هفتگ
هفتگ

هفتگ

یادداشت های روزانه

یادداشت های روزانه 

یک روز عادی در کار 

رفته ایم سراغ رییس فلان سازمان که برویم سراغ فلان مسئول شهرستان ، که بگوییم بابا جان ، اگر می خواهی این پروژه که اسم پرطمطراقی هم دارد تعطیل نشود و یک مشت آدم بیکار ، بیکارتر نشوند ، باید کمک کنید و برای رفع غیر عادی ترین مشکل دنیا که اینجا عادی ترین مشکل است ، فکری بکنید . 

همراه نماینده محترم کارفرما ساعتی در دفتر آن رییس سازمان و ساعتی در دفتر آن مسئول شهرستان معطل می شویم . سرانجام به کارگاه برمی گردیم و پس از دقایقی ، آن مسئول شهرستان هم همراه فردی که اخیرا سِمَت مهمی در استان به دست آورده ،از راهی دیگر ،  به کارگاه می آیند . 

در اتاق من می نشینیم دوطرف میز . من و سرپرست کارگاه و نماینده کارفرما و آن رییس سازمان یک طرف میز . آن مسئول شهرستان و آن تازه سِمَت گرفته و مسئول یکی از ادارت دیگر می نشینند طرف دیگر میز . 

آدمهای رو به روی ما شروع می کنند به تعریف از آدمهای کنار ما !وآدمهای کنار ما از آدمهای روبه رو تعریفمی کنند ! آدمهای رو به رو هم شروع می کنند به تعریف از مسئول سمت بالا. و مسئولیت خطیرش !!!! گاهی وقتی یک جمله هم در وصف ما می گویند ! 

بعد از چایی و میوه کم کم حرفها صریحتر می شوند . انتظارات آن طرف میزی ها و اینطرف میزی ها و انتطارات همه ی آدمهای دنیا از ما به ما گفته می شود ! 

من اما می دانم بعد از جلسه و در دقایق بی پایان خداحافظی تازه انتظارات واقعی از ما درِ گوشمان گفته می شود !! می دانم از فردا برای رفع آن غیر عادی ترین مشکل دنیا  هزار و یک مشکل  و اتتظار  وتوقع دیگر را هم باید کنار سبیل نداشته ام بگذارم !

همه ی روزها عادی هستند و همه ی آدمها عادی و همه ی خواسته ها عادی ... و دو چیز رهایم نمی کند یکی حس بالا آوردن خیلی چیزها ، و دیگری یک مصرع شعر که هی روی کاغذهای دم دستم می نویسم و خط می زنم و می نویسم و  خط می زنم و ... 

می نویسم : از ماست که بر ماست ...

نظرات 6 + ارسال نظر
... یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 ساعت 08:31

وب‌سایت بازتاب، روز پنجشنبه ۱۷ دی ماه (هفتم ژانویه) خبر داد که سه عضو یک خانواده که در قالب یک کاروان زیارتی از اراک برای بازدید از ضریح "امامین عسکریین" به قم رفته بودند، جان باخته‌اند.

بر اساس این گزارش در حین بازدید از ضریح، یکی از درها بر روی پسر شانزده ساله سقوط می‌کند و مادر و کودک شش ساله‌اش برای کمک به سمت در می‌روند که منجر به مصدومیت شدید و در نهایت فوت هر سه نفر می‌شود.

به نوشته بازتاب، کار ساخت ضریح آرامگاه دو تن از امامان شیعه که در شهر سامرای عراق دفن هستند‌، از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و در اسفند ۱۳۹۲ به پایان رسید. این ضریح به علت ناامن بودن سامرا تاکنون به عراق انتقال نیافته‌ است.

... یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 ساعت 08:32

تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و "ستاد بازسازی عتبات عالیه" امضا شده که بازسازی آرامگاه‌های امامان شیعیان در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا و پروژه‌های توسعه در این مراکز زیارتی را به این دانشگاه واگذار می‌کند

... یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 ساعت 08:35

فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیه جمهوری اسلامی در عراق، پیشینه‌ای ده ساله دارد و از سال ۱۳۸۵ شروع شده است. در وبسایت این ستاد آمده که طی یک دهه فعالیت، حدود ۱۷۰ طرح در زمینه‌های مختف اجرا و به تولیت‌های اماکن مقدسه عراق تحویل شده است.

بازسازی گنبد "حرم علوی" در نجف و طرح توسعه این مجموعه در حوزه ‌زیارتی و سیاحتی، بازسازی ۴ مناره "حرمین عسکریین" در سامرا و مرمت خرابی‌های ناشی از بمب‌گذاری‌و انفجار خمپاره نیز بر عهده گروه‌های ایرانی بوده است

... یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 ساعت 08:39

""می دانم از فردا برای رفع آن غیر عادی ترین مشکل دنیا هزار و یک مشکل و اتتظار وتوقع دیگر را هم باید کنار سبیل نداشته ام بگذارم !""

کدام مشگل ؟؟!!...
می بینید که ما مشگل همه رو بحمدالله حل میکنیم....

شمسی خانم یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 ساعت 11:36

مهندس اول سالی اعصاب نداریا. درست میشه انشاءالله البته بعد از 500 سال اول بعد ازسال 57

عباس دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 ساعت 00:21

میگن هر که بامش بیش، به وقت خرمنش خوشه باید چید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد