هفتگ
هفتگ

هفتگ

این جهان کوه است و ...

صبح ها مهربان و مانی و نیما را می برم مهد . 

نیما می رود شیرخوارگاه و مانی هم می رود کلاس دو ساله ها  و مهربان  هم که از همان اول صبح مشغول کارهای مهد می شود . چای و نان و پنیری می خوریم و می روم کارگاه  .

 امروز صبح وقتی داشتم وارد مهد می شدم دیدم که تاکسی سبز رنگی که مال یکی از همسایه هاست مدام استارت می زند اما روشن نمی شود . مانیما رفتند سر کلاسشان و با مهربان صبحانه خوردیم و خداحافظی کردم . از در مهد که بیرون آمدم تاکسی سبز رنگ هنوز درگیر روشن کردن ماشین بود . تا به حال ندیده بودمش اما ماشینش را خوب می شناختم . چند روز پیش تاکسی را یه طرز بدی جلوی مهد گذاشته بود و برایش یادداشتی گذاشته بودیم که لطفا ماشین را اینجا پارک نکنید چون مزاحم رفت و آمد ماست . 

جلو رفتم و پرسیدم کمک نمی خواید ؟ گفت که ماشینش روشن نمی شود و قرار شد باتری به باتری کنیم .  کابل ها را وصل کردیم ولی هرچقدر استارت زد روشن نشد و بالاخره با طناب ماشینش را بکسل کردم  و روشن شد . بنده خدا کلی تشکر کرد و گفت که می خواسته مادرش را ببرد دکتر و کلی برایم دعای خیر فرستاد . 

ساعت نزدیک ۹ شب بود که از کارگاه بیرون زدم .بچه ها قرار بود توی حیاط رنگکاری کنند و ماشین را گذاشته بودم بیرون که رنگی نشود .  نشستم پشت فرمان ولی هرچه استارت زدم  روشن نشد .

 ای بخشکی شانس . هوا سرد بود و حوالی کارگاه پرنده پر نمی زد . اولین فکری که به سرم زد این بود که لابد امروز موقع باتری به باتری کردن با تاکسی سبز مشکلی برای باتری ماشینم پیش آمده . پیاده شدم که ماشین را هل بدهم ولی مگر تنهایی می شد ؟ از بدشانسی ماشینم را کجکی پارک کرده بودم توی یک جوی آب خشک روبروی کارخانه که مزاحم ماشین های عبوری نباشد . اگر در حالت عادی می شد با کمک یک نفر ماشین را هل داد در این وضعیت حداقل باید سه نفر ماشین را هل می دادند . 

مستاصل شروع کردم به هل دادن ماشین ولی میلیمتری تکان نخورد . به یک دقیقه نکشید که یک تاکسی ایستاد کنارم . پرسید چی شده ؟   گفتم : فکر کنم باتری خالی کرده . آمد و استارت زد و با قاطعیت گفت از باتری نیست . دو تا مسافر هم داشت که پیاده شدند و ماشین را از جوی آب به بیرون هل دادند . بعد گفت استارت بزن . زدم و در کمال تعجب روشن شد . آقای راننده تاکسی گفت چون ماشین را کج پارک کرده بودم و بنزین توی  باک کم بوده ، ماشین روشن نمی شده . خیلی تشکر کردم و رفتند . برایش دعای خیر کردم . که اگر گرفتار شد زود کسی باشد که کمکش کند . 


نظرات 11 + ارسال نظر
زهرا.ش یکشنبه 6 دی 1394 ساعت 22:37 http://surgicaltechnologist.persianblog.ir

چقدر کیف داشت خوندن این پست

مرسی

داش آکل یکشنبه 6 دی 1394 ساعت 23:37

چه جالب! یه کتاب قصه داشتیم بچگیامون به اسم "نیکی گم نمیشود..."

میتونم بپرسم ماشینتون چی بوده؟ چه تاکسی دار واردی بوده ها!

ماشینم سمنده ولی فکر کنم این اتفاق واسه باقی ماشین ها هم میفته

الهام دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 01:01 http://divaretanhai.blogsky.com

اتفاق جالبی بود.
همیشه اتفاق های خوب براتون بیفته.

ممنون الهام

دل آرام دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 07:27 http://delaramam.blogsky.com

چه خوبه که هنوزم میشه به زنجیره مهربانی امیدوار بود. خدا دل های مهربون رو تنها نمیذاره. الهی شکر...
مانیما رو از طرف من ببوس که دلم براشون یه ذره شده...

چشم . ما هم دلتنگ شماییم دلی جان
قدمتون روی چشم هر وقت دوست داشتی بیا سمت ما

آذین دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 09:10

خودتون مهد زدید؟ مهربان توی مهد مربی شده ؟

بله با خواهرهام مهد زدیم . شهریور افتتاح شد . مهربان هم توی دفتر مشغوله . برنامه ریزی و کارهای کامپیوتری و سایت و اینا .
آدرس سایتمون اینه
mahdsg.ir
خوشحال میشم سر بزنی آذین

مریم نگار دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 09:30

درود...عجب همزمانی ای !!
میگن..تو نیکی میکن و...
یا همون ...کلید اسرار...

مانیما رو ببوس بابک جان...

چشم ممنون مامانگار

ملیحه دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 12:16

تو باطری باطری میکن ودردجله انداز که ایزد درکنار جویت دهد باز

تیراژه دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 13:19

چه حالم خوش شد با خوندنش، جزییات رو کامل مینویسی اما همگی حساب شده بدون یک کلمه اضاف. احسنت

مرسی تی تی

پریسا دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 18:13 http://parisabz.blogsky.com

چه اتفاق جالبی! من هم چهارشنبه شب گذشته ماشینم تو خیابون پنچر شد ولی هیچکس کمکم نکرد.کلی منتظر شدم داداشم رسید

رها آفرینش دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 18:15 http://rahadargandomzar.blogsky.com

چه عالی،حس خوبی گرفتم واقعا،خیلی وقتها شده که وقتی یکی بهم خوبی میکنه،میگذارمش پای خوبی ای که تازگی بیدلیل به کسی کرده بودم...

دوست چهارشنبه 9 دی 1394 ساعت 14:42

سلام
یاد فیلم کلید اسرار افتادم . انرژی مثبت خرج کردی همون انرژی عصر به خودت برگشت .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد