هفتگ
هفتگ

هفتگ

ای مدعیان، روز قیامت به شما چه؟

چند وقت پیش در تلگرام فیلمی  چهار دقیقه یی دیدم که در آمریکای شمالی مردی با نوع لباس غربی و چشمان بسته و آغوش گشوده کنار پیاده رو ایستاده بود. کنارش رو کاغذ بزرگی  نوشته بود من مسلمانم و به شما اطمینان دارم، شما چطور  به من اعتماد دارید اندازه یک آغوش... تقریبا اکثریت قریب به اتفاق افرادی که از کنار این مرد عبور میکردند بدون تردید به وی نزدیک شده، او را در آغوش میکشیدند اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کوچک و بزرگ و... حس قشنگی بود و لذت بخش  آدمی  آرزو میکرد کاش همیشه جهان همین گونه  امتداد پیدا میکرد.

........................................

امروز هم  در تلگرام فیلمی دیدم که مردی  با پوشش عربی و چشمان بسته و آغوش گشوده کنار پیاده رو ایستاده بود.کنارش رو کاغذ بزرگی نوشته بود من مسلمانم و به شما اطمینان دارم،شما چطور  به من  اعتماد دارید  اندازه یک آغوش... مردم با تردید به وی نزدیک شده و او  را در آغوش میکشیدند این بار هم حس خوبی بود زمانی که تعداد قابل توجهی کنار این مرد جمع شدند جهت اینکه به نوبت وی را در آغوش بکشند ناگهان یک انفجار انتحاری و... 

 تمام اتفاقات این چند سال اخیر را اجمالا مرور میکنم  و این جمله چون پتک بر سرم کوبیده میشود (( هر مسلمانی تروریست نیست، اما هر تروریستی مسلمان است.))  از داشتن چنین همکیشانی شرمگینم، شرمگین شرمگین


نظرات 20 + ارسال نظر
فائــــــزه سه‌شنبه 19 مرداد 1395 ساعت 21:04 http://koocheye8om.blogsky.com/

حمید سه‌شنبه 19 مرداد 1395 ساعت 21:43

من که کیشی ندارم که همکیشی داشته باشم که حالا به این همکیشی افتخار کنم یا خجالت بکشم، اما اگه تو میخوای هم کیشت رو داشته باشی هم شرمگین نباشی سعی کن به این نوع فلسفه ی زندگی روی بیاری که تو هم مثل هر آدم دیگه ای که روی زمین نفس میکشه تهش تنهای تنها هستی پس فقط مسئولیت کارهای خودت رو بعهده داری(حداقل پیش خودت). اگه قرار باشه آدم بار روانی تمام اشتباهاتی که همشهریانش، هم قومانش، هممیهنانش، همکیشانش و... انجام میدن رو به دوش بکشه نابود میشه

خوب است که کیشی نداری... ما فلسفه زندگیمون رو انتخاب نمی کنیم بلکه شرایط و گذشته و محیط و ... ما رو به سمت وسویی می برند که کمتر اختیاریه، هرچند میشه با تلاش زیاد تغییراتی حاصل کرد اما اکثریت به جبر شرایط انتخاب میشن تا انتخاب کنن، فلسفه زندگی هر کسی بیشتر ذاتیه و کمتر آگاهانه انتخاب شده

حمید سه‌شنبه 19 مرداد 1395 ساعت 22:00

و یه چیز دیگه... البته شما که بای دیفالت پیشنهادات ما رو نادیده میگیری! ولی یه بار دیگه پیشنهادم رو مطرح میکنم. چندوقتی دور خوندن اخبار رو خط بکش. حداقل یه چندوقتی اخبار سیاسی و اجتماعی نخون. یا حداقل اخبار این تیپی رو نبین و نخون. شریک بودن در غمهای آدمهای دنیا خوبه ولی وقتی که در شادیهای آدمهای دنیا هم شریک باشیم. از اینجا به بعدش رو اول شخص مفرد به کار میبرم که سوتفاهم نشه:یکی مثل من که از شادیها و لذتهای عالمیان رانده شده چرا باید خودش رو با تمام عالم همدرد بدونه؟ همون دردای خودش بس نیست؟ مثل کلاغی که از جنگل رانده شده و توو یه خرابه ای دور از جنگل شده مدافع حقوق حیوانات. اگه همینجوری به انبار کردن همه ی غمهای عالم ادامه بدیم دیر یا زود کارمون یا به قبرستون میکشه یا به تیمارستان. پس حالا که هیچکس به فکر سلامت ما نیست حداقل خودمون دلمون واسه خودمون بسوزه و انقدر سم به خودمون تزریق نکنیم

بارها مفصل راجع به این موضوع حرف زدیم و بازهم تکرار میکنم صحبت و پیشنهادت متین و صحیح است اما قبلا هم گفتم میل به آگاهی بیشتر یک مسئله جبریه تا اختیاری و زمانی که در مسیر میل به آگاهی قرار گرفتی کمتر امکان بازگشت وجود داره

ایضا سه‌شنبه 19 مرداد 1395 ساعت 22:20

بجای فیلم انفجار، فیلم کمدی ببین. سی دی های تئاتر کمدی از میدون انقلاب بگیر ببین. کتاب طنز بخون. راستی دایی جان ناپلئون رو خوندی؟ من تازگیا خوندم. اگه خوندی باز هم بخون. دل آدم باز میشه. با نت شرکت فیلمای سایت ورزش سه رو دانلود کن شب خونه ببین. خیلی باحاله. کلی چیزای فان توشه. چیه انفجار؟ یکی دیگه فکر میکنه میره بهشت، یکی دیگه از اونور دنیا بهره ی سیاسیش رو میبره، یکی دیگه اینور دنیا به جزیره ی ثباتش مینازه، غصه اش رو ما بخوریم!؟ ضمنا زندگی ماها هم کم از اون بدبختایی که منفجر شدن نیست. باز خوش به سعادت اونا که یه دفعه منفجر شدن

ممنون رفیق

دل آرام سه‌شنبه 19 مرداد 1395 ساعت 23:28 http://delaramam.blogsky.com

وای... تصورش هم وحشتناکه... من اصلا به دین و مذهبش کاری ندارم... اون حس اعتماد... اطمینان... حیف...

دقیقا، چیزی که بیشتر دل آدم رو به درد می آورد همین بود، مخصوصا اینکه با توجه به ظاهر طرف اول با شک و تردید بهش نزدیک میشدن و بعد کم کم بهش اطمینان کردن

دل آرام سه‌شنبه 19 مرداد 1395 ساعت 23:37 http://delaramam.blogsky.com

این موضوع که هر تروریستی مسلمونه شاید خیلی موارد صدق کنه اما واقعا صد در صد نیست. یعنی هرچی تیر اندازی و کشتار در دنیا اتفاق میوفته به مسلمدن ها مربوطه؟ ما خودمون هم به این قضیه دامن میزنیم. البته جسارت نباشه، خودم رو میگم.
اگه اسم من مسلمونه ولی اسلام و قوانینش رو قبول ندارم و یا یه خط درمیون انجامش میدم این میشه که گارد میگیرم و یا نمیتونم ازش دفاع کنم و یا حتی به بدترین شکل ممکن نمایشش میدم و این اوضاع رو برای بقیه مسلمونها که اتفاقا خیلی معتقد هستن بدتر و وخیم تر میکنه.
اگه میخوای چیزی رو نابود کنی، ازش بد دفاع کن. دقیقا کاری که داره با اسلام اتفاق میوفته...

این جمله یه کلیت رو گفته وگرنه قطعا تروریست های غیر مسلمان هم داریم هرچند اکثریت قریب به اتفاق تروریست ها مسلمونند ( داعش،طالبان،القاعده،بوکوحرام،النصره ..) ضمنا من جز در مسلمونا ندیدم تروریستی که عملیات انتحاری انجام بده...
البته در قرن 21 حامیان اسلام دفاع نمیکنن فارغ از خوب یا بد بودنش، بلکه عمدتا در حال تهاجم هستن و به کمتر کسی رحم میکنند
...................
مسلمونا باید یک سری مفاهیم رو برای خودشان باز تعریف کنند تا بتونن روابط معقولانه تری با مردم جهان و همچنین با خودشان داشته باشند

تیراژه چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 03:05

اولی رو دیده بودم اما دومی رو که خوندم شوکه شدم..
چه کثافتیه این تروریسم . به هر کیش و آیین و کوفتی که هست

ترور باتلاق تمام انسانیت است و تروریسم مذهبی لجنزاریه که تعفنش کل بشریت رو مسموم میکنه

تیراژه چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 03:09

دومی رو که ندیدم و امیدوارم نبینم اما کاش دفعه ی بعد که کامنتای این پستو کلیک میکنم ببینم یکی نوشته یه شوخی جلوه های ویژه ای مسخره و ... و ... بوده و بقیه هم تایید کرده باشن کامنتشو
لعنت به بانی و حامی و مجری

منم موقع دیدنش بخصوص بعد از در آغوش کشیدن دو،سه نفر اول همین حس رو داشتم و خدا خدا میکردم از کلیپ های فان باشه...
بانی و مجری و حامی رو خیلی خوب اومدی عالی بود

حمید چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 12:04

آره خب اینم هست. جبر... هرچند اگه دایره ی جبر رو بازتر بگیریم شاید اون تروریستی که اینکار رو میکنه هم یجورایی توش جا بشه

تصورم اینه که انسانها بیشتر مجبورند تا مختار، البته نه صد در صد و تا حدی دست به هر جنایتی بزنند.

نرگس20 چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 12:07

سلام
خودتون به اون جمله آخر اعتقاد دارید؟؟!!
هر مسلمانی.......
من شخصا معتقدم تروریستها اصلا کیش و دینی ندارن که بخوان حتی مسلمان باشن
متاسفانه این اسم را یدک می کشند برای بدنام کردن اسلام و مسلمان
اینم یه جور سیاست کثیفه
بقول تیرازه: لعنت به بانب و حامی و مجری

من باور دارم بیشترین تروریست های حال حاضر جهان، مسلمانان افراطی هستند.

مجید چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 13:01

درود
عباس عزیز
تا وقتی انتخاب دین در شناسنامه آدمی تعیین می شود همین منوال خواهد بود ...

درود مجید
اگه یه روزی انسانها مذهب و ملیت و محل سکونتشون رو بدون هیچ محدودیتی خودشون انتخاب کنند قطعا جهان مکان دلپذیر تری برای زیستن خواهد بود.

آرش پیرزاده چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 13:39

جمله تیراژه رو باید با طلا نوشت لعنت به بانی و حامی و مجری ...
که البته تو هر ماجرایی من این قسمت ' بانی ' پی گیری می کنم به یه غیر مسلمون می رسم ....

جمله تیراژه فوق العاده بود موجز و پر مغز...
آرش جان باهات موافق نیستم مگر اینکه بگیم وهابی، مدارس مذهبی پاکستان،بن لادن،ملا عمر، ابوبکر بغدادی،مفتی های سعودی و...مسلمان نیستند

بهانه گیر چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 13:53

سلام
چند وقت پیش یه روزنامه نگار آلمانی داشت می گفت: ما از وقتی بچه هامون خیلی کوچیک هستن مراقبیم که هیچ نوع فیلم خشونت آمیزی رو نبینند و اثر بدی نگیرند، امااا در سال های چهارم پنجم مدرسشون، فیلم های مربوط به کشتار یهودیان در کوره های آدم سوزی رو برای بچه هامون به عنوان بخشی از تاریخ کشورمون پخش می کنیم( حالا چقدر از این فیلم ها واقعی هستن بماند!)... و عملا بچه هامون رو با این شرم بزرگ می کنیم که اجداد ما چنین کسانی بودن و چنین رفتارهایی داشتند ... (این شرم به سود کیه؟!)

حالا این فیلم که شما گفتین هم دقیقا همین جریانه!
به نظرتون بهتر نیست فکر کنید ببینید چه هدفی پشت این نوع فیلم هاست؟ و کی سود میبره؟

سلام
من فکر میکنم نظام آموزشی آلمان بیشتر به دنبال اینه که جلوی تکرار بوجود اومدن نسلی رو بگیره که خودش رو برتر از بقیه میدونست و دنبال حذف فیزیکی دیگران بود، تا اینکه بخواد نسل شرمنده ای رو بسازه...
من هیچ وقت تئوری توطئه رو رد نمیکنم، میشه تمام این جریانات رو سناریوی دونست که قراره در آینده تحت بهره برداری قدرت های بزرگ جهانی قرار بگیره

کوهستان چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 15:20 http://koohestaan.blogsky.com

سلام
به نظرم نمیتونه واقعی باشه به این دلیل که اگر واقعی بود داستانش انقدر دراماتیک-تراژیک و خلاصه بفروش هست که حسابی تو رسانه ها برای هفته ها خوراک بسازه در صورتی که هیچ اشاره ای تو رسانه های رسمی به این موضوع نشده.

سلام
نظر شما رو رد نمیکنم میتونه یه بازی تبلیغاتی کثیف باشه...اما اصل ماجرا گم نمیشه، اینه تو همین چند ماه اخیر انواع جنایات تروریستی توسط مسلمون ها انجام شده غیر قابل کتمان هست.

مرسده چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 17:58

کلیپ أوبل رو دیدم اما کلیپ دومی رو نه . ولی باید بگم که سیاست خیلی خیلی پیچیده تر از این حرف هاست . منظورم اینه که با اطمینان بهتون میگم که کسانی که عملیات انتحاری انجام میدن و یا عضو داعش و یا گروه های تروریستی هستن به هیچ عنوان مسلمون نیستن . نه در عمل و من در اعتقاد . خیلی در این مورد مطالعه کردم . اکثر اینها یا تطمیع میشن یا تهدید ، و هدفشون هم دقیقاً همینه که دید مردم دنیا رو نسبت به یک عده خاص که الان مسلمان ها هستند رو خراب کنن . تا حدی هم در این امر موفق بودند . این گروه ها ساخته کسانی هستند که باور نمیکنید . یعنی أصلاً به اسلام مربوط نمیشن . برای خراب کردن چهره اسلام و مسلمانان ساخته شدن . مسئله خراب کردن چهره أفراد و گروه ها فقط به اسلام محدود نمیشه . با قدری مطالعه میشه فهمید. کسانی که در دنیا از زمان خودشون جلو تر بودند و حاضر به همکاری با اون گروه های خاص که هدایت و کنترل همه چیز رو به عهده دارند ، نبودند هم به روش های مختلف در ذهن مردم خراب شدند و در نهایت کشته شدند . مثل مایکل جکسون و بروس لی .

اولا ممنونم که نظرتون رو ثبت کردید.
دوما با شما موافقم سیاست در عرصه جهانی بسیار پیچیده است.
سوما شاید سران این گروه ها اجیر کرده باشند و نامسلمان اما کسانی که دست به ترور و بخصوص عملیات انتحاری میزنند بلا شک مسلمان هستند و افراطی و دست پرورده تفکرات متحجرانه مدارس دینی پاکستان و پولهای نفت عربستان. اتفاقا به نظر خودشون بهترین بندگان خدا و عالی ترین افراد در امت خاتم پیامبران هستند.
چهارما به قدر فهم اندک خودم مطالعاتی داشته ام
پنجما تئوری اسلام هراسی رو قبول دارم
ششما تنگ نظری و تعصبات وحشتناک از صدر اسلام تا امروز ادامه داشته است
هفتما امیدوارم روزی فرا برسه که پیروان یک دین، نماد و عینیت آن دین نباشند و هیچ تفکری برای اثبات خودش دست به حذف و انکار دیگران نزند.

آرش پیرزاده پنج‌شنبه 21 مرداد 1395 ساعت 02:31

اینهایی که گفتی مجری ان .... فوقش .... حامی ان ....

به نظرت احترام میذارم، اما به نظرم آمر هم هستند

پری پنج‌شنبه 21 مرداد 1395 ساعت 03:02

نمیشه همشو به دین و مسلمون بودن ربط داد، بیشتر فکر کتم جبر جغرافیاییه، بزرگ شدن تو شرایطی که همچین تفکراتی رو تو مغزت پرورش میده،
شاید به قول دوستان توطئه دشمن یا قدرت های جهان باشه، اما به هر حال اگه انجوریم باشه افکار و منش جامعه مسلمونا بستر سو استفاده رو واسشون باز کردهه

جبر جغرافیایی رو قبول دارم، خاورمیانه همیشه پتانسیل زیادی برای ابراز خشونت داشته و داره

محسن باقرلو پنج‌شنبه 21 مرداد 1395 ساعت 14:02

توو قسمت اول نوشتی لباس غربی

آره درسته، چون شلوار جین و پلیور و کاپشن تنش بود، و دومی هم یه دشداشه عربی تنش بود

عباس پنج‌شنبه 21 مرداد 1395 ساعت 19:04

این عمل جای تعجب نداره به قسمتی از کتاب مقدسش عمل کرده که برای هیچ کس غیر از مسلمون ارزش قایل نیست!در واقع اسلام ناب محمدی رو اجرا کرده.

این هم تئوری قابل تأملی است، البته جای بحث داره

رها افرینش یکشنبه 24 مرداد 1395 ساعت 14:27

سلام،امروز صبح این پستتون رو توی کانال تلگرام فیسبوک گردی خوندم،الان اومدم دیدم اینجا هم هست...یه روزایی دوست دارم بعضی از نوشته های کانال رو یه جایی لایک کنم...الان احساس کردم موقع خوبیه برای تشکر از نوشته تون

سلام
ممنون و متشکر از نظر لطفتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد