هفتگ
هفتگ

هفتگ

پلاسکو

۱. زلزله 

اگه تو تهران زلزله بیاد چند تا ساختمون مثل ساختمون پلاسکو با خاک یکسان میشه ...  امروز چشم هامو بستم و این صحنه ها  رو تصور کردم   ... تو این شهر شلوغ تو این کوچه هایش باریک ... حجم آوار و آدمهای زیرش .....


۲. آتش سوزی ...

زلزله چند ثانیه است  و خراب شدن ساختمانها چند  دقیقه ... اما  لوله های  رو کار گاز ... منبع های  گازوییل و پمپ بنزین ها  ... اتصالی برف تیرهای چراغ برق افتاده و حجم عظیم مواد سوختنی ... و آتش سوزی مهیبی  که  شاید ساعت ها  و یا روزها به طول بکشه ... چشمامو بستم و این  صحنه ها رو تصور کردم ... ...


۳ . عفونت 

حجم عظیم جنازهای سوخته و زیر آوار مانده ... قطع شدن برق و اب و نبود لوازم دارویی  تشنکی گرسنگی .. فقط کافی خراشی روی بدنت باشه  تا به سرعت بیماریهای  واگیر دار  شیوع پیدا کنه ... فقط به این فکر کنید که کمی خون ریزی داشته باشید   یا کمی اب  آشامیدنی برای بچه تون بخواید ... بوی فاسد شدن   میلیونها انسان زیر اوار ... چشم هامو بستم تصور کردم ...


۱۲ ساعت از فرو  ریختن  ساختمون پلاسکو که  یکی از هزاران ساختمون های فرسوده تهرانه  می گذره   و  توان مردان ستاد بحران محک خورد ... دمشون گرم  ولی بضاعت ما همینه ..


چشمهامو می بندم ...  اما اینبار ...  دعا می کنم  و  به خودم قول می دم  نکات ایمنی جدی بگیرم . ...