هفتگ
هفتگ

هفتگ

وقتی بهار می شود ...


بهار که می رسد : 

بعضی جاها را باید رفت . باید دید . حسِ خوبی به آدم می دهند . حس ِزنده بودن . حسِ بودن .

بهار که می آید ، حال آدم هم بهاری می شود . گاهی آفتابی ، گاهی ابری . گاهی هم رگباری بهاری می زند و گرد از روی همه چیز می شوید و بعد از خودش ، آرامش می آورد و لطافت و طراوت .

گاهی که هوای دلت ابری می شود ، بهار که باشد ، می توانی بروی در کوه و دشت و با صدای بلند برای خودت آوازی قدیمی را بخوانی یا آنقدر سوت بزنی که گوش فلک را کر کنی .

اگر نشد ، در هر شهری هم می شود رفت و چشم را با دیدن نشانه های بهار ، نوازش کرد . گلها همه جا هستند . حالا یا لاله اند یا لاله اند یا کاغذی اند یا کاکتوس ، اما گلند و هستند .

گلهای بهاری هم چشم را نوازش می دهند و هم روح را و هم دل را . هوای ابری دل را آفتابی می کنند . دشت های گل ، باغهای گل ، نمایشگاه های گل از آن جاهایی هستند که در اندک زمانی هم اگر هست ، باید رفت و دید . هیچکدام هم که نباشند ، ویترین گلفروشی های خیابان را از دست نباید داد !

 

چند ساعتی در یکی از روزهای نوروز ، در اصفهان وقتی داشتم تا سری بزنم به جایی که به تازگی افتتاح شده . نمایشگاه دائمی گل و گیاه اصفهان در دُرچه .

اینهم مهمانی گلهای بهاری :


 










نظرات 6 + ارسال نظر
گردنبند مرغ آمین جمعه 27 فروردین 1395 ساعت 22:38 http://charms.sitearia.ir

مُرغ آمین در فولکلور و فرهنگ مردم ایران، نام فرشته‌ای‌ ست که مدام در پرواز است و دائماً «آمین» می‌گوید. معروف است که اگر کسی نیازی داشته باشد و آن را بیان بکند و همان دم مرغ آمین نیز از فراز سر او بگذرد، نیاز و دعاهای او برآورده می‌شود.در اعتقاد عامه فرشته ای است که در هوا پروازکند و همیشه آمین گوید و هر دعایی که به آمینش رسد مستجاب شود. در عقاید عامه ، این است که گاهی در حین دعا و یا نفرین مرغی به نام مرغ آمین در پرواز باشد و سبب برآمدن و مستجاب شدن آن نفرین یا آفرین گردد.

http://charms.sitearia.ir

سلام
الان من چکار باید کنم ؟
دعا کنم ؟ نفرین کنم ؟
مرغ آمین بشم ؟
پرواز کنم ؟
گردنبند بخر هم که نیستم !!
برم فکر استجابت باشم .

عباس جمعه 27 فروردین 1395 ساعت 22:50 http://mahmoodreza.blogfa.com

سلام. وب عالی داری. با اجازتون من شما را لینک کردم . از وب من دیدن کنید اگه دوست داشتین و افتخار بدین، وب منو لینک کن.

سپاس
در مورد لینک و این حرفها دوست عزیز باید بگم ساختمان هفتگ مدیر داره و بنده به عنوان یه تازه وارد ، که حق شارژ هم به موقع نمیده ، هیچ قدرت تصمیم گیری ندارم !

پری شنبه 28 فروردین 1395 ساعت 02:07

چه حس خوبی باید داشته باشه قدم زدن بین این گلها،
منم به شما آهنگ بهار زنده یاد ناصر عبداللهی رو پیشنهاد میکنم

دل آرام شنبه 28 فروردین 1395 ساعت 09:34 http://delaramam.blogsky.com

گل ها همیشه جذاب هستن. وقتی با بهار و توروز هم همراه باشن دیگه حسابی جمعشون جمع میشه

هدیه یکشنبه 29 فروردین 1395 ساعت 19:13

هر وقت اینجا یا سایر وبلاگ های دیگه رو می خونم(امان از دست این تلگرام که وبلاگ خونی رو هم کم کرده) عزم جزم می کنم که وبلاگم رو دوباره بسازم و دوباره بنویسم....
ولی حیف که در همین حد می مونه

حس خوب و بهاری رو از میان نوشته هاتون احساس کردم... لذت بردم... من هم با شما هم عقیده ام... قدم زدن بین گلها چیز دیگری است....

سهیلا دوشنبه 30 فروردین 1395 ساعت 21:20 http://rooz-2020.blogsky.com/

بسیار زیبا
دست مریزاد
واقعا زحمت کشیدید
نوازش دادروح و جان را دیدن اینهمه زیباییهای طبیعت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد