هفتگ
هفتگ

هفتگ

معتاد

همین دیروز بابت جای پارک ماشین یه صحبتی پیش اومد که خواهر زاده ام گفت نه دایی دم خونه اونا نذار اونا معتادن، جوری کلمه معتاد رو ادا کرد که انگار دیو سه سر هستن، البته حق میدم چون تصویر و تصوری که رسانه ها علی الخصوص تلویزیون  از افراد معتاد ساخته تصویر زشت و کریه و مشمئز کننده یی هست  حال اینکه در واقعیت اصلا اینجوری نیست. تصویر معتاد برای اکثر مردم یعنی یه آدم کر کثیف و ژولیده که سال تا سال حموم نمیره و دست به هر خلافی میزنه از دله دزدی بگیر تا قتل و جنایت برای رسیدن به مواد، اما در واقعیت  میتونم به هر کسی که خواست هزاران هزار معتاد تر تمیز آدم حسابی از دکتر و مهندس بگیر تا استاد دانشگاه و کارخونه دار ، از کارمند تا کارگر از راننده تا استاد کار... که بسیار انسان های شریفی هستند و آزارشون به هیچ کس نمیرسه  نشون بدم ... بله افراد معتادی که ممر درآمد و شغل ندارند (البته بازهم نه همه ی افراد بدون شغل و درآمد) امکان دارد دست به خلاف بزنند اما تعمیم اون به همه معتادان کار غلطی هست.

قصد ندارم معتادان را تطهیر کنم اما به علت حشر و نشر طولانی و ارتباط بسیار نزدیک با این افراد، جدا مخالف این کلیشه معتاد مساوی ست با هر نوع بدی و بزهکاری، هستم.امیدوارم روزی برسه که هیچ کس معتاد نباشه ولی تا اونروز کاش درست باهاشون برخورد کنیم.

نظرات 5 + ارسال نظر
حمید یکشنبه 26 فروردین 1397 ساعت 22:40

مواد مخدر جدید هر ‌بدی ای داشته باشن اینشون خوب بوده که این تصویر کلیشه ای که گفتی رو تا حدی به هم زدن. حتی جدیدا دیگه کسی که مواد مخدر استفاده میکنه واژه ی معتاد رو برای خودش برنمیتابه! میگه به شما ربطی نداره. واقعا هم نداره!

خوشبختانه این فرهنگ که "سرمون رو از همدیگه بکشیم بیرون" داره کم کم جا میفته. "نظر دادن در امور شخصی دیگران" قبلا قبحی نداشت. اصلا تفریح مردم بود! ولی الان دیگه آدما بااحتیاط اینکارارو میکنن. من به آینده خوشبینم...

بله درست میگی، اما هنوز خیلی راه داریم تا به جایی که میخواییم برسیم

شیرین یکشنبه 26 فروردین 1397 ساعت 23:28 http://www.ladolcevia.blogsky.com

اتفاقا مصرف مواد مخدر بین طبقات بالای هر جامعه ای خیلی بالاتره و چون وضع مالی بهشون اجازه میده ظاهر رو حفظ کنند به سختی میشه این واقعیت رو درک کرد.
اگر مردم بدانند چقدر پزشک و جراح و معلم و وکیل و قاضی دادگستری و نمایندگان مجلس و ... معتاد هستند احیانا دیگه شب خوابشون نبره!

کاملا درست میگی از قدیم گفتن مرگ فقیر و عیب غنی صدا نداره

ملیحه یکشنبه 26 فروردین 1397 ساعت 23:33

توی اینستا پسری عکس جوانی پدرش که معتادشده گذاشته بود
زیرش نوشته بود ای روزگار نامرد دیدی با پدرم چکار کردی متاسفانه مردم دیدی که نسبت به یه آدم سالم د ارن به یک فردمعتاد ندارن

بله متاسفانه همینجوری هست که می گید

شیرین دوشنبه 27 فروردین 1397 ساعت 22:41 http://www.ladolcevia.blogsky.com

ممنون، نشنیده بودم این مثل رو. چقدر واقعی و چقدر غم انگیزه!

شمسی خانم سه‌شنبه 28 فروردین 1397 ساعت 10:58

چند سال پیش یه سریال آمریکایی دیدم که موضوع خانوادگی داشت و به داستان آدم های مختلف اون خانواده توجه داشت. یکی از برادرها گاهی معتاد بود و گاهی ترک میکرد. رفتار خانواده و جامعه ای که تو فیلم تصویر شد برای من خیلی جالب بود. جالبتر اینکه وقتی ترک کرده بود یه دوره ای به ارتش ملحق شد و به افغانستان رفت !!! حالا اینجا تقریبا یه همچین اتفاقی محاله

آخه اونها ضد بشر هستن و ما مهد پرورش انسان!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد