هفتگ
هفتگ

هفتگ

رفتار شناسی در نوروز

طی این سه چهار روز گذشته، حتما همه شما به دید و بازدید رفتین. اینکه بزرگ خاندان باشین یا کوچکترین فرد توی خانواده، زیاد فرقی در روند ماجرا نداره. بالاخره شما در این چهار روز حتما بعضی ها رو چهار بار متوالی دیدین... بدون شک توی دلتون درباره بساط عید دیدنی ای که فراهم کرده بودن چیزهایی رو مرور کردین... از آجیل گرون بگیر تا انواع شکلاتهای روی میز... قطعا از زیر بعضی  عید دیدنی  ها در رفتین و حتما سوال های تکراری هرساله رو بارها و بارها برای افراد متفاوت پاسخ گفتین... 

همه این هایی که گفتم رو خودتون میدونستین اما بذارید از کشفی که کردم براتون بگم... من امسال متوجه شدم که سلیقه و ذائقه مردم در انتخاب اینکه "الان توی مهمونی چی باید بخورم " رابطه مستقیمی با قیمت اون محصول داره... مثلا دوسه سال پیش که قیمت پسته داغ شده بود و دهن به دهن میگشت، پسته های ظرف آجیلی در کسری از ثانیه درو میشد! یا مثلا یه روزگاری موز میوه گرونی محسوب میشد و محال بود توی مهمونی یه موز سالم روی ظرف میوه باقی مونده باشه. چون در همون لحظات اول تمامش روی هوا زده میشد! حالا امسال این اتفاق برای سیب زرد میوفته! بله خنده داره اما واقعیت داره.ظاهرا سیب زرد نسبت به بقیه میوه ها قیمت گرون تر و یا کمی گرون تری داره. اول فکر کردم اشتباه میکنم اما بعدا با زیر نظر گرفتن چند مهمونی متفاوت در شرایط مختلف این به من ثابت شد که سیب - بله همین سیبی که اکثرا ته ظروف میوه بال بال میزد که آهای منم بخورید و در نهایت از هوش میرفت- شده میوه محبوب و تا غافل بشی یکی دو تایی بیشتر توی ظرف باقی نمونده...

خلاصه چه سیب برای ارتقاء سلامتی خورده بشه و چه برای تغییر در سلیقه و ذائقه، در هر حال ازش غافل نشید که گفتن خوردن یدونه سیب در روز شما رو از دکتر بی نیاز میکنه.


کماکان نوروز خوش بگذره بهتون


برگ هفدهم/ اولین هفته از اولین ماهِ اولین فصلِ سال نود و پنج

نظرات 5 + ارسال نظر
biiitaaa چهارشنبه 4 فروردین 1395 ساعت 21:14 http://maloosak.69.mu

روزهاتون شاد شاد...تقدیرتون قشنگ...از ته دل عیدتون مبارک خیلی خوشحال میشم عزیزم به منم سر بزنی
98658

داش آکل چهارشنبه 4 فروردین 1395 ساعت 22:28

من به سیبی خوشنودم.

پریسا پنج‌شنبه 5 فروردین 1395 ساعت 08:41 http://parisabz.blogsky.com

توصیه مصرف یک سیب در روز رو واقعا جدی بگیرید. من به وضوح آثارش رو دیدم. سال نو مبارک

عباس پنج‌شنبه 5 فروردین 1395 ساعت 16:30

انسان ذاتا نسبت به کمبودها و آنچه منع میشود مشتاق تر است.
..... ضمنا هستند افراد زیادی که از این مسئله کلا دور هستند که چرا که اصولا توانایی خرید محصول گران قیمت را ندارند

مجید پنج‌شنبه 5 فروردین 1395 ساعت 20:39

درود .
کماکان نوروز به شما خوش بگذره همسایه .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد