هفتگ
هفتگ

هفتگ

سوال

اجازه بدید یه سوال مطرح کنم ....تا راجع بهش  حرف  بزنیم  ...

شما فرض کنید  با دوست دخترتون  یا نامزد یا هر کسی که  هنوز تو رابطه جدیدی باهاش نرفتید و هر دوتون   ممکنه  انتخاب هاتون در اینده کس دیگری باشه ... رفتید بیرون یا مهمونی  ...

یه  پسر دیگه پیدا میشه   و میاد و خیلی مودب  و محترم به دختری که کنار شماست  می گه ازش خوشش اومده و پیسنهاد دوستی بهش میده ..... توجه داشته باشید هیچ گونه بی ادبی از شخص مورد نطر سر نمیزه ....


واکنش شما چیه و چرا.... البته می دونم در واقعیت ۹۰ درصد  با مشت  می زنن تو دهن طرف ....  

آقایون بگن که حق  با کیه  پسر اول یا پسر پیشنهاد دهنده ...

نظر خانمها راجع این قضیه چیه ... به نظرتون پسر اول  اگه با مشت بزنه تو صورت پسر پیشنهاد دهنده کار درستی کرده یا به پسر دوم حق می دید ...



فردا میام جواب کامنتها رو می دم ... البته اگه کامنتی گذاشته باشید ... 

 

بعدا نوشت : 

دوستان من خودمم می دونم داستان غیر واقعیه ... گیر داستان نباشید ... خودتون تو موقعیت قرار بدید به منطق و واقعیت روجوع نکنید  ، حس بیان کنید  چه احساسی دارید ...  ناراحت میشید عصبی می شید خوشحال می شید راجع بهش فکر می کنید و چرا و اصلا کار درست چیه ...

 

بعدا نوشت ۲ :  

  فکر کنم توو  پست دفعه  قبل بود گفتم  اگه ما از دوستانم و  آشناها و فامیل ها توقع داریم اگه  کاری  منصبی دارن   ما رو توو اولویت قرار بدن .... و اگه این کار رو نکنن ... شرمندگی  بدای اون می مونه نه ما .... روال طبیعی   این طوریه .... در این شرایط کار درست انجام دادن خیلی سخته ... چون کاری که همه می کنن و خیلی طبیعیه ... کار غلطه 


داستان بالا هم   طبیعی و کاری که همه می کنن اینکه پسر اول  با مشت بزنه تو صورت پسر دوم ... این طبیعه و اگه این واقعه رو در جایی ببینید و یا  تعریفشو  بشنوید  همه یه آفرین به پسر اول می گن جامعه ما  آدمهایی مثل پسر اول می پسنده .... و تاییدش می کنه ....


ولی واقعیت اینه که این  اتفاق برای دختره  افتاده ... و اون که باید واکنش نشون بده ...  حالا هر واکنشی ...


کاری به داستان ندارم .....

به حس هاتون کار دارم ....

به نظر من ..... تاکید می کنم  " به نظر من " تمام  دخترهایی  بعد از خوندن  این داستان و گذاشتن خودشون به جای دختر داستان ....   خودشون اصلا دخیل داستان ندیدن و گفتن این مشکل دوست پسره شونه  و پسره ....  و براشون "  طبیعی  " بود  تا کید می کنم " طبیعی " بود که دوست پسرشون باید  از ایشون دفاع کنه  ... از شخصیت  انسان مستقل بودن فاصله دارن و خودشون  کالایی می بینن که مالکش کس دیگریست ...


 و تمام آقا پسر هایی که خودشونو جای پسر اول داستان گذاشتن و به خودشون حق دادن که به کوبنن تو دهن پسر دوم بدون اینکه حتی نیم نگاهی به چهره دوست دخترشون بندازن ببین اون از این واقع ناراحته  یا خوشحال  و نظر اونو لحاظ نمی کنن ...  همون مشکل  تناقض فرهنگی دارن 


فرهنگ قدیم  یکدست بود ... غلط  یا درستشو کاری ندارم  یکدست بود ... شما دختر یه جورایی معامله می کردی ... دوستش داشتی مثل یه کالای با ارزش مواظبش بودی   و  صاحبش بودی ....  و این امتیازهایی برات داشت مثلا  امر و نهی می  کردیش ‌... پوشش و نوع لباس پوشیدنشو  کنترل می کردی . دستور می دادی .... و در مقابل این امتیازها ، وظایفی  هم داشتی  خرجشو می دادی ... هر چی می خواست تهیه می کردی و روش غیرت داشتی .... 


حالا اکثر پسرها  امتیازها رو   تحت عنوان روشن فکر بودن رها کردن ... مسولیتها رو نگه داشتن ... 


در یک کلام ... آقایون محترم  محکم می گم که تو "کَت تون " فرو بره ...

 شما وقتی دوست دختر داشتن به رسمیت می شناسید ...باید بپذیرید که دختر هم حق انتخاب داره ...  و شما باید در رقابت با پسرهای دیگه بهش برسید ...


البته می دونم حرفهام  کاربردی تو جامعه ما نداره چون طبیعی اش این جور نیست که گفتم ... 





نظرات 24 + ارسال نظر
Nasim جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 13:17

راستش من نمی تونم تصور کنم.... نمی دونم اگه این اتفاق بیفته چیکار می کنم

همین که می گی چیکار کنم و نه گفتی چیکار می کنه خیلی خوبه

سعیده جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 13:36

چرا باید با کسی که قرار نیست انتخاب آینده م باشه برم بیرون یا مهمونی؟!
البته میدونم الان تعجب میکنید از حرف من چون نسل این قبیل جوونها منقرض شده ولی من فقط با کسی قرار بیرون یا مهمونی میزارم که انتخاب آینده م باشه

نه منقرض نشده زیادن .. منتها " شو " ندارن

ناشناس جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 14:05

ممنون از سوال خوبتون
ولی مشکلات و دردهایی تو این جامعه هست که اولویت بیشتری برای بحث داره

مرسی که نظرت گفتی

صارا جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 15:33

هیچگونه بی ادبی رخ نمیده؟ معیارتون از بی ادبی چیه؟
کل کارش بی ادبیه که وقتی دو نفر با هم ظاهر شدن در جایی ، پیشنهاد بده.

اولا که فرض اولتون کمی مشکل داره. پسر پیشنهاد دهنده از کجا میدونسته عمق و میزان رابطه اون دو نفر چقدر بوده که به خودش اجازه این کار رو داده؟
یا نمیدونسته و از قبل اون زوج رو نمیشناخته، پس ادب حکم میکرده وقتی دو نفر رو با هم دیده احترام بگذاره و چنین پیشنهادی نده. مگر اینکه آزار خاصی داشته باشه!!
اگر که میدونسته،
دلیلش برای خودنمایی و پیشنهاد جلوی پسر قبلی چه بوده؟ جز اینکه آزار داشته؟!

در کل مشتی اگر خورده نوش جانش با اون ادبش!

قبول دارم داستان غیر واقعیه ... ولی حس شما مهم بود برام

اردی بهشتی جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 15:50 http://tanhaeeeii.blogfa.com

من دوست ندارم پسری که همراهمه مشت بزنه تو صورت پسر رو به رویی (اگه اینکارو کنه خیلی نگران میشم و فکر میکنم کلا تو زندگی میخواد هیجانی رفتار کنه) اما اگه یقه شو بگیره و یه کم دکورش رو بریزه بهم، احساس رضایت میکنم.
چون باید چشماش رو باز میکرد و میدید یک نفر رو برای همراهی انتخاب کردم، حتی اگه طول اون همراهی در حد همون چند ساعت جشن باشه!!!!
و باید برای این عملی که انجام داده یه کمی تنبیه بشه.

خوبه

نینا جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 16:34

یکم با نظر صارا موافقم
ادب رفتاری حکم میکنه بعدا مطرح کنه
مگر اینکه فیلمای شبکه جم را زیاد دیده باشه
و اینجا رو با سریالهای تلویزیونی اشتباه گرفته باشه

اره داستان غیر واقعی بود قبول دارم ... مهم حس هاست ... می خوام بدونم چه حسی داری

دل آرام جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 17:23 http://delaramam.blogsky.com

به نظرم اینجا آقایون نباید کار خاصی انجام بدن. کسی که تصمیم گیرنده در این موقعیته، دختر است.
اگه من جای دختری باشم که توی این شرایطه، در کمال ادب تشکر میکنم و پیشنهادش رو رد میکنم

مرسی ..‌.این نشون میده چقدر شخصیتت کامله

سهیلا جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 20:40 http://Nanehadi.blogsky.com

من به اون دختر حق انتخاب میدم. چرا باید پسر عکس العمل نشون بده،یا اینقدر همدیگه رو دوست دارن که دختر جواب دندون شکن میده،یا انقدر بی تفاوت هستن که میذاره میره.

مرسی

تیراژه جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 23:34

اولا: بستگی داره که اون تازه وارد موقر از قبل یا طبق ظواهر تونسته باشه به رابطه ی این دو فرد پی برده باشه یا نه
دوما:باید دید رابطه ی قبلی تا چه حد پا در هواست و آیا طرفین میدونن که به طور موقت در رابطه اند و اینکه رابطه ی جدیدی که پیشنهاد داده میشه در چه حد جدیه
و در آخر به نظرم واکنش اون خانم باید منفی باشه یا موکول شه به آینده لااقل به حرکت فردی که فعلا کنارشه و در رابطه اند، واکنش اون آقا هم سکوت و سپردن وضعیت به خانم و بعد میتونه طبق ماوقع نتیجه گیری داشته باشه و احیانا تغییر رفتار. رفتار نفر سوم هم نباید مصرانه باشه، بگه و در صورت عدم دیدن تمایل خانم بره.

تو همیشه می فهمی من چی می خوام بگم

تیراژه جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 23:36

خط ششم
*حرکت=حرمت

مهدی جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 23:43 http://audiology.blogfa.com

من نظری ندارم ولی اومدم جواب این ناشناس و امثال این ناشناس رو بدم :‌ شما مگه مجبوری بیای چیزی که برات جالب نیس رو بخونی و بدتر از اون بیای نظر بی ربط بدی. شما هر دغذغه ای داری و به نظرت فکر میکنی مهمه از انبوهی امکانات برخوردار هستی که بتونی اونارو یه جا مطرح کنی و بازخورد نظر دیگران رو هم بگیری. از سایت های اجتماعی فراوون گرفته تا بلاگ و سایت و شخصی و... وقتی شما فقط ایده داری و فکر داری و به نظر خودت داری میترکی از داشتن راه حل های فراوون برای همه مشکلات دنیا بیا تو هم شروع کن. چرا ترول افراد دیگه میشی؟

سلام
آقا مهدی گل من حرف شما رو می فهمم منم مثل شما هم اگه جایی به نظرم جذاب نباشه نمی رم ...

ولی دوست عزیز کامنت دونی معمولا جایی که افراد نطرشونو می گن و روی سخنشون با فرد نویسنده است نه دیگران .... در واقع اگه لازم باشه من باید جواب ایشون بدم .... نه شما .... این کار شما هر چند پوسته زیبایی داره و از من و مطلب من دفاع کرده .... با این حال من باهاش اوکی نیستم ... کاش هر کی بیاد و نظر خودشو بگه ....
ناشناس هم نظرشو گفته و خیلی هم مودبانه بیان کرده ... و من همین که اقدام کرده و وقت گداشته و کامنت گذاشته ازش ممنونم
از شما هم ممنونم .... کاش نظر تو رو هم راجع متن می دونستم
ممنون دوست خوبم

نسیم شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 01:19

به نظر من هر فردی که با دوست نامزد و... میره یه جایی باید طوری حرمت همراهش رو داشته باشه اطرافیان چنین جسارتی نکنن
اما اگه همچین اتفاقی افتاد من اگه جای آقا بودم اجازه میدادم طرفم خودش رو با عکس العملش بهم بیشتر ثابت کنه تا من با مشت حدود اون آدم رو نشونش بدم

سایه شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 03:20

به نظر منم (مثل خانم دلارام)، آقا هیچ کاری نباید بکنه و تصمیم گیرنده در این موقعیت خانم هست.

دقیقا اگه هم کاری بخواد بکنه اول باید نظر خانم بدونه

بهارهای پیاپی شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 07:47 http://6khordad.blogfa.com

من هم مثل بعضی از دوستان با فرضیه داستان مشکل دارم. اون شخص سوم از کجا می دونسته که رابطه این دونفر آینده ای نداره؟ اما خب فرض محال که محال نیست. حالا اومده و پیشنهاد داده. من دقیقا نمی دونم عکس العمل صحیح مرد اول چی می تونه باشه اما با این نظر که باید سکوت کنه و همه چیزو بسپره به خانم کاملا مخالفم. فردا همین خانم شاکی نمیشه که چرا مثل ماست بودی و فقط نگاه می کردی؟ آیا این سکوت به این معنی نیست که به خانم داره میگه میخوای بری برو؟ مرد اول نباید منفعل باشه چون بی دست و پایی خودشو نشون میده اگه هیچ واکنشی نداشته باشه.

مگه معنی دوست دختر و پسری همین میست که اگه می خوای برو

اردی بهشتی شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 09:06 http://tanhaeeeii.blogfa.com

از دیروز من چند بار اومدم چک کردم ببینم جواب بقیه چیه ... گویا موضوع مهمی برای منه:)))
یه نکته هم موند که بگم.از نظر من مرد دومی که تو چنین موقعیتی میاد بسیار بی ادب و خود پسنده. تا جایی که من از رفتارهای آقایون دستگیرم شده، یه عده از آقایون بسیار لذت میبرن نشون بدن نسبت به خیلی از هم جنس هاشون گزینه ی بهتری برای انتخاب شدن از سمت خانم ها هستن (حالا هر خانمی که میخواد باشه) بنابراین میرن که خودی نشون بدن. در حالی که روابط حرمت داره و آدمی که اینچنین بی حرمتی میکنه به روابط، شایسته ی یه برخورد نسبتا تنده. درسته ما تو سالهای اخیر تغییرات زیادی رو تو فرهنگ مون داشتیم ولی وقتی دختری با پسری دیده میشه (دو نفره نه جمعی) تصور عموم بر اینه که این رابطه از یه حدی فراتره (اگر غیر اینه کافیه تصور کنیم این خانم یه خانم متعهده اما به آقای دیگه بیرون دیده میشه، آیا از نظر سایرینی که میشناسنش، کارش عادی و بدون مشکل جلوه میکنه؟)

حرفتون کاملا درسته

سها شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 10:56

چون همون اول اشاره کردین که ممکنه انتخاب قطعی تون نباشه پس لازم نیست واکنش تندی نشون داده بشه...

واکنش تند از طرف کی ؟

سارا شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 12:53

سلام،
من با نظر دل آرام جون موافقم.

منم

پیرامید شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 14:14

یه عالمه سناریوی جورواجور میشه واسه این پوسته داستان نوشت واقعا! با موبایل نمیشه خب! فقط یکیشو میگم و میرم. از دیدگاه دختر ماجرا اگه این اتفاق بیفته و پسر ماجرا واکنشی نشون نده در هر حال (یعنی هر حسی به پسر دوم) پسر اول رو ترک می کنم. چون یا حس تردید بهم داره و توسط یکی از دوستاش داره امتحانم می کنه، یا هیچ حسی بهم نداره وگرنه سروتونین خونش نمی ذاشت آروم بشینه و تصمیم گیری رو به من واگذار کنه. پس نتیجه این که با هویج فرقی نمی کنه!

دقیقا همین اتفاق می افته

پیرامید شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 14:43

ببخشید اصلاح میکنم : اکسی توسین. اینم از معایب کامنت گذاشتن با موبایله که فقط بعد ثبت کامنت آدم می فهمه چی نوشته. منظورم از واکنش تو کامنت قبلی لزوما مشت زنی و رینگ بوکس نبود.

فاطمه شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 15:27

قراردادن آدمها تو موقعیت های مختلف و دیدن واکنشهاشون جالبه برام.
برای همین اگه من دختر این قصه باشم، احتمالا بعد از تموم شدن حرفای پسر دوم میگم : آمممم و پسر روبروم رو نگاه میکنم که یعنی تو جوابشو بده. همچین موقعیتی زیاد پیش نمیاد، جالبه برام ببینم چجوری برخورد میکنه.
خلاصه برعکس نظر دل آرام دوست دارم بشینم نگاهش کنم ببینم چی کار میکنه.
و خب انتظار دارم این احتمالو در نظر گرفته باشه که شاید طرف اصلا متوجه نشده ما با هم تو یه رابطه ایم و اول خوب و منطقی بهش بگه ما با همیم. حتی اگه حس تملک اش رو بیشتر از چیزی که واقعا هستیم هم بگه خوبه، مثلا بگه ایشون نامزد من هستن!
یه بعدی هم در من هست که لذت میبره ازینکه مرد مدافع حامی داشته باشه و خب همه ی حمایت و دفاع هم با لحن خوب و صدای آروم نیست دیگه ... مثلا اگه طرف بعد از توضیحات بازم اصرار داشت پیشنهاد آشنایی بده، بدم نمیاد پسر اولی از جاش بلند شه، صداشو با لحن تند یکمی بالا ببره مثلا، ولی دعوا و درگیری نه. آدمایی که دعوا و درگیری رو شروع میکنن آدمای ناجورین تو ذهنم همیشه

خوبه این حس خوبیه .. حامی داشته باشی ...ولی به چه قیمتی مهمه ... اینکه وقتی ببینه شما ناراحت شدی اقدام کنه قابل قبوله

رها- مشق سکوت شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 17:45 http://mashghesokoot.blog.ir

بنظرم سوال شما در درجه ی اول برمیگرده به فرهنگ افراد و برای همین از همون ابتدای سوال یه تفاوت عمده ایجاد میشه تو جواب دادن

من خودم شخصا فکر میکنم دلیلی نداره با کسی که رابطم باهاش جدی نیست و نسبت به هم حس نداریم و احساس مسئولیت نمیکنیم جایی برم، چون این کار رو بیشتر از هرچیزی ارزش قائل شدن برای خودم میدونم، برای همین اگر تو همچین شرایطی قرار بگیرم در درجه ی اول از خودم و بعد طرف مقابلم انتظار احترام و ارزش قائل شدن برای رابطمون رو دارم، برای همین دلم نمیخواد نفرِ سوم به هر شکلی وارد حریمِ ما بشه، یعنی حتی اگه یه رابطه ی جدی هم نباشه برام، ولی اعتقاد دارم چون تو اون رابطه هستم باید یه ارزش و محدودیت هایی برای اون رابطه ایجاد بشه که نفر دیگه ای به غیر از خودمون اجازه ی ورود بهش رو نداشته باشه

مرسی رها جان حرفت درسته

میم مثل مهرداد شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 23:59

در مرام نوریها کنس چو حرف اول را میزند ارش جان
اصلا به اونجا نمیرسه که بخواد بیاد جلو چیزی بگه خی کته ارمجی این کنس چو عجب چیز نازنینیه لامصب

ایول

داش آکل یکشنبه 14 شهریور 1395 ساعت 17:29 http://yekpanjereh.blogsky.com/

تازگی ها رضا موتوری رو دیدی؟

نه ندیدم .... من کلا فیلم های قبل انقلاب دوست ندارم ... ولی راست میگی داستانی که نوشتم به همن آبکی اون فیلمها بود

سها سه‌شنبه 16 شهریور 1395 ساعت 09:57

واکنش شما چیه و چرا.... البته می دونم در واقعیت ۹۰ درصد با مشت می زنن تو دهن طرف ....
این سوالتون بود جواب منم در راستای این سوال

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد