هفتگ
هفتگ

هفتگ

منوی پیشنهادی هفتگ برای جمعه(1)


با کمک ساکنین هفتگ این جمعه یک منوی متنوع به شما پیشنهاد می کنیم ...



 پیشنهاد ساکن طبقه همکف :

بار و بنه می بندی که بروی سفر . معمولا سالی دو بار . تابستان و ایام عید . اگر ابر و باد و مه و خورشید و فلک هم دست به کار شوند ، شاید یک بار دیگر هم فرصتی جور شود و راه بیافتی و بروی به ... به کجا ؟شمال ، مشهد ،  شیراز ، اصفهان ، تبریز ، کرمانشاه ، یزد ، کرمان و ... اگر کمی بیشتر اهل سفر باشی می گویی : کویر ، دریا ، جنگل ، کوه و ...اما گاهی دنیال دیدن جایی هستی که نگویی « باز هم رفتم ... » و دوست داری بگویی : « جاتون خالی ! این دفعه رفتم ... » .

آنوقت برای توصیف جایی که می خواهی بروی جزییات بیشتری را می گویی : 

-     یه روستایی توی دل جنگل های مه آلود فومن سراغ دارم ...

-     آدرس یه چشمه روگرفتم ، وسط کویر ...

-     یه گوشه ی آروم و دنج سراغ گرفتم کنار کلبه های ماهیگیری توی میانکاله ...

-     یه دره ی پر آب و درخت ، خنک و با صفا ، بیست کیلومتری کویر !

و ...

اما گاهی هم می شود که می خواهی بروی به یک مقصد مشخص . مثلا کرمانشاه . طاق بستان و بیستون و سراب نیلوفر و دنده کباب و خورشت خلال هم برایت تکراری است . می زنی به راه که بروی جوانرود . بعد تصمیم می گیری یک جای کمتر شناخته شده بروی . قرار می گذاری که بروی سراغ یک جای تازه تر : «  تازه آباد» .

اما اگر همه ی برنامه ها را کنار بگذاری و دل به راه بزنی ، آنوقت « خود راه بگویدت که چون باید رفت ! » .

چند کیلومتر بعد از جوانرود و در راه رفتن به تازه آباد ، به همسفرها پیشنهاد می دهم :

-     دومین جاده ی فرعی سمت چپ را برویم تا برسیم به یک روستا !

ابتدای دومین جاده ی فرعی سمت چپ ، روی تابلویی نوشته : « روستای فولادی سفلی » .

به همین سادگی ! بعد از چند کیلومتر ، می رسیم به روستا . به مردمانی خونگرم . طبیعتی زیبا و روستایی که اگر چه نمادهای شهری را کم کم در خود پذیرفته ، اما هنوز روستاست و سادگی و پاکی یک روستا را دارد .

روستای فولادی سفلی روستایی است از توابع دهستان بازان ، شهرستان جوانرود ، استان کرمانشاه . پنجاه خانوار و حدود دویست نفر جمعیت دارد که بیشتر به شغل کشاورزی و دامداری به روش های سنتی مشغول هستند . 

 


 پیشنهاد ساکن طبقه اول:

فیلم birth یا تولد محصول سال 2004 و به کارگردانی جاناتان گلیزر می باشد .

عنوان بندی آغازین فیلم ،مردی را در حال ورزش و دویدن در سنترال پارک نیویورک نشان می دهد . با اتمام عنوان بندی ، مرد ناگهان دچار حمله قلبی شده و به زمین می افتد و می میرد . نیکول کیدمن نقش همسر این مرد را بازی می کند که پس از گذشت ده سال از مرگ شوهرش تصمیم به ازدواج گرفته است . درست زمانی که او و نامزد جدیدش تصمیمشان را علنی می کنند پسری ده ساله وارد ماجرا می شود و با ارائه شواهدی غیر قابل انکار ادعا می کند روح شوهر سابق نیکول کیدمن پس از مرگ در او دمیده شده است . فیلم نه ماوراء الطبیعه است و نه ترسناک . اتفاقا فوق العاده ساده و خوش ساخت است و همین ،شما را تا سکانس آخر مجبور به تماشا خواهد کرد .


 پیشنهاد ساکن طبقه سوم:

گلی ترقی یکی از خاص ترین نویسندگان زن ایرانیست که نگاهی متفاوت نسبت به افراد جامعه دارد. پس از انقلاب به فرانسه رفت و داستانهای زیادی را به نگارش درآورد در سال ۱۹۸۵ رمان (( بزرگ بانوی روح من)) پس از ترجمه به عنوان بهترین قصه ی سال در فرانسه برگزیده شد. ضمنا فیلم درخت گلابی داریوش مهرجویی اقتباس از داستان کوتاهی به همین نام از گلی ترقیست. کتاب " خاطره های پراکنده "  به قلم گلی ترقی پیشنهاد من به شماست . بخش هایی از این کتاب :

روزهای هفته هر کدام شکل و رنگ و بوی خودشان را دارند شنبه بد ترکیب و تلخ و موذی است و شبیه به دختر ترشیده توبا خانم است دراز،لاغر  با چشمهای ریز بدجنس، یکشنبه ساده و خر است و برای خودش الکی آن وسط میچرخد.دوشنبه شکل آقای حشمت الممالک است متین،موقر با کت و شلوار خاکستری و عصا. سه شنبه خجالتی و آرام است و رنگش سبز روشن یا زرد لیمویی است.چهارشنبه خل است چاق و چله و بگو بخند است و بوی عدس پلوی خوشمزه حسن آقا را میدهد.پنجشنبه بهشت است.و جمعه دو قسمت دارد صبح تا ظهرش زنده و پر جنب و جوش است، مثل پدر،پر از کار و ورزش و پول و سلامتی.رو به غروب، سنگین و دلگیر میشود پر از دلهره های پراکنده و غصه های بی دلیل و یکجور احساس گناه و دل درد از پر خوری ظهر ( چلوکباب تا خرخره) و نوشتن مشق های لعنتی و گوش دادن به دلی دلی غم انگیز آوازی که از رادیو پخش میشود، و دقیقه شماری برای برگشتن مادر از مهمانی و همه جا قهوه یی تیره، حتا آسمان و درختها و هوا.



پیشنهاد ساکن طبقه چهارم :

خانم ها آقایان
میدونم طبقه به طبقه که اومدین بالا کلی اطلاعات دریافت کردین و کلی کالری سوزوندین! حالا نوبتی هم باشه نوبت یه غذای خوشمزه است. از اونجایی که هوا سرده، برای امشب سوپ سیب زمینی در نظر گرفتم. با من بیاین توی آشپزخونه...
این مواد رو لازم دارین: سیب زمینی 4 عدد، کره 1 قاشق غذا خوری، پیاز 1 عدد، نمک و فلفل سیاه و قرمز، خامه 100 گرم
پیاز رو نگینی خرد کنید بعد توی قابلمه ای که قرار سوپ رو بپزین کره بریزید و پیاز ها رو تفت بدین.پیاز داغ نمیخوایم درست کنیم پس در حدی که نرم بشن کفایت میکنه.حالا سیب زمینی ها رو قطعه قطعه کنید و با 4-5 تا لیوان آب بریزیدشون توی قابلمه. سیب زمینی ها که پخت با گوشتکوب برقی مواد رو صاف و یکدست کنین،نمک و فلفل ها رو هم اضافه کنید،فقط حواستون باشه که فلفل سیاه زیاد نریزین چون سوپتون کدر و بد رنگ میشه.حالا وقت ریختن خامه است و 4 الی 5 دقیقه بعد خاموشش کنید. سوپتون حاضره.نوش جان!




پیشنهاد ساکن طبقه پنجم:

نرم افزار موبایلی که امروز  به شما پیشنهاد می کنم اسمش هست clone camera

کار با این نرم افزار بسیار ساده است و می تونید بدون استفاده از نرم افزار های ویرایش عکس چند تصویر از خودتون یا اشخاص مختلف در یک قاب داشته باشید . با  سرچ کردن اپلیکشن  clone camera در برنامه  "بازار" یا برنامه "  فروشگاه play "  و نصب رایگان  آن ، با کمی خلاقیت  می تونید عکس های جالبی مثل نمونه زیر بندازید...



نظرات 11 + ارسال نظر
lightwind جمعه 6 آذر 1394 ساعت 21:52

ایده ی خیلی جالبی بود منوی پیشنهادی هفتگ




اویشن جمعه 6 آذر 1394 ساعت 22:11

جالب بود امیدوارم که همین طور ادامه دار باشه

رها آفرینش شنبه 7 آذر 1394 ساعت 08:17 http://rahadargandomzar.blogsky.com

چه جالب بود این پست،بسیار هم عالی...مرسی از همگی دوستان

شمسی خانم شنبه 7 آذر 1394 ساعت 10:32

منوی خوبی بود. موفق باشید

مریم شنبه 7 آذر 1394 ساعت 12:45

چه خوب....صبح زود میریم طبیعت گردی...ظهر سوپ میپزیم میخوریم...عصر فیلم می بینیم و بعد کتاب میخونیم...قبل از خواب هم به گوشی مون ور میریم و.................
منوی متنوعی شد....ممنون

محمد شنبه 7 آذر 1394 ساعت 13:50

عالیییی تریییییین بود خیللللللی خوب

هدیه شنبه 7 آذر 1394 ساعت 16:44 http://abrish.blagfa.com

بسیار عالی بود .مجموعه ای خلاقانه

تیراژه شنبه 7 آذر 1394 ساعت 21:09

چه ایده ی خوبی
ممنون از پیشنهاداتتون هفتگی های عزیز

پری یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 01:48

کار متنوع و خوبی بود ، پیسنهادهای خیلی خوبی هم بودن.
فیلم birth هم من قدیما دیدم ولی cd خش داشت آخراشو ندیدم ، هیچوقتم نشد کامل ببینم ،الان که اینجا دیدم کلی غصه خوردم دوباره، ولی تا همونجا هم فیلم خیلی خوبی بود.

بیتا یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 07:57

عالی بود.ممنون از اینهمه تعهد و لطفی که به اینجا دارید نویسنده های عزیز

ساجده چهارشنبه 11 آذر 1394 ساعت 19:22

وای عالی بود این کار. دست همگی درد نکنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد