هفتگ
هفتگ

هفتگ

آخرین دوشنبه ی 93

خیلی ها می گن عید ماله پولداراس .... منم یه مدت همین فکر رو می کردم...شاید وقتی کوچیک بودم.... شاید وقتی حساب کتاب جیبم با اتیکت اجناس توی مغازه ها خیلی توفیر داشت .... وقتی ویترین مغازه ها دورتر بودن.... نمی دونم شاید وقتی عقلم همون قدر می رسیده که عید رو اون شکلی نیگاه می کردم .... ولی خب روزگار می چرخه و حس و فکر آدم با هر چرخشش هزار بار عوض می شه ..... حالا می دونم چی از مسافرت های لوکس و ریخت و پاش های آنچنانی واسه عید بهتره... سلامتی و دل خوش!  .... و صد البته سلامتی خیلی بیشتر ... دل کلا کارش بهونه گرفتنه... همیشه یه مرگش هست... نباید خیلی زیاد محلش داد ولی باز خوبه که در کنار سلامتی دل آدم  هم خوش باشه .... نمی خوام شعار بدم ( کلا از به کار بردن این جمله در یک نوشته به اشد وضع متنفرم چون فکر می کنم اگه یکی نمی خواد شعار بده باید از خود متنش مشخص باشه که شعاری نیست و لازم به گفتن نیست ولی این قضیه ی شکرگزار و قدردان سلامتی بودن یه کم کلیشه شده و ناخواسته شبیه شعار می شه ! ) بگذریم .... داشتم می گفتم...

حالا با داشتن سی سال عمر و یکی و نصفی بچه فکر می کنم عید فقط ماله پولدار ها نیست .... ماله هرکسیه که تنش سلامت باشه و یه هفت سین پهن کنه گوشه ی خونه اش، بشینه کنارش و کانال هارو بالا پایین کنه واسه لحظه ی تحویل سال ... اونایی که دوستشون داره دور و برش باشن و وقتی سال نو شد بپرن بغلش !  عید ماله کسیه که روز اول سال جلوی در خونه ی مامان و باباش پارک کنه و با جیغ و هوار بره تو و بگه عیدی منو بدین .... یه سماور اونجا غل غل کنه منتظر باشه تا یکی یکی بقیه ی خانواده هم برسن یه چایی و شیرینی دور هم بخورن.... این دوخط آخر ماله همون مقوله ی دل خوش بود که گفتم تحت هر شرایطی یه بهونه ای واسه ساز ناسازگاری زدن پیدا می کنه ....

چه خوب که روز من توی هفتگ دوشنبه است .... چه خوب که من پنج شنبه نیستم .... وگرنه آخرین نوشته ی امسالم توی اینجا می شد همون قصه ی تکراری آخرین پنج شنبه های سال.... قصه ی دلتنگی و دیس حلوا و گلایل ... و چقدر خوشبخت و مایه دارن تمام اونایی که این پنج شنبه قرار نیست به یک سنگ نوشته بگن : عیدت مبارک ! ....

نمی خواستم ناراحت کننده بنویسم ( اینقدر از به کار بردن این جمله توی نوشته بدم می یاد ...خب نمی خواستی بنویسی غلط کردی نوشتی ) .... حالا مهم این است که من پنج شنبه نمی نویسم .... پنج شنبه پیرزاده از تراوشات مهم ذهنی اش می نویسد و آخرش هم می پرسد: شما شیرینی عید از این ریزا دوست دارید یا از این گنده ها ؟ بعد اگر نظر بدهی و بگویی از این ریزا یه جوری جوابت را می دهد که انگار خون کرده ای و اگر بگویی از اون درشتا باز هم یه جوری جواب کامنتت را می دهد که فکر کنی چقدر احمقی که گفتی از این درشتا .... ایشالا سال جدید این فیلسوف هفتگ هم شفا پیدا کند. بگو آمین.

برای همه دوستانی که هفتگ را می خوانند ( چه با کامنت چه بی کامنت ) آرزوی سالی خوب و پر از آرامش می کنم...  مواظب خودتون باشد. 


نظرات 35 + ارسال نظر
سحر دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 22:07

ما هم برای شما و خانواده آرزوهای خوب خوب داریم و البته سالی سرشار از سلامتی

جعفری نژاد دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 22:30

امروز یه جایی خوندم به ازای هر یه بند انگشتی که دلمون برای آدمایی که نیستن روحمون جا باز میکنه واسه دوست داشتنای جدید و بیشتر

عیدتون مبارک، سلامت باشید هر سه نفر و نصفی
همین الان که دارم اینا رو یه انگشتی به زور تایپ می کنم دست دیگه ام رو شیکم روناکه و زیر دستم یه موجود احتمالن سی و نه سانتی سکسکه می کنه. سکسکه، فکرش هم بدیع، عجیب و شیرین و خنده داره حتی. زندگی سکانس به سکانسش همینه لامصصصصب

جعفری نژاد دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 22:32

بند اول کامنتم رو این ریختی اصلاح می کنم:

امروز یه جایی خوندم به ازای هر یه بند انگشتی که دلمون برای آدمایی که باهامون نیستن تنگ میشه، روحمون جا باز میکنه واسه دوست داشتنای جدید و بیشتر

دل آرام دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 22:43 http://delaramam.blogsky.com

چه خوشبخت و مایه دارم که خانواده ام دورم هستن و عید رو در کنارشون جشن میگیرم. چه خوشبختم وقتی دوستهایی به نازنینی شما دارم که میتونم عید رو بهشون تبریک بگم. فقط کاش برادرم هم اینجا کنارم بود، خیلی دلم براش تنگ شده... این هم جزء همون بهونه های دل دیگه...
عیدت مبارک مامان خوشگل و ناز یکی و نصفی بچه

الهام دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 23:01 http://elham7709.blogsky.com

عیدت مبارک.
در کنار خانوادت خیلی خوش بگذره تعطیلات.

ارش پیرزاده دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 23:01

... دمت گرم به اون قسمت خودم خیلی خندیدم ....

خدا بیامرز پدر و مادرتو ....و همچنین اقای اسحاقی و....

ولی یه نکته مهربان ... فکر کنم دل خوش مهم تر از سلامتی باشه ....
چون من به شخصه چند تا معلول میشناسم که از من خوشبخت ترند ....

خورشید دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 23:39

ای من به قربان این یکی و نصفی..عزیزه دلم..

عیدتون مبارک مهربان ترین ..
براتون از خدا همه ی خوشی ها رو می خوام.
گل + ماچ

نیمه جدی دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 23:56

اول که کاملن موافقم با حرفت در مورد سلامتی و دل خوش. دوم این که برای خودت و آقای اسحاقی و مانی جان و برادر قشنگش دنیایی آرزوی خوب و قشنگ دارم که سلامتی و ارامش و دل خوش تو اولویتن.

طاها سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 00:13 http://dastanakeman.mihanblog.com

سلام

از اونجایی که این مطلب دقیقا به جمله ای که همیشه استفاده میکنم اشاره داشت خیلی ازش لذت بردم از شما سپاسگزارم

امیدوارم تمام نویسنده ها و مخاطبان اینجا همیشه سلامت و شاد باشن

ترنم سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 00:25 http://www.nofault.persianblog.ir

خدا پدر بزرگوارت رو بیامرزه...درکت میکنم...امسال اولین سال تحویل من بدون حضور پدرمه...

نسیم سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 00:36

مرسی بابت همه نوشته های خوب هفتگ

عاطی سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 01:11 http://www-blogfa.blogsky.com

تولده عیده شما مبارک ک ک ک ک ک :دی ی ی ی ی

من ک خیییییلی شادم:دی

شووماهم شااااد باشین :دی ی ی ی

همه سااااااال خووبی داشته باشیم الهی ی ی ی ی

:گل ل ل ل ل ل

عاطی سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 01:11 http://www-blogfa.blogsky.com

تولده عیده شما مبارک ک ک ک ک ک :دی ی ی ی ی

من ک خیییییلی شادم:دی

شووماهم شااااد باشین :دی ی ی ی

همه سااااااال خووبی داشته باشیم الهی ی ی ی ی

:گل ل ل ل ل ل

مریم سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 02:04

مهربان عزیز
از خدای بزرگ برای شما، پسرای نازنینت و همسر محترمت سلامتی و شادی میطلبم.
البته که خیلی سخته عید رو به یک سنگ نوشته تبریک گفت، ولی وقتی داشته های گرانقدری مثل همسر خوب و فرزندان دلبند در کنار آدم باشن، میشه به بهونه های دل توجه نکرد.

Sara سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 03:25

سلام مهربان جون،
سال نوت پیشا پیش مبارک.
برات سلامتی، پیروزی و شادابی را ارزو می کنم و همی طور آنچه که خودت ارزوشو داری.

پروین سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 04:56

الاهی قربون اون یکی و نصفی بچه های شما
ما هم سال دومی است که سال را با جای خالی عزیزی نو میکنیم.
خدا همهء رفتگان را بیامرزد

به این آقای جعفری نژاد هم که قربان نصف بچه شان بروم بگو خوب چرا توضیحت را اول نمینویسی مرد خوب؟ جملهء اول کامنتش را سه بار خواندم و وقتی دیدم نمیفهمم، لبنخند ملیحی زدم و رد شدم!!

سمیرا سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 08:47

مهربان جون سال خوبی رو برات آرزو می کنم

سمانه سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 09:40

ایشالا تو سال جدید دلتون خوش ، لبتون خندون و تنتون سالم باشه

مرجان سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 09:42

سال نوی شما مبارک باشه عزیز دلم
انشالله امسال سال خوب و پر برکت و سرشار از سلامتی برای شما و آقای اسحاقی و مانی خوشگلم (که یه جورایی احساس می کنم پسر خودمه! آخه فقط 2 ماه از پسر من بزرگتره و حرکاتش و رفتارش خیلی شبیه پسرمه!!!) و اون پسر گل کوچولوت باشه!
البته ناگفته نمونه امسال که حتماً سال خوب و خاطره انگیزی براتون هست! چون بالاخره سالی هست که پسر دومت به دنیا میاد!!

افروز سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 10:28

و همچنین مهربان بانو .... ایشالا هم تنتون سالم باشه هم دلتون شاد

زینب سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 11:54

ای جااان دلم مامان بچه های یکی و نصفی...ایشالا تن خودتو و همسر بزرگوارت همیشه سلامت باشه و دلتون شاد...
روح پدر و مادر تو و جناب اسحاقی شاد
بهترین ها رو براتون ارزو دارم

سمیرا سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 12:06

منم فکر میکنم عید مال همه س ولی واقعا بدون دل خوش هیچ زمستونی بهار نمیشه حتی اگه پولدار باشی حتی اگه هفت سین پهن کنی

زهرا.ش سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 12:21 http://surgicaltechnologist.persianblog.ir

خدا رو شکر
خدا رو شکر که شب عیدی تو بیمارستان نیستیم
خدا رو شکر که پولدار نیستیم ولی پوامون رو هم بابت دوا درمون نمی دیم
خدا رو شکر که با وجود اینکه بعضی از عزیزانمون رفتن و هیچ وقت برنمی گردن،اما حداقل کسایی هستن که تو تنهایی پیر نشیم!
خدا رو شکر که با وجود تمام مشکلات و دنگ و فنگ های زندگی،یک بدن سالم و یک روان سالم داریم!

آزاده سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 12:35

سلام خانمی ایشالله سال جدید سالی پر از سلامتی و شادکامی برای شما و خانواده محترمتون باشه نی نی کوچولوتون هم بسلامتی بدنیا بیاد پا قدمش خیر باشه ایشالله به نظر منم تن سالم و بودن در کنار عزیزان بهترین نعمتی است که خدا بهمون داده و بابت باید هزاران هزار بار خدارو شکر کنیم ایشالله خدا عزیزانت رو برات سالم نگه داره سال نو پیشاپیش مبارک

سمیرا سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 12:57

الهی همه بیمارانمون شفا پیداکنند .
الهی همه عزیزانمون و آدمهادلشون خوش باشه و خوش بشه .
الهی همه در کنار هم آروم باشند و آسوده .
الهی برای همه بهونه های کوچیک و بزرگ برای شاد بودن بوجود بیاد .
الهی هممون بهونه های شاد بودن و شاد کردن را در دور و برمون ببینیم.
عید همگی پیشاپیش مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد