هفتگ
هفتگ

هفتگ

 فکر کردم وقتی دوستم موهایش را کوتاه کرده و زیبا شده من هم می شوم...درست گفته اند که آدم را سگ بگیرد بهتر است تا جو بگیرد.... این جمله را این یکی دو روز هی زیر لب و گاها با صدای بلند زیاد گفتم. تقریبا تمام دفعاتی که از جلوی آینه رد شدم.... پشیمونم مثل ... بگذریم.... وسوسه موی کوتاه همیشه با هر زنی هست... اینکه راحت بنشینی رو صندلی و بگویی کوتاهه کوتاه.... بعد از چند دقیقه هم به یک نفر از اون پشت بیاید و با جاروی دسته بلند موهای ریخته شده روی زمین را بریزد توی خاک انداز و ببرد برای کیسه مشکی سطل زباله.... البته آن زمان نمی فهمی و راحت با موهای روی زمین خداحافظی می کنی ... هی با ذوق توی آینه نگاه می کنی و یک نفر هم با یک آینه دیگر کمکت می کند که پس کله ات را هم ببینی و توقع دارد کف و سوت بزنی برای هنرش.... شال سر می کنی  و می زنی به خیابون و هی دست می بری به سرت و سبکی اش این احساس را بهت می دهد که چیزی سرت نیست و مدام باید شال و روسری ات را چک کنی... یه کم که باد به کله ات می خورد حس می کنی کار خوبی کردی و سبک شدی برای فصل گرم ... آنجا هم نمی فهمی !... به خانه که رسیدی کشوی اول جلوی آینه را که باز کردی سرم ها و تقویت کننده ی ساقه مو و سایر آت و آشغال هایی که وقت های بیکاری بهشان دل خوش کرده بودی را می بینی و پیش خودت می گویی دیگه راحت شدم الان موهام سالمه.... وقتی تک تک اونها رو از جلوی دست جمع میکنی و داری فکر می کنی کجا بچپونیشون.... نه آنجا هم نمی فهمی! ....

هوا که کم کم تاریک می شه و چای توی قوری نم نمک دم می کشه  و کلید توی در می چرخه و بعد از چند دقیقه می شنوی : مبارکه.... باز هم نمی فهمی !... تقریبا وقتی شب به نیمه رسید و استکان های چای روی میز و ظرف های کثیف روی هم تلنبار شد، قبل خواب وقت آخرین عبورت از جلوی آینه یکهو دلت می گیرد ... نگاه می کنی و می بینی این شب هم مثل تمام شب های قبلش بود و نبودن موهایت به بودن چیزی کمک نکرد، حداقل توی تاریکی می نشستی و تک تک حرف هایت را لا به لایشان می بافتی و با یک کش محکم تهش را گره می زدی که جایی درز نکند....

 زن باید موهایش بلند باشد که یک روز صافش کند و یک روز بپیچاندش  به هم.... لایت در بیاورد ... عاشقی کند... اصلا بنشیند و ساعت ها موخوره هایش را بشمرد... تارهای سفیدش را تک تک پیدا کند و بکند.... زن باید موهایش بلند باشد .... باید .... به بلندی رویاهایش...


این پست را برای زنی نوشتم که گره های این روزهای زندگی اش زیاد شد و فقط زورش به موهایش رسید... (برای تو و دلت روزهای بی گره ای آرزو می کنم اپوجی)

نظرات 23 + ارسال نظر
بشرا دوشنبه 12 مرداد 1394 ساعت 22:22 http://biparvaa.bligsky.com

عاالی بود مهربان...
آره ! راست میگی زن باید موهایش بلند باشد به بلندی رویاهایش ...
نگران نباش باز بلند میشن به بلندیِ...

اپوجی دوشنبه 12 مرداد 1394 ساعت 22:37

شاید هیچکس اندازه تو نفهمید بیشترین تغییری که جسارتشو داشتم کوتاه کردن موهام بود عاشقتم مهربان تو با موی بلند یا کوتاه پر از رویاهای بلندی خوشحالم که کوتاهی موهات بخاطر گرهی تو زندگیت نیست هرچقدرم پشیمون باشی باز من پشیمون نیستم از اصرارم بهت یه روزی دوباره بلند میشن کااش بیشتر مراقب رویاهامون باشیم

یه مریم جدید دوشنبه 12 مرداد 1394 ساعت 22:40 http://newmaryam.blogsky.com

سلام

احسنت به این قلم جادویی. زنانگی در آن موج می زند.
مهربان بانو! پس از خواندن نوشته هایتان سبک می شوم. انگار که درد دل کرده باشم.

رضوان سادات دوشنبه 12 مرداد 1394 ساعت 23:43 http://zs5664.blogsky.com/

پس این پشیمونی برا همه هست!!!
من فک میکردم فقط من ازکوتاه کردن موهام پشیم.ن میشم

امسال دیگه کوتاش نکردم دارم بلندش میکنم!!!
دلت بسوزه مهربان!!!

دقیقن پارسال تابستون بخاطرگرمی هوا موهامو کوتاه کرده بودم!!!

اپوجی جان ایشالا همه گره های زندگیت بازشه!!!

عاطی سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 03:06 http://www-blogfa.blogsky.com

ای بابا چقدر خوووووب نوشتی ی ی ی

پروین سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 05:18

زن باید موهاش کوتاه باشد تا انحنای زیبای گردنش دیده شود.
اینطوری هم میشود بهش نگاه کرد. زن باید زن باشد. تو زن کامل و قوی و عزیز دلی هستی. موهای کوتاهت مبارکت باشد

سمیرا سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 08:30 http://nahavand.persianblog.ir

اول که میگم مبارکه ..آدمهای مهربان حتی با موی کوتاه هم مهربانند شک ندارم..این نیز بگذرد...ولی من هم معتقدم زن باید موهایش بلند باشد که وقتی عصبانی اش بقچه پیچشش کند باکلیپس بالای سرش! وقتی دلش تنگ است با کش دارش بزند که دم دستش نباشد وقتی سرخوش است هایلایت و رنگ و مشی بیافریند که چشم هر بیننده ای را خیره کند...ولی مهمترین حسنش این است که وقتی عاشق می شود رهایش کند در باد..سوار یک تاب ساده وسط یک پاره کودک بشود و بی خیال بچه های کوچکی که زل زل نگاهش میکنند و مادرهایی که لب می گزند که : خجالت نمیکشه خرس گنده! روسری اش را هم رها کند و بگذارد موهایش توی باد تاب بخورد ....زن باید موهایش بلند باشد تا از شنیدن هزار باره جمله چقدر موهات قشنگه عشقش هی مست بشود و مست بشود و ...
اون رفیق عزیزت اونقدر بزرگه که با موی کوتاه کوتاه..حتی با همه گره های زندگیش..با همه غصه هاش هنوزم یه دلیلی برای لبخند زدن پیدا میکنه...عاشقشم..
تا چشم به هم بزنی بازم موهات بلند میشه مهربان...

باغبان سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 11:26 http://Www.laleabbasi.blogfa.com

این نوشته محشر بود نتونستم نگم.
نبودنشان به بودن چیزی کمک نکرد...

فـاطـمه سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 13:33 http://dokhtarakeshahrivari.blog.ir/

قبلن یه جمله ای شنیده بودم که تو وبلاگمم به خاطرِ یه پُستی گذاشتمش :
+ زن است دیگر ؛ حسش را با موهایش نشان میدهد.حالش که خوب باشد موهایش را رها میکند ، غمگین که باشد با کش دارش میزند ، با حوصله که باشد می بافد و می آراید ، عصبانی که باشد جمعش میکند ، دلش که بشکند اولین چیزی که اضافیست موهایش است... |ناشناس|

نورا سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 22:31

زنانگی هاتون محشره به خداااا مرسی خیلی خیلی مرسی
موی جدیدتونم مبارک باشه خانم موهای کوتاه واسه ی تنوع عالیه

نبات چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 08:02 http://be-live.blogsky.com

http://baharehrahnema.persianblog.ir/post/617/
این پست هم بی ارتباط با این موضوع نیست و البته به زیبایی همین پست

مرجان اکبری چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 11:41

عزیزم

روناک چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 13:31

مهربان منم پسرانه زدم موهامو بعداز زایمان.ولی اصلن پشیمون نیستم خیلی راحته که دختر .با موهای کوتاه حال کن جیگر

خورشید چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 16:15 http://khorshidejonoob2.blog.ir

دقیقا به خاطر همین حس نبودنه که باعث بودن نشد ٬چند ساله دست به قد موهام نزدم .
آخرین بار که کوتاه کردم سالها پیش بود که بعدش پشیمون شدم مث ...
ولی واقعا همه ی ما همینطوریم . از هرچی غصه دار میشیم زورمون فقط به خودمون میرسه و چی از مو دم دست تر...

با این همه موی کوتاه هم مزیت های خودشو داره
مبارک مهربان جان

کاپو چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 22:04 http://cappuccino.blogfa.com

یادمه فروردین پارسال بود.موهای کوتام دوباره بلند شده بودن و من باز زد به سرم و شب عروسب دوستم کوتاشون کردم.از فردای صبحش اونقد گریه کردم که اخرش مامان بهم گفت با گریه کردن موهات بلندتر میشه؟اگه بلندتر میشه بگو منم بشینم به پات گریه کنم تا بلکه موهات بیشتر بلند شن...
دیگه گریه نکردم.موهامو هم دیگه کوتاه نکردم.بلند شدن.دوسشون دارم

asmani جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 20:32 http://asmani1111.blogsky.com/

سلام
حداقل توی تاریکی می نشستی و تک تک حرف هایت را لا به لایشان می بافتی و با یک کش محکم تهش را گره می زدی که جایی درز نکند....
تعریف قشنگی بود
یاد بانویی افتادم که بخاطر سرطان فرزندش و احساس سرافکندگی بخاطر نداشتن مو قیچی به موهایش کشید
موفق باشی

مینو یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 01:09 http://milad321.blogfa.com

سلام
متن فوق العاده ای بود.چه حس آشنایی.

اردی بهشتی سه‌شنبه 20 مرداد 1394 ساعت 22:40 http://tanhaeeeii.blogfa.com

مهربان من عاشق قلمتم

YASNA یکشنبه 19 مهر 1394 ساعت 14:20 http://DELKOK.BLOGFA.COM

زن باید موهاش بلند باشه... سالهاست با مامان سر این جمله درگیرم....
امسال کوتاه کردم خیلی بد نشد ...
ولی زن باید موهاش بلند... واسه عاشقی که حتما!

ندا چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ساعت 13:43

با اجازه کپی میشه ☺

شکلات تلخ شنبه 23 دی 1396 ساعت 13:56

خیلی شبیه زندگیم بود..چقد خوبه که یکی حال آدمو درک کنه..ممنون بابت متن پر از حس همدلیت..‌
ساعت یک و سه دقیقه دوشب پیش از سر لجبازی با خودم با دستای خودم تموم دلخوشیمو کوتاه کردم و الآن به طرز فجیعی دلم تنگشونه بدجور دلم گرفته

حانیه دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 ساعت 16:27

منم موهام بلنده‌. ولی دوس دارم کوتاه کنم. البته دلم نمیاد. ولی هر وقت غر میزنم مامانم میگه کاری نکن وقتی خوابی موهاتو از بیخ بچینم. که البته دیشب اینکارو کرد. صبح که بیدار شدم گفت دیدی آخرم گیساتو از بیخ چیدم. ولی عیب نداره موی کوتاهم خوبه

مرجان یکشنبه 11 شهریور 1397 ساعت 12:21 http://Gravatar.com

زن باید موهاش بلند باشه به شرطی که ذره ای از احساس زنونش باقی مونده باشه.وقتی تیکه تیکه قلبش نابود شده دیگه حس و حالی برای بلندی موهاش نداره.ترجیح میده موهاشو از ته بزنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد