هفتگ
هفتگ

هفتگ

فکر کنم هزار بار گفتم ....ولی بزارید یه بارم اینجا بگم ....

طرف تون نمیتونه آدم خسیس یا حساب گری باشه ولی با شما اینگونه نباشه ... اگه هست موقتیه

طرق تون نمیتونه با همه بد اخلاق باشه ولی  با شما  خوش اخلاق باشه اگه هست موقتیه ...

طرف تون نمیتونه بد بین باشه... ولی به شما اطمینان داشته باشه ... اگه داره موقتیه ...

طرفتون نمیتونه حسادت تو وجدش زبونه بکشه ولی عاشق شما باشه اگه عاشقته تا رفع حاجتشه ...


بخدا ... یک چهارم اب یه استخر نمیشه  تمیز نگه داشت ....لاجرم برای رسیدن به مقصود باید کل آب تمیز نگه داریم




این ها رو واسه این نوشتم ... چون می بینم  خیلی ها مخصوصا  خانمها تصورات خیلی اشتباهی از انتخاباشون دارند


شما قادر نیستید خلقیات کسی تغییر بدید ....خیلی از اخلاقها جنبه ژنتیکی داره .... با خیلی از چیز ها باید مدار کنید ...


و از همه مهمتر ... به خدا دو تا ادم خوب هم میتونند با هم بدبخت بشن .... خوب بودن خوبه .... منتها   در ازدواج دنبال شباهت ها باشید ...




ارادمند .... ببخشید خیلی پست پدر بزرگی شد ...و خیلی تکراری ... ولی وقتی زندگی ها و جوانهایی می بینم که مثل گل پر پر می شن دلم می سوزه








ا



ا

نظرات 14 + ارسال نظر
پروین پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1394 ساعت 22:10

به کلمه کلمهء این نوشته ات باور دارم آرش عزیز
خودم اوایل زندگی مشترکمان یک بار سر یک مشاجرهء زن و شوهری به همسرم گفتم من اینی که تو میخواهی و میگویی نیستم. اگر تو با خوت فکر کرده بودی که عوضش میکنم یا عوض میشود اشکال از توست نه از من. البته صادقانه بگویم که قبول هم کرد. (یعنی نمیکرد چه میکرد بینوا!!)
این بدترین آفت انتخاب شریک زندگی است که چشممان را روی اختلافات ببیندیم و بگوییم با ادامهء زندگی اینها حل میشود.
امیدوارم خیلی بدبینانه بنظر نیایم. اما من هم معتقدم اینکه بگوییم عشق متقابل و عادت و ... میتواند فلان سازهء شخصیتی انسانی را تغییر دهد اشتباه است. مگر اینکه خود آدم به این باور برسد که باید تغییرات اساسی در خلق و خویش بدهد.

رها آفرینش پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1394 ساعت 22:15 http://rahadargandomzar.blogsky.com

این بهترین و کاملترین نوشته ای بود که از شما خوانده بودم تا بحال...
کاش جوانها و دم بختها همه این متن رو میخوندن و میفهمیدن...

FANOOS پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1394 ساعت 23:04

همیشه با خودم اون جملات اولیه رو تکرار می کنم تا احساساتم باعث نشه چشم‌ام روی ویژگی های طرف ببندم...
ممنونم

مریم پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1394 ساعت 23:21

شاید لازم بود که همین الان یکی اینا رو بهم بگه، حقیقتا قلم شما از تاثیر گذارترین هاست

رها- مشق سکوت پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1394 ساعت 23:26 http://www.mashghesokoot.blogfa.com

عالی گفتید ، عالی
دقیقا همینطوره، و مشکل اینجاست که متاسفانه این واقعیت رو، خیلی ها تا تجربش نکنن متوجه نمیشن، همه فکر میکنن با بقیه فرق دارن، و این چیزها تو زندگی دیگران اتفاق می افته!

منم خیلی ناراحت میشم وقتی میبینم چطور بعضیا زندگی خودشون و اطرافیانشون رو از بین میبرن، و اشتباهاتی میکنن که یا قابل جبران نیست، یا جبرانش بهای به شدت سنگینی داره

کاملا درسته، برای اینکه دو نفر نتونن باهم خوشبخت بشن، حتما نیاز نیست آدمای بدی باشن، هرچقدرم شباهت ها بیشتر باشه، امید یه ازدواج موفق بیشتره.
یه جایی این جمله رو خونده بودم و یادمه اینقدر تحت تاثیرش قرار گرفتم یه پستم راجع بهش نوشته بودم:

" برای ازدواج پایدار علایق مشترک مهم نیست، بلکه نکته حائز اهمیت ارزش‌های مشترک است که همانند چسب روابط را استحکام می‌بخشد"

نینا جمعه 4 اردیبهشت 1394 ساعت 07:46

من به نظرم الزاما دو ادم خوب برای هم خوب نیستن
و همونطور تو میتونی تغیر کنی و میخوای
طرف مقابلتم
من بیش از ۳۰ سال اینجوری بودم .میتونم تقلیلش بدم و پاک نخ این ی دروغه به خودم و طرفم

رضوان جمعه 4 اردیبهشت 1394 ساعت 13:56

سلام
دقیقا. و البته فقط اون ادم رو انتخاب نمی کنید، خانواده ش هم هـــــــــــــــــست! و در زندگی تون مهم و تاثیر گذاره. درخت ریشه داره.

زهرا.ش جمعه 4 اردیبهشت 1394 ساعت 17:12 http://surgicaltechnologist.persianblog.ir

وای!چقدر خوب و خلاصه و مفید و بجا!

پروانه جمعه 4 اردیبهشت 1394 ساعت 18:53

سلام.
کاملا درست و بجا بود. کلمه به کلمه ش حقیقت محضه.
ممنون

حسام جمعه 4 اردیبهشت 1394 ساعت 19:17 http://joyayekar90.blogsky.com

ممنون.

habeyeangur شنبه 5 اردیبهشت 1394 ساعت 08:33 http://havashi-zendegi.blogfa.com/

زمان ما یه جمله ای خیلی مد بود که میگفتن تفاوت ها در ازدواج باعث میشه همدیگه رو کامل کنند و گنددددد زدن به زندگی خیلی هاااا.... به قول این پست در ازدواج دنبال شباهت ها باشید

سکوت شنبه 5 اردیبهشت 1394 ساعت 10:17 http://www.sokooteashena.blogfa.com

حرف تون دقیق و درسته. من هم قبول دارم و به دنبال همین شباهتها بودم که ترشیده شدم

پیروز شنبه 5 اردیبهشت 1394 ساعت 13:51

پدربزرگی یا هرچی، خیلی عالی بود

طاها شنبه 5 اردیبهشت 1394 ساعت 21:56 http://dastanakeman.mihanblog.com

سلام

آقا صندوق انتقادات و پیشنهادات این وبلاگ کجاست؟نگید قسمت تماس با من که دفعه ی قبل کسی جوابمو نداده؟ببخشید که مجبور شدم اینجا مطلبی که ربطی به این مطلب نداشت رو بنویسم

شاد باشید و سلامت

سلام دوست من من پیامی از شما دریافت نکردم تا الان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد