هفتگ
هفتگ

هفتگ

((زآتش هستی نشد روشن درین تاریک بوم))

دیروز خبری میان هزاران خبر وسط این همه هیاهوی انتخابات نظرم رو جلب کرد((روز گذشته و پیش از دیدار تیم های پرسپولیس و ذوب آهن، از ورود یک تماشاگر ویژه به ورزشگاه آزادی جلوگیری شد)) این تماشگر ویژه کسی نبود جز دختر بچه ای پنج ساله!

((پدر دختر خردسال علاقمند به فوتبال و تیم پرسپولیس در این رابطه می گوید: به دلیل علاقه من به فوتبال، فرزندانم نیز به این سو کشیده شدند و در این میان دختر پنج ساله ام نیز از هواداران دو آتشه پرسپولیس محسوب می شود، به دلیل اینکه می دانستم در این بازی هواداران کمی به ورزشگاه می آیند فرصت را مناسب دیدم تا او را به ورزشگاه ببرم تا بازی تیم محبوبش را از نزدیک ببیند.او ادامه داد: پس از آنکه قصد عبور از گیت را داشتیم ماموری که آنجا بود کلاه دخترم را برداشت و با دیدن موهایش گفت این که دختر است، شما نمی توانید به ورزشگاه بروید، من به او گفتم دختر من تنها پنج سال دارد و قاعدتا باید حضورش بلامانع باشد، اما او در پاسخ به من گفت اگر دو ساله هم بود نمی توانستید، حضور در ورزشگاه تنها برای پسران بلامانع است. پس از آن به سوی مقام ارشد وی رفتم و هر چه با او صحبت کردم نیز به نتیجه نرسیدم.))

کاری به شرع و مذهب ،سنت و سختگیری های نابجا،توجیهات شبه منطقی و غیر منطقی،نگاه و تفکر به شدت جنسیت زده، و هزاران مورد از این دست که کلی تحلیل روانشناختی و جامعه شناسانه دارد، ندارم.

 اینکه کسی به یک کودک پنج ساله نگاه و میل جنسی داشته باشد فارغ از مشکل جنسی، قطعا و حتما مشکلات بسیار زیاد روحی و روانی دارد.


پی نوشت 1: منبع خبر سایت ورزش3

پی نوشت 2: امیدوارم غیبت طولانی  را بخشیده باشید.

نظرات 7 + ارسال نظر
مهران یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 ساعت 22:21

در یکی از شبکه های مجازی مطلب جالبی را خواندم نوشته شده بود اعراب در گذشته دخترانشان را زنده به گور می کردند و حالا ما آنها را مسخره می کنیم در آینده همین اعراب ادعا خواهند کرد زمانی ما میزبان جام جهانی فوتبال بودیم که ایرانیان زنانشان را به ورزشگاه راه نمی دادند!

کاملا صحیح گفته و نظر دقیقی داشته

مجید یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 ساعت 22:59

درود بر عباس عزیز
موافقم .
کلا بسیاری از مشکلات به دلیل همین نگاه جنسیتی است که ریشه در بیماری دارد .
دمت گرم رفیق که در این هیاهوی انتخابات به این خبر توجه کردی .

درود مجید جان
متاسفانه نگاه جنسیت زده تو تمام شئونات زندگی ما رسوخ کرده

آذین دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 ساعت 08:15

خب میشه اینطوری نگاه کرد که دختر 5 ساله توان پذیرش هیجان بالای ورزشگاه رو نداره و ممکنه خدای ناکرده مشکلی براش پیش بیاد
مجبورم اینطوری نگاه کنم می فهمی مجبور!!!!!!!
غیبتتون هم قابل بخشش نیست لطفا تکرار نشه

سلام
متوجه اجبارتان شدم
چشم انشاالله تکرار نخواهد شد.

پری سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1396 ساعت 02:45

بله مجبوریم طوری که خانم آذین گفت نگاه کنیم. مجبوریم محدودیت ها و بدبختی هایمان زا بپذیریم. مجبوریم عادت کنیم مجبوریم تحمل کنیم. این اجبار وقدر عادی شده برای ما.
واقعا درد آوره که دختر ها از این سن باید تبعیض را حس کنند

به گمونم راهش آگاه شدن و آگاهی دادن هست هرچقدر هم زمان بر باشه و طولانی اما بالاخره جواب میده نسل ما نه نسل بعدی اصلا شاید چند نسل طول بکشه اما جواب میده

حمید سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1396 ساعت 04:53

به نظر من در مواردی مثل این، موضوع بیشتر به قوانین برمیگرده تا اختلالات روانی جنسی

قانون گذار هم دچار اختلالات روانی جنسی شدید بوده و همچنین مجری اون قانون تفسیر پذیر

شمسی خانم سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1396 ساعت 09:34

من اهل فوتبال نیستم ولی اگر قراره یه حرکت مدنی که هزینه ای هم برای کسی نداشته باشه انجام بشه و آقایون واقعا براشون مسئله ای نیست که خانم ها در ورزشگاه حضور داشته باشن یه کمپینی راه بندازن و مثلا بگن در طول سه یا شش ماه به دیدن مسابقات ورزشی (هر مسابقه ای) نمیرن. شاید در کوتاه مدت اثری نداشته باشه و ورزشگاه ها از نیروهای خودی و نخودی پر بشن ولی بالاخره یه جایی نتیجه میده هزینه ای هم برای کسی نداره. الان که فصل انتخابات هست چرا از هیچ کاندیدایی در این مورد سوال نمیشه؟!!!
تو این مملکت وقت میخوان از خانمی تعریف کنن بهش میگن خیلی مردی!!!! خانه از پای بست ویران است :(

عملی کردن پیشنهاد شما سخته چون همین رفتن به استادیوم و تماشای فوتبال برای خیلی ها بزرگترین تفریح و سرگزمی هست، اما در مورد کاندیدا ها و قتی عکس حمایت خانومها در نشست انتخاباتی آقای رئیسی رو دیدم گفتم البته که تا خود خانومها نخواهند چیزی تغییر نخواهد کرد.

شمسی خانم چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 ساعت 09:05

با نظر شما موافقم. تا وقتی زنانی نماینده جامعه زنان ما هستن که از مودجودی تو کره زمین ضد زن تر هستن خیلی به بهبود اوضاع نمیشه امیدوار بود.

امیدوارم نسلهای بعدی آگاه تر باشن اعم از زن و مرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد