هفتگ
هفتگ

هفتگ

نظر سنجی 2

سلام 

امروز من می خوام یه نظر سنجی دیگه  بزارم در رابطه  حجاب 


سوال نظر سنجی ..... 


اگه روزی به شما " اثبات بشه " اکثریت مردم با حجاب ( اجباری ) موافق هستند  .....

گزینه 1 : 

شما  حجاب را به عنوان یه قانون می پذیرید و آن را اجرا می کنید ....


گزینه 2 :

ان را محترم نمی شمارید و معتقید که این نقص حقوق فردی خانم هاست .



ذکر چند نکته : 

1 .  من از همین تریبون خدمتون عرض می کنم در مورد مسائل اجتماعی من  

واقعا نمیدونم چی درسته ... دوست دارم باور کنید .. انچه می نویسم حاصل کنکاش و تفکر کردن پیرمون مسائلی که روزانه باهاش در گیرم   من تمام سعی مو می کنم تحت تاثیر جریان اطرافم قرار نگیرم و بی قضاوت مسائل اطرافمو تحلیل کنم و به جواب برسم .. سعی می کنم واسه هر موضوعی دلیلی داشته باشم و هیچ چیز چون دیگران به صورت فرا اگیرقبولش دارند یا از روی ایدولوژی می گیرنش ( حالا هر ایدولوژی چه از روی قران چه از روی فرهنگ غرب ... ) قبول نکنم و خودمم روش فکر کنم ...

من الان حدود 60 درصد انچه در 18 سالگی روش قسم می خوردمو قبول ندارم چه بسا  چند صبا دیگه که  40 ساله شدم حرف امروزمو قبول نداشته باشم 

اینو گفتم که بدونید تعصبی رو حرفم ندارم ...


2 .   وقتی بحث راجع موضوعی مثل حجاب میشه و شما لطف می کنید و کامنت می زارید من فقط نقطه نظرمو براتون می نویسم و از هیچ کامنتی ناراحت نمی شم حتی اگه کامنت خیلی سخت مواضع منو کوبیده باشه و جوابی که برای کامنت ها می نویسم تنها جوابیه ایی که فکر می کنم درسته 

از همین جا از تمام دوستانی در دو پست قبل باعث دلخوریشون شدم معذرت می خوام چنین قصدی نداشتم  تنها با کامنتم سعی کردم نظر مو بنویسم 

منو ببخشید اگه ناراحت شدید....!!!! کامنت شما ... خواندن شما .. لایک شما برای من مهم و ارزشمند و مهمه 

نظرات 45 + ارسال نظر
خواننده ی همیشگی پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 ساعت 23:34

گزینه 1

رها آفرینش پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 ساعت 23:48 http://rahadargandomzar.blogsky.com

گزینه ی 1

دل آرام پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 ساعت 23:59 http://delaramam.blogsky.com

گزینه 2

مرسی

مهسا جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 01:20

گزینه ۱.فقط به این دلیل که من در هر جامعه ای که زندگی کنم باید تابع قوانینش باشم.حالا حجاب هم میتونه یکی از گزینه ها باشه.

مرسی

اقا خره جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 02:25

گزینه یک
قانونه دیگه

مرسی

محسن باقرلو جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 03:51

اکثریت معمولن زر زیاد میزنن اشتباهم زیاد میکنن حماقتم زیاد مرتکب میشن چون شعورشون زیر نُرمه و از رو دست هم نیگا میکنن ، همین اکثریت انقلاب کردن ، همین اکثریت زنهای نگون بخت شهر نو. و زنده زنده سوزوندن ، همین اکثریت به احمدی نژاد رای دادن ، همین اکثریت هزار تا گه زیادی خوردن و توش موندن ، من که اگه چیزی بادعقل و دلم جور در نیاد کل دنیام بهش رای بدن به فلانمم حسابش نمیکنم ، از دموکراسی ام حالم بهم میخوره ، لااقل توو این مملکت

این اکثریت از فضا که نیومدن ... یا قوم و خویش توه یا قوم و خویش من ....همین اکثریت جلوی توپ واستادن ... خودشونو انداختن روی مین ... اگه افق دیدت از این اکثریت بالا تره که هست ... یادت باشه پاتو گذاشتی رو شونه اونها تا افق دیدت بهتر شده ...
حق با توه اکثریت اشتباه میکنه ... حماقت میکنه ... ولی رذالت نمیکنه ... شور جمعی هر چقدر هم که پایین باشه پست نیست ... کافی بهش احترام بزاری و آگاهش کنی .....

عطیه جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 06:00

گزینه 2

مرسی

ساجده جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 09:29

در مورد حجاب حتی اگر اکثریت هم به توافق نرسند من گزینه1 رو انتخاب میکنم. اما دلیلی نداره همیشه هرچیزی که اکثریت باهاش به توافق رسیدن رو قبول کنم. اون قانون اگر به اعتقاداتم و هوچیزی که قبول دارم لطمه نزنه رو به خاطر هرج ومرج نشدن جامعه رعایت میکنم اما اگر به خاطرش لازم باشه از اصول خودم دست بردارم،نه.

البته فکر نکنم حجاب داشتن اندازه بی حجابی رو محیط جامعه اثر منفی بزار ولی فکرت اشتباهه .....
تو در حیطه شخصی و فردی میتونی به اکثریت احترام نذاری ولی در حیطه اجتماع باید تابع جمع باشی ....
اصلا بحث اینجا هم همینه تمام کسانی گزینه دو رو انتخاب کردن حجاب تو حقوق فردی و شخصی میبینند

لیلا جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 09:30

خدا تو قرآن میگه:
"بل اکثرهم لایعقلون" یعنی اکثر مردم عقل ندارند
البته من گزینه 1 رو انتخاب میکنم چون بهش اعتقاد دارم نه چون مردم میپسندن

در بحث از چیزی که ممکنه طرفت قبول نداشته باشه " جمله " نیار کلا تو مسائل اجتماعی فقط قانون که بهش میشه استناد کرد

عاطی جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 12:27 http://www-blogfa.blogsky.com

اگر روزی به ما اثبات بشه ک مساله ی حجاب رو ک سطحی ترین چیز ممکنه ،به طرز عجیبی شیاف کردن توو مخمون!!و حتی انقدر سخت و عجیب نیست که 3تا پست راجبش نوشته شه!خیلی خووبه

همین الانشم گزینه ی یکه که!شبیه اون خروسه!!پشت ملت رو چرب کردن!!ک صدا ندن
البته صدایی هم ندارن!!!

والا!

نظر شما محترم .. قبولش ندارم ... کلا س ک س و شاخه های اون از عمیق ترین و مهم ترین مسائل یه جامعه اند

مهرداد جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 12:45

طبق اصول دموکراتیک گزینه 1 کلا اشتباهه چون میشه دیکتاتوری اکثریت بر اقلیت مانند کاری که داعش میکنه...
یعنی اگر مثلا در جامعه ای اغلب سنی باشند چون اکثریت هستند پس شیعیان هم باید سنی بشوند! و یا لااقل ارزشهای انها بر شیعیان به زور تحمیل شود....
جامعه ای ایده ال است که همه افراد ان با گرایشهای مختلف تا وقتی که اسیبی به کسی وارد نشود در زندگی خود ازاد باشد و به نظر من حجاب اصولا یک امر خصوصی است...

اگه حجاب یه امر خصوصی و شخصی بدونید حق باش ماست ولی کلا بحث ما در رابطه همین موضع که حجاب چزو حقوق فردی نیست

سهیلا جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 12:50 http://rooz-2020.blogsky.com/

گزینه ی دو

مرسی

الهام جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 13:11 http://elham7709.blogsky.com

گزینه ٢.
هر چند اکثریت مردم به چیز دیگه ای رای میدن و قطعا بعدش اون اقلیتی که رایشون گزینه ٢ بوده زندگی براشون سخت میشه و مورد آزار و فشار قرار میگیرند و چاره ای نمیمونه جز همرنگ جماعت شدن یا رفتن به جایی که با فرهنگ ما فرق میکنه و فقط میتونی روسریت رو برداری ولی هر روز هزار و یک چیز دیگه میبینی!

هر قانونی تو مملکت هست یه سری مخالف داره یعنی داره بهشون ظلم میشه

behnam جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 14:17

٢

بهار همیشگی جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 14:20

گزینه 1

ساجده جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 14:54

الان اومده بودم همون چیزی رو بگم که لیلا خانم نوشتن.
همین که در قرآن اومده"اکثرهم لایعقلون"...."اکثرهم فاسقون"
اما در مورد اقلیت میگه:"وقلیل من عبادی الشکور"

در کل نظرم خیلی به نظر لیلا نزدیکه.

قران تو مسال اجتماعی جایی نداره یه کشور مسلمون باید قاونینش بر اساس فرهنگ جامعه بچینه و از او به بعد قانونه که حکم میکنه نه قران
بدبختی ما دیقیا از همین تفاسیر جور واجوری که ملت از قران دارند شروع شد و بیشترین ضربه همین تکیه به قران سرمون اورد ....اگه چیزی خوبی تو قران هست باید قانون بشه و اکثریت باهاش موافق باشند ....

رزی جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 15:03

سلام این نظر سنجی برام جالبه
اما پاسخ دادن بهش به خاطر دو مجهوله بودن سوال کمی سخته.چراکه دو مورد قانون و حجاب توامان مطرح شده.همونطور که مشخصه بعضی نظرات ممکنه به عنوان مثال حجابو بپذیره اما تعقل اکثریت رو نمیپسنده و....
لذا کمی دوگانگی در پاسخها بصورت نامشهود اتفاق میوفته.
در مورد حجاب من گزینه یکو میپسندم البته نه به خاطر قانون بلکه به جهت اعتقاد.چراکه قانونی که در بعضی مجامع مطرحه،لزوما بر اساس پذیرش اکثریت نوشته نشده و...

اگه قانونی وجود داره که اکثریت دوستش ندارند این یعنی که نماینده های که قانون نوشتند از ملت نبودن یعنی احزاب کار خودشونو درست انجان ندادن در این جور مواد نباید خرده به قانون جور واجور بگیریم باید از ریشه کار رو درست کنیم

رها آفرینش جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 15:37 http://rahadargandomzar.blogsky.com

بالاخره ما داریم توی جامعه زندگی میکنیم...نمیشه برای هرچیزی با هم سرجنگ داشته باشیم...اگه قانون گذار خودش راسا بگه باید حجاب داشته باشین میشه مدلی که الان هست...اگه اکثریت رای بدن و حجاب رای بیاره،خوب آقای باقرلو مخلفند...اگه رای نیاره باز یکی دیگه پیدا میشه مخالفت کنه... اینه که فکر میکنم دست رو سوژه ای گذاشتن آقای پیرزاده که پتانسیل داره تا چند هفته ی دیگه مکررا کامنتای بالای صدتا داشته باشن...

Zahra جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 15:39

گزینه‌ی 1 رو انتخاب میکنم. حتا اگه توی ایران زندگی نکنم. حتا اگه توی کشوری زندگی کنم که همه از اسلام بیزارن.
حجاب رو انتخاب میکنم چون خودم قبولش دارم. به کسی هم کاری ندارم. به قانون بودن و نبودنشم کاری ندارم.
اما نظر بقیه هم محترمه و ابداََ چون نظرشون باهام متفاوته، هرحرفی رو که از دهنم دربیاد بهشون نمیزنم.
درسته شاید منم مث بعضی از دوستان با خیلی از نظراتِ اکثریت مخالف باشم اما به خودم اجازه نمیدم راجع به اکثریت مث آقای باقرلو صحبت کنم.
+به نظر من این نظرسنجی‌های شما از اساس غلطه آقای پیرزاده.
چیزی که من بهش اعتقاد پیدا کردم اینه که مردم همیشه با اجبار مخالفن. شاید تیریپِ روشنفکری و احترام به حقوق دیگران و جامعه بردارن، اما فقط و فقط به فکر خودشونن و تا نیم متریِ خودشونو میبینن.
وقتی اجبار این بود که بی حجابی قانون بشه و هیچکسی حق حجاب داشتن رو نداشت، مردم مخالفت کردن.
وقتی حجاب داشتن توی جامعه اجبار شد و همه موظف به احترام به قوانین کشور شدن، بازم طیف عظیمی از مردم مخالفت کردن..! آدمیزاد موجودِ جالبیه!!! آدم خندش میگیره!
جدیدن هم که مد شده اونایی که ادای روشنفکرا رو درمیارن اول میبینن اکثریت با چی موافقن، بعد با اون مخالفت میکنن.

به هر صورت تو جامعه اید ال باید هر چیزی قانون داشته باشه

بهانه گیر جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 15:39

سلام

چون نظر سنجی قبل رو دیر دیدم و شرکت نکرده بودم، اینجام نظر نمی دم...

اما چیزی که جلب توجه ام کرد این بود که انگار آقای باقرلو خواستن با حرفشون روی آراء بعضی دوستانشون تاثیر بگذارند... شاید آرایی که به قول خودشون بر اساس نگاه کردن از رو دست بقیه است :)))

در هر حال من به عنوان یه خواننده نسبتا خاموش، خیلی مطلب بدست آوردم از این نظر سنجی های شما... ممنونم
موفق باشید ان شاء الله

مرسی ...
با شناختی که از اقای باقرلو دارم بعید میدونم چنین نیتی پشت کامنتشون باشه .... ایشون حرف دلشون زدن ....

بشرا جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 20:23

گزینه۲

مرسی

سارا جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 20:24

گزینه 2

مرسی

mina جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 21:48

2

مرسی

ترنم جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 22:13 http://www.nofault.persianblog.ir

گزینه 1 رو انتخاب میکنم ..حجاب برام مثل یه هدیه از طرف خداست..دلیل هم زیاد دارم ولی متاسفانه الان انرژی ندارم بنویسم...اینم بگم که من تو کامنتا دقت کردم بعضی از دوستانی که کلا باحجاب مخالف بودن با ادبیات ناپسندی ص کرده بودن که این بنظر من توهین بزرگیه...چ خوبه که با احترام انتقاد کنیم...

مرسی

محسن باقرلو جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 23:44

آرش من میگم همین فرمون نظرسنجی رو برو !
کامنت خورش ملسه !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد