هفتگ
هفتگ

هفتگ

تکرار ِ تاریخی ِ تردید!

تکرارِ تاریخیِ تردید !

برخی سخن ها ، برخی بزرگ نمایی رخ دادها ، برخی آرامش های بی سبب ، این گمان را به دنبال دارند که نکند فاجعه ای در پی دارند ؟

این گمان و این تردید ، ریشه ای تاریخی هم در ذهن ما دارند . قرار هم نیست با گفتن تاریخ یاد 2500 سال پیش بیافتیم یا 1400 سال پیش . همین سی چهل سال گذشته هم می شود تاریخ .

از برای نمونه ...

از برای نمونه ... همان گاه که کاریکاتور یک روزنامه موج کفن پوشی به راه می اندازد و هلهله در هر جا ، چندی بعد مشخص می شود که به طور اتفاقی در همان چند روز ، چندین نفر را فرستاده اند بروند آب خنک بخورند و در اتاقهای شخصی، روزگار سپری کنند . ( برخی به این اتاق های شخصی، سلول انفرادی هم می گویند! ) و البته ما خوشحال ، که پوز کاریکاتوریست را به خاک مالیدیم!

 

از برای نمونه، همان گاه که فردی می آید و جمله ای می گوید و برای مردم یا برای دنیا خط و نشان می کشد و می خواهد دنیا را برای تحویل به منجی بزرگ از آخرین پیج بگذراند، درست بطور اتفاقی در همان روزها میلیاردها دلار پول نقد و شمش طلا از مرزهای کشور می رود بیرون و رییس دولت همسایه می گوید هدیه ای از جانب خداوند به ما رسید !

 

از برای نمونه، همان گاه که ما درگیر چرندی و چرایی هاله ی نوریم، بطور تصادفی ، سهم 50 درصدی مان از دریای خزر می شود حدود ده درصد و مشاع ! و البته ما همچنان درگیر هاله ی نور !

و نمونه ی دیگر اینکه درست در غوغای ملی ایجاد شده برای رسیدن انگشت یک بازیکن به پایین تنه ی دوست و همبازی اش ، بطور اتفاقی و همزمان، پای خاوری و 3 میلیارد دلار پول بر آستان مقدس کانادا فرود می آید ! ( و البته چند سال بعد ، در گیر و دار اینکه ما باید اشکنه بخوریم یا یک وعده غذا، شازده پسر خاوری می شود سرمایه گذار نمونه ی کانادا !! )

 

حالا وقتی یک نماینده ی مجلس در مورد فرودگاه و استان همجوارش ، حرفهایی می زند( و فیلمش را هم به وفور پخش می کنند )  که حداقل پی آمدش ، دعواهای واقعی در فضای مجازی 40 میلیونی ایران است و کار به موضع گیری نماینده های دیگر و گذشته ی تاریخی و ... و ... می رسد ، این تردید تاریخی به جان می افتد که : باز در پس پرده چه فاجعه ای در راه است ؟؟/

 

نظرات 2 + ارسال نظر
پریسا یکشنبه 19 آذر 1396 ساعت 17:08 http://parisabz.blogsky.com

خیلی درد داره...

عباس دوشنبه 20 آذر 1396 ساعت 13:49

درود مجید
این موضوع اخیر رو ازش بی اطلاع هستم اما با حرف و تحلیلی که داری کاملا موافقم، همیشه توجه کردن به حاشیه و پررنگ شدن مسائل کم اهمیت دلیلی برای پنهان شدن مطالب و موضوعات اساسی بوده، و نکته جالب اینه که مردم از این وضعیت و این بازی نه ناراضی میشن نه تجربه میکنن نه معترض میشن بلکه منتظر موج بعدی میمونن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد