هفتگ
هفتگ

هفتگ

خودخواه

عمیقا اعتقاد و باور دارم هر کسی اونجوری که دلش میخواد و میپسنده بایست رفتار و زندگی کنه البته تا جایی که خودش پذیرای تبعات نتایج انتخاب های خودش باشه اما وقتی  اطرافیان و خانواده و نزدیکان درگیر تصمیمات ما میشن  اونوقت این دیگه آخر خودخواهی و خودپسندی هست که هر کاری دلمون میخواد انجام بدیم اگه جرات و جسارت و توان تاوان دادن رو داریم بسم الله  وگرنه کمی آهسته تر برادرجان

نظرات 2 + ارسال نظر
نسیم یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 ساعت 21:25

جانا سخن از زبان ما میگویی
یکی از نزدیکان از ۲۵ سالگی شرایط ازدواج داره هر دختری که معرفی شده اگر ظاهر زیبا نداشته رد کرده و اگر ظاهرش زیبا بوده و اقدامی کردن دختر نپسندیده،الان ۳۲ ساله هستن و ازدواج ایشون شده یک درد سر ،مادر مسنش دائم تو استرس هست که اگر من سرم رو زمین بزارم چی میشه و... کو گوش شنوا که فقط ظاهر بسیار زیبا ملاک زن خوب نیست

واقعا ازدواج ( حداقل تو ایران) یکی از اون انتخاب هایی هست که تاثیر زیادی رو اطرافیان میذاره و اونها رو درگیر میکنه

شیرین سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1397 ساعت 00:03 http://www.ladolcevia.blogsky.com

سلام
این بحث سهل و ممتنعه دوست عزیز. هر لحظه زندگی ما انتخابه، بعضی ها کوچکند و اثرات کوتاه مدت دارند و بعضی ها بزرگ و بلند مدت. بعضی انتخاب ها ظاهرا متعلق به آن و لحظه اند ولی اثرات بلند مدت دارند (مثل مراقبت از سلامتی و انتخاب های مرتبط به آن که هر روز و هر لحظه اتخاذ می کنیم).
هر انتخابی یعنی من نوعی از میان چند گزینه یکی را برمی گزینم و از نتایجش بهره مند می شوم و در عین حال هزینه یا پیامد چشمپوشی از اثرات باقی گزینه ها را می پردازم.
پس فقط این اطرافیان نیستند که عواقب انتخاب های ما را متحمل می شوند، خود ما هم در میان گود و دقیقا در مرکز گود هستیم. قبول دارم بعضی انتخاب ها عواقب سختی برای عزیزان مان دارند ولی عدم انتخابشان آیا عواقب سخت تری برای خود ما ندارد؟
البته حدس میزنم به مورد خاصی اشاره دارید، من در حالت کلی عرض کردم.

سلام
با شما موافقم شیرین خانوم، هر انتخابی یه سری عواقب اعم از نیک و بد داره، اما اگه انتخاب ما باعث بشه دیگران دچار پیامدهای منفی اون بشن اینکار به نظرم به شدت مذموم و خودخواهانه است.
نهایتا تشکر فراوان بابت حضورتان در مباحث

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد