هفتگ
هفتگ

هفتگ

سوال ...

اجازه بدید  این هفته هم یه سوال مطرح کنم و پیرامونش حرف بزنیم ....


آیا از دزد ... میشه دزدید ؟....

حالا به هر نحویی و یا با  هر مقیاسی ....

مثلا اگه فرصتی پیش بیاد  و حساب بابک زنجانی هک کنند و به شما  مطمن باشید هیچ پیامدی برای شما نداره و هیچ احد الناسی   متوجه نمیشه .... به خودتون اجازه برداشت می دید ...

 اگه جوابتون منفی ....

بزارید سخت ترش کنم .....

 اگه کسی  به شما خسارت زده ... و زیر بار نرفته  و شما نتونستید ثابت کنید  ..  و بی خیال  خسارت شدید و  رابطه تون  با اون شخص قطع شده ... بعد از یه چند سالی  کیف پول  طرف  گم شه و شما پیدا  می کنید .....به خودتون اجازه برداشت می دید ...

 

اگه بازم  جوابتون منفیه ... بزارید  سخت ترش کنم ...


تو یه شرکت به مدت یک  سال  استخدام شدی  با حقوق معین   .... مثلا مدیر کارخانه شدید ...

 در چند هفته اول  با برنامه ریزی شما شرکت از این رو به این رو میشه .... کلی  شرکت پول دار میشه .... و همه هم می دونن  با لیاقت  شما شرکت پول دار شده ... مدیر هم از تون  تشکر می کنه و حقوق  شما رو دو برابر  میده و پاداش هم میده ...  

  بعد از اتمام قرارداد یک ساله شما  رییس به دلایل نا معلوم با شما تمدید نمیکنه .... و شما باید از اون شرکت برید در حالی که  ارزش اون شرکت از زمانی شما  استخدام شدید به واسطه شما ۱۰۰ برابر شده ...

آیا می رید ... آیا حق شما رو اون شرکت خورده ....


آیا اگه بتونید از اون شرکت می دزدید ...


اگه جوابتون منفی .....


بزارید سخت ترش کنم .....


   پول من به صورت  امانت تو حساب شماست و حساب مورد نظر که پول من توش هست  از طرف بانک یه خونه برنده میشه ...


چه می کنید ....


منتظر کامنت هاتون هستم ...☺




نظرات 22 + ارسال نظر
داش آکل پنج‌شنبه 18 شهریور 1395 ساعت 22:45

چرا همیشه سوالایی می پرسی که جواباش تابلوه؟!

واقعا جوابش برای تو معلومه رفیق ... بهت تبریک می گم خیلی با خودت رو راستی دمت گرم

دل آرام پنج‌شنبه 18 شهریور 1395 ساعت 23:06 http://delaramam.blogsky.com

من بهت زنگ میزنم میگم خونه بردیم. چون پول از تو و حساب از من بوده نصف نصف

واقعا .....
روش فکر کن تقریبا ۷۰۰ میلیون پول خونه است اگه نگی من متوجه نمیشم که پول من بوده ... و فکر می کنم حسابی در بانک داشتی و برنده شدی .... به همین راحتی از نصف این پول می گدری

شبتار پنج‌شنبه 18 شهریور 1395 ساعت 23:25

زیبایی به تبی بنده و مال دنیا هم به آتیشی! دود میشه میره رو هوا... حرض و زیاده خواهی هم بی انتهاس و هزاری تبصره میشه زد برای رهایی از وجدان اگر بخوای... مثل حقه های شرعی و کتابی که با افتخار در موردش نوشتن و به فروش میرسه و عده کثیری که انجامش میدن بدون عذاب وجدان

جواب تمام سوالات واضح و مشخصه.
البته اگر بخوای جوابت رو صد و هشتاد درجه عوض کنی هم صدها راه منطقی هست که موجه نشون بده جواب جدیدت رو.

بنابراین طرح این سوال عجیبه. میخوای موجه نشون بدی؟ تلاشی لازم نیست، کسی که بخواد ازین طریق پول بخوره راحت میخوره.
کسی هم که نخواد نمیخوره.

بستگی داره که ترشهولد وجودت رو روی چقدر تنظیم کرده باشی. همین!! دقیقا به همین سادگی!!

مرسی

سارا جمعه 19 شهریور 1395 ساعت 02:29

سلام آقای پیرزاده،
من از آخر به اول سوال ها رو جواب میدم، بگذارید من هم سخترش کنم.
من زنگ می زنم و میگم که آقای پیرزاده نمیدونی چه اتفاق خوبی برامون افتاده، مژدگانی بده تا بهتون بگم. میگم فکر کنید که پول خوبی هم گیر شما میاد. دلم می خواهد بدانم که بعد شما چقدر به من مژدگانی میدید، وقتی جواب این سوال من را دادید بعد هم من میگم که در مورد خانه چی کار می کردیم. قول میدم که جواب شما هر چی بود تاثیر در جواب من نداشته باشد.
در مورد سوال شرکت، هم باید بگم که اگر واقعا توانایی من این شرکت را به اینجا رسانده، پس من هر جا برم بازهم می تونم شرایط را درست کنم و اصلا برام مهم نیست که اون شرکت من را نمی خواد. این شرکت است که چیز خاصی از دست داده نه من. آنچه که من هستم و دانش من را کسی از من نمی تونه بگیره. نه دزدی از شرکت می کنم نه چیزی از اون شرکت می برم.
در مورد دزدی از دزد باید بگم که اگر کسی اشتباهی کرد، من که نباید اون اشتباه را تکرار کنم، تو زندگیم بهم ثابت شده که آدمها همین دنیا اثر اعمالشون را میبینن، حتما نباید صبر کرد تا رفت اون دنیا، و به جهنم و بهشت رفت. همین دنیا هم آدم نتیجه اعمالش را میبینه.
اما واقعیت را بگم، الان دارم با خودم میجنگم که اگه واقعا حساب بابک زنجانی هک شده باشه، شاید من رابین هود بازیم در بیاد و پول را بردارم و بین افراد محتاج تقسیم کنم. اما در حقیقت این دزدی است. نمی دونم این کار را میکنم یا نه.
اما برای خودم هیچ پولی را بر نمی دارم....چون این پول به من تعلق نداره....درسته که سرمایه کشورم است....اما حقم را این جوری نمی تونم بگیر، و بگم چون اون دزدی کرده منم از حسابش بر میدارم. اگر برای خودم بردارم بعد واقعا فرقی بین من و او نیست!
شرمنده خیلی نوشتم و با موبایل هم نوشتم خیلی سخته. ببخشید اگر خیلی غلط دارم. امکان تصحیح نداشتم.

شما خیلی با مرام هستی ....
فقط کافیه نگی ...
من از کجا می فهمم که پول من‌بوده ...
بحث یک میلیارد پوله ....

من به شخصه می گم خب هر چی بود نصف نصف

عطیه جمعه 19 شهریور 1395 ساعت 02:36

از حساب بابک زنجانی نچ نمیکنم دزدی

در مورد کسی که بهم خسارت زده؛ واقعا نمیدونم و شک دارم. اگر ارتباط نزدیکی باهاش داشته باشم احتمالا بهش میدم. ولی اگر باید با سختی و بدبختی لازم باشه بگردم و پیداش کنم بی خیالش میشم. البته اگر مبلغش چشمگیر باشه حتما دنبالش میگردم. ولی اگر 100 تومن 200 تومن باشه خداییش کی وقت داره بگرده طرفو پیداش کنه.

از شرکت بله با خیال راحت دزدی میکنم

خونه مال منه دیگه؛ پول شما که برنده نشده؛ حساب من برنده شده.

اون شرکت چه بدی بهت کرده قراردادت تموم شده خوب ...

ف. جمعه 19 شهریور 1395 ساعت 02:50

سلام
توی تمام این موارد جوابم منفیه و امیدوارم رفتارم اخلاقی باشه
حتی در مورد پول شما و حساب من. پول مال شماست و حساب من اگه کاملا خالی بوده باشه امتیازی هم برای شرکت توی قرعه کشی بانک نداشتم، ولی اگر خودم هم پول داشتم، به نسبت پولی که گذاشتیم، خونه رو تقسیم میکنم. لااقل منطقیش اینه و از خودم دور نمیبینم اخلاقی برخورد کردن رو
فقط یه مورد ...
اگه کسی خسارت زده یا دزدی کرده و پولمو خورده و قانونی ( مثلا بخاطر نداشتن مدرک کافی) نتونستم ثابت کنم، اگه غیر قانونی و شخصی بتونم( مثلا همینکه کیف پول طرف بیفته دست من) پولمو پس میگیرم حتما. حقمه.
باز اینم تبصره داره البته. که مطمین باشم حق با منه و طرف با نامردی زیر بار نرفته و اگه مدرک داشتم هرکسی حقو به من میداد. چون خیلی وقتا قضاوتامون راجبه حق و ناحق غلطه

خیلی خوبه

پیرامید جمعه 19 شهریور 1395 ساعت 06:49

من شبیه این موارد برام پیش اومده، مثلا شرکت با پروژه بزرگی که همه قبل من بهش گند زدن یا چی یا چی... باید بگم اصلا در عمل به سادگی اون چه تو کامنت ها جواب میدن نیست. و پوست آدم کنده میشه تا سالم بمونه. چون شیطون با ابزار منطقی کامل اون جا روبروت نشسته. ولی تو زندگی یه چیزی رو فهمیدم. هیچ بالشی نرم تر از وجدان آسوده نیست. حتی در مورد خلقیات هر وقت کسی ناراحتم کرده، و بعد واکنش نشون دادم و به واسطه واکنشم اون ناراحت شده، پشیمون شدم. چون غمی که ناراحت کردن دیگران داره و آسایشی که از آدم می گیره خیلی بدتر از ناراحتی خود آدمه. چون وقتی خودت ناراحتی پای وجدانت نیومده وسط که پوستت رو بکنه.

دقیقا خیلی سخته

مجید جمعه 19 شهریور 1395 ساعت 10:59

درود
ارش عزیز
گمان کنم بهتر باشد که هدف وسیله را توجیه نکند .
ارادت همسایه

پری ناز جمعه 19 شهریور 1395 ساعت 12:30

بذارین من سخت ترش کنم. الناز 11تومن به من بدهکاره که یادش رفته بده. منم 2تومن به الناز بدهکارم، چیکار کنیم؟ در این مقیاس من 2تومن رو میدم و بیخیال 11تومن میشم. اما اگه بحث میلیون و میلیارد بود؟ نمیدونم... در مقیاس کوچیک که با سن و سال من تناسب داره من خوبم، امیدوارم در مقیاس بزرگ هم خوب بمونم :)
اما در مورد برنده شدن مطمئنم خونه رو نصف نصف میکردیم :)

خوب در مقیاس زیاد خیلی سخته

پریس جمعه 19 شهریور 1395 ساعت 12:56 http://parisabz.blogsky.com

من حتما برداشت میکردم، بدون شک. به همین دلیل هم تا حالا موقعیتش برام پیش نیومده حتی در حد یک دو ریالی!

خوبه با خودت رو راستی

نسیم شنبه 20 شهریور 1395 ساعت 05:47

رفتار من تو هر کدوم از این موقعیت ها فرق می کنه

تصور دست زدن به بیت المال را نمیکنم اما از کسی که به من آسیب زده هم نمی گذرم اونم به صورت قطع رابطه نه جور دیگه ای
مثال شرکت به نحوی برام پیش اومده و من و دوستام کاری نکردیم و بعد چند سال با یه لبخند تلخ و شیرین شاهد تلافی روزگار از مدیر محترم شدیم

جایزه هم پنجاه پنجاه

اردی بهشتی شنبه 20 شهریور 1395 ساعت 08:41 http://tanhaeeeii.blogfa.com

من تو یه شرکتی کار میکردم که مدیرش به شدت خسیس بود و خیلی دیر حقوق میداد و شیوه های خودشو داشت تو محاسبه، طوری که شده از هر کارمندی ۵۰ تومن بیشتر براش بمونه
یه ماه اشتباها برای من دو بار حقوق ریخت!!!!! برای منم اسمس بانک نمیومد، بعدا متوجه شدم به اندازه ی حقوقم یه مبلغی تو حسابم هست، راستش فک کردم به اینکه چقدر اذیتمون کرد از لحاظ مالی ... همکارام گفتن لطفااااا بهش نگو ... نتونستم... گفتم... اونم هر ثانیه اسمس میداد که اون مبلغو واریز کردید به حسابم؟ در حالی که دسترسی به عابربانک نداشتم تا چند ساعت، برای برگردوندونش، رفتارش خیلی توهین آمیز بود.نمیفهمید اگه نمیخواستم برگردونم پنهان میکردم.همکارام میگفتن تا لحظه ای که نره تو حسابش قلبش تو مشتشه

لحظه ای که به مدیر گفتم، سوالم از خودم این بود که درسته اون خیلی اذیت کرده اما این پول حق من هست یا نه؟
تو تموم موقعیت هایی که شما گفتین هم این سوال رو از خودم میپرسم.به همین دلیل کیف اون دوست موقعیت دو رو به اندازه ی طلبم خالی میکنم و باقی رو بهش برمیگردونم

اما تو باقی موقعیت ها جوابم منفیه چون حق من نیست

در مورد موقعیت آخر با اون دوست قضیه رو مطرح میکنم، تا در موردش با هم تصمیم بگیریم ... انقدر نزدیک بوده که پولش تو حساب من بوده

مرسی

آذین شنبه 20 شهریور 1395 ساعت 12:16

من منتظر نتیجه میتینگ شما با دوستان 20 سال پیشتونم چرا هیچی نمیگید از اون جلسه ؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
پدر زن یکی از دوستان داخل میتیگ به دیار باقی شتافت ... منتظرم ۴۰ امش تموم بشه بعد..یه قرار بزاریم یکمون هم برگشته المان تا اخر مهر نمیاد حتما اطلاع رسانی می کنم

مرسی دوست من

8سعیده علیزاده شنبه 20 شهریور 1395 ساعت 19:09 http://no-aros.blogfa.com/

جواب من در همه ی موارد منفیه
من از دزدی بدم میاد چون نامردیه
اگه کسی حقم رو بخوره حاضرم اگه کسی کارم نداشته باشه خودم با چاقو بکشمش یا به زمین گرم بخوره ببینم اما دزدی نمیکنم
در مورد حساب بانکی و خونه هم نظرم مثل دلارام هستش.
در مورد شرکت هم خب خیلی ناراحت میشم اما راستش جرات دزدی ندارم. میسپارم به خدا مثل همیشه که زورم نمیرسه..

سعیده علیزاده شنبه 20 شهریور 1395 ساعت 21:39 http://no-aros.blogfa.com/

البته سوال سارا خیلی خیلی سخت بود و منو به فکر فرو برد
ازین سوالاست که ادم هرچی جواب بده چرند گفته
باید تو موقعیتش قرار بگیره.
اگه پولو نیاز داشته باشه
یا اگه پول زیاد و وسوسه انگیزی باشه...
دیگه وجدانی هم نیست که اذیتت کنه مژدگانی اختیاریه اما خب انصاف چی

خیلی سخته ... فقط کافیه نگی که پول تو بوده ... و صاحب یه پول نیم میلیاردی بشی

سعیده علیزاده شنبه 20 شهریور 1395 ساعت 21:45 http://no-aros.blogfa.com/

من یه کامنت دیگه هم بذارم؟
یه ماجراست که مربوطه به همین سوالا
چندسال قبل یکی از همکلاسیهامون خط ایرانسلش رو فروخت اما بنام نزد سندشو.
بعد از چند مدت اون خط بخاطر شارژ شدن توسط صاحب جدید 100میلیون تومن برنده شد و شرکت ایرانسل کسی که سند بنامش بوده رو میشناخت و اون خانوم همکلاس ما هم تمام پول رو به جیب زد و بعد از کلی مشاجره حاضر شد 5میلیونشو به صاحب جدید بده.
به نظرم کامنت اولم عجولانه بود اما خب بیشتر جای فکر داره این سوالات.

در واقعت اکثرا این اتفاق می افته ...

مهرناز یکشنبه 21 شهریور 1395 ساعت 10:35

به نظر من که جایزه مال صاحب پوله!
حالا یه مژدگانی هم به صاحب حساب بدید
متاسفانه من نمیتونم حق خودم رو بگیرم در بقیه ی موارد

صاحب پول که خبر نداره پول اونه بانک جایزه رو به تو میده ... فقط کافیه نگی

سارا یکشنبه 21 شهریور 1395 ساعت 22:00

انقدر دلم می خواد آقای پیرزاده زود جواب بده...تا من جواب سوال رو بدم. اما سعیده جان راست میگی...سوال خیلی سخته....خیلی راجب جوابش فکر کردم و بعد این سوال را طرح کردم.

مرسی

مینو یکشنبه 21 شهریور 1395 ساعت 22:07 http://pinaa.blogfa.com

من در هیچ صورتی پول برنمیدارم
چه شما بدونید،چه ندونید....شما و هرکس دیگه ای
حتی اگه بدونم طرف دیگه توی این دنیا نیست،میرم پول رو میدم به ورثه ش
من با پول خودم زندگی میکنم
نه نگران پولم نه نگران حتی فقیر شدنم و این پولها رو برای روز مبادا برداشتن
+پدرم میخواد برام خونه بخره،مخالف م....چون میدونم آدم موندن توی ایران نیستم....روی پولش حساب باز نمیکنم و حتی روی هزارتومن کمکش....مطمئن م خودم از پس زندگی م برمیام....

شما موفق میشی ...
شما به هر چی می خوای می رسی


ولی دل پدرتو نشکن قبول کن‌ازش

هدیه یکشنبه 21 شهریور 1395 ساعت 23:06

چه سوال سختی؟؟؟؟؟؟؟

من میگم، اینجوری که آدم در موقعیتش قرار نگرفته که نمی تونه واقعی جواب بده.... باید در موقعیتش اساسا قرار بگیره تا کامل درک کنه....

حالا یه شماره حساب میدم که پول واریز کنی و بمونه تا برنده بشم و ببینم چه باید بکنم

سارا سه‌شنبه 23 شهریور 1395 ساعت 22:39

سلام آقای پیرزاده،
چرا میگم حتما میگم. چون واقعا نصف نصف عادلانه است و چون واقعا از ته قلب به این اعتقاد دارم که خوشبختی تنها چیزی است که وقتی تقسیم بهشه بیشتر میشه.
شاید اگر به خاطر پول تو حساب من نبود. من را اصلا تو قرعه‌کشی شرکت نمی دادن. پس نصف نصف.
حالا می خواد یک میلیارد باشه یا نباشه.

شمسی خانم چهارشنبه 24 شهریور 1395 ساعت 10:38

به نظرم تا در موقعیت واقعی نباشیم نمی تونیم جواب این سوال ها رو بدیم! البته که شرایط هر آدمی فرق میکنه.
من سال اول یا دوم راهنمایی بودکه یه روز یه 2 تومنی تو خیابون پیدا کردم و گذاشتم تو کیفم همون روز کیفم رو که شبیه پاکت های سیگار بود (اون زمان مد شده بود) به همراه 20 تومن پول گم کردم. این موضوع باعث شده که دیگه به هیچ پول بادآورده ای دست نزنم. البته هنوز تو یه محک میلیاردی قرار نگرفتم ;)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد