هفتگ
هفتگ

هفتگ

((دروغ فروغ ندارد))

این یه اصل منطقی هست که ببینیم  چه چیزی گفته میشود تا اینکه ببینیم چه کسی می گوید یا همون حدیث انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال...در اصل حرف درستی هست اما یه وقتایی وضعیت گوینده جوری پررنگ هست که خیلی نمیشه به خود حرف توجه کرد مثلا اگه هیتلر راجع به گیاهخواری حرف بزنه میشه گوش کرد و دید چی میگه اما اگه از برابری انسانها بخواد حرف بزنه اونوقت خیلی سخت میشه حتی یه لحظه اش رو تحمل کرد یا مثلا اگه الکسیس از محیط زیست بگه میشه به حرفاش گوش داد اما اگه بخواد راجع به پاکدامنی و عفت صحبت کنه آیا اصلا میشه لحظه یی تحمل کرد...

مثال زیاد هست که خودتون بهتر میدونید  وقتی کسی بارها براحتی دروغ میگه و وسط صلات ظهر مرداد خورشید رو انکار میکنه اصلا میشه به حرفاش گوش داد؟! یا اونی که شعب ابی طالب رو سوئیس توصیف میکنه چه واکنشی باید به حرفاش داشت؟

نظرات 4 + ارسال نظر
م. ق سه‌شنبه 16 مرداد 1397 ساعت 19:37 http://ba-mokhatabhaye-ashna.blogsky.com

درسته به نکته مهمی اشاره کردی. شاید در مسائل کاملا علمی این قضیه صدق بکنه اما مخصوصا در مسائل اخلاقی صدق نمی کنه. اول باید دید چه کسی داره حرف می زنه بعد دید که چی می گه.

در دوره ای بسر میبریم که اصول کلا بهم ریخته است و سخت میشه مصداق بی دردسر پیدا کرد

http://www.aycoservice.ir سه‌شنبه 16 مرداد 1397 ساعت 19:43 http://www.aycoservice.ir

http://www.aycoservice.ir

نسیم پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 ساعت 02:15

منظورتون رو گرفتم

دلم میخواد خودم رو به خوش باوری بزنم به امید واری ! به آمدن روز های خوش
به خودم میگم مثل یه سرماخوردگیه ! اما تموم میشه و میشه راحت نفس کشید بی سرفه و عطسه

امیدوارم اونجوری بشه که میگی

تیراژه جمعه 19 مرداد 1397 ساعت 23:32

مثالت در مورد الکسیس رو به خاطر نوع نگاهت شرقی میکنم. یه آدم معروف مثل پری بلنده که البته مرحوم شده، چرا نتونه از عفت و پاکدامنی حرف بزنه؟
تا وقتی بیزینسش اینه که خب تکلیف معلومه. شغلشه. تعهدی نه به پارتنرهای متعددش داره و نه کس دیگری. اگر فردی به طور متعهدانه در زندگیش باشه و به زندگی خانوادگی رو بیاره از کجا معلوم که به اون آدم وفادار نباشه و در نتیجه حرف زدنش از پاکدامنی نه تنها قابل تحمل بلکه خیلی هم شنیدنی باشه؟
در مورد آنچه که آخر پستت گفتی قال اون آدم از منصبش و سیستمی که ایشون نماینده اش هست جدا نیست. یعنی توقعی نداریم ایشون بیاد و خلاف مصلحت و رویه ی سیستمی که طبق اون به رسمیت شناخته شده صحبت کنه اون هم در تریبون رسمی همان سیستم. نه تنها ایشون که حامی اصلی اش که ما به اتکای تکرار و تشویقش رای دادیم و ..
کلا متنت به نظرم یه تشتت خاصی داشت موسوی

منظورم تعهد نبود بله برخی پورن استار ها زندگی خانوادگی دارن، اما تو خود غرب هم اونها رو انسانهای عفیف و پاکدامنی نمیدونن...راجع به تشتت هم شاید حق با تو باشه چون کم توضیح دادم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد