هفتگ
هفتگ

هفتگ

عافیت طلبی ...

والیبال ایران به اولین موفقیت جهانی دست یافت . 

خبری که به اندازه ی کافی ، در این روزهای خمودگی و رخوت ، خوشحال کننده است . 

دم همه ی بچه های تیم ملی ایران هم گرم . 

اما ...

شرایط جدول در صبح آخرین روز مسابقات به گونه ای بود که اگر آمریکا از ایتالیا می بُرد ، و ایران از فرانسه ، آنگاه ایران می توانست با برد مقابل فرانسه به جایگاه دوم برسد . 

از طرفی اگر ایتالیا از آمریکا می بُرد ، ایران در هر صورت ( برد یا باخت در برابر فرانسه ) به جایگاه سوم و نشان برنز پیکارهای جام قهرمانان جهان می رسید . 

سوال : شما بودید دوست داشتید ایتالیا برنده شود یا آمریکا ؟

این را هم بدانیم که فرانسه چون هیچ امکانی برای دستیابی به سکوهای اول تا سوم نداشت ، از جوانترین بازیکنانش در مسابقات آخرش استفاده می کرد . 

...

شخصا خیلی دوست داشتم ایتالیا به آمریکا ببازد ، که نشد !!

اما همزمان با پیکار ایتالیا و آمریکا ، یکی از مجری های معروف تلویزیون ، در برنامه اش به طرز شدیدی پیگیر شنیدن خبر خوش باخت آمریکا و قطعی شدن جایگاه سوم ایران بود ! خبری که وقتی از اتاق فرمان به او رسید ، با خوشحالی تمام شروع به دست زدن کرد و این پیروزی را به بچه های تیم ملی و به مردم تبریک گفت !!

در حقیقت ، ما به گونه ی شگفتی ، به دنبال بادآورده ترین و بی دردسر ترین چیزهایی هستیم که می خواهیم ! 

در آن دمی که آن مجری معروف و دیگران چشم انتظار باخت آمریکا بودند ، فکر می کردم این انتظار یعنی عدم اعتماد به تیم ملی ! یعنی کاهش اعتماد به نفس ملی و ... 

شاید همین خواسته های بر پایه ی تلاش دیگران است ، که همیشه ما را منتظر منجی نگه داشته است !!

------------------------------------------


پی نوشت : به اول مهر نزدیک می شویم . هوای بچه هایی را داشته باشید که مجبورند با کفش کهنه ی دیگران به مدرسه بروند ..و شاید دفتر مشقشان هم ، کهنه باشد.

نگران اصل تحصیل رایگان در قانون اساسی نباشید . 



نظرات 1 + ارسال نظر
عباس دوشنبه 27 شهریور 1396 ساعت 20:26

سلام مجید
فرهنگ مفت خوری، مفت بری،فرهنگ زرنگ بازی، فرهنگ بی عملی،اشتیاق به تحول بیرونی و احتراز و اجتناب از تغییرات درونی و هزاران هزار انگاره فرهنگی اجتماعی که طی قرنها بر سرمان آوار شده و شوربختانه در عصر حاضر به دلیل شرایط مطلوب و پشتیبانی شدن از سوی نهادهای رسمی و حکومتی، نمودی صد چندان داشته اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد