هفتگ
هفتگ

هفتگ

پولدار شدن

چند روز پیش  با یکی از دوستان صمیمی  دوران مجردیم   یه قرارگذاشتم  و رفتیم  بیرون ...  ما دو تا یه  هفت یا هشت سالی خیلی با هم صمیمی بودیم  بعد اون خیلی ناگهانی ازدواج کرد و رفت هند و من هم ازدواج کردم .

 خیلی از حال هم با خبر نبودیم .. یه هرزگاهی تو فیس بوک   خبری  از هم  می گرفتم ....  حالا بعد ده سال  دو تایی رفتیم رستوران .... 

من همیشه به این رفیقم  احساس ویژه ایی داشتم  .   همیشه  به خاطر جسارتی که تو زندگی  داشت تحسینش می کردم ...  ریالی تو جیبش پول نداشت ولی حاضر نبود جایی کار کنه  که دوست نداره ...  همیشه و در هر شرایطی دنبال آرزوهاش بود  ...    برای همین  نمی شد آینده روشنی بذاش تصور کرد ..

حالا  بعد ده سال    فرصتی شد  و نشستم پای حرفش ....

طراح  زیوآلات شده .... درآمدش  خیلی خوب بود ....   و نگاهش به زندگی همون جوری بود که ده سال پیش بود ... همچنان پر انرژی و دنبال رویاها بودن ...

فقط کافی ده دقیقه پیش این مرد بشینی  تا  حس بهتری نسبت به دنیا پیدا کنی ....

تو رستوران .... یه حرف خیلی جالبی بهم زد که اصلا  واسه گفتن همین حرف این پست نوشتم ...

من از سختی کار و شرایط بد اقتصادی می گفتم .... دست گذاشت رو شونه ام گفت  آرش جان ... پولدار  شدن  خیلی  سخت نیست  به مراتبط از دکتر شدن و مهندس شدن آسون تره ....چون ایده ها و راه های خیلی متفاوتی  وجود داره که پشت هر کدومش  بگیره و بری جلو به پول می رسی ... برای همین این همه  پولدار تو تهران داریم ...   دنبال ایده باش  دنبال علاقه هات باش .... 

بهش می رسی .... 

سریع بهش گفتم ایده دارم    ... تصمیم دارم  برم  تو کار واردات میوه های استوایی به ایران ....  متتظر تاییدش بودم ...

برگشت گفت این کار که دلالی ...  منظور من این نیست .... برو یه چیزی  خلق کن .... برو یه کاری کن  که کنار این کارت  یه چیزی از تو برای  جامعه ات بماسه ....  بعد گفت  مثلا  میوه ارگانیک ایجاد کن  . پولی که از این راه میاد تو جیبت قابل مقایسه با پول دلالی نیست حتی اگه کمتر باشه ....





نظرات 6 + ارسال نظر
پری جمعه 24 اردیبهشت 1395 ساعت 09:52

قابل مقایسه نیست حتی اگه کمتر باشه ،خیلی خوب بود، این جور آدما حتی اگه پولدار هم نشن خوشبختن و موفق و قابل تحسین

Ordi جمعه 24 اردیبهشت 1395 ساعت 14:45 http://tanhaeeeii.blogfa.com

آفرین

خورشید جمعه 24 اردیبهشت 1395 ساعت 19:10

من هم نسبت به آقای رفیق عزیز شما، احساس ویژه ای دارم

شمسی خانم شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت 08:04

اتفاقا ایده خوبیه. کاشت محصولات باغی ارگانیک. یکی از استادهای ترم پیش ما می گفت تو استان آذربایجان باغ هایی که سیب ارگانیک تولید میکنن سر باغ ازشون کیلویی 4500 میخرن. به نظرم به زحمتش می ارزه.

پارسا شین شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت 17:31

رفیق خوبم آرزوست

نرگس چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 ساعت 21:30

قابل مقایسه نیست،حتی اگه کمتر باشه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد