هفتگ
هفتگ

هفتگ

فرهنگ

چند روز پیش یه عکس سلفی از یه اقا پسر کنار برج ایفل  به دستم رسید .... و زیر عکس نوشته بود این آقازاده ... پسر احمدی نژاده که داره با پول منو وتو  حال میکنه ....

تو این چند روزه چند بار به طروق مختلف این عکس بدستم رسید ...

من چهره پسر احمدی نژاد دیدم  یه جوانک بسیجیه ... به هیچ ربطی به این عکس نداره .... کاری به اینکه پدرش پول مردم خورده یا نه ندارم

نکته ایی که برام جالبه اینکه مردم به چه سرعتی  چیزی رو که دوست دارند واقعیت باشه رو ... پخش میکنند

چند سال پیش هم یه ویدو  راجع به   سیب درختی اومد بیرون که میگفتند روی سیب یه ماده میمالند که سرطان زاست ... در حالی که من  به سبب شغلم میدونستم که  "چرنده  این ماده که با چاقو در میاره پرزه سیبه ....


زیاد از این ویدئو ها  و عکس ها زیاد منتشر میشه که هیچ مطالعه پشتش نیست  یه بنده خدایی انتن  ان اف سی مبایل که روی باطری مبایلهای  سامسونگ هست نشون میداد و میگفت از این طریق جاسوسی میکنند و غیره ....



اینکه یکی پیدا میشه یه چنین ویدئو های  میسازه  یا یه  خبر کذب در میاره .. یا یه جمله منسوب میکنه به کوروش ... شریعتی  و غیره اصلا چیز عجیبی نیست  خلاصه همه جور ادم  وجود داره ...


نکته عجیبش اینجاست که چرا با این سرعت فراگیر میشه .... فراگیر شدن این  قبیل ویدها نشان سطح فرهنگ ماست ....



چند روز پیش یکی از دوستان میگفت اول انقلاب خیلی مردم بی فرهنگ بودن ... عکس امام تو ماه دیدن ... تا ایت اله خمینی حرف میزد گریه میکردن .... و الان خدا رو شکر به واسطه این مبایلها  سطح شعور مردم رفته بالا .... نگاهی بهش کردم .... گفتم :


گمون نکنم .. این جور باشه ... فقط  بی فرهنگی ... مدلش عوض شده ....

نظرات 13 + ارسال نظر
آهو پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 ساعت 23:49

سلام آقای پیرزاده عزیز . با جمله آخرتون موافقم . هنوز همونیم یکم چاشنی روشن فکری هم بهش اضافه میشه و به این واسطه فک میکنیم دیگه خیلی میفهمیم . اما در واقع هنوز هم بدون بررسی و تحقیق باور میکنیم و انتشار میدیم و متاسفانه بیشتر هم مسائل منفی که ذهن مخاطبان رو نا آرام میکنه

نسیم جمعه 23 مرداد 1394 ساعت 01:00

خرافات رو چرا نمیگین
که اگه پیام رو به ده نفر بفرستی خبر خوب میشنوی و...

جوک خانه جمعه 23 مرداد 1394 ساعت 01:05 http://raouf7.blogsky.com

سلام وبلاگ خیلییییییییییییییییییییییییییی خوبی داری
به وبلاگ منم سربزن
آدرسش:
جوک خانه
raouf7.blogsky.com

نرگس جمعه 23 مرداد 1394 ساعت 02:41 http://www.t-o-m.blogsky.com

افرین درسته

پروین جمعه 23 مرداد 1394 ساعت 06:51

آرش جان این دقیقا مساله ای است که فکر من را مشغول کرده بود. توی چند گروه فامیلی توی تلگرام عضوم و کارم شده بود توضیح و تصحیح نوشتن در ذیل هزارتا پست چرند و پرند. اینکه بگویم بابا جان من گوگل کردم، ویتامین ب ۱۶ اصلا وجود ندارد چه برسد به اینکه کمبودش تنها دلیل ابتلا به سرطان باشد - این عکسهایی که از زنهای مختلف با نقص عضوهای افراطی گذاشته اید واقعی نیستند - این واقعه ای که دربارهء خوش قلبی فلان کارخانهء تولید گندم در آمریکا نقل کرده اید به احتمال بسیار زیاد ساختگی است و ..... طوری شده بود که احساس میکردم اسمم که توی صفحه میاید فک و فامیل دندانهایشان را روی هم میفشارند!! اما سوال اصلی ام این است که آیا پخش شدن همه گیر این پیامها فرضا نفع مالی برای تولید کنندهء اولیه پیام دارد؟ مثل فیلم های پربازدید یوتوب مثلا؟ چون اگر چنین نفعی در میان نباشد، واقعا تعجب آور است که کسانی بنشینند و در این حجم عظیم مطالب نادرست و بعضا احمقانه سر هم ردیف کنند. از بی فرهنگی و .... یک پلهء بلند آنطرف تر است!!

زهرا.ش جمعه 23 مرداد 1394 ساعت 23:12 http://surgicaltechnologist.persianblog.ir

من که دیگه تبدیل شدم به منبع تکذیب کننده شایعات در هر گروهی
اصلا کهیر می زنم با خوندن این خبر های چرت و پرت و بیشتر از اون بدم میاد که دیگه ذهنیتم رو باید نسبت به منتشر کننده اون دروغ هم تغییر بدم!
تصورم از آدم هایی که خبر های نادرست و کاملا مسخره رو باور و منتشر می کنن،کم سواد های واقعیه
بنظرم کم سواد های واقعی همینایی هستن که به اینترنت دسترسی دارن اما نه برای سرچ و جمع آوری اطلاعات،بلکه برای حرف های بی پایه و اساس که سابقا تو صف نونوایی و جمع های مشابه شنیده می شد.
پروین خانم عزیز هم نکته قابل توجهی رو عنوان کردن،یعنی انتشار این خبر ها چه سودی می تونه داشته باشه؟

پی نوشت: وزیر بهداشت صراحتا اعلام کرده بود که تعیین میزان دقیق سلامت میوه ها ممکن نیست اما توصیه می کنم مردم سیب رو با پوست نخورن.

رها- مشق سکوت شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 11:51 http://www.mashghesokoot.blog.ir

مردم الان درگیر "جهالت مدرن" هستن
جهالت هنوز ثابته، اما همه دلشون رو خوش کردن به کلمه ی مدرن و روشنفکرانه ی آخرش.

سهیلا شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 11:56 http://nanehadi.blogsky.com

جهل بشر از بین نمیره فقط از شکلی به شکل دیگه تبدیل میشه.

زهراک شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 14:07

سلام
پستهای شمابسیارعالی هستند صداقت وپاک نهادی شماخیلی خوبه
پاینده باشید

دختر انتظار یکشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 09:23 http://sesaleyedordoneh.blogfa.com

سلام
من همیشه وبلاگتون رو میخونم هم اینجا هم دخترم هانا
با توجه به اینکه آدم مذهبی هستم همیشه ناراحت میشدم که عکس همسرتون رو بی حجاب میذاشتید و همیشه میخواستم باهاتون راجع به مذهب بحث کنم و یه جورایی متقاعدتون کنم که بی حجابی گناه داره و چشمای ناپاک زیادی میان اینجا و ....ولی از اونجا که به من ربطی نداره سکوت کردم .
ولی یه سوالی که ذهن منو شدیدا درگیر کرده و ازتون خواهش می کنم که جوابمو بدید اینه که: شما این همه ادب و شعور و معرفت رو از کجا آوردید و چطوری همه رو باهم حفظ کردید که از چهار خط نوشتتون فوران می کنه ؟؟؟ اینو جدی پرسیدم چون آدمای مثل شما نایابن نه کمیاب

شما یجوری از آدم تعریف می کنید که آدم می ترسه بیشتر باهاتون حرف بزنه مبادا که پته اش بریزه رو آب .... از تعزیف تون ممنون ولی بی تعارف عرض می کنم علت این دید شما به من اینکه از نزدیک با هم معاشرت نداریم و شما نمی تونید خوصیصات بد بنده رو ببینید .. ولی بازم ممنون

در مورد حجاب هم ممنم خوشحال می شم راجع بهش گپ بزنیم .. اصلا چه طوره شما نظرتون در قالب یه پست تو همی هفتگ بزارید اگه می رسید فردا .. اگر هم نه هفته دیگه بگذارید تا همه بتونند باهاتون هم فکری کنند .... فقط اگه موافق بودید تو همین کامنت ها اعلام امادگی بفرمایید ....

نینا یکشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 14:58

چه جالب منم چند وقت پیش داشتم با همکارام همین بحثو میکردم و صحبت سر همین مسائل بود.
و این که چقدر بیفکر و راحت نشر میدیم.
گاهی حالم بد میشه از این تکنولوژی بدون تفکر

پیروز یکشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 19:32

جاى تاسف داره که ماها شدیم دستگاههاى کپى و پیست کردن. فاقد هرگونه تفکر و تعقل و تحلیل. به آنى میبینیم، میپذیریم و بازگو میکنیم.

آوا دوشنبه 26 مرداد 1394 ساعت 18:34

قبلنا..قبلناکه میگم خیلی دورنیست حدود یکسال دوسال قبل تا بره برسه به زمان سال های 85 ببعد که اعتیاد شدیدی به
وبلاگخونی داشتم...اون وقتااگه نتم قطع می شد واقعاحس میکردم یه خلابزرگ واسم پیش اومده.دربدرمیگشتم دنبال
راه حل که زودتر وصل بشه.......الاناانقدر دارم زده میشم
از این گروهکهای وایبروتلگرام وواتس آپ و........که وقتی
نت میره اساسی حال میکنم.انقــدر حجم اراجیف زیاد
شده که دوهفته قبل تک تک گروه هاییکه بادوستای
اززمان های دبیرستان تا دانشـــگاه هام داشتم رو
دیلیت کردم و خلاص........انقدرکه نسبت به تموم
خبرهاحساس شده بودم..........آقا حرف من اینه
فلان شخصیت یه زمانی یه حرکت سیاسی زده
رفته هنوووز دارن راجع بهش میگن.حالا راست
و دروغش بماند یااصلا راستم باشه بماچه....
نوه فلان روحانی فلان عکــس رو فلان جا بی
حجاب انداخته......بماچه...چقدرعادت کردیم
به این که سرک بکشیم توی خونه هایی که
درشون بازه و ماازجلوشون ردمیشیم...والا
خیلی از دوســــــتای من تحصیل کرده ن و
دنبال این حرفای خاله زنکی وکوچه بازاری
ین.....بیخود نیست اونوقتا اعتیادم به نت
بیشتر بود حداقل آدم چــهار تاکلوم حرف
خوب یاد می گرفت یا حتی درد دل فلان
بلاگر روهم میخوند ویه کامنت میذاشت
حس های خوب و یاحــتی گاهی مفید
بودن بهش دست می داد...نه الانا که
کپی پیست باب شده ،اون هم کپی
پیست های به مراتب دروغ و خزعبل
ممنون بابت پســـــت زیباتون جناب
آقای آرش خان جان...................
یاحق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد