هفتگ
هفتگ

هفتگ

قیاس

  ایران ناسیونال ( ایران خودر فعلی) همزمان با شرکت هیوندا ی تاسیس شده و الان محصولات اون کجاست و محصولات ایران خودرو کجا...

 خانم «پارک» با بالاترین میزان رای در طول تاریخ کرهٔ جنوبی، در سال ۲۰۱۳ به ریاست جمهوری انتخاب شد.حدود اکتبر سال ۲۰۱۶، رسانه‌های جمعی کره جنوبی دست به افشاگری در مورد رانتخواری یکی از نزدیکان خانم پارک زدند.پیگیری ها انجام شد و مراحل قانونی طی گردید تا رسید به صدور حکم  حدود ۱۳ ماه بعد از برکناری خانم پارک، دادگاه حکم مجازات ۲۴ سال زندان برای ایشان صادر کرد. با توجه به سن خانم  پارک (۶۶ سال)، در عمل حکم حبس ابد است. در طول این مدت، جلسات محاکمه به صورت زنده از تلوزیون پخش می‌شد و روند محاکمه کاملاً شفاف به اطلاع افکار عمومی می‌رسید.این داستان رو بذارید کنار داستان گم شدن  جناب سعید مرتضوی تا بهتر متوجه بشیم چرا کره جنوبی به این جایگاه رسیده و  چرا ما هنوز اندرخم کوچه اول هستیم.

نظرات 8 + ارسال نظر
پریسا سه‌شنبه 28 فروردین 1397 ساعت 22:09 http://parisabz.blogsky.com

تو این زمینه تا دلتون بخواد داستان هست که باید بذاریم کنار داستان های وطنی! و چقدر نتایج دردناکی به جا میذاره...

متاسفانه بسیار زیاد است

شمسی خانم چهارشنبه 29 فروردین 1397 ساعت 10:15

خب اینجا ما مسائل رو کش نمی دیم و زود به نتیجه می رسیم. حال تحقیق و این حرفها رو نداریم

بله چون قرار بود جمهوری اسلامی ایرانیان رو به مقام انسانیت برسونه

فانوسدار چهارشنبه 29 فروردین 1397 ساعت 11:10

اینجا جناب ها جورابی هستند در دست عالیجناب ها...چاقو هم که دسته ی خودش را نمی برد...

چاقو دسته خودش رو نمیبره درست
اینا آلت دست هستن درست
کل ماجرا خیمه شب بازی هست اینم درست
اما چرا پارسال همین موقع ها روشنفکرای ما گریبان چاک میکردن و دوستانمون خودشون رو به آب و آتیش میزدن که همه چی فرق میکنه و خواهد کرد؟!

گمشده! جمعه 31 فروردین 1397 ساعت 20:29

من پارسال رای دادم و همه رو هم تشویق کردم به رای دادن. صد بار دیگه هم پارسال تکرار بشه همین کار رو می کنم. یک بار سال 84 رای ندادم و سال های بعدش حسابی پشیمون شدم و حسرت خوردم. بعد حالا بر فرض رای ندم و منفعل سیاسی باشم، چه فایده ای داره؟ ایا کسانی که رای نمیدن میرن اعتراض و تحصن و ... یا میشینن توی خونه و پشت شبکه های مجازی فقط حرف میزنن... هنوزم با این اوضاع افتضاح خیلی از ماها پشیمون نشدیم از رای دادن... کما اینکه من شخصا امیدی به بهبود اوضاع با رای دادن نداشته و ندارم اما کار دیگه ای هم از دستم برنمیاد و اونقدر هم جرات و جسارت ندارم که برم مستقیم رو در روی اینا وایستم!
من هیچ وقت نفهمیدم حرف دوستانی که میگن چرا رای دادید چیه؟ خب شما که رای ندادید چیکار کردید به جاش؟ ایا هزینه ی دیگه ای دادید برای عقایدتون؟ ایا مبارزه ی مدنی دیگه ای انجام دادید؟ ایا اگه همه رای نداده بودیم و کاندید رقیب الان روی کار بود می گفتن ای وای ما چون رای مون کم بود و هیچ کس مشارکت نکرد پس به ملت توجه کنیم؟ چه تغییری ایجاد میشد با رای ندادن که دوستان اینقدر نگران رای دادن ماها هستن؟ سال 84 که همه منفعل بودیم چه نتیجه ای گرفتیم؟ نهایت اینه که نتیجه رای دادن و ندادنمون یکیه! قبول کنید که خانه از پای بست ویران است و بس!

هر کسی حق دارد طبق برداشت خودش در شرایط مختلف تصمیم گرفته و دست به عمل بزند اما اتهام زنی به دیگران همراه توهین هر ۴ سال توسط رای دهندگان محترم اتفاق میافتد.

شیرین شنبه 1 اردیبهشت 1397 ساعت 00:10 http://www.ladolcevia.blogsky.com

دوستان توجه نمی کنند که مشکل کسی که رای نمی دهد و تصمیم دارد هرگز در انتخاباتی که آزاد نیست رای ندهد، رای دادن شمای نوعی نیست. مشکلش اینست که آنها که رای می دهند یکسره شعار م دهند و فحش و فضیحت بار آنهایی می کنند که تصمیم دارند رای ندهند.
شما دوست دارید راس بدهید؟ دلایل محکم دارید برای اینکارتان؟ good for you! پس اماده باشید مطالباتتان را هم از اویی که رای بهش داده اید درخواست کنید. رای ندهید که بعدا از او بت بسازید و بگویید نه بابا بیچاره فلانی که کاره ای نیست!
همه جای دنیا مردم را می دهند که بعدا پیروز انتخابات را به صلابه بکشند و از او از قول و قرارهایش سئوال کنند نه مثل ملت ما که می رود رای می دهد تا بعدا حضرات برنده را روی سرش بگذارد و مراقب باشد هیچکس نگوید بالای چشمش ابروست.
اینهمه حرف مفت از روحانی و وزیر خارجه محترمش (!) شنیده ایم هیچکس از رای دهندگان محترم صدا بلند کرده که آدم های حسابی این حرف های مفت چیست؟ اینهمه توهین به ملت کدامست و اینهمه دروغ به چه دلیل است؟
شما رای دهندگان محترم نشانه ای از طالب بودن واقعی دموکراسی و رفاه اجتماعی نشان بدهید تا من نوعی رای نده هم ایمان بیاورم که کوهرنت هستید بین گفته و عملتان. به حرف و شعار و انگشت رنگی کردن که نیست.

کاملا و صد در صد با شما موافقم

فرنوش شنبه 1 اردیبهشت 1397 ساعت 10:58

دوستان عزیزی که رای ندادید من با شما موافقم که رای دهندگان روشنفکر نباید 1.به مخالفین توهین کنند 2.نباید کسی رو مستقیم یا غیر مستقیم تحت فشار "رای بده" و "چرا رای ندادی" قرار بدن و 3.(از همه مهمتر) از نماینده شون بت بسازن و مطالبه کنندگان رو مسخره یا منزوی کنن.
اما شمایی که رای ندادید هم می بایست یه سری مسایل رو رعایت کنید. مثلا 1.هر اشتباهی که نماینده انجام داد به جای مخالفت و اعتراض به مسخره کردن رای دهنده ها نپردازید. 2. نکته ی درست یا نادرستی رو که از یه طرفدار می بینید تعمیم ندهید. مثلا اینکه خانم باران کوثری، آقای حمید فرخ نژاد و سلبریتی های دیگه به رئیس جمهور رایشون رو یاداوری می کنن و از کارهاش انتقاد می کنن رو هم ببینید و نگید هیچس از رای دهندگان صدا بلند نکرده!!
هر کسی که رای داده و رای نداده دلایل موجهی داشته و ین دشمنی ادامه دار بین موافقین و مخالفین جز اینکه انرژی مفیدمون رو تلف کنه و یاس رو بیشتر و بیشتر کنه هیچ هیچ و هیچ فایده ای نداره.

والله از هزاران توهین مستقیم و غیر مستقیم رای دهندگان یکی اش پاسخ داده نشده. چرا که افراد تحریم کننده صندوق رای درک و شعور بالاتری دارند

علی شنبه 1 اردیبهشت 1397 ساعت 14:16

دوستان من یک بار سال 84 رای ندادم غلط کردم!
یک بار هم سال 96 رای دادم باز هم غلط کردم!
اصلا هر کاری اینجا بکنی همینه! هیچ فرقی نداره...
مشکل واقعی هم همینه. در واقع نمیدونیم چی کار باید کرد! چی کار نباید کرد! راه حل اصلی چیه؟ چه جوری باید بهش رسید؟ هر کار می کنیم به بیراهه میره و ما باز هم عقب تر میریم در تاریخ!!!

اگه یک دل باشیم و متوجه این امر که انتخابات در کشور های دموکراتیک معنا دارد ولاغیر. امکان اینکه در تاریخ جلو برویم وجود خواهد داشت

شیرین سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1397 ساعت 21:43 http://www.ladolcevia.blogsky.com

سلام
من ممنون از شما هستم بخاطر نوشته های خوبتون.
راستی شاهد از غیب آمد ... دوستان عزیز مصاحبه امروز وزیر محترم (!) خارجه را گوش دادند؟ کسی اعتراضی به حرف های مفت و دروغ های عضو کابینه دولت انتخابی ندارد؟! یا بدتر از آن، با او همه موافقند؟

سلام
اولا که ممنون و نظر لطف شماست:گل
ثانیا الان دوستان میگن اگه فلانی انتخاب شده بود اوضاع چنین و چنان بود و بایست خدا رو هزاران بار شکر کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد