هفتگ
هفتگ

هفتگ

رادیاتور

پنجشنبه هفته پیش سر صبحی تو اون هوای دل انگیز و خنکای بارون تابستونی واسه  خودم سرحال و سرخوش رفتم سرکار نزدیک شرکت وقتی  ماشین رو پارک کردم هر کاری کردم شیشه بالا نرفت و ماشین پرت پرت کرد و خاموش شد هر کاری کردم روشن نشد که نشد زنگ  زدم یکی دو تا از دوستام اومدن سراغم تو این فاصله کاپوت رو زدم بالا یه کم سیم ها و غیره که به ذهنم می رسید رو بررسی کردم که بی فایده بود کنار گل گیر وایساده بودم نمی دونم چرا، اما علی رغم اینکه می دونستم کار خطرناکی هست   درب رادیاتور رو بازکردم  باز کردن درب رادیاتور همان و پاشیدن آب جوش رادیاتور روی دستم همان.

بماند که چقدر سوختم و چه شد قصدم از بیان ماجرا این بود که بعدش وقتی برای دوستان یا خانواده و دیگران تعریف  کردم واسه دستم چه اتفاقی افتاده ، بعضیا میگفتن خدا بهت رحم کرده و بعضیا هم میگفتن عجب شانسی آوردی... قصد هر دو طرف هم از بیان این جمله این بود که خوشحال بودن بابت اینکه آسیب کمتری دیدم چرا که مثلا اگه جلوی رادیاتور وایساده بودم قطعا علاوه بر دست، سر و صورتم هم می سوخت.

نکته جالب برام جهان بینی افراد بود که خودش  رو از پشت کلمات نشون میداد یکی خدا رو حاضر و ناظر و فعال مایشاء تمام امور می دونست و دیگری اتفاق و حادثه و شانس رو... چقدر جالب بود برام دیدن اینکه افراد ناخودآگاه جهان بینی شون رو در قالب کلمات ساده بیان میکردن.

حالا به نظر شما خدا بهم رحم کرد یا شانس آوردم؟

نظرات 15 + ارسال نظر
حمید سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 21:57

بلا دور باشه آقا. نمیدونستم. خیلی که بدجور نسوخته ایشالا؟

سلامت باشی، نه خیلی شدید نبود

حمید سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 22:04

به نظر من نمیشه با حرفی که آدم در اینجور موارد دفعتا میگه فهمید اون آدم علت اتفاقات رو خدا میدونه یا تصادف. مثلا خود من بالا گفتم انشاالله! در حالی که نه تنها به وجود خدا اعتقاد ندارم بلکه به عدم وجود خدا اعتقاد دارم. میگیم چون توو زبونمون جاافتاده. مثل کلمه ی "خداحافظ" که میگیم. حتی من "خدا خیرت بده" رو هم میگم!

اینکه آدم ها یک سری کلمات رو از روی عادت بکار میبرند کاملا صحیح است مثلا خیلی ازمسیحیانی که در ایران زندگی میکنند میگن یا علی یا به مولا رو خیلی عادی بکار میبرند، اما رویکرد ما در مورد خیلی از مسائل نشات گرفته از ناخودآگاه مون هست بخصوص صحبتهای عادی و روزمره ای که از قبل براشون برنامه ریزی نکردیم و مدون نیستن.
تو این زمینه هم تحقیقات زیاد و جالبی انجام شده (بررسی و پردازش حرف های یومیه افراد عادی)

حمید سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 22:06

ولی از همه ی این حرفا که بگذریم خداییش چه شانسی آوردیا !

تیراژه سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 23:37

راستش من نه خوش شانسی میبینم نه لطف خدا
همون قضیه ی قدر و قضا.(البته نه به معنای "قضا و بلا"یی که در عامیانه هست!) شما بی احتیاطی کردی و دچار سوختگی شدی، در همان بی احتیاطی هم قدری احتیاط به خرج دادی و فاصله گرفتی و به همان میزان آسیب کمتر شد. به صرف فرمولات ساده ی ریاضی و درجه ی حرارت و بعد مسافت!
امیدوارم خیلی زود -با مراعات پزشکی- خوب بشی رفیق جان موسوی .

یعنی کاملا تمام اتفاقات و حوادث و رویدادهای جهان رو براساس قواعد و شرایط علمی و قابل مشاهده و بررسی می دونی، چون افرادی که به خدا یا شانس معتقد هستند پیش فرضی ماورائی برای امور قائل هستند.
سپاس گزارم بابت مهربانی

آذین چهارشنبه 28 تیر 1396 ساعت 07:35

جالبه ما وقتی با لگوهای اسباب بازی یه خونه برای بچه ها درست می کنیم صدبار میگیم من درستش کردم من طرحشو دادم من ....
حالا طرف دنیا و دم و دستگاهشو میبینه که به حضور خدا اعتقادی نداره
واقعا کاش خدا نبود که این تیپ آدمها هم آفریده نمیشدن
ولی در مورد حضرتعالی اولا مراقب خودتون باشید . ثانیا به نظر من همه چیز ما نشات گرفته از وجود خداست . اگر شما شانس هم آورده باشید خواست خدا بوده که آدم خوش شانسی باشید . ممکن بود کس دیگری در این اتفاق بود و خواست خدا چیز دیگری بود .

1-گزاره ((جهان و عالم هستی خالق دارد)) از نظر من کاملا صحیح و پذیرفته شده است.
2-نظر و اعتقاد تمام انسان ها قابل احترام است به شرط اینکه به اعتقادات دیگران توهین نکنند و برای سایرین مشکلی بوجود نیاورند.
3-جهان بر اساس یک مکانیزم بسیار پیچیده و پیشرفته در حال اداره شدن هست، اماشناخت انسان از نحوه عملکرد جهان به شدت ناقص و اندک هست اعم از مذهبی و ماتریالیست...
4-سپاس

حمید چهارشنبه 28 تیر 1396 ساعت 08:27

کاش خدا بود و احمقهایی که درباره ی آفریده شدن یا نشدن دیگران تعیین تکلیف میکنن رو از فلان جاشون آویزون میکرد. حیف که نیست!

آذین چهارشنبه 28 تیر 1396 ساعت 10:06

شب دراز است و قلندر بیدار جناب باقرلو
خدا هست و به فور مهربانی می کند
به وقتش هم آویزان می کند
اندکی صبر...
چون خدای من گفته حرف بد نزنید و طبق ضرب المثل رایج در جامعه مون در مقابل حرف بدتون سکوت می کنم
پوزش مارا پذیرا باشید جناب آقای موسوی

.. چهارشنبه 28 تیر 1396 ساعت 13:17

چرا برای خداباوران تحمل کسی که میگه خدا نیست اینقدر سخته؟؟؟؟!!!!
چرا بعضی با شنیدن عقاید دیگران کهیر میزنن؟
خیلی از کسانی که میگن خدایی وجود نداره ..درواقع دارن اون بینش غلط درمورد خدارو رد میکنن......
وگرنه ازنظر اخلاقی و انسانی خیلی هم خوب و معتقدند....

اگه یه روزی به جایی برسیم که هر کسی بپذیره همونجور که انسانها از نظر ظاهر متفاوت هستند میتونن از نظر عقیده هم متفاوت باشن،خیلی از مشکلات حل میشه. اگه تضارب آرا رو واقعا و از درون بپذیریم. تو همین جامعه خودمون بخاطر مسائل بسیار پیش پا افتاده کسی نظر مخالفش رو تحمل نمیکنه ولی در مورد مسائل بنیادی و اساسی انتظار سعه صدر داریم از همه...
نهایتا اینکه هیچ ارتباط مستقیمی بین خداپرست بودن و بدی وجود ندارد ایضاء هیچ ارتباط مستقیمی هم بین آتئیست بودن و خوبی و اخلاق مداری وجود ندارد و بلعکس

دخترمعمولی چهارشنبه 28 تیر 1396 ساعت 13:44 http://www.mamoolii.blogsky.com

من به خدا اعتقاد دارم، ولی به شانس نه. اما تو این مورد نمیگم خواست خدا بوده. دقیقا همون چیزی که تیراژه خانوم گفتن. به نظر من شما به صورت ناخواسته و از روی دانش و تجربه ی قبلی خودتون یه مقدار رعایت کردین و از طرفی به دلیل روحیه ی ریسک پذیرتون یه مقداری از ریسک رو هم قبول کردین.
خدا هم نشسته، نگاه می کنه که شما چه توشه ای دارین برای خودتون آماده می کنین .
--
پی نوشت: واقعا مشتاق روزایی هستم که شما می نویسین :)

پاسخ تون خیلی خوب بود یعنی دقیقا به اون چیزی که بایست اشاره کردید.

شما لطف دارید.

شمسی خانم چهارشنبه 28 تیر 1396 ساعت 16:48

گزینه هیچ کدام.
بی احتیاطی بوده ;)
خیلی دیر این پست رو خوندم. امیدوام که تا امروز اثر سوختگی ها کم شده باشه. مراقب باش برادر من.
خدا به این کارها چی کار داره؟؟ برای مسائل مهم تر هم ما ایرانی ها رو به حال خودمون رها کرده
الان فکر کنم باید فرار کنم. اینجا آیکون فرار اضطراری نداره آیا؟

این هم نوع نگرش شماست که قابل احترام هم هست ، بله مراقب نبودم،الان اوکی شده، فرار چرا برقرار باشید.

مجید چهارشنبه 28 تیر 1396 ساعت 19:03

درود بر حضرت عباس
عباس جان شانس اوروی که خدا به تو رحم کرد !!!!!
اما ...
ادوارد براون در کتاب یک سال در میان ایرانیان جملاتی دا ره با این مضمون که ایرانی ها قومی هستند که هر بلایی که بر سرشون بیاد ، خدا رو شکر می کنن که بلای بزرگتری سرشون نیومده !!!
و شاید به همین دلیل هم هست که چند دهه است .... ولش کن . بگذریم .
برادر من احتیاط کن . احتیاط کن و پای خدا و خلق خدا رو هم میون معرکه باز نکن .

درود مجید عزیز
با ادوارد براون و مجید شمسی پور کاملا موافقم...و اما احتیاط، هنوز کودک درونم به شدت بیش فعال هست و در حال جفتک چارکش انداختن... امیدوارم کم کم یادبگیریم تحمل مون زیاد بشه و نظراتمون باعث رنجش دیگران نشه

طراحی سایت پنج‌شنبه 29 تیر 1396 ساعت 18:49 http://honiac.com

امروزه هرچقدرم تو مغازت جنس باشه و هرچقدرم جنست عالی و با قیمت مناسب ولی وقتی مشتری وارد مغازه میشه اولین چیزی که بعد از رصد کردن اجناست میپرسه اینه که شما سایتم دارید؟
بله سایت،ویتیرین خریدی که مشتری سر فرصت میتونه نمونه کارها و اجناستونو توش ببینه و برای خرید بیشتر یا خرید اینترنتی یا حضوری تصمیم بگیره.
امروزه اگر برای شغلت سایت نداشته باشی زیاد خوشایند مشتری نیست فروشنده هرچقدر هم که کارش برند باشه ولی اگردر صفحه اول گوگل درخشیده نشه،
اگر از لحاظ اینترنتی شناخته شده نباشه اونقدر رو پیشرفتش تاثیری نداره.
امروز عصر تکنولوژی،عصر پیشرفت و نو شدنه، عصری که میتونی خودت و حرفه ی خودتو به راحتی با داشتن یک وب سایت شناخته شده و معروف کنی،این خیلی لذت بخشه برای یک فروشنده و صاحب حرفه که مشتری تنها با سرچ مثلا یک کلمه در حیطه ی شغل اون فروشنده،بتونه خریدشو از اون فروشنده انجام بده،
امروزه با هزینه ی نه چندان زیاد با داشتن یک وبسایت یا فروشگاه اینترنتی به راحتی میشه تو حوزه ی بازار ،تولید،صنعت،تجارت،فرهنگ و...حرف اول رو زد،فقط کافی است که اراده کنیم.



طراحی حرفه ای وب سایت در هونیاک
طراحی سایت نیازمندیها
طراحی و راه اندازی پورتال
طراحی سایت دکوراسیون
طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی نرم افزار اندروید
طراحی لوگو ونشان تجاری
طراحی سایت شخصی و اداری
بهینه سازی سایت یا سئو

با هونیاک در صفحه اول گوگل بدرخشید و از رقیبان حرفه ی خویش
پیشی بگیرید.
honiac.com
info@honiac.ir

منتظر حضور شما در هونیاک هستیم.

چهارسوی تبلیغات پنج‌شنبه 29 تیر 1396 ساعت 18:50 http://4ads.ir

چهارسوی تبلیغات پنج‌شنبه 29 تیر 1396 ساعت 18:51 http://4ads.ir

مریم. ش یکشنبه 1 مرداد 1396 ساعت 10:01

من خدا رو قبول دارم، ولی این که بگیم خدا میاد بالا سر ما دونه به دونه میگه این بسوزه اون نسوزه رو نه. خدا قوانین و مقررات رو آفریده، و هر چیزی که پیش میاد تو چهارچوب همون قوانین هست. و خب شما در چهارچوب همون قوانین و مقررات این اتفاق براتون افتاده. قوانین هم رحم یا شانس سرشون نمیشه... و برای همه یکسان هستن

کاملا درست میگید من هم باور دارم که جهان براساس یک سری قوانین مشخص و لایتغیر اداره میشه، اما همین قوانین هم میتونن شخص به شخص متفاوت و گاها در تضاد باشند.
منظورم اینه که در شرایط یکسان اتفاقات تاثیرات برابر و همشکل ندارند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد