هفتگ
هفتگ

هفتگ

تصمیم

  هر تصمیمی تبعاتی داره، اعم از کوچک و بزرگ و درست یا غلط...

اما بعضی تصمیمات هزینه گزافی در پی دارد گاهی برای چندین نسل...

نظرات 9 + ارسال نظر
منجوق سه‌شنبه 27 خرداد 1399 ساعت 23:06 http://manjoogh.blogfa.com/

بله این هزینه گزاف بعد چند نسل رو من کاملا درک می کنم خودم یکی از قربانیهاش هستم قربانی کارهای مرد ابلهی که دو نسل قبل از من بود و در کودکی من مرد

خیلی سخته تاوان چیزی رو دادن که سرسوزنی در اون نقش نداشتی

سید محسن چهارشنبه 28 خرداد 1399 ساعت 12:25

*انچه که در ما هست یک حالت انکار و ادعای دائمی است.یعنی انچه که میخواهیم باشیم و انچه که هستیم

حمید چهارشنبه 28 خرداد 1399 ساعت 12:36

همینطوره. البته این‌که اون تصمیمات در چه زمانی و در چه شرایطی گرفته شدن هم خیلی مهمه. در اغلب موارد، این نوع تصمیمات در زمان خودشون انقدر که امروز عجیب به نظر میان عجیب نبودن

تصمیمی که تبعاتش صرفا به خود شخص برگرده،هرچی باشه اشکالی نداره، اما وقتی تصمیمی یک نفر چند نسل یک جامعه یک تاریخ یک جهان رو شامل میشه، اونوقته که باید خیلی مراقب اون تصمیم باشیم.

تیراژه چهارشنبه 28 خرداد 1399 ساعت 13:10

کاملا قبول دارم، چه از بعد اجتماعی و چه فردی و خانوادگی، که اثرات تفکرات و تصمیمات اشتباه یک بزرگِ خانواده چطور میتونه با عقده افکنی در روح و روان افراد باعث آسیب دیدگی چندین نسل بعد خودش بشه، اجتماعی هم که واضح و مبرهنه، اما به نظرم همونقدر که پیشینیان قدرت به هرز بردن داشته اند نسل های بعد میتونن اگر مصلح و تغییر دهنده نیستن لااقل قطع کننده ی آن زنجیر معیوب باشند.خیلی وقتها ادامه ندادن یک روند اشتباه همان تغییر و اصلاحه

کاملا باهات موافقم
مرد چینی گفت:
پدربزرگم مرد فقیری بود، پدرم مرد فقیری بود، من مرد فقیری هستم، اما پسرم هرگز فقیر نخواهد بود، چون من هرگز فرزندی نخواهم داشت.

نسیم پنج‌شنبه 29 خرداد 1399 ساعت 02:08

بله درسته
اما هستن کسایی که اونقدر کور وکر و نادان هستن که صدای ضربه هایی که به خوشون و بقیه میزنن رو هم نمیشنون و نمیپذیرن و بدبختانه قابل حذف از زندگی هم نیستن و مدام دود تصمیمات و رفتارهاش تو چشم همه س

اینجور وقتها هیچ توصیه یی کاربردی نیست و حقیقتا باید سوخت و ساخت...

آذین سادات شنبه 31 خرداد 1399 ساعت 08:56

سلام
خوبید؟
بهترید ان شالله؟

سلام
ممنون، زنده ایم دیگر...

فانوسدار شنبه 31 خرداد 1399 ساعت 09:53

سنگهایی که از چاه در نمی آیند دودهایی که از زمانها و ادمهای دور بلند شده
هر اشگ و دردی ریشه در حماقت دارد.
لحظه ای به سنگ ها و دودهایی که از من بلند شده فکر کردم و چشم هایی که سوخته...
سلام خوبید جناب موسوی ؟

سلام
ممنون از احوالپرسی.
باهات موافقم از قدیم گفتن:
ماران خورند، موران کشند(به کسر کاف)

سید محسن شنبه 31 خرداد 1399 ساعت 12:18

*فقط با ادراک انچه هستیم میتوانیم به یک ارامش خارق العاده دست پیدا کنیم

الهام (حس مکتوب) یکشنبه 1 تیر 1399 ساعت 12:53 http://www.hesemaktoob.blog.ir

مشکل بزرگ خیلی از آدمها و خصوصا اونهایی که تصمیم گیرنده برای یک جمع هستند اینه که فقط جلوی پاشون رو میبینن و تنها به رد کردن مرحله ای که توی اون قرار دارند فکر میکنن.

از این زاویه هم میشه نگاه کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد