هفتگ
هفتگ

هفتگ

برنامه سبز

میهمان این جمعه هفتگ مهرداد کیان است از وبلاگ فوق العاده :


توعلم مدیریت یا دقیق تر بگم تو مدیریت استراتژیک یه مبحث جالب و شیرینی داریم به نام برنامه ریزی استراتژیک

بر فرض اگر شرکت کاله که تو صنعت لبنی و گوشتی ید طولایی داشته و تو استان سبز محور ما قرار داره رو در نظر بگیریم برای نوشتن برنامه استراتژیک این شرکت باید عوامل داخلی و عوامل خارجی تاثیر گذار بر این شرکت رو مشخص کنیم.

ازتجزیه و تحلیل عوامل داخلی نقاط قوت و ضعف شرکت و از تجزیه و تحلیل عوامل خارجی شرکت نقاط فرصت و تهدید

شرکت کاله مشخص می شه.

با شناسایی و برایند این چهار تا ایتم ما می تونیم برنامه ریزی استراتژیک این شرکت رو بنویسیم.

حالا این شرکت هر چقدر بتونه نقاط ضعف درون سازمانی و تهدیدات بیرون سازمانی رو کم کنه و در قبالش

نقاط قوت داخل سازمان و فرصت های بیرونی  رو افزایش بده می تونه شرکت موفقی تو صنعت خودش باشه

برای شرکت کاله مثلا یکی ازنقاط قوت درون سازمانیش می تونه داشتن نیروهای انسانی ماهر و با تجربه باشه

و یکی از نقاط ضعف درون سازمانیش به روز نبودن دستگاهها و خط تولیدش باشه

یکی از فرصت های بیرون سازمانی برای شرکت کاله می تونه توانایی ارتباط با افراد سیاسی و ذی نفوذ استان و کشور و همچنین روسای ادارت دولتی باشه برای دریافت تسهیلات یا مجوزهای لازم باشه

تهدیدات بیرون سازمانی میتونه وجود رقبای جدی و یا نبود قوانین مالکیت معنوی برای این شرکت باشه

همه این توضیحات رو دادم تا به این جا برسم و بگم این برنامه استراتژیک  رو جدا از سازمانها و شرکتها می شه رو

ادمیزادی هم پیاده کرد

اینکه هر کسی بتونه نقاط قوت و ضعف درونی خودش و فرصت ها و تهدیدات دنیای پیرامونیش رو بشناسه و درست تجزیه و

تحلیل کنه می تونه یه چشم انداز و برنامه درستی رو برای اینده ش بچینه نه مثل یه راننده ناشی، که تو یه جاده لغزنده و پرپیچ وخم از روی شانس و خدا خدا امید وار باشه که بتونه به مقصدش برسه

اینکه اول به خودم می گم بعد شما اقاجان، خانم جان اول سالی بشین یه تجزیه تحلیل از خودت بریز رو دایره تا ببینی چند چندی بعدش برنامه ریزی درست درمون بچین واسه سال پیش رو تا یه سال سبزی داشته باشیم پر از پویش و رویش.

عزت  زیاد



نظرات 7 + ارسال نظر
مریم جمعه 21 فروردین 1394 ساعت 22:02 http://baranm2.blogfa.com

تحلیل swot برای آدمیزاد
باید جالب باشه :)

رضوان شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 00:19

سلام.
آااااافرین و ممنون بابت این مطلب دو جانبه. هم کاربرد در کار آفرینی مورد علاقه م داره هم مدیریت برنامه زندگی شخصی. یادآوری خوبی بود.

قناری شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 08:23 http://filter plus.blogfa.com

هزار بار نشستیم با خودمان خلوت کردیم. مواد اولیه نداریم و باید خودمان را تعطیل کنیم

مهشید... شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 12:07

چقدر مثله استادهای درسهای 4 واحدی دانشگاه نوشتید.......
دلم شور افتاد مثله وقتهای نزدیک امتحانها که باید همه جزوها رو بجوی که از توش یه چیزی در بیاد....

ساجده شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 12:18 http://www.ayatenoor.blogfa.com

کاش شناخت نقاط ضعف و قوت آدمها هم به اندازه شناخت نقاط قوت وضعف شرکتها کار می برد.آدم وقتی واسه شناخت خودش وقت میذاره یه جنبه های شخصیتی از وجودش رو میشه که شاید خیلی هم براش خوشایند نباشه.من خیلی وقت دارم رو خودشناسی کار میکنم اما یه وقتایی میریزم بهم.تا یه مدت طولانی حالم بده تا بالاخره به یه ثباتی برسم وضعف خودمو برطرف کنم.
اما خب این حال بد به نتیجه آخرش می ارزه.

رضوان سادات شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 23:09

مهردادجان من درطول روز ازبس اسم کاله رو میشنوم که دیگه خسته شدم از دستش،تازه خیلیا بهم پیشنهاد میدن برم کاله چون شرایط کاریش بهتره اما من نمیرم!!!!
اما برنامه ریزیش خوبه،اگه نبود به اینجاها نمیرسید!!!
من امسال تصمیم دارم نهایت تلاشم رو بکنم که پولامو پس انداز کنم و تو کارم موفق بشم
این بود برنامه ریزی من
میگم نکنه کاله کار میکنی؟؟؟

ونوس پنج‌شنبه 27 فروردین 1394 ساعت 11:42 http://www.venouse.blogfa.com

خیلی فلسفی بود
اما در کل معنی خوشبختی رو به نملیش گذاشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد