خونه قطع هست پول پرداخت کردم از حسابم کم شده ولی به حساب مخابرات واریز نشده دو بار هم رفتیم مخابرات مسئول مربوطه نبوده وقت مراجه مجدد رو هم ندارم حالا به نظرت راهکاری میرسه ای حلال مشکلات؟!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد