هفتگ
هفتگ

هفتگ

انتقاد

اینکه   یه جریانی  یا یه کسی  یا به یه مطلبی  انتقاد داشته باشیم  ... چیزی بدی نیست و  حق داریم نقدش کنیم


ولی اینکه  یه جریانی یا یه کسی  یا یه مطلبی    ما رو بهم بریزه .. عصبی مون کنه  و حالمون دگر گون کنه و ما  این حس و حالمونو بندازیم گردن نقد و انتقاد .....بده ....


دیروز با یکی از همکارها  میرفتیم ... یه جونک 20ساله با یه  ماشین لوکس    انچنان پیجید جلوی ما که نزدیک بود  تصادف کنم

اقا این رفیق ما   یه نیم  ساعتی راجع به اینکه کسی که یه میلیارد  ماشین زیر پاشه   نباید  قوانین  زیر پاش بزاره  با من حرف زد ... و هر دفعه تو ترافیک به اون ماشین میرسیدم به من میگفت تورو خدا ریختشو نگاه کن ...و بلند بلند   جوری که اون بشنوه میگفت باباش گوسفند هاشو فروخته اومده تهران ....

من هیچی نمیگفتم ... پسره هم با اینکه میشنید  جرات نمیکرد به دو تا مرد 120 کیلویی تو یه پراید ی که دور تا دورش خورده چیزی بگه .... فکر کنم برای اینکه  حرفهای ما رو نشنوه   یه دکمه زد و سقف ماشین  از تو صندق عقب در ومد بسته شد ... این  کا رو که کرد انگار این رفیق ما رو اتیش زدن ...  گفت بدبخت عقده ایی نگاه کن داره فخر میفروشه ....


کار پسره اشتباه بود  ولی این رفیق  ما انتقاد نمیکرد داشت می سوخت ....خواستم یه چیزی به این همکارم بگم  بی خیال شدم وقتی رفت 

دقت کردم  دیدم خودمم   با ورژن خفیف تر این جوریم ...

  چند روز پیش تو خیابون یه خانم بسیار زیبا دیدم که سوار یه ماشین مدل بالای یه پسره شد.... اینکه من کلا با این روابط و این نوع  دوستی موافق نیستنم و همیشه نقد میکنم یه بحثه   .....  اینکه حالم خوب نبود یه بحث دیگه ...


آخر هفته خوبی داشته باشید

آرش پیرزاده


نظرات 8 + ارسال نظر
زهرا.ش پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 23:05 http://surgicaltechnologist.persianblog.ir

ما ایرانی ها درطول دوره های مختلف بخصوص سالهای اخیر ثابت کردیم که هرگز اهل فداکاری و عدالت خواهی نیستیم
بعضیا اگر از بی عدالتی می نالن واسه اینه که چرا دست خودشون واسه دزدی بسته ست و اختلاس ها تو جیب خودشون نمی ره
اما تمام این اخلاقیات زشت هم دلیل نمی شه دغدغه کسایی که نگران بی عدالتی و ابتذال و بی فرهنگی هستن زیر سوال بره
دوست شما انتقاد نمی کرد آقای پیرزاده,اعتراض می کرد,نقد بیان نکات مثبت و منفی یه قضیه ست
بیان تاسف و اعتراض که نقد نیست!
ایرانی ها ثروتمند ستیز به نظر می رسن
تفکیک ثروتمند ستیزی از روی حسادت و دغدغه بی عدالتی داشتن هم سخت شده حقیقتا
ولی تفکیک کنید لطفا!
اعتراض به بی عدالتی منشا حرکت به سمت بهبود شرایط و حتی حرکات انقلابیه
اما اون حسادت قبیح و کثیف نتیجه ای نداره جز رابین هودی که با ادعای مبارزه با دانه درشت ها و مفاسداقتصادی روی کار اومد و چند سال بعد تمام حلقه اطرافیانش روانه اوین شدن به جرم فساد اقتصادی

رهگذر جمعه 3 مهر 1394 ساعت 01:18

لایک به کامنت زهرا...

مینو جمعه 3 مهر 1394 ساعت 12:06 http://milad321.blogfa.com

گاهی وقت ها نویشه آروم بود و نقد کرد.من آدم آرومی هستم،اما وقتی یکی توی خیابون مرتب جلوت میپیچه،ویراژ میده،با جون عده ای بازی میکنه،عصبی میشم.فرقی نمیکنه چه مدل ماشینی داشته باشه.یا وقتی میبینم دختر همسایه یک ساعت جلوی آینه تمرین میکنه که چند تا تار موی رنگی رنگیش زیر شال باشه و کدو مها بیرون باشه،اما شستن لیوان قهوه اش را میاندازه گردن مادر ۶۰ ساله اش ،دلم میخواد کتکش بزنم.

فرنوش شنبه 4 مهر 1394 ساعت 10:00

امروز صبح به دوستم می گفتم. ما همه، قاضی، به دنیا اومدیم یا قاضی، تربیت شده ایم ولی شما مساله رو یه کم بیشتر باز کردی شاید محیط ما رو حسود و بخیل بار آورده. حسودهایی که همیشه بهانه های روشنفکرانه برا حسادتشون دارن و با بی پروایی اسم ارزشهای انسانی رو روی حسادتشون میذارن. اصلا موافق نیستم که کار دوستتون اعتراض بوده و ممکنه این اعتراض منشا اصلاح بشه. کار دوستتون حسادت بوده و در صورتیکه بخت باهاش یاری کنه گوسفندایی برا فروش پیدا می کنه که از همون ماشینا بخره و باهاش بدتر از اون پسر ویراژ بره..

رها- مشق سکوت شنبه 4 مهر 1394 ساعت 19:55 http://www.mashghesokoot.blog.ir

تو یه انتقاد سازنده، هیچ وقت بی حرمتی و بی ادبی دیده نمیشه

تو بحث های مربوط به نیمه ی تاریک یا سایه میگن، اون چیزی که اینطوری آدمها رو بهم میریزه مربوط به نیمه ی تاریکشونه، یعنی چیزهایی که تو وجود خودشون داشتن و از اینکه یه روزی داشتنش ناراحتن یا الان هم دارن، اما ازش بدشون میاد و یا میدونن چیز بدیه و انکارش میکنن و تو ناخودآگاهشون میره و در مورد چیزهای مثبت، اونهایی که دلشون میخواد داشته باشن اما خودشون رو لایق رسیدن بهش نمیدونن یا از نداشتنش ناراحتن

زهراک شنبه 4 مهر 1394 ساعت 23:11

سلام
بازم بحث ونتیجه گیری عالی مثل قبل
راستی اقابنظرتون پاییزشده یانه؟؟؟
شمابرای پاییزیه کارهایی بنابودبکنید!!!
خوبی اعلام اهداف اینه که دیگران به مایاداوریشون می کنن وماتوی رودرواسی می مونیم که حتمن انجامشون بدیم
ولی حالابی رودرواسی اون مواعیدکه کردیدچی شد؟؟؟؟

هورام بانو یکشنبه 5 مهر 1394 ساعت 08:35

دوستان همه حرف ها رو زدن
به قول رها
تو یه انتقاد سازنده، هیچ وقت بی حرمتی و بی ادبی دیده نمیشه
این روزها باید ضرب المثل معروف یه سوزن به خودت بزن یه جوال دوز به دیگرون در مورد بعضی ها زیاد به کار برد

آری دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 02:04 http://ary-f.blogfa.com

یه استاد روانشناسی داشتم می گفت وقتی تو دلتون یه جورایی از بعضیا لجتون میگیره در خودتون نهفته داین میگین کاش من میتونستم کاری که شخص مورد نظر انجام میده رو راحت انجام بدم....هنوزم شک دارم که درسته یا نه ولی اون از گفتش مطمین بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد