هفتگ
هفتگ

هفتگ

کمپانی رویا سازی

من آدم خیال پردازی هستم.حتی حالا که جوانی را گذرانده ام و به نوعی دارم با مسائل جدی زندگی دست و پنجه نرم می کنم رویا بازم.برای خودم چیزهایی که دوست دارم را می خرم ،مسافرتهای ماجراجویانه می روم. با آدم هایی که دوستشان دارم قرار می گذارم.خیلی به خوش می گذرانم.یک آدم وصف العیشی شده ام.چند سال است دارم برای خودم یک بنز اتاق تانک یا کپل می خرم، نصف بنزهای این اتاق تهران را می شناسم.آگهی ها را بررسی می کنم.حتی می دانم وقتی بنزم را خریدم پردهء شیشه عقبش را از کجا باید بخرم .با هر کسی هم که مشورت می کنم می گوید با این پول بنز نخر به درد نمی خورد سرطان است خرجش بالاست اما به خرجم نمی رود.یک دوچرخه هم هست که سه سال است دارم می خرمش.از وقتی قیمتش پانصد تومن بود تا الان که دو ملیون.می خواهم باهاش از جاده چالوس بروم شمال.باید از چند ماه قبلش روزانه پنجاه شصت کیلومتر رکاب بزنم.تمرینات آماده سازی را بلدم.با آدم های خبره مشورت کرده ام.نقشه اای توپوگرافی جاده چالوس را مطالعه کرده ام و شیب های خیلی سختش را تقریبن می شناسم.خلاصه که خیلی.بعد خودم را می بینم که دارم توی جاده ساحلی از سیسنگان می روم سمت نوشهر و آهنگ تو یه دستم دریا تو یه دستم جنگل فریدون را گوش می کنم و نسیم،رطوبت شور دریا را روی صورتم می نشاند.حالم خوش می شود.همین الان هم که نوشتم خیلی خوشم.فقط این دو تا نیست خیلی چیزها و نفرات دیگر هم هستند.عیشم جور است.مثلن اسب.مثلن کاروان مسافرتی که داخلش مبله است و باید ببندمش پشت لند کروزم و دنیا را بگردم باهاش.مثلن قایق تفریحی.مثلن اتریش و اجراهاش.مثلن آلپ مثلن فتح دماوند.من رویاهام را خیلی جدی گرفته ام.تا همین الان هم خیلی بهم خوش گذشته چه برسد که قرار است همه را عملی کنم.وقتهای سختی می گویم عیب ندارد عوضش فردا می روم ماهیگیری یا نه اصلن در همان لحظه وسط دعوا نسیم دریا را روی صورتم حس میکنم.دعوا می گذرد رطوبت شور می ماند.

تا اینجا بماند من بروم مهمانی برگردم.


نظرات 20 + ارسال نظر
ستاریان شنبه 29 فروردین 1394 ساعت 22:01 http://mostafasatarean.blogsky.com

سلام
چند روز قبل فیلمی پخش شد به اسم لیست آرزوها. جک نیکلسون مورگان فریمن نقش دو تا پیرمرد سرطانی رو بازی می کردند که دکترها بهشون گفته بودند مرگتون نزدیکه و نهایتا شش ماه یا یکسال مهلت دارید. این دوتا با کهولت سن و بیماری، لیستی تهیه کردند از آرزوهایی که داشته اند و سعی کردند که بهش برسند. دست به کارهایی عجیب و غریب می زدند، مثل پرش آزاد با چتر از هواپیما و مسابقه ی اتومبیل رانی و رفتن به کوههای هیمالیا و جنگل آمازون و... با انجام هر آرزو روی لیست خط می کشیدند
وقتی در چنین سن و سال و باوجود بیماری مهلک میشه لیست آرزو تهیه کرد، صدالبته که با سن و سال جوان شما هم شدنیه. امیدوارم که روزی روی تک تک لیست آرزوهاتون روزی با برآورده شدنش خطی بکشید

بیوطن شنبه 29 فروردین 1394 ساعت 22:18

خیلی جالب بود منم اینجوریم و چه جالبناک تر که تقریبا بیشتر آرزوهام برآورده شده ...نمیخوام ربطش بدم به قانون جذب و اینا چون جنس آرزوهام ساده بودن ...از جنس همین دوچرخه سواری شما ...از جنس کوهنوردی و لذت زدن قله ها ...از جنس کمپ زدن وسط یه جزیره یه رودخونه !!!!! ...فقط آقا طیب خیالپردازیام یهجا هنگ میکنن اونم وقتی تو خیالم دارم به قدم زدن تو پارک و با موبایل یه مکالمه طولانی با یه دوست قدیمی داشتن و مزه پروندن فکر میکنم ......

پروین شنبه 29 فروردین 1394 ساعت 23:43

اعترافش خجالت دارد اما با خواندن این نوشته ات پر شدم از حسرت
یعنی میشود روزی بشود؟

قناری معدن یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 00:09 http://filter plus.blogfa.com

پادشاهی می کنی

نیمه جدی یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 01:07

راستش من رویم نمی شود از خیالپردازیها و رویاهای این روزهایم بنویسم.اما خداییش از فکر کردن بهشان غرق کیف و خوشی می شوم. یک روز که تو و مریم را از نزدیک دیدم برایتان از رویاهای شیرینم می گویم . علی الحساب آرزوی تحقق تک تک رویاهایت را دارم.

گلنار یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 02:03

عجب, امروز انگاری رویا ما را رها نمی کند.
با دوستی در همین مورد شوخی در گرفت گفت:بهترین جمله روی سنگ قبر من اینه:" با رویا زیست, در رویا مرد.

مریم گلی یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 07:37

افروز یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 07:47

شما که نوشتین منم حالم خوب شد هرچند مثلا فتح یه قله هیچوقت برام لذت بخش نبوده ولی نوشتن از رویاها هم به ادم حس خوبی میده انگار یه پله بهشون نزدیکتر میشیم منم خیلی رویاها دارم که این روزا بهشون فکر میکنم میخوام برم خیلی جاها رو بگردم دیگه نمیخوام فکر کنم خرجهای مهمترم هست قراره خیلی کتابا رو بخونم قراره با خودم مهربونتر باشم با اطرافیانم هم همینطور قراره ادمهایی که ارزش مهربونتر بودن رو ندارن حذف کنم از زندگیم طوری که خودم کمتر اذیت بشم این قسمت خودش یه پروسه طولانیه و...
نگاهتونو دوست دارم امیدوارم به همه رویاهاتون برسید

باغبان یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 08:18

چقدر خوب که روی رویاهاتون کار میکنین تمرینات آماده سازی مشاوره میدونین روزی چندبارباید رکاب برنین پرده شیشه عقبو از کجا بخرین قیمت دوچرخه اتون لحظه ای دستتونه.
تا دقیقن همین چندوقت پیش توی دو دنیا زندگی میکردم دنیای ملموسات هکین دنیایی که میخورم میخوابم حرف میزنم و دنیایی موازی با همین دنیا یعنی دنیای تخیلات و رویاهام
خیلی وقتا پیش می اومد موندن توی دنیای تخیلات زمان بیشتری از زندگی توی واقعیات ازم میگرفت.
یه مدت ولی احساس کردم انگار دنیاهام جاشونو عوض کردند دیگه دلم نمیخواست چیزی رو از دنیای رویاهام وارد دنیای واقعیات کنم
شدم یه آدم بیتفاوت توی این دنیا که براش مهم نبود داشتن!چرا که خیلی شیرینتر داشتن رو توی رویاهاش تجربه می کرد.
حالا مدتیه که از دنیای رویاهام کمی فاصله گرفتم دلم میخواد یه چیزی رو دلم بخواد.

صومعه یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 09:23

سلام
منم اینقده از این رویاها و خیالپردازی ها دارم
تازه چند تاشم با رویاهای شما مشترکه
کاروان مسافرتی مبله
دوچرخه
اسب
رویاهام بیشماره بیشمار
ایشااله که همگی به رویاهامون برسیم

دل آرام یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 10:02 http://delaramam.blogsky.com

منم خیلی اوقات خودم رو میبینم که وسط دریا دارم با چندتا دلفین شنا میکنم. و البته به عنوان مربی دلفین ها هم کار میکنم. خیلی هیجان انگیزه. با اینکه شنا بلد نیستم و هیچوقت هم یه دلفین از نزدیک ندیدم... اما رویا نابه، خیالپردازی حس خوبی میده. جدا میکنه آدم رو از این مدل زندگی اجباری و میفرسته به جزیره آرزوها...

شادی یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 13:47

چه اشکالی داره.خیلی هم خوبه.بنظرم ما باید یه تایمی رو در روز دراز بکشیم چشمامونو ببندیم و بریم در دنیای تجسمات سیر کنیم !
اونقدر واقعی رویاهامونو حس کنیم و درش زندگی کنیم که همون حس های خوشایند بیاد سراغمون...لذت داره...سبک و اروم میشیم.

رضوان یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 13:52

پس من چرا اینجوری ام؟! اصلا خیال پردازی های لذت بخش ندارم! بیشتر تجسم موفقیت های کاری و درسی و اینها که خب رویایی نیست به اون صورت

شمسی خانم یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 16:44

آقا رویاپردازی شما تو همین دو مورد اینقدر قوی هست که من مطمئنم حداقل به این دوتا میرسی. اصلا انگیزه ای شد که منم رویاهام رو قشنگتر تصویر کنم. دیگه رویا که پول نمیخواد. اما اگه رسیدید عکس بنز و دوچرخه تون رو بذارید پلیز.

رها- مشق سکوت یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 17:59 http://www.mashghesokoot.blogfa.com

خیلی وقت پیش یه جا خوندم : "رویا مجانی است" از اون موقع سعی میکردم حداقل تو خیالم، به رویاهام برسم و دنبالشون کنم.

شکلات یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 21:06

منم هم رویاهای قشنگ و کاملن شخصی زیاد داشتم( دارم؟)‌ رویاهایی که حتی فکر کردن بهشون ضربان قلبم رو تند میکرد( میکنه؟) ... برق چشمامو عوض میکرد... فکر رسیدن بهشون شوق زندگی بهم میداد... اصلن طرز دم و باز مم رو هم عوض میکرد.
ولی اینقدر که توی هر چیزی اهمال کاری میکنم و پشت گوش میندازم... اینقدر که احساس میکنم دارم از رویاهام جا می مونم.... دیگه به هیچ آرزویی فکر نمیکنم... من نمیدونم چه مرگمه که اینقدر حجم برنامه های عقب مونده م زیاد اند ... حقیقتش مدتیه که دیگه میترسم از برنامه ریزی واسه رویاهام... میترسم بازم اول برنامه بریزم و باز هم بهش پایبند نمونم ... حس میکنم نمیتونم به قول هایی که به خودم میدم عمل کنم ...
شما به روح اعتقاد دارید؟؟؟ من توی بیست و دوسالگی این روح اهمال کار و ترسیده م رو چجور دوباره به زندگی برگردونم؟؟؟

habeyeangur دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 08:29 http://havashi-zendegi.blogfa.com/

دلم بدجوری خواست از این رویاها
جاده سیسنگان... نسیم ... رطوبت شور دریا روی صورت... و نفسی که ته بینی اتو بسوزونه

آزاده سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394 ساعت 21:02

شهر من افتخار میکنه که مقصد رکابتون هست
نمیدونم چرا من یادم میره برای خودم رویا داشته باشم؟ همیشه در واقعیت زندگی میکنم که این خیلی سخته..
باید تمرین کنم به نظرم برای داشتن رویا.

سارا سه‌شنبه 8 اردیبهشت 1394 ساعت 08:54

سلامم.
جالبه من در تمام طول زندگیم خیالپردازی میکردم از وقتی که فهمیدم که آدمها میتونن تو رویاهاشون همه چیزایی که میخوان رو داشته باشن و از اون به بعد من همه چیز داشتم :) و جالبتر اینکه دیر شده خیلی وقتها ولی در اوج ناباوری من خیلیاشون رو بدست آوردم،هنوز خییییییلی دیگه از رویاهام مونده و فقط آرزوی تحقق بخشیدنشونه که وادارم میکنه به این زندگی ادامه بدم تا تهش که ببینم چی میشه..... خیلی خوندن این نوشتتون واسم لذت بخش بود آفرین :)

آری پنج‌شنبه 29 مرداد 1394 ساعت 22:07 http://ary-f.blogfa.com

چه آرزوهای قشنگی..خصوصا اون کاروان مبله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد