هفتگ
هفتگ

هفتگ

ازادی ...

روی سخنم امروز  با کسانیست که  مخالف حجاب اند ....

نه که فکر کنید میخوام نصیحتتون کنم ....نه اصلا قصد ندارم از حجاب و مزایاش براتون حرف بزنم ....

فقط یه سوال ، اینکه ... وقتی میگیم هر کسی هر جور که دوست داره لباس بپوشه ...این حدود نداره .... یعنی هر جور که دوست داشته باشند میتونند لباس بپوشند ....هـــــــــر جور....که دلش خواست ....؟

باور کنید جمله بالا طعنه امیز نیست .... کاملا سوالیه .....

میگن عادی میشه .... اصلا نگاه نمیکنی .....

خب من خارج کشور نبودم .... یه کم گنگم .... من 40 سالمه   .... ولی زن نیمه عریان هنوز  جذابه برام  ....

عادی هم نشده ... سخت میتونم چشمامو درویش کنم ... ترجیح میدم اون یه چیزی بپوشه ...

خب اگه چشم چرونی نمیکنم بخاطر روابط اجتماعی ... وجود تعهد ... حفظ شخصیتی که برای خودم ساختم  و.... خیلی چیزهای دیگه است

ولی در اینکه جذابه شک ندارم .


بحث من نیست آ... به این فکر می کنم .. اگه دختر 9 یا ده ساله من  که کاملا بدن یه زن پیدا کرده هر جور دلش خواست لباس بپوشه .... یه پسر 13 ساله هم مدرسه ایش که از بد حادثه خیلی هم " هاته " تعهد هم نداره .... ... چقدر باید رو خودش کار کنه چقدر باید با شخصیت باشه  که سمت دختر من  نیاد .... 



خب ... بیاد ...؟ بچه من باید آموزش دیده باشه ؟ .... این حرف ها در مقابل میل جنسی مثل جوک می مونند

البته شاید من از دور دستی بر اتش دارم و نمیدانم اونجا چه خبره .... حتما زندگی سالمتری از ما دارند .؟


دیروز با یکی از دوستان که حدود 20 سالی استرالیا زندگی می کنه  هم صحبت شدم .... یه چند تا آمار بهم داد ....غلط یا درستش گردن خودش .....


خانواده های استرالیایی   اکثرا خودشون  امیدوارند و دوست دارند دخترشون تا سن 15 یا  16 سالگی " ویرجین " یا همون  باکره باشه ... مثل خانواده های ایرانی که دوست دارند دخترشون تا ازدواجش " باکره "   باشه  ولی این فقط یه رویاست

دوستم می گفت  معمولا  90 درصد دحتر ها 11 یا دوازده سالگی یه تجربه جنسی  با هم کلاسی شون دارند ....

می گفت ارتباط یه مرد  با یه دختر بچه غیر قانونیه ولی هر دختر یا پسر میتونه با هم کلاسی هم جنس یا غیر هم جنسش  که هم سنش باشه یا حداکثر 5 سال اختلاف سنی داشته باشند رابطه برقرار کنه ..... 


می گفت اونجا  اصطلاحی هست به نام " تینیج مام "  که خیلی مورد حمایت دولت هستند .... یعنی دخترانی که تو سن 11 تا 19 سالگی مادر میشن ....


از دوستم پرسیدم خب چرا پس  وقتی یه دختر 10 یا دوازده ساله رو تو ایران شوهر میدن انقدر اونا سر و صدا میکنند ....فحشمون میدن .... 

گفت به نظر اونها ازدواج یه رابطه تعهد آوره ولی رابطه جن سی هر چند با چند نفر باشه تعهد آور نیست ....


چند روز پیش هانا داشت کارتون می دید من از وسط کارتن جذب کارتن شدم  " بانی خرگوشه" و  اون  " اردک سیاه "   کاراگاه خصوصی شده بودن و دنبال عشق  اقای "  موش کیسه دار " میگشتند ....اقا موشه هم خیلی ناراحت بود و دائما گریه میکرد ... خلاصه اخر داستان  خود فرد گمشده پیدا شد ... رفته بود پارک سر کوچه به رابطه شون فکر کنه ....

نکته جالبش این بود که جفت اقای موش کیسه دارهم  " نر " بود ....


به درستی یا غلط بودنش کار ندارم .... تو " کت من نمیره " ... نگرانم 



احساس می کنم هیچ دموکراسی اونجا برقرار نیست اونجا هم  مثل ایران روششون رو میکنند تو حلقومت .. منتها ایران با زور  اونجا با تبلیغات و هجوم فرهنگی ....






نظرات 17 + ارسال نظر
مهسا پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 21:10

سلام.چقدر این پستتون به دلم نشست.«منم نگرانم»ممنونم.

رها آفرینش پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 21:49 http://rahadargandomzar.blogsky.com/

سلام آقای پیرزاده،نگرانیتون رو درک میکنم...حرفاتون رو قبول دارم...بجز اینکه مثلا الان که اینجا همه حجاب! دارن این روابط بین نوجوانهامون کمتره؟ راستش یکی از آشناهام که توی یه آرایشگاه زنانه کار میکنه درمورد دخترهای 12،13 ساله ای برام تعریف کرد که توی ساعت مدرسه جیم میزنن میرن آرایشگاه برای اینکه تماااااااام بدنشون رو اپیلاسیون کنن! فکر میکنین برای چی؟کی؟و کجا یه همچین نیازی رو حس میکنن؟

من نگفتم کمتره ... من می گم حجاب به علاوه رفتار درست پدر مادر بیشترین کمک می کنه تا بچه در امان باشه اون دختر خانمها حجاب دارند تربیت درستی ندارند شاید

رها آفرینش پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 22:03 http://rahadargandomzar.blogsky.com/

به نظرم تنها عاملی که میتونه نگهدار بچه هامون...دختر و پسرش فرق نداره به نظرم_ باشه،اول اعتقادیه که درما میبینن و باید با اون روش تربیتشون کنیم و دوم خدا باید نگهشون داره از راه اشتباه رفتن...
این روزها دغدغه ی اصلی من همینه،پسرم در سن 11 سالگیه و حرفها و ناسزاهایی از دوستانش یاد میگیره که مغز هر آدم بالغی از شنیدنشون سوت میکشه...خدا رو شکر انقدر عاقل و فهمیده هست که بکارشون نبره ولی تمام روابط ممنوعه رو توی اینجور فحشها به نوعی یاد میگیره و این خیلی منو نگران میکنه...
ببخشید اگه کامنتم بیربط شد نسبت به پست شما

پریسا شین پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 22:10 http://www.parisa.blogsky.com/

عمو پیرزاده بابام میگه : نگران شد ... حالا چه باید کرد ؟؟؟

عزیزم
باید هر کاری می کنی واسه بابات تعریف کنی
حداقل روزی یه ساعت با بابا ت راجع اتفاقهای روزت صحبت کنی تا اگه نکته ایی به نظرش می رسه بهت بگه ...

طاها پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 23:00 http://dastanakeman.mihanblog.com

سلام
به نظر من آزادی معنای خیلی عام و در عین حال بزرگی داره،یعنی تمام واژه ها گستره ی معناییشون زیاده و معنی مطلق و تمام و کمالی ندارن...اما باهاتون موافقم که جوامع بشری طبق یکسری از الگوها که معمولا تو دست سردمدارهاست شکل میگیرن و ایدئولوژیشون تعریف میشه.و کار سخت برای پدر و مادرهاست که بتونن فرزندانشون رو تو مسیری قرار بدن که کمتر آسیب ببینن.

امیدوارم شما و خانواده محترمتون همواره شاد باشید

شرمین جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 00:23

خیلی خوب بود این پستتون

در ادامه ی کامنت رها تو صفحه های اینستا و فیس بوک که گاهی کامنت ها رو میخونم...از حرفهای رکیک و زننده ای که بین حتی دخترهای کم سن و سال ردو بدل میشه شوکه ام...
با الفاظی هم رو مخاطب قرار میدن که اصلا شایسته نیست....طوری که ترجیح میدم فقط هنر عکاسی و استعدادشون رو تحسین کنم و بگذرم از کنار این صفحات

عاطی جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 02:29 http://www-blogfa.blogsky.com

جایی خوندم و بهش اعتقاد دارم:
برای حکومت بر مردم.یا آزادی جنسی یا قبض!(اصطلاحش یادم نمیاد!)جنسی!
.....

حالا ایران دسته ی دومه.بعضی کشورا هم دسته ی اول!

متاسفاته یک سری بحثا مثل همین موضوع فقط بحثه.ید قدرت حاکم فوق یدیهم:دی!


من همیشه میگم.کاشکی اوضاع ایران درست شه.ولی بعدز مرگ من.اگه بخواد ب سمت غرب بره می شه مثل کتاب کووری!و من حوصله ندارم.

رضا جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 09:03

عالی نوشتی اقای پیر زاده.اینقدر عالی که من خواننده ی خاموش رو به وجد اورد.دقیقا حرف دلم

رها آفرینش جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 12:48 http://rahadargandomzar.blogsky.com/

بله آقای پیرزاده قبول دارم،ترسوندن بچه ها اصلا درست نیست فقط باید راه و چاه رو یادشون داد...اتفاقا وی همین هفته ی گذشته دو جلسه مشاوره در مورد سنین بلوغ توی مدرسه داشتیم و وقتی درمورد مسایل بچه ها راهکار خواستیم از مشاور،گفت بهترین راهکار شناخت خطرات و مسایل هست...وقتی مسایل رو بدونین میتونین به درستی باهاشون روبرو بشین...

صبا جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 14:49

سلام حرفتون کاملا درسته ولی در مورد حجاب و پوشش تو هر کشوری یه عرفی هست و چیزی که مطابق عرف باشه هیچوقت تو چشم نمیزنه و مهمتر از همه اینه که تو کشورای دیگه هر مکان و موقعیتش پوشش مخصوص خودشو داره زن نیمه عریان میره بیچ نمیاد مثلا خرید و سر کار و دانشگاه .
اونجا هم اگه کسی با پوشش نامناسب بره بیرون همه نگاهش میکنن و یه اسم دیگه روش میذارن.
در مورد نگرانی تون منم کاملا موافقم و نگرانم

عطیه شنبه 11 بهمن 1393 ساعت 04:16

خیلی جالب بود. دلم میخواد یه نظر بلندبالا از دیده ها و شنیده هایی که اینجا (خارج از ایران )داشتم بنویسم ولی بدجوری سرم درد میکنه. پست هاتون واقعا عالی هستن و طرز نگرشتون قابل تحسینه.

محمد مهدی بازاری شنبه 11 بهمن 1393 ساعت 07:49 http://mmbazari.blogfa.com

سلام

پست خوبی بود ...آزادی در جهان بیشتر از هر موضوع دیگری سیاسی شده ...نفی رابطه سیاست و آزادی نمیکنم اما آزادی بازیچه دست سیاس بازیهای سیاسیون شده است ...بگذریم ....
برای من هم همیشه این یک باور بود که در خارج از مرزها چون حجابهای جنسی برداشته شده است پس قطعا مردم در آنجا فهیم تر و عاقل تر و به زبان خودمانی بالای تر هستند و نگاه مردم از نگاه صرف جنسی فاصله گرفته است ...متاسفانه هم دوستانی که مدتهاست اونجا زندگی کردند و هم چیزهایی که خودم دیدم و هم مطالبی که از منابع خودشون خوندم بهم نشون داد باورم اشتباه بود ...آمار تجاوز به عنف و تجاوز به دختران کم سن و سال و ...بیداد میکند در بین این مردمی که بازیچه های سیاسی آزادی های شعاری هستند

مونا شنبه 11 بهمن 1393 ساعت 12:13

سلام. بنده هم خواننده خاموش پستهای این وبلاگ و وبلاگ کلیه نویسندگانش هستم. گهگاه نظری میدم و این جزو اون معدود دفعات هست.
ممنونم که صریح و شفاف نوشتین. شاید بشه گفت با شجاعت نوشتین چون توی مقطعی هستیم که اگر در دفاع از حجاب حرفی زده بشه با مخالفتهای بعضا توهین آمیز مواجه میشیم.
امیدوارم مخالفین حجاب یک بار بدون اینکه بحث حجاب رو با بحث نظام جمهوری اسلامی قاطی کنن، بهش فکر کنن. و مطمئنم دیگاه های قابل قبول تری پیدا میکنن.
بازم از شما ممنونم.

شاه بلوط یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 09:49 http://balot.persianblog.ir/

حرفهای شما یه حقیقته اما نمی دونم چرا اکثر مردها منکر میشن...اینکه دیدن بدن نیمه برهنه خانومها هیچچچچچچ تاثیری روشون نداره
ممنون به خاطر این نوشته عالی

من هیچی از کامنت نفهمیدم.دیدن بدن نیمه برهنه چی میگه؟


دوست عزیزم من نمی دونم کی پاسخ شما رو داده به صورت جواب بالا از من نبوده من با شما کاملا موافقم

سمیرا دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 08:37 http://nahavand.persianblog.ir

در اینکه اونوریها همه چیزما رو توی بوق میکنند و بزرگ جلوه میدن شکی نیست اون روششونم که دختر ده ساله! بتونه هرکاری دلش میخواد بکنه و بعدشم ژست روشنفکری بگیرن رو قبول ندارم از طرفی این اجبار توی مملکت خودمون که منجر به افسارگسیختگی میشه رو هم قبول ندارم...اگه همه چیز سرجای خودش باشه اگه اخلاق از جوامعمون حذف نشه پدر و مادرها با خیال راحت تری زندگی میکنند ....ولی واقعا برای نسل فردا باید نگران بود...

داش آکل چهارشنبه 15 بهمن 1393 ساعت 01:08

خوشحالم ک این دغدغه ها رو دارین....

احسان فرجی پنج‌شنبه 16 بهمن 1393 ساعت 14:40 http://PARDEYEAKHAR.PERSIANBLOG.IR

ازادی شعار تا عمل این کجا وان کجا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد