هفتگ
هفتگ

هفتگ

منوی پیشنهادی هفتگ برای جمعه(2)


امیدواریم منوی پیشنهادی هفتگ برای روز جمعه مورد پسند شما قرار بگیره ...



 پیشنهاد ساکن طبقه همکف :

حتما که نباید بار و بنه ببندی و شال و کلاه بپوشی و چاووشی برایت بخوانند تا بروی سفر !
من به بعضی سفرها می گویم : " سفر دم دستی " ! از آن اصطلاحات من در آوردی است ! اما هست .
لازم نیست از قبل برایش برنامه ریخته باشی . حتا لازم نیست هیچ وسیله و خوراکی و چیز دیگری هم همراه برده باشی .
گاهی برای یک موضوع کاری ، گاهی برای یک مهمانی ، گاهی برای عیادت از یک دوست و ... به هر بهانه ای از شهر زده ای بیرون ، حتی چند کیلومتر .
کافی است کنار آن کار یا بعد از رسیدن به هر هدفی که داشته ای ، یک لحظه ، فقط یک لحظه ، فکر کنی مسافر شده ای ! فکر کنی آمده ای مسافرت . آنوقت فرمان ماشین را می پیچانی و می روی سراغ اولین روستا یا حتی  اولین درخت مسیر !
به همین راحتی با مردم یک روستا یا با محیط اطراف مسیر ، با یک چشمه ، با یک درخت ، حتی با سنگ و کوه رفیق می شوی و همسفر .
 در یکی از روزهای کاری و در کنار یک پروژه راهسازی ، به دوستان همراه پیشنهاد می دهم سری بزنیم به روستایی که تابلو اش را در ابتدای یک راه فرعی زده اند .
نتیجه آن می شود که می رسیم به روستای دربیدوئیه . با خانواده ای مهربان آشنا می شویم و از طرز پخت نان محلی آنجا هم چند عکس می گیریم و مهمان نان داغ می شویم و مهربانی .
عاشق این سفرهای دم دستی ام .

دربیدوئیه روستایی است از توابع استان کرمان، شهرستان شهربابک، بخش دهج، دهستان جوزم . جمعیت آن حدود 150 نفر است .
روستا حمامی قدیمی دارد که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد
 . اگر از شهر بابک به سمت انار و کرمان می روید ، قبل از رسیدن به جوزم سری به دربیدوئیه بزنید .
اینهم چند نان کرنو ( kornoo ) تازه و خوش بو .

 


 پیشنهاد ساکن طبقه اول:

فیلم love actually  محصول سال 2003 و به نویسندگی و کارگردانی ریچارد کورتیس است . یک فیلم  کمدی رمانتیک - عاشقانه با تم کریمس و باحضور تعدادی از ستارگان سینمای بریتانیا است . فیلم داستان عشق  دوستی و رفاقت های متفاوت 8 زوج مختلف را روایت می کند که به ظاهر هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند . عشق نخست وزیر جوان انگلستان به منشی جوان و معمولی و تپلش . عشق و رفاقت بین خواننده فراموش شده دهه هفتاد با مدیر برنامه هایش که می خواهد با آهنگ جدید سال نو خود دوباره به اوج شهرت برگردد . عشق یک زن به همسرش در حالیکه شوهر او با زن دیگری ارتباط دارد . عشق بین دو بازیگر فیلم های پر نور که با وجود اینکه در فیلم نقش روبروی یکدیگر را دارند انقدر خجالتی هستند که حتی جرات بوسیدن همدیگر و قرار گذاشتن با هم را ندارند . عشق نویسنده ای که در اثر خیانت همسرش به پرتغال می گریزد با  خدمتکار ساده پرتغالیش در حالیکه نه او پرتغالی می داند و نه زن خدمتکار انگلیسی متوجه می شود ولی در کمال تعجب منظور یکدیگر را می فهمند . داستان پسر جوان بریتانیایی بی عرضه ای که حتی توانایی پیدا کردن یک دوست دختر را ندارد اما گمان می کند با سفر کریسمس به امریکا می تواند زیباترین دختران جهان را تور کند . و داستان دختری که بعد از ازدواج می فهمد عاشق دوست همسرش است و ...

فیلم در عین حالی که کمدی است گاهی انقدر تاثیر گذار و دراماتیک می شود که مو به تن شما راست خواهد کرد . با وجود تعدد کاراکترها شما به خوبی با تک تک آنها ارتباط برقرار می کنید و داستان آنقدر زیبا روایت می شود که سردرگم نمی شوید و در کمال حیرت و تعجب در سکانس پایانی متوجه یک ارتباط منطقی بین تمام شخصیت های فیلم خواهید شد . اما تامسون ، هیو گرانت ، کی را نایتلی ، لیام نیسون ، روان اتکینسون و کالین فیرث از بازیگران مطرح  این کمدی درام عاشقانه محشر هستند . پیشنهاد می کنم این فیلم را حتما تماشا کنید .



 پیشنهاد ساکن طبقه سوم:

سلام 
اگه خواهرتون  غذایی درست کرد که باب میلتون نبود به جای اعتراض  بهتره بی سر و صدا برید  بیرون و یه فلافل  بزنید وگرنه امکان داره به عنوان ابراز  ناخشنودیتان مثل کوزیمو لارس دو روندو  از 12 سالگی تا پایان عمر روی  درخت زندگی کنید...
ایتالو کالوینو  از سرشناس ترین چهره های ادبیات معاصر ایتالیاست  و به خاطر شیوه خاص خودش جایگاه ویژه ای در میان رمان نویسان اروپایی دارد شیوه ای که تخیل نیرومند، طنز پاک و ظریف و توجه نزدیک به واقعیت و تاریخ را درهم می آمیزد. رولان بارت  بورخس و او  را به دو خط  موازی تشبیه کرده و از  کالوینو به عنوان  نویسنده پُست مدرن نام می‌برد. که جهانی سورئال را  در آثارش خلق میکند. در آثار او که آکنده از تمثیل و  استعاره است، نگرش موشکافانه  واقعیت و طنز  و افسانه پردازی و تخیل شاعرانه. همه به یک اندازه جا دارد.
برخی از آثار او عبارتند از:راه لانهٔ عنکبوت ،ویکنت دو نیم‌شده،افسانه های ایتالیایی، چه کسی در دریا مین کاشت؟، کمدی های کیهانی و  ... که در این بین  کتاب ((اگر شبی از شبهای زمستان مسافری )) با ترجمه لیلی گلستان برای علاقه مندان به رمان پست مدرن پیشنهاد ویژه ای خواهد بود.

با هم چند خطی از کتاب بارون درخت نشین رو که پیشنهاد  این هفته ست بخونیم



_نه دوستم نداری. وقتی کسی را دوست داریم، خوشیش را می خواهیم نه رنجش را.

_وقتی کسی را دوست داریم، تنها یک چیز را  می خواهیم: عشق را حتی به قیمت رنج.
_پس تو به عمد مرا رنج می دهی؟
_بله برای این که از عشقت مطمئن بشوم.
درخلسه بارون جایی برای این گونه استدلالها نبود.
_رنج یک چیز منفی است.
_عشق همه چیر است.
_باید با درد و رنج  مبارزه کرد.
_هیچ چیز جلو دار عشق نیست.
_چیزهایی هست که من هرگز نمی توانم بپذیرم.

_چرا میتوانی .مگر نه این که  مرا دوست داری و رنج میکشی؟



پیشنهاد ساکن طبقه چهارم :

چیزی که برای امشب درنظر گرفتم یه لقمه ساده و در عین حال متفاوت برای کنار غذاست. من صداش میکنم لقمه کدو (!) ولی اگه اسم دیگه ای هم داره شما به بزرگی خودتون ببخشید.


کدو سبز زیاد پرطرفدار نیست اما اگه بدونید چه خواصی داره بیش از قبل تحویلش میگیرین! مثلا آب کدو رو که قرقره کنید، دندون دردتون کاهش پیدا میکنه. کدو نقش بسیار قوی ای در تنظیم قند خون داره. توصیه شده افرادی که دیابت و یا افت قند دارن حتما ازش به صورت مرتب استفاده کنن. کدو سبز آب فراوونی داره و در نتیجه مدر هست و باعث میشه اختلالات مثانه بهبود پیدا کنه. برای کنترل چربی خون، آب کدو رو بگیرید و روش یکم لیمو ترش بریزید و میل کنید. راستی کدو سرده،حتمادر کنارش از فلفل و سیر و روغن زیتون استفاده کنید. گفتنی ها از کدو زیاده ولی امیدوارم همینقدر کافی باشه تا از امروز پرمهر تر بهش نگاه کنید...
برگردیم به آشپزخونه... برای لقمه کدو احتیاج به سه چهار تا کدوی متوسط داریم، کمی روغن زیتون، آبلیمو و نمک و فلفل و پودر سیر، پنیر خامه ای، جعفری خرد شده، هویج رنده شده

کدوها رو خوب میشوریم. بدون اینکه پوستش رو بگیریم به صورت طولی ورقه ورقه برش میزنیم. روی هر ورقه روغن زیتون میمالیم و ادویه هایی که با هم مخلوط کردیم رو میپاشیم. با حرارت کم مختصری سرخش میکنیم (فقط در حدی که نرم و قابل انعطاف بشه). حالا روی ورقه های کدو پنیر خامه ای میمالیم و جعفری و هویج رو میریزیم و رول میکنیم و در نهایت یک خلال دندون برای نگهداشتنش میزنیم. رول هامون رو هم میتونیم به عنوان دورچین استفاده، هم جداگانه در ظرفی جدا سرو کنیم.


پیشنهاد ساکن طبقه پنجم:


سلام امروز می خوام گذاشتن " رمز" روی اپلیکشن تلگرام براتون توضیح بدم .

1. وارد برنامه تلگرام شوید
2. در قسمت سربرگ ( قسمت آبی رنگ بالا ) اون سه پاره خط موازی کلیک کنید ...
3 . وارد قسمت setting شوید
4. در قست setting گزینه privacy and security را انتخاب کنید..
5. بعد گزینه passcode lock را انتخاب کنید این گزینه یک کلید داره که بصورت پیش فرض خاموش است ،
6. برای روشن شدن گزینه از شما یه کد چهار رقمی می خواد وارد کنید دوباره می خواد که تکرار کنید دوباره تکرار کنید ...گزینه passcode lock روشن میشه .....
7. بعد از روشن شدن تو همون صفحه گزینه به وجود میاد به نام auto - lock که بصورت پیش فرض روی یک ساعت هست اون گزینه رو روی یک دقیقه بگذارید ... و از برنامه خارج شوید ....
8. حالا که وارد برنامه بشوید در قسمت سر برگ ایکون یه قفل باز هست اونو لمس کنید تا بسته بشه یا اگه یادتون رفت اتوماتیک بعد از یک دقیقه خودش بسته میشه و در مراجعه بعدی به تلگرام اون کد 4 رقمی می خواد.

دوستتون دارم ...



نظرات 4 + ارسال نظر
مریم شنبه 14 آذر 1394 ساعت 18:53

من شهربابکی ام و چقدر ذوق کردم از اولین بسته پیشنهادی این هفته....ممنون

رها آفرینش شنبه 14 آذر 1394 ساعت 20:07 http://rahadargandomzar.blogsky.com

به به بسیار عالی،ممنون دلارام جان،لقمه ی جالبی بود...
از دوستان دیگر هم البته کمال تشکر رو دارم

مجید . چارو شنبه 14 آذر 1394 ساعت 20:21

به : مریم گرامی .
اگر اون طرف ها هستید لطفا به جای ما هم نون کرنو و اسپار دبشی میل کنید

احمد پنج‌شنبه 19 آذر 1394 ساعت 01:17

پیشنهاد اول کلی منو سر ذوق آورد، شهر من! و روستایی که من بار ها از کنارش رد شدم! عجب دنیای کوچیکه، ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد