هفتگ
هفتگ

هفتگ

یکی بر سر شاخ بن می برید...

خبر دستگیری سربازان نیروی دریایی آمریکا توسط نیروی دریایی سپاه را حتما شنیده اید اینکه یک ایراد مکانیکی  باعث بوجود آمدن ماجرا شده است.با اصل و فرع این خبر کاری ندارم بلکه اتفاقاتی که از چهارشنبه هفته پیش  شروع شده بسیار جالب توجه است.

صدا و سیما با آب و تاب  تصاویر زانو زدن و گریستن این سربازان را با شعف خاصی پخش نمود و در روز بیست و دوم بهمن هم آن نمایش کارناوالی برای تحقیر آمریکا ، تعزیه گردانی و  به زنجیر کشیدن نمادین این سربازان...آیا پرسیدیم چه بازتاب هایی در سطح جهان داشت؟ چه هزینه هایی برای کشور دارد؟

سربازی که پشتش به ابرقدرت بی رقیب و یکه تاز جهان و ناوشکن ها و غول های دریایی و هوایی ست اصولا با چه احساسی یا درچه شرایطی به گریه می افتد؟

این فیلم تحقیر آمیز بیشتر این احساس را در دنیا برانگیخت که چیزی شبیه سربریدن های داعش را شاهد خواهند بود و آن سربازان خود را درآستانه نابودی و فنا دیده و ناامیدانه به خاطر سرنوشت تلخشان گریه میکنند... اما ادامه ماجرا و پذیرایی قابل توجه از ایشان روی دیگر سکه است و مصداق (( گرگ دهن آلوده یوسف ندریده))

چرا باید فیلمی را به نمایش بگذاریم که عملا مصداق نداشته است؟ در ادامه سربازان متوجه شدند که در شرایط حرفه ای باید پاسخگوی خطای فنی شان باشند. غذا خوردند استراحت کردند روال عادی طی شد و عذرخواهی کردند و رفتند...واقعا چرایی نمایش فیلم و وقایع بعد از آن بسیار تعجب برانگیز است.

این رفتار نه از نطر اخلاقی، نه سیاسی نه فرهنگی و نه حتی نظامی صحیح و عاقلانه نیست. چرا باید احساسات یک ملت را جریحه دار کرد؟ شرافت سربازی و اخلاق انسانی و اسلامی کجاست؟ این سربازان نماد استکبار نبودند فقط اسیر بودند پدر و مادر و همسر و فرزند  داشتند ترسیده بودند و گریه کردند این عمل بیش از اینکه اقتدار ما را نمایش دهد در  مخاطب ایجاد ترحم و همدردی و از نطر سیاسی تحریک کننده است که نهایتا یک ملت بایست تاوان آنرا  بپردازد. در تحلیل ها و نطراتی که به دلایل شروع جنگ عراق  برعلیه ما می پردازد در میان بسیار از گزینه ها یکی از گزینه هایی که عنوان می گردد پخش تصاویر دیپلماتها با چشم بسته و با دستان روی سر است.

العاقل یکفیه الاشاره...

خدا را شاکریم زعمای نطام افرادی عاقل هستند که سالهاست علی رغم میل کسانی که بر کوس جنگ افروزی می کوبند جلوی بروز  جنگ را گرفته و می گیرند با نمایش این فیلمها و آن تعزیه گردانی ها اتفاقی نمی افتد چون عقلای نطام  حواسشان جمع است و الحمد الله سرجنگ با هیچ کشوری ندارند اما در این فضای ایران هراسی  این اعمال چه عواقبی دارد؟ حالا ما مرتب  و دائما بگوییم ما تاریخ چند هزار ساله داریم و شاهان ما این گونه نبوده اند کورش با اسیران مهربان بود ما پیرو پیامبر مهر و رحمت هستیم که در فتح مکه آن رفعت را نشان داد...این ادعا ها با آن رفتار همخوانی و سنخیت ندارد در همین زمینه جایی خواندم که :((اگر اسیری گریه می کند، یا نگران است، یا می ترسد، یا می لرزد، نباید ما را خوشحال کند، بلکه برعکس نشانه احتمال وحشی گری، بی قانونی و بر رحمی ماست!!! اگر بنده و شما توسط داعش اسیر شویم یا توسط پلیس مثلاً بلژیک دستگیر شویم، در کدام حالت می ترسیم و شاید اشکمان هم درآید؟!!ترس ملوان آمریکایی و گریه اش، نشانه اقتدار ما نیست.))


نظرات 8 + ارسال نظر
حمید چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت 06:09

همیشه این رفتارهای متفاوت با سیاستهای ظاهری نظام اسباب تعجبم بوده. هیچوقت هم به نتیجه نرسیدم که بالاخره اینا واقعا ناشی از اختلاف در نگاه بخشهای مختلف نظامه یا دلایلی دیگه ای داره مثل سنجیدن مزه دهن فکر ملت، نمایش "به ما راضی باشید از ما احمقتر هم میتونه طرف حسابتون باشه" برای خارجیا(و البته ملت خودمون!)، راضی کردن تندروها، یا هر کوفت دیگه ای از این قبیل!

یادداشت های روزمرگی چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت 09:24 http://dailylife.blogsky.com

سلام آقای موسوی
ممنون از این پست قابل تامل که الحق حرف دل ما رو زدین. معمولا خاموش اینجا رو می خونم اما اینجا دیگه سکوت جایز نبود.. بازم تشکر. :)

تماشاگر چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت 10:00

سلام من با نظر شما مخالفم. ترس سرباز امریکایی تنها به خاطر وحشیگری طرف مقابلش نیست. سربازبا علم به اینکه در این مواقع اگر یک ایرانی به دست انها افتاده بود تازه ،نه در مرزهای امریکا بلکه در ابهای خودش به دلیل اینکه داره دفاع از مرزهاش می کنه چه رفتاری از خودش نشان میداد و چگونه عمل می کرد هستش .همانطور که شما اگر تاریخ رو ورق بزنین خواهید دید در سالهای اخرشصت یک ایرانی مدافع مرزها به دست همین متجاوزان افتاد وجنازه اش را درحالیکه دست وپاش بسته بود و میخ اهنی برتنش فرو کرده بودند پس گرفتند. اینها از خوی وحشیگری خودشون وفرماندهانشون می ترسند. همانطور که تمامشون با ورود به کشورشون مورد بازجویی قرارگرفتند.

یادداشت های روزمرگی چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت 10:57

تماشاگر عزیز.. سربازان هر کشوری که دچار چنین اشتباهی بشن از طرف مافوق خودشون مورد بازخواست و بازجویی قرار می گیرن.. فرقی هم نداره از طرف کدوم کشور باشه.. خطاهای نظامی بازجویی های سختی در پی داره.
اگر به تبلیغات گسترده ایران هراسی و اسلام هراسی که در آمریکا و غرب اتفاق می افته توجه کنیم چرایی این ترس و واهمه دلیلش مشخص می شه به نظرم.. و نمایش های مضحکی که در چند شهر اتفاق افتاد و تبلیغات خنده دار رسانه میلی به این مسئله دامن زد متاسفانه.
البته این نظر منه.. و من فقط برای اینکه فکر می کنم اینجا می شه با دیگر دوستان صحبت کرد شما رو مخاطب قرار دادم. و الا منطق صحبت شما قابل احترامه.

شمسی خانم چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت 15:57

برای همین خاطر هست که یکی از نماینده های جمهوری خواه خواسته که ملوان ها به مجلس برن و توضیح بدن چه اتفاقی افتاده!! اون نامزد جمهوری خواهشون هم گفته ایران چون از ما پول می خواست ملوان ها رو آزاد کرد و .... خلاصه اونها هم مثل ما یه عده دیوونه خودخواه دارن.

دل آرام چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت 17:36 http://delaramam.blogsky.com

رفتار به شدت ناشیانه ای بود. واقعا توان درکش رو ندارم که چرا باید زنجیر به گردنشون بندازن و به همه نشون بدن. به خصوص اون اقایی که نقش خانم رو بازی میکرد!!

خورشید پنج‌شنبه 29 بهمن 1394 ساعت 12:29

تازگی ها "قطار به موقع رسید" هاینریش بل رو می خوندم..

«..این میون ما فقط بی گناها رو از بین می بریم... »

سهیلا پنج‌شنبه 29 بهمن 1394 ساعت 18:30 http://nanehadi.blogsky.com

زشت بود.هیچ افتخاری هم نداشت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد