هفتگ
هفتگ

هفتگ

شهروند مسئول

چیزی که زیاد تو این مملکت هست ... آدم کارشناس و حراف است و  چیزی که خیلی کم است آدم عمل گراست ....


انصافا اگه همین قشر  ما ... منظورم من و امسال من  که نویسنده و خواننده وبلاگ ها هستیم و دانشحوییم یا بودیم  ...  همین 4 و 5 میلیونی که نسبت به دیگر اقشار جامعه بیشتر مطالعه میکنیم  از اینترنت استفاده میکنیم  و سطح آگاهی بیشتری داریم ... یه هزارم انچه را که یاد گرفتیم و خواندیم عمل می کردیم ....الان وضعیت جامعه جور بهتری بود . 


یادمه بابک تو جوگیریات یه پست نوشت و همه رو تشویق کرد که برن امیر اباد تهران طبقه دوم بیمارستان شریعتی و با خون دادن اطلاعات بانک مغز استخوان کشور غنی کنند .... خب


همه از الودگی هوا می نویسند و   مینالنند ... خب 


تقریبا تو هر وبلاگی حداقل یه پست راجع فرهنگ رانندگی هست .... خب 



خب که خب .... اگه قرار بود چیزی درست بشه می شد ....واقعیت اینکه اگه ما با هر روز روی ترازو رفتن لاغر نمی شیم ....





میدونم ...میدونم ....  امیر اباد نسبت به خیلی ها  دوره .... اگه درست رانندگی کنیم همه بوق میزنند .... وسائل نقلیه عمومی  کم و شلوغه و..... و هزار یک دلیل دیگه ...


البته به نظر من  دلیل اصلی :   اول عادت های ماست و دوم  اینکه عمق فاجعه رو درک نکردیم ....ولی به هر صورت دنبال دلایلش نیستم ....



انصافا شهرومند مسئول بودن سخته .... اصلا شهروند بودن سخته ....

1 . مطالعه داشتن ...

2 . نریختن اشغال

3. بازیافت از مبدا

4 . مصرف نکردن انر‍‍ژی در ساعات پیک استفاده

5 . صرفه جویی انر‍ژی

6 . ورزش روزانه

7 . خواندن روزنامه

8 . خوردن و اشامیدن صحیح

9 . حفظ محیط زیست

10. داشتن گیاه در خانه

11 حفظ حریم همسایه

12 دادن عوارض و مالیات

13 اعتراض به قانون شکنان

14 مبارزه با گرانی بی دلیل

15 درست رانندگی کردن

16 حفظ ایمنی کودکان

17 انجام صحیح مسولیتهای شغلی

18 دروغ نگفتن

19 مبارزه با آلودگی

20 صرفه جویی در بنزین

21 استفاده از وسایل نقلیه عمومی جهت رفتن به سر کار

22 فرهنگ آپارتمان نشینی

23 رعایت حق تقدم ...

و......



من تقریبا هیچ کدوم اونجور که باید و شاید انجام نمیدم .....



میدونید چیه امروز بجای پست نوشتن دلم میخواد یکی از این کارهارو تو زندگیم اجرا ی کنم ....یه مورد خیلی کوچک انتخاب کنم و دیگه راجع بهش حرافی نکنم .... " انجامش بدم "


من می خوام از همین الان همین امروز زباله خشک و تر از هم جدا کنم .... یه جا خوندم ...  " تفکیک زباله  از مبدا  "چیزی معادل یک چهارم درامد نفتی برای کشور سود منده ..

کار سختی نیست یه مقدار همت می خواد و غیرت .... 

شما هم اگه این کار تا الان انجام نمیدادید.. ازتون خواهش می کنم انجام بدید .


+ کامنت دونی این پست به نشانه عمل گرا بودن می بندم ....