هفتگ
هفتگ

هفتگ

((چو عضوی به درد آورد روزگار))

بارها پیش اومده صحنه هایی ترحم برانگیز  از کشورهای مختلف رو دیدیم  عده یی ابراز همدردی میکنن و عده دیگری هم میگن به ما چه مربوطه. وقتی تو مملکت و شهر خودمون هزاران نفر رو داریم که وضع بسیار اسفناک تری دارند.

به نظرم هر دو طرف  حق دارن هم اونهایی که نسبت به تمام انسانها احساس ترحم و دلسوزی دارن هم اونهایی که خسته شدن از بس مشکلات دیگران براشون بولد شده دردهای خودمون به بوته فراموشی سپرده شده ، اونقدر که به فکر سایرین بودن مسئولین و در صدد حل   معضلات سایر بلاد هستن،باعث میشه  مردم ناخوآگاه جبهه بگیرن و واکنش هایی نشون بدن که چندان با اصول انسانی همخونی نداره،چه بر سر ملت ما آوردند که  رنج سایرین برایمان بی اهمیت شد.


نظرات 3 + ارسال نظر
شیرین سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1397 ساعت 21:40 http://www.ladolcevia.blogsky.com

سلام دوست عزیز،
امپاتی خیلی اوقات اکتسابیه، وقتی بیشتر میشه که نسبت به طرف مقابل حس نزدیکی بیشتری حس می کنیم. منهم فکر می کنم دافعه زیادی که بعضی کشورها و ملیت ها برای ما ایجاد کرده اند - حاصل درایت و فهم بی انتهای حاکمان البته! - این امپاتی رو از بین برده و بواقع فاصله ایجاد کرده اما توی همین مردم، من مطمئنم اگر از نزدیک و به چشم خودشون زجر کشیدن کسی رو ببینند بی اختیار کاری که ازشون برمیاد رو انجام میدن.
قربانش برم کلا این حکومت برکت و نعمت و اخلاق آورده توی مملکت! هر سال دریغ از پارسال و هر روز دریغ از دیروز.

سلام
کاش این همدلی تو مملکت ما بیشتر و بیشتر بشه و شاهد کاهش این حجم وسیع خشونت باشیم

حمید چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 ساعت 19:11

این‌که رنجهای دیگران برامون کم‌اهمیت شده دلایل زیادی داره. فقط سیاسی نیست. شاید دلایل اقتصادی تاثیر بیشتری در این مساله داشته باشه. آدمی که همه‌چیزش سرجاشه بیشتر دلش برای دیگران میسوزه. حالا چه هموطن چه غیرهموطن. این عکسایی که از مهربانی کارتن‌خوابها و امثالهم نشون داده میشه استثنا هستن. اصلا دلیل این‌که عکساش منتشر میشه اینه که همچین صحنه‌ای عجیبه! آدمی که خودش در رنج هست نسبت به دیگران بی‌رحمتره. میگن گربه وقتی گیر میفته پنجه میکشه. به‌نظرمن این درباره‌ی آدما هم صدق میکنه! ملت ایران هم که خب چهل ساله گیر کرده، حالا چهارتا پنجه هم بکشیم چیز غریبی نیست!

باهات موافقم چون معتقدم مسائل اجتماعی تک علتی نیستند

شمسی خانم شنبه 8 اردیبهشت 1397 ساعت 11:07

با کامنت حمید موافقم.

ایضا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد