هفتگ
هفتگ

هفتگ

مرگ خوب است ، اما برای همسایه !!

 از سیاست حرف زدن این روزها همانقدر روحیه می خواهد که ... بگذریم . یک جور دیگر بگویم . این قاطی شدن سیاست با چیزهای دیگر ، چیزهایی که برای مردم ارزش خاصی داشت ، فضای سیاست و هر چیز دیگری را تهوع آور کرده است .

نمی خواهم از سیاست حرف بزنم . و نمی خواهم پا در کفش سیاست کنم ، چرا که وارد شدن همگان در سیاست ، نتیجه اش همین فاجعه ای است که ما داریم در آن رشد می کنیم .

چند خبر را با هم مرور کنیم :

 

یکم . 

وزارت امور خارجه کشورمان درباره اعلام نتایج همه پرسی بریتانیا در زمینه خروج از اتحادیه اروپایی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردم سالار به رای مردم بریتانیا در زمینه خروج از اتحادیه اروپایی احترام گذاشته و آن را در مسیر خواست اکثریت مردم آن کشور در تنظیم روابط خارجی خود قلمداد می کند.
جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان گسترش روابط با کشورهای اروپایی بر مبنای احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر بوده و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی تغییری در رویکرد جموری اسلامی ایران نسبت به آن کشور ایجاد نخواهد کرد.

( نقل از : http://www.beytoote.com/news/foreign-policy/political-news16959.html )

 

دوم .

اظهارات سردار قاسم سلیمانی در خصوص اقدام رژیم آل خلیفه به سلب تابعیت روحانی برجسته بحرینی با بازتاب گسترده در رسانه‌های خارجی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی آورده است، به دنبال اقدام دولت بحرین علیه رهبر روحانی اکثریت شیعیان این کشور، سردار سلیمانی به دولت منامه در خصوص احتمال وقوع درگیری مسلحانه هشدار داد. در گزارش رویترز این جملات سردار سلیمانی نقل شده که گفته است: یقینا آنها می دانند تجاوز به حریم آیت الله شیخ عیسی قاسم خط قرمزی است که عبور از آن شعله‌ای از آتش را در بحرین و سراسر منطقه پدید خواهد آورد و برای مردم راهی جز مقاومت مسلحانه باقی نخواهد گذاشت. قطعا تاوان آن را آل خلیفه پرداخت خواهد کرد و نتیجه آن جز نابودی این رژیم سفاک نخواهد بود.


شبکه خبری بی.بی.سی نیز در انعکاس این خبر از عنوان "هشدار بی‌سابقه قاسم سلیمانی به حکومت بحرین" استفاده کرده و آورده است: قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در هشداری بی‌سابقه، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را "خط قرمزی" دانست که "تجاوز به حریم" آن، نابودی حکومت این کشور را به دنبال خواهد داشت.

 

( نقل از : http://www.beytoote.com/news/foreign-policy/tnews63665.html  )

سوم .

به گزارش عصرایران به نقل از سایت شبکه لبنانی المیادین، نصرالله روز جمعه  به مناسبت چهلم شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان ارتش حزب الله لبنان در سوریه سخنرانی عمومی داشت که مهمترین بخش های آن به این شرح است:

در باره تحریم های مالی آمریکا علیه حزب الله لبنان گفت: هر گونه اقدامی از سوی بانک ها علیه حزب الله لبنان تاثیری بر این گروه نخواهد داشت زیرا بودجه حزب به صورت کامل از ایران تامین می شود.

همه امور مالی حزب الله لبنان از ایران می اید و نه از طریق بانک ها. همانطور که موشک ها به ما می رسند که با آنها اسرائیل را تهدید می کنیم پول هم به ما می رسد.

 ( نقل از : http://www.beytoote.com/news/foreign-policy/tnews64014.html )

 

و حالا چند سوال ساده :

یکم : آیا مردم ما هم حق دارند در مورد تنظیم روابط خارجی کشور ، در یک همه پرسی نظر خود را به حکومت اعلام کنند و به اجرا بگذارند ؟

دوم : آیا ما مجازیم در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت کنیم ؟

سوم : آیا ما با همه ی این حرف ها و حمایت ها و کارها ، در طول سی و هفت سال گذشته چه گلی به سر مردم کشور خودمان زده ایم ؟

و ... ما همچنان امیدواریم خواهیم بود به بهبود اوضاع .

و حکایت همچنان باقی است . ا

نظرات 2 + ارسال نظر
هدیه یکشنبه 6 تیر 1395 ساعت 07:44

به نظرم گزینه حکایت همچنان باقیست، بهترین گزینه باشه

پری چهارشنبه 9 تیر 1395 ساعت 02:31

خیلیا دیگه به بهبود اوضاع امیدی ندارند،

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد