هفتگ
هفتگ

هفتگ

دو دختره

چند روز پیش خونه عزیزی بودم که یه آشنای قدیمی  رو  دیدم  حال و احوال کردیم پرسیدم خانومت بچه ات چطوره؟ گفت خوبن هم خانومم هم بچه هام گفتم مبارکه مگه مجدد بچه دار شدی گفت آره دومین بچه ام هم همین روزا میاد داشتم تبریکات معمول رو بهش میگفتم که با یه آه و افسوسی گفت دیدی منم دو دختره شدم...آره همین امروز تو کلان شهر تهران برای آدم ها مهم هست که جنسیت فرزند چی باشه و محل افسوس باشه و چقدر نارحت کننده ست که بعضیا بخاطر پسر دار شدن مجدد تولید مثل میکنن و تاسف میخورم برای اون کودکی که با همچین دلیلی بوجود میاد.

بله در زندگی کشاورزی و دامپروری سنتی  فرزند پسر یک نیروی کار رایگان و پشتوانه ی محکمی در نزاع های محلی بود و بسیار  دلایل دیگر که باعث میشد  داشتن پسرمطلوب تر از داشتن دخترباشد،در زندگی شهری امروز این دلایل رنگ باخته اما هنوز اثرات فرهنگی این نگاه در ذهن مردم باقی مانده است قصدم نقد هیچ نگاه و نظری نیست فقط شنیدن این جمله برام جالب بود.


نکته لازم به ذکر اینه که من ازدواج نکردم و اگه روزی ازدواج کنم مهمترین شرط من اینه که بچه دار نشویم اما حالا اگه به هر دلیلی و شرایطی مجبور شدیم و قرارشد بچه دار شویم تمام تلاشم  رو میکنم که فرزندم پسر باشه چون پسر خیلی دوست دارم اینو گفتم که اولا بگم خودم چقدر پسر دوست هستم و ژست اینکه بچه فقط سالم باشه رو نمیگیرم و دوست داشتن جنسیت خاص در کودک اصلا چیز بدی نیست ولی برای پسر دار شدن، بچه آوردن یه جوریه که...