هفتگ
هفتگ

هفتگ

همون که ده دقیقه تایپ می کرد و می نوشت باشه

مادربزرگم دیپلمش قدیمیه. میگه سال 48 _ 49 با کلی اصرار پدربزرگ رو راضی کرده که دیپلمش رو بگیره. نمره هاش همه نوزده و بیست بوده. خودش میگه... روی نوشتنش حساسه... س حتما باید دندونه هاش مشخص باشه، تشدید رو رعایت میکنه، نقطه های پ رو جدا می نویسه، میگه اینها اون موقع که ما درس می خوندیم ارزشمند بوده... یه جور مهارت و دقت... ناراحت میشه وقتی توی کامنت های اینستا یا فیس بوکش میبینه "لطفا" رو نوشتن "لطفن"... میگه از بی سوادیه... میگم مادربزرگ اینها مثلا خلاقیت دارن به خرج میدن. توی کتش نمیره... میگه خلاقیت و ابداع با کج نوشتاری فرق داره... اینها نکات نوشتاریه، مربوط به زبانه... 
وقتی داریم توی تلگرام با هم چت می کنیم میگه چیه تند تند مینویسین و بعدش هی میگین منظورم این بود، منظورم اون بود. خب از اول با دقت بنویسین که هی اصلاحیه لازم نداشته باشین. 
امروز برای کاری بهم پی ام داد که دلی فلان مبلغ رو از حساب مشترک بریز به حساب فلانی. البته مفهومش این بود ولی اولش نگرفتم منظورش چیه. گفتم چی؟ دیدم شروع کرد تایپ کردن. گفتم خب تا بخواد تایپ کنه طول میکشه اما به سرعت سند کرد. حقیقتش به جای اینکه پیام رو بخونم زل زده بودم به متن. پنج خط، بدون غلط، در کمتر از یک دقیقه... 
یادم باشه بهش بگم تو برای من نماد خواستن توانستنی، ارزش هات رو زیر پا نمیذاری و برای پیشرفتت تلاش میکنی... اینها رو حضوری میگم... بدون امواج، بدون استیکر، بدون اینترنت...

برگ سی و پنجم / تابستان هیجان انگیز نود و پنج

نظرات 13 + ارسال نظر
پریس چهارشنبه 6 مرداد 1395 ساعت 20:15 http://parisabz.blogsky.com

احساس قدیمی بودن کردم دل آرام! آخه من هم رو نگارش تو همین اندازه ها حساس هستم

ای جانم... قدیمی بودن هیچ هم بد نیست، هرچی قدیمی تر، با ارزش تر
ولی فکر نمیکنم توجه به نگارش ربطی به قدیمی و جدید بودن داشته باشه. من درباره دیدگاه ایشون صحبت کردم اما واقعا دقت در نحوه نوشتن یه خصوصیت فردیه

Ordi چهارشنبه 6 مرداد 1395 ساعت 23:34 http://tanhaeeeii.blogfa.com

ای جان ... چه مادربزرگ آپدیتی

آره تکنولوژی دوست داره

عباس پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 ساعت 00:01

برخی از حرفها و صحبتهای پدر بزرگ و مادربزرگ ها رو باید با آب طلا نوشت و مثل لوح مقدس حفظ کرد، البته تاکید دارم رو اینکه برخی حرفها و نه تمام حرفاشون.... رفاقتتان با مادر بزرگ دوست داشتنی تان مستدام

"برخی" رو به شدت موافقم. ما هممون آدمیم با یک دنیا افکار و رفتار درست و اشتباه. این اصلا درست نیست که به خاطر سن و سال و یا جایگاه اجتماعی حرفهای یکی کاملا صحیح یا اشتباه باشه.
ممنونمممم

مجید پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 ساعت 00:26

درود بر ایشان و پایبندی اش به اعتقادش

سپاس

پری پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 ساعت 01:10

چه مادربزرگ با کلاسی، والا زمان ما مادربزرگا با کنترل تلویزیون هم نمیتونستن کار کنن، چه برسه به این حد، خدا حفظشون کنه ، اسفند دود کنین براشون

ممنونم از لطفت پری عزیزم

پری پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 ساعت 01:16

البته این زمان مایی که گفتم منظورم دقیقا حال حاضره، مادربزرگای اطراف ما اینجورین،
روح مادر بزرگ منم که زمان زیادی از رفتنش نمیگذره شاد باشه، شاید اون دنیا با تکنولوژی ارتباط برقرار کنن

والا تو جوری گفتی زمان ما، گفتم قضیه برای ده بیست سال پیشه
روحشون شاد

تیراژه جمعه 8 مرداد 1395 ساعت 02:10

این اومد به ذهنم؛
"یک بار، برای همیشه" ، بی کم و کاست و حواشی

یک بار برای همیشه... چه جمله قابل تاملی...

helia جمعه 8 مرداد 1395 ساعت 11:28 http://mainlink2.blogsky.com

سلام
کلا تو هر مورد و زمینه ای خوبه که آدم به یه اعتقاد و نظری پایبند باشه.

سلام عزیزم
موافقم باهات.

هدیه جمعه 8 مرداد 1395 ساعت 20:22

بسیار عالی دل آرام عزیز

فارسی را پاس بداریم....

رها- مشق سکوت شنبه 9 مرداد 1395 ساعت 00:51 http://mashghesokoot.blog.ir

چقدر دوست داشتنی و شیرین بود

ممنونم رهای نازنینم

داش آکل شنبه 9 مرداد 1395 ساعت 20:11 http://yekpanjereh.blogsky.com

خوش بحالت چه مادربزرگ خوبی داری!
شاید سوییفت کی نصب کرده

ممنونم از شما
شاید

شمسی خانم یکشنبه 10 مرداد 1395 ساعت 16:28

درود بر مادر بزرگ جان شما. پس خدا نکنه نحوه حرف زدن جوون ها رو بشنون!

فکر کنم ذهنش به حرف زدنشون عادت کرده

نورا دوشنبه 11 مرداد 1395 ساعت 14:45

اى جان دل چه مامان بزرگ با حوصله اى

چه نورای مهربانی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد