هفتگ
هفتگ

هفتگ

روانشناسی

به نظر من ... 

این پیامهای  روان شناسی که این روزها ....توو   این شبکه های  اجتماعی باب شده ، هی فرت فرت  تو گروه ها و کانال ها  می زارند .... به  درد هیچ کس نمیخوره ....

منظورم این نیست  که  چرت  و پرته ... دروغه ... اشتباهه ... نه ....  کار بردی نیست  

الان  خود من ... طبق   "هرم مزلو "  یه  فردی  ام  که هیچ  بویی از عشق نبردم ... و اساسا صلاحیت درک عشق ندارم ...و طبق نظر دکتر " هالاکویی "   با کارهایی که  پدر و مادرم در کودکی با من کردن ... الان  یه بیمار روانی  زیر پوستی ام تا یه شهروند سالم ....


نمیگم این طوری نیست .... شاید باشه و احتمالا هست که برایند جامعه ما اینه ....حرف من اینه که این پیامها روانشانسی  راهگشای یه شهروند سالم که سر در گمه و  نمی دونه کار درست چیه ...
برای منی که  مثلا طبق تعاریف روانشناسی  یه   گرگ جنسی ام ... دونستن اینکه تو کدوم طبقه هرم مزلو  قرار  دارم چه کمکی می کنه ..؟
یا منی که خودم  گرسنه توجه دیگرانم   چه جور در پنج حرکت یاد بگیرم واسه خودم زندگی کنم ....؟

شاید ... اشتباه کنم ولی  من فکر می کنم  شاید اگه به جای این توصیه های  روانشناسی ... به  توصیه ها یی که  ریشه تو فرهنگ خودمون داره گوش کنیم جامعه یک دست تری  خواهیم داشت ...


آرش پیرزاده
آخر هفته خوبی داشته باشید
نظرات 9 + ارسال نظر
دل آرام پنج‌شنبه 5 آذر 1394 ساعت 22:55 http://delaramam.blogsky.com

ولی در هر حال به نظر من هیچوقت نمیشه با چهار تا سوال و تست شخصیت پیچیده ادمها رو شناسایی کرد،چه برسه به اینکه بخوان راهکارهای روانشناسی هم براش ارائه بدن...

مرسده پنج‌شنبه 5 آذر 1394 ساعت 23:09

دقیقاً موافقم ، راستش حتی به نظر من حتی یک دلیل اینکه با وجود اینهمه روانشناس اینهمه مشکل روانشناسی وجود داره اینه که خیلی از روانشناسان و البته نه همشون ، همه چیز رو بر أساس یک سری هنجارهای مشخص تعیین میکنند ، در صورتی که در زندگی واقعی همه چیز هنجار یا ناهنجار نیست ... إنسان خیلی پیچیده تر از این حرف هاست ... البته منظورم سخت گیری بیش از حد نیست ، بلکه منظورم اینه که اینقدر عوامل مختلف در زندگی هممون وجود داره که واقعاً نمیشه بر أساس یک یا دو یا حتی ده عامل دستورالعمل روانشناسی صادر کرد ... به نظر من هر فردی برای خودش منحصر به فرده و نمیشه یک جمله روانشناسی رو به همه یا حتی به یک گروه مشابه تعمیم داد ... مرسی از مطلب خوبتون ...

اکبری پنج‌شنبه 5 آذر 1394 ساعت 23:18 http://akbarifeizabadi.persianblog.ir/

امروزه چقدر سخنان زیبا و حکیمانه در قضای مجازی دست به دست و کپی پیست می شود.و هر کس می کوشد . بهترین ها را به معرض نمایش بگذارد. غافل از اینکه همینقدر که وقت صرف پیدا کردن و انتشارش می کند .خود در آن تعمق نمی کند و چه زیبا نکته سنجی می گفت: گویا با بیل این سخنان که هر کدام می تواند زندگی را متحول کند به این فضاها ریخته می شود پس کجاست اثراتشان؟؟؟؟

فرنوش جمعه 6 آذر 1394 ساعت 12:26

جانا سخن از زبان ما میگویی...
عالی گفتید و رو مساله ی مهمی دست گذاشتید. باشد که بیش بیندیشیم

زهرا.ش جمعه 6 آذر 1394 ساعت 12:34 http://surgicaltechnologist.persianblog.ir

آفرین

مریم جمعه 6 آذر 1394 ساعت 19:57

نظر منم همینه

رهگذر جمعه 6 آذر 1394 ساعت 21:24

من دکتر هلاکویی رو قبول دارم. هرچند خیلی از عقاید فرهنگی و مذهبیش با من نمی خونه و زیادی ماتریالیسته... اما همین که روح انسان رو این قدر خوب کالبدشکافی می کنه خیلی عالیه. برای خود من کشف زوایای پنهان روحم خیلی خیلی جذاب بود.
این که همه ی ما بالاخره یه گره هایی تو روح و روانمون داریم توش شکی نیست. منتها بعضی قدرت کنترل و پنهان کردنش رو دارن و بعضی ها نه. ولی این به معنای نبودنش نیست.

تیراژه شنبه 7 آذر 1394 ساعت 01:05

در اینکه این تست و نکته های رنگارنگِ در فوران صد من یک غاز نمیارزند شکی ندارم، اما همونقدر هم مطمئنم فرهنگ و سنت های قدیم ما پر از ایرادات عیان و نهانند.

سمیرا شنبه 7 آذر 1394 ساعت 14:13

می ذارند-هرم مازلو- دکتر هلاکویی-روانشناسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد