هفتگ
هفتگ

هفتگ

بای سیکل

زمانی که دوچرخه پایش به تهران باز شد.

زمانی که دوچرخه به تهران آمد برخی مردم به آنهایی که دوچرخه سوار می‌شدند "بچه شیطان" و "بچه جن" می‌گفتند و معتقد بودند که راکبین از طرف شیاطین و پریان کمک می‌شوند چون بغیر از این کسی نمی‌تواند روی دو چرخ حرکت بکند و دلیلشان هم این بود که می‌گفتند مرکبی که اگر کسی آنرا نگه ندارد، خودش نمی‌تواند خودش را نگه دارد چگونه می‌تواند یکی را هم بالای خود نشانیده راه ببرد؟! پس این کار ممکن نیست مگر آنکه خود آن روروئک را جنیان ساخته و راکبین آنها نیز بچۀ جن ها و شیطان ها می‌باشند. 

چنانکه اولین باری که این مرکب به تهران آورده شد دو پسر بچۀ انگلیسی با شلوارهای کوتاه در میدانِ مشق آنها را به نمایش مردم گذاشتند .

پیرها و سالمندانی که به تماشایشان رفتند بسم الله و لاحول گویان و شگفت زده که گویی به تماشای غول و آل و پریزاد رفته اند باز میگشتند و آمدن دوچرخه را یکی از علائم ظهور میگفتند.


منبع: طهران قدیم جعفر شهری

نظرات 5 + ارسال نظر
حمید یکشنبه 14 بهمن 1397 ساعت 22:57

یکی از دیگه از دلایلی که به آینده امیدوارم همینه. فاصله‌های فرهنگی کهکشانی بین کشورهای پیشرفته و کشورهای جهان سوم داره با سرعتی باورنکردنی از بین میره. الان یه جوان معمولی در تهران میتونه با یه همسن خودش در لندن یا نیویورک ساعتها حرف بزنه و حس نکنه از دنیای دیگریه. حرف و دغدغه‌ی مشترک داشته باشه برای گفتن... حالا فکر کن این گفتگو صدسال پیش اتفاق میفتاد. چه کمدی خوفناکی میشد!

بله درست میگی، به نکته درستی اشاره کردی.
این هم از مواهب دهکده جهانی ست.

شمسی خانم دوشنبه 15 بهمن 1397 ساعت 08:01

همین الان هم این مشکلات رو داریم!! اینترنت / ماهواره / کتاب / فیلم/ موسیقی و .... همه اینها نشانه های گمراه شدن و شیطانی شدن هستن. سابقه تاریخی مون رو حفظ می کنیم

بله این سنت که هر چیز جدید و غریبی، عنصری شیطانی و جهت گمراهی ماست دایما با ما همراه است.

فانوسدار دوشنبه 15 بهمن 1397 ساعت 13:09

علائم ظهور!!!
در تاریخ امده بعد از ویرانی های مغول در خراسان اهالی نیشابور آن را از علائم ظهور می دانستند و هرروز با یک اسب سفید در میدان شهر تا ظهر به انتظار می ایستادند...

انتظار ظهور و بطور کلی نیاز به حضور منجی از نشانه ها و علایم جوامع عقب مانده ست.

مجید دوشنبه 15 بهمن 1397 ساعت 14:42

درود بر حضرت عباس عزیز.
این حکایت همچنان ادامه دارد . همه چیز حرام است مگر منافع خاص ، حلالش کند!

درود مجید عزیز
به نکته تلخ تاریخی اشاره کردی!

فرنوش سه‌شنبه 16 بهمن 1397 ساعت 11:38

از نظر آقایون عظام دوچرخه برای بانوان هنوز هم یه شی شیطانیه...

بله متاسفانه از نگاه برخی از آقایون زن خودش سمبل شیطان مجسم هست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد