هفتگ
هفتگ

هفتگ

پارسال

نه قصد طعنه دارم نه انتقاد فقط یه سوال از دوستانی که پارسال همین موقع پاشون رو گذاشته بودن رو خرخره ما که اگه به روحانی رای ندین این شود و آن شود الان از همون چیزهایی که ملت رو به هراس  مینداختن که اگه رئیسی بشه  مسجل و محقق شده،ما منفعل ما بدون تفکر سیاسی ما بی تفاوت ما هرچی شما گفتین... امروز شاهدیم از هر چه ملت رو ترسوندید شده و ساکت هستین، نیاز به هیچ عذرخواهی و توضیح نیست فقط  سه سال دیگه دوباره شو راه نندازید و ما رو متهم نکنید لطفا

نظرات 17 + ارسال نظر
تیراژه سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1397 ساعت 18:30

من با تردید بسیار رای دادم ،
اما به نظرم آنچه که الان رخ داده و مورد اعتراض است و روحانی هم ولو محافظه کارانه اما همسو نیست در صورت رای آوردن آن دیگری ها خیلی زودتر و علنی تر و ضربتی تر انجام میشد با غرور و غبغب باد کرده.

چهره دیکتاتوری هر چه عریان بهتر ...

ساقی سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1397 ساعت 19:03

ما فقط امید داشتیم... از سر بیچارگی بود. به معنای واقعی کلمه از سر بی چاره گی. کاش اینو انقدر توی سرمون نزنید همه جا.

میگن امید تنها دروغگویی هست که هرگز محاکمه نمیشه... اصلا قصدم سرکوفت زدن نبود ساقی جان، حرفم اینه که باز فریب نخوریم

ali سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1397 ساعت 23:17

کاملا با تیراژه خانوم و ساغر خانوم موافقم...

ممنون

ali سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1397 ساعت 23:18

عذر میخوام ساقی خانوم

حمید سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1397 ساعت 23:22

در خط اول نوشتی "فقط یه سوال"، ولی سوالی در متن نبود :/

سوال واضح هست فرق روحانی و رئیسی چه بود

حمید سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1397 ساعت 23:25

و اما این‌که گفتی "ساکت هستین". واللا تا اونجا که من میبینم اونایی که به روحانی رأی دادن اکثرا ساکت نیست و همه دارن تا اونجایی که از دستشون برمیاد اعتراضشون رو نشون میدن

این قسم اعتراضات به درد خودشون میخوره اولا، دوما حرفم اینه که این دوره که گذشت لطفا سری بعد اون هجمه و اصرار رو تکرار نکنن لطفا

Friends چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 ساعت 02:19 http://friends.blogsky.com

رای دادن بهترین گزینه بود، من فکر میکنم آدم باید تمام راه ها رو امتحان کن قبل از اینکه بسته بشند، متاسفانه حاکمیت راه های مسالمت آمیز را که توسط مردم امتحان شده داره میبنده و این نتیجه ای خوبی نخواهد داشت.
از رای که دادم پشیمون نیستم، چون راه عقلانیت بود...

رای دادن تو یه سیستم فاسد و دیکتاتوری جز آری گفتن به اون نظام نیست،ضمن احترام به نظر شما رای دادن تو شرایط حال حاضر ایران به هیچ وجه جنبه عقلانی نداره

دوست چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 ساعت 12:08

‌می‌بینید دوست من؟ اینها تازه نظرات قشر کتابخوان و فرهیخته‌ی ماست. باور کن اگر هزار نظر هم زیر این پست ثبت شود؛ حتی یک نفر نخواهد گفت: اشتباه کردم. اما من با تمام وجود اعتراف میکنم که اشتباه کردم و به اندازه‌ی یک رآی در تمام این اتفاقات و ناملایمات نقش داشتم. من اشتباه کردم که اجازه دادم باز هم با شعور من بازی کنند. من اشتباه کردم که بعد از این همه سال نفهمیدم که در کدام ساختار و بافتار سیاسی زندگی میکنم و این تجربه را دوباره تجربه کردم و باز هم لاف عقل زدم.
من اشتباه کردم که متوجه نشدم در نظامی که نهادهای فراقانونی وجود دارند که تمام ثروت و قدرت دستشان است به مخالف آنها رآی دادن یعنی افروختن آتشی که خود نیز در میان شعله‌هایش خواهم سوخت... من اشتباه کردم...

ممنون از اینکه نظرتون رو کاملا شرح دادید، البته قصدم این نبود که کسی عذرخواهی کنه بلکه بیشتر دنبال این بودم که کمی درس بگیریم تا اینقدر مجبور به تکرار تاریخ نباشیم

ملیحه پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1397 ساعت 09:53

یاران من اندوه لبنان کشت مارا!

هر روز هزاران بار کشته میشویم از این اندوه

shahab جمعه 28 اردیبهشت 1397 ساعت 19:37

خوب حداقل راه حل پیشنهادیتون رو بگید. اگر رای ندیم چی کار کنیم؟ اگر رای ندیم هم اونا هرکسی رو بخوان با تعداد رای ساختگی بالا رئیس جمهور اعلام میکنن!
لطفا راه حل بدین تا بهش عمل کنیم!

پشت کردن به صندوق های رای گیری فرمایشی،حداقل اعتراض به این شرایط هست.
در قرن بیستم گاندی با روش نفی کردن توانست هند رو از قید استعمار چند صد ساله رهایی بده ما چرا نتونیم با مبارزه منفی مشروعیت نظام فاسد رو از بین ببریم و نهایتا هم موفق بشیم؟

نسیم شنبه 29 اردیبهشت 1397 ساعت 05:44

مگر کاندیدای رقیبش گاندی بود که به روحانی رای دادیم

؟؟؟!!!!!
لطفا مجدد بخوانید چون کاملا اشتباه متوجه شدید،میگم کلا نباید رای داد نه اینکه چرا به روحانی رای دادید

شمسی خانم شنبه 29 اردیبهشت 1397 ساعت 12:11

تو کل این چهل سال سه بار رای دادم: یه بار به آقای خاتمی/ یه بار آقای موسوی / یه بار آقای روحانی
اما دیگه آخریش بود. خوب یا بد سه بار کافی بود.

موفق باشی

Friends شنبه 29 اردیبهشت 1397 ساعت 18:40 http://friends.blogsky.com

اینکه میگید "پشت کردن به صندوق های رای گیری فرمایشی،حداقل اعتراض به این شرایط هست.
در قرن بیستم گاندی با روش نفی کردن توانست هند رو از قید استعمار چند صد ساله رهایی بده ما چرا نتونیم با مبارزه منفی مشروعیت نظام فاسد رو از بین ببریم و نهایتا هم موفق بشیم؟"
این رو 84 و 88 امتحان نکردیم؟ یک نگاه بکنید به قبل 84 و الان، از نظر اجتماعی و اقتصادی، فضای مطبوعات اونموقع و الان، حضور نظامی ها در اقتصاد سال 84 و الان؟
ویرانی که توی اون 8 سال از پشت کردن به صندوق رای به وجود آمد تا دهه ها وجود داره، بعد راجب گاندی میفرمایید، الان کسی هست تو ایران که مثل گاندی کاریزما داشته باشه؟ و دیگه هم اینکه استعمار هند با اعتصابات از بین رفت، الان شخصیت کاریزما توی ایران وجود نداره، دفعه بعد مردم رای ندهند، خب بعدش چی؟ راهکار چیه؟ گاندی کیه؟

پاسخ به شما دوبخش داره، بخش اول صندوق رای،درسال ۸۴ تشتت و پراکندگی آرا اصلاح طلبان کار دستشون داد چون با چند کاندید به میدان آمده بودن،بله در مرحله دوم عدم حمایت از هاشمی رو شاهد بودیم که اون روزها نماد نظام بود نه اصلاح طلبان،البته از تقلبی که احمدی رو جای کروبی به مرحله دوم فرستاد نمیشه چشم پوشی کرد... اما سال ۸۸ بیشترین مشارکت در انتخابات را شاهد بودیم و نه تنها کسی با صندوق قهر نکرد بلکه اکثریت صندوق رو به آغوش کشیدند

عباس به Friends شنبه 29 اردیبهشت 1397 ساعت 19:40

نبود بلکه فساد و فرمایشی بودن انتخابات باعث اون شرایط شد....
اما قسمت دوم راجع به گاندی،بله امروز رهبری با اون مشخصات رو نداریم اما از اون روش میشه استفاده کرد، روبرو شدن با واقعیت هرچند تلخ اولین گام رسیدن به مقصود است، واقعیت سیاسی امروز ایران این است که با وجود بسیار نهاد فراقانونی داری قدرت فراوان،نظارت استصوابی،شورای نگهبان،حکم حکومتی و... رای دادن به هر شخصی جز مهر تایید به مشروعیت نظام فاسد نیست

calob یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 ساعت 00:34

جناب موسوی من خودم جزء تحریم کنندگان هرگونه انتخابات تو ایران بودم اما بعد از سال 84 که باز هم رای ندادم و البته خیلی ها هم بخاطر دلسردی رای ندادن نظرم تغییر کرد. هشت سال به واقع ویرانی کامل... الان هم رای دادم اما کسی رو تشویق به این کار نکردم. رای دادنم فقط به این دلیل بود که از رای ندادن هم نتیجه وحشتناکی دیده بودم. من کلا فکر می کنم هیچ کدام از این دو روش، چه رای دادن چه رای ندادن، هیچ بهبودی توی این سیستم و توی این اوضاع ایجاد نمی کنه...

تشویق نکردید ممنون،اما دوستان پارسال از تحقیر و توهین کم نگذاشتند برای کسانی که تمایل به حضور در این نمایش رو نداشتند...بله هیچ تغییری ایجاد نمیشه اما حداقل اعتراضمون به شرایط رو نشون میدیم

حمید دوشنبه 31 اردیبهشت 1397 ساعت 20:25

- همچنان سوالی در متن نمیبینم. فکر میکنم قرار بوده سوالی در متنت بگنجونی و یادت رفته و حالا گردن نمیگیری!

- "این قسم اعتراضات به درد خودشون میخوره"!؟ ممنون از سطح منطق و استدلالت! قانع شدم! :))))))

واقعا سوال خودمتن هست حالا نمی خوای قبول کنی اون یه چیز دیگه ست
از دست اون افراد عصبانی هستم که مردم رو وارد این نمایش کردن، وگرنه که قطعا قبول اشتباه و اعتراص امری بسیار پسندیده و عالیست

حمید چهارشنبه 2 خرداد 1397 ساعت 00:10

"قبول اشتباه" و "اعتراض" لزوما همراه هم نیستنا. منم حرفی از "قبول اشتباه" نزدم. فقط "اعتراض" رو گفتم

باشه دادا اصلا همش تقصیر مسعود شصت چی هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد