هفتگ
هفتگ

هفتگ

متوقع: چشم دارنده به وقوع چیزی

پرتوقع بودن با متوقع بودن فرق دارد؟ خودم فکر می کنم فرق دارد.... بالاخره هرکس توقعاتی دارد و دلش می خواهد یک نفر آنها برآورده کند... آن یک نفر هم بسته به آن شرایط فرق می کند صد در صد... خودم شخصا توقع دارم وقتی وارد یک سوپرمارکت یا فروشگاه می شوم و درباره ی یک محصول سوال می پرسم، طرف من را آدم حساب کند و  نگاهش را از تلویزیون چهارده اینچ روی سقف بیاورد پایین و درست و حسابی جوابم را بدهد.... این نشان می دهد که من پرتوقعم ؟ نه .. فکر نکنم....

یا اگر سر صبح دارم از پیاده رو رد می شوم و مغازه دارها تک تک کرکره ها را داده اند بالا و شلنگ به دست در حال آبپاشی جلوی دکانشان هستند، مسلم است که توقع دارم سر شلنگ را کنار بکشند تا من رد بشوم نه اینکه به شالاپ شلوپشان ادامه بدهند و من به جای شلنگ مجبور به تغییر مسیر بشوم.... از این مثلا ها زیاد است... از همین ها که بضی می گذارند به پای پرتوقع بودن.... از توقع اینکه یک دوست جواب پیغام ات را بدهد وقتی می بینی بیست و چهار ساعت آنلاین است تا توقع تشکر بعد از سفره ی شام... از توقع دیدن روی خوش از میزبان وقتی خودش به اصرار دعوتت کرده تا به خانه اش بروی تا توقع عافیت باشه ی بعد از حمام....

خیلی زیادند... خیلی .... ولی انگار در این فقره هم اگر بی خیال سر کنی زندگی بی دغدغه تری داری ... اگر بزنی کوچه ی علی چپ و تک تک توقعاتت را فراموش کنی هم خودت راحت تری هم اطرافیانت اینقدر محکم برچسب پرتوقع بودن را به پیشانی ات نمی زنند که دردت بگیرد.... از من گفتن " به روی خودت نیار " .... فقط این را یادت باشد که وقتی تو قرار نیست از طرف مقابلت توقع توجه و دلداری و همدردی و این حرفا داشته باشی، او هم نباید به توقعاتش از تو برسد ...

چه زندگی کوفتی و مسخره ای می شود... خدا خودش رحم کند... 



نظرات 15 + ارسال نظر
sahar دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 21:03 http://Lbab.ir

تبادل بنر : در این سایت عضو و فعال شوید یعنی اینکه کد داده شده در پنل خود را درون قالب سایتتان بگذارید ( نمایش دهید تا نمایش داده شوید

http://2baner.ir


اگر میخواهید بنر شما در هزاران سایت عضو لینک باکس هم نمایش داده شود ، پس لطفاً در این سایت عضو و فعال شوید http://Lbab.ir


بازهم بازدید تون را افزایش دهید

لطف کنید در این سایت کد داده شده را بدون اینک نیازی به عضویت باشد درون قالتون بگذارید . حداقل بازدید شما دو برابر خواهد شد

http://popup.Lbab.ir

داود (خورشید نامه) دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 21:18

با سلام و خسته نباشید
حضرت علی علیه السلام می فرمایند هرچه را برای خودت می پسندی برای دیگری هم بپسند و بالعکس و حضرت داود که ما باشیم می فرماید که مردم ولی اصلا این جوری نیستند همه جور توقعی از ادام دارن ولی همینکه یه خورده یعنی یه ذره اینقدر ازشون انتظار داشته باشی جوری بهت نگاه میکنن که انگار طلب اجدادت رو ازشون میخوای واقعا هنوز با اینهمه درایت و عقل و شعوری که در خودم سراغ دارم ! این را هنوز نفهمیده ام چرا؟

داود (خورشید نامه) دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 21:28

و خب همین چند روز پیشترها دوباره نمی دانم کجا خواندم که حضرت علی علیه السلام فرمودند تو مهربانی کن اگر مردم به تو بد می کنند ...و من چون انسان خیلی خوبی احتمالا هستم همینطور دارم مهربانی می کنم ودر دجله می اندازم تا یک روز شاید اگر در بیابانی ماندم ...راستی فقط این را بگویم که این وسط یه کم هم نگران پر شدن دجله هستم

داود (خورشید نامه) دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 21:33

یک روز هم یک کارشناس در تلویزیون دیدم که دارد می گوید که برای راحت زندگی کردن در کنار دیگران توقعت را پایین بیاور و خوب من هم پایین اوردم و خوب که از ان پایین به مردم نگاه کردم دیدم اینجوری که خیلی بد میشود و همه مردم را چرا گوسفند می بینم بعد دوباره بالااوردم

پرژین دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 21:35 http://parzhin1359.blogfa.com

نمیشه از هم توقع نداشته باشیم و نباید هم

می شه یک جهان سرد و بی روح

داود (خورشید نامه) دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 21:39

بهر حال توقع داشتن چیز خوبی است که باعث ارتباط ارکان انسانی میشود و اگر نبود که زندگی میشد به من چه به تو چه و به ما چه و ارکان کانون خانواده رابطه انسان اسیب می دید

ممنون از کامنت هاتون
از هر جهتی که می شد به قضیه نگاه کردی...
اینکه بدون توجه به بدی کردن مردم بهشون مهربونی کنیم واقعا انجامش سخته... ولی خب شما به مهربانی ات ادامه بده... دجله هم ایشالا پر نمی شود... شما با خیال راحت بیانداز...

رها آفرینش دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 23:02 http://rahadargandomzar.blogsky.com

ولی به نظر من تا وقتی که یکسری کارها و حرفها رو توقع نداشته باشی و دیگران برات انجامش بدن لذت بیشتری میبری...خودم اینجوریم...از هیشکی توقع ندارم...برای همین وقتی مثلا راننده ای جلوی پام توقف میکنه تا رد شم،خیلی بیشتر از عرفش خوشحال میشم...به نظر من داریم زندگی میکنیم تا خوشحال باشیم...پس بدون توقع جبران،مهربونی میکنم...اگه جبران نشد ناراحت نمیشم...اگه جبران شد دوباره سعی میکنم با رفتار بهتری رابطه ها رو ادامه بدم... کلا زندگی اینجوری خوشایند تره به نظرم...

درست می گی رها
لطف و مهربونی بدون اینکه منتظرش باشی واقعا لذت بخش تره

رها دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 23:13

منم خیلی وقته توقعاتم از اطرافیانم خیلی کم شده و البته زیاد هم کاری به توقعات اونها ندارم!!
من فقط از پدر و مادر توقعاتی داشتم که خیلی هاش به دست نیومد و هیچی دیگه.سوختم و ساختم!! آیکون عجب بچه خوبی م من!!

چه بچه ی خوبی....
اینکه به توقعات بقیه کاری نداری خیلی خوبه ها... ولی خب بقیه ناراحت می شن بعضی وقتا فک کنم... که باید بی خیال شد

دل آرام دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 23:30 http://delaramam.blogsky.com

میدونی چی من رو حرص میده... اینکه کسی انقدر حساس باشه که بگی بالای چشمات ابروئه بهش بربخوره و ناراحت بشه و توقع هزار مدل احترام و لی لی به لالا گذاشتن رو داشته باشه اما به محض اینکه تو دلت از چیزی و کاریش بگیره به هیچی حساب نکنه و توقع گذشتن و ندیدن داشته باشه. یه جورایی دو سر باختی با این مدل آدمها...

رها دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 23:38

ناراحتی دیگران یه وقتایی باید واسه مون مهم باشه که صرفن واسه دیگران زندگی نکنیم!!
البته من خیلی واسه اطرافیانم وقت گذاشتم اما مدتیه به این نتیجه رسیدم که واسه خودم زندگی نمیکردم!!
میدونین چیه٬ یه وقتایی واسه اینکه دیگران ازت توقع نداشته باشن باید طوری رفتارکنی که هیچ وقت واسه شون هزینه ای نداشته باشی٬ مثلا اگه من مهمونی خونه فلانی نرم (خوش نمیگذره چرا برم)٬ فلانی هم توقع نداره من دعوت ش کنم!!
درسته روابط م با آدم ها خیلی محدود شده اما حداقل ش آرامش دارم!!
حرفهام خیلی خودخواهانه ست ولی دیگران با رفتارشون٬ رفتار من رو نسبت به خودشون تغییر دادن!
امیدوارم منظورمو رسونده باشم!

عاطی سه‌شنبه 9 دی 1393 ساعت 02:39 http://www-blogfa.blogsky.com

من اولا خیلی از همه توقع داشتم:| و همیشه حرص میخوردم، به روی خودم نمی آوردم ها ولی از درون داغون می شدم.رفتم دانشگا ترم به ترم!بهتر شدم.و الان توقعاتم محدود به خونواده م شده:دی.بازم حرص میخورم. بی دغدغه و آرام زندگی کردن خیلی سخته.

خورشید سه‌شنبه 9 دی 1393 ساعت 10:01

هر چی که آدم از بقیه توقع داشته باشه، بقیه انجام نمی دن و اون آدم هی غصه می خوره و هی غصه می خوره..
اصلا آدم نباید از بقیه انتظار داشته باشه براش کاری بکنن یا انتظار احترام.. چون بقیه اصلا براشون مهم نیست که تو هی غصه می خوری و بقیه فقط خودشون مهمن.
و اینکه آدم جز خودش و خدا هیچ کس رو نداره..
و تازه درمورد اولی مطمئن نیستم.

:(

سیمین چهارشنبه 10 دی 1393 ساعت 01:02

کلا بیخیالی خیلی بهتره ولی خیلیم سخته ها

پروین جمعه 12 دی 1393 ساعت 07:16

مگه میشه آدم از اطرافیانش انتظار نداشته باشه؟ دنیای ما دنیای روابط متقابل است وروابط متقابل انتظارات متقابل به همراه میاره. فقط اگر عاقل باشیم و به فکر آرامش روح و روان خودمان، باید سعی کنیم انتظاراتمان را با حد درک و شعور آدمهایی که ازشون انتظار خاصی داریم هماهنگ کنیم. که سر نخوریم. و روابطمون رو هم حفظ کنیم.

من احساس میکنم الان اگر محمدحسین این پست را میخواند میتوانست یک کامنت خیلی قشنگ و جامع برایش بنویسد.

علیرضا دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 10:28

این جمله
"وقتی تو قرار نیست از طرف مقابلت توقع توجه و دلداری و همدردی و این حرفا داشته باشی، او هم نباید به توقعاتش از تو برسد ... "
رو باید با طلا نوشت قاب گرفت گذاشت وسط بزرگترین دیوار خانه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد