هفتگ
هفتگ

هفتگ

سفر ... رویای همیشگی ...

برخی جاها هست که دیدنش کم کم برایت یک آرزو می شود . یک رویا .

گاهی صدها کیلومتر از آنجا دوری ، گاهی در نزدیکی آنجا اما بی آنکه زمانی برای دیدنش داشته باشی . اما از یک جایی به بعد ، به قول قدیمی ها  " از وقتی توی سرازیری عمر بیافتی " ، سعی می کنی لااقل یکی یکی آنهمه جای نرفته را بروی و به جای نشستن و حسرت خوردن ، به راه می زنی و می روی و میبینی ...

دیدن برخی جاها زمان خاصی می خواهد و محدودیت های مکانی هم قوز بالاقوز زمان می شوند ! مثلا برای دیدن سوسن چلچراغ فقط چند روز در خرداد وقت داری و یک جای منحصر به فرد در گیلان ! یا برای دیدن لاله های واژگون چند روز در اواسط بهار و تنها یکی دو جا در کوهرنگ و در خوانسار ، یا برای دیدن دشت ریواس و ارغوانی بی انتهای آن ، چند روز مشخص و یکی دو جای مشخص .

نرگس زارها هم به هم چنین . فصل روییدن نرگس ، محدود است و دشت های نرگس محدود تر .

« نرگس زارهای بهبهان » از آن جاهایی است که از سال 1381 آرزوی دیدنش را داشتم و هر بار نشد که سری به آنجا بزنم . گاهی زمان روییدن نرگس ها ، من بیش از هزار کیلومتر دور بودم و گاهی در نزدیکی و چند ده کیلومتری آن ، اما گرفتار در چنبره ی کار یا در دام روزمره گی و تنبلی ...

اما عاقبت ، امسال به وقتش حتی چند روز هم زودتر !! این طلسم را شکستم . صبح از اهواز بیرون زدیم و بعد از طی 210 کیلومتر در نرگس زار بهبهان بودیم .

وصف آن زیبایی و آن عطر مدهوش کننده و آن گلهای بی نظیر کار من و کار یک وبلاگ نیست . برای دانستن از آنجا گشتی در اینترنت ، گمان می کنم هر کسی را مشتاق بستن کوله بار و رفتن به دیدن نرگس زار کند .

من مهمانتان می کنم به دیدن چند عکس در ادامه ی مطلب . والبته یک تشکر از آقای تجلی عزیز ، بهره بردار نرگس زار که یک عالمه اطلاعات و صد شاخه نرگس هدیه مان داد . 


و یک پیشنهاد : این پیشنهاد همین امشب و در میانه ی راه دزفول تا اهواز به ذهنم رسید . بی آنکه فرصتی باشد تا برای همسایگان هفتگ بگویمش ، بی هیچ مقدمه ای اینجا می آورمش . باشد که مقبول افتد ! و اما :

-        نوروز نزدیک است . روزهای عیدی دادن ، روزهای نو کردن وسایل خانه ، روزهای خرید لباس های نو ، روزهای هدیه دادن ، روزهای کمی ولخرجی ، روزهای رفتن سراغ اندک پس اندازها و خرج کردن و ... روزهای سفر .

شما ، شما دوست عزیز که در حال خواندن هفتگ هستی ، چقدر برای این چند مورد بالا هزینه می کنی ؟

حالا اگر یک مورد دیگر اضافه شود به این چند قلم خرج ، چقدر حاضری پول بدهی ؟ هزار تومان ؟ ده هزار تومان ؟ یا ... ؟

من یک پیشنهاد دارم .

طبق آمار ، در بیشتر روزها ، هفتگ حدود 500 مرتبه بازدید شده است . این بازدید ها توسط حداقل 300 نفر انجام شده است .

اگر هر دوست عزیز بازدیدکننده بیاید و فقط بیست هزار تومان برای کمک به شانس خودش برای رفتن به یک سفر ، اختصاص دهد ، و تنها 150 نفر در این راه همراه شوند ، سه میلیون تومان پول جمع می شود . به نظر من با این مبلغ ، می شود برای یک مسافرت خوب شش هفت روزه و دو سه نفره در خیلی از جاهای دیدنی ایران ، در ایام نوروز برنامه ریزی کرد .

اگر دوستان موافق باشند می شود این ایده را بیشتر بررسی کرد و با جمع آوری این پول و قرعه کشی بین دوستان همراه ، با تنها نفری بیست هزار تومان عیدی ، می توان برای یک دوست خواننده ، از طرف سایر خواننده های هفتگ یک سفر به یاد ماندنی هدیه داد . چه بسا که برای اینکار بشود اسپانسرهایی هم پیدا کرد و به تعداد بیشتری ، شانس یک سفر خوب را هدیه داد.

تا چه پیش آید و چرخ چگونه بچرخد ...

باقی بقایتان .

مجید شمسی پور .

  

 

نظرات 16 + ارسال نظر
هدیه یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 00:07

من موافقم. شرایط رو بگویید و.....

مهدی یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 01:34 http://audiology.blogfa.com

من موافقم. چارچوب ها و روش کار رو بگویید

رها آفرینش یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 09:20 http://rahadargandomzar.blogsky.com

ادامه ی مطلب؟
سلام

سلام .
ادامه مطلب به لطف سرعت اینترنت الان امکان پذیر شد .

ارش پیرزاده یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 11:03

من.....
خیلی کلی نوشتی تا اینجای کار که خیلی موافق نیستم دوست من

سلام
آرش جان سر فرصت گپی بزنیم و اگر دوستان موافق بودن ایده رو با پرداخت بیشتر و کانل تر اجرایی کنیم . اردادت.

پریسا یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 13:07 http://parisabz.blogsky.com

امان از وقتی که تو سرازیری عمر هم افتادی ولی هنوز امکانش رو نداری. فقط افسوس میماند و حسرت.

سلام . سعی می کنم به جای حسرت خوردن ، حتا اگه شده تا 2 کیلومتری شهر برم و اسمش رو بگذارم سفر ... وقتی هم نشد ، توی خود شهر خیلی جاها هست که دیدن اون جاها خودش حس و حال یک سفر رو داره ...

پریسا یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 13:10 http://parisabz.blogsky.com

لازم دونستم توضیح بدم که کامنت قبلی رو در ارتباط با پاراگراف اول پست گذاشتم

مرجان یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 15:56

عااااالی!

مرجان یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 15:58

من انقد عاشق سفر هستم و رویایش را دارم که حاضرم این کار کوچک را برای امتحان شانس خودم و هم تجربه این لذت برای یک نفر دیگر انجام دهم...

ممنون که همراه هستید . اگر تعداد دوستان قابل توجه بود ، این ایده رو تکمیل تر می کنیم و راه اجرایی شدنش رو مطرح می کنیم .

رضا یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 23:40

سلام آقای شمسی پور.اگر می دونستم به شهر من دزفول امدین قطعا به دیدار شما میومدم.بسیار از نوشته هاتون لذت میبرم.مرسی

سلام . ممنون رضا ی گرامی . شهر زیبایی دارید قربان . قیماق و بهدیه هم البته عالی هستند .

گندم دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت 11:23

موافقم

Lisa دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت 19:50

خوش به حالتون... کاش من جاى شما بودم.
من موافقم فقط اگر تعداد زیاد باشه و هزینه کمتر بهتره

مهربان دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت 21:30

من موافقم...
البته به خوش شانسی خودم هم خیلی ایمان دارم

مهربان دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت 21:31

من موافقم...
البته به خوش شانسی خودم هم خیلی ایمان دارم

رضا سه‌شنبه 20 بهمن 1394 ساعت 00:51

جناب شمسی پور عزیز بحتیه هستش. کاش یکبار که بخواین به دزفول بیاین بدونم و بتونم ملاقاتتون کنم.

فرزانه سه‌شنبه 20 بهمن 1394 ساعت 20:21

موافقم

آوا شنبه 24 بهمن 1394 ساعت 16:35

وااااااایی چقدر قشنگه اینجا
رنگ‌و‌وارنگه اینجا.آدم
هوس می کنه بره
حتما....ممنون
جناب.حتما
یاحق...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد