هفتگ
هفتگ

هفتگ

آدم فروش

طی چند سال اخیر صحبت های زیادی بابت صرفه جویی در مصرف آب مطرح شده و انواع راهکار ارائه شده است.امسال نیز بی نصیب نمانده و راهکارسال 96  

ظاهرا خیلی خوب و جذاب است و منطقا  بایست کسی را که در این شرایط به مصرف بی رویه آب دست میزند به مقامات ذی ربط معرفی کرد و بقول معروف آنها رافروخت.

یاد آوری چند نکته:

1- ((وزیر نیرو با بیان اینکه 92 درصد آب مصرفی در کشور مربوط به بخش کشاورزی است گفت: متوسط مصرف آب جهانی در بخش کشاورزی 70 درصد است که این آمار نشان می‌دهد ایران 22 درصد بیشتر از متوسط جهانی مصرف دارد.))

2-((متوسط مصرف آب در بخش شرب در جهان 10 تا 12 درصد است در حالیکه در کشور این میزان 6 درصد است.))

3-((وزیر نیرو ادامه داد: میزان مصرف آب در بخش کشاورزی نسبت به 30 سال گذشته با 3 درصد کاهش به 92 درصد رسیده است. ))

....................................................................

به نظر من آب را بی رویه و غلط مصرف میکنیم بلا شک، اما این موضوع دلیل نمی شود به بدترین رذایل اخلاقی تشویق بشویم و دیگران را هم تشویق کنیم چرا باید دیگران را بفروشیم و لو بدهیم وقتی عمده اتلاف آب در جای دیگری صورت میگیرد بقول سعدی شیرین گفتار:((خانه از پای بند ویران است   خواجه در بند نقش ایوان است)) روش بی اعتماد سازی مردم به همدیگر یکی از رایج ترین راهکارها برای از بین بردن همبستگی اجتماعی است که  در طول تاریخ سرزمینمان همیشه شاهدش بوده ایم و طی چهل سال اخیر  پر رنگتر و جدی تر دنبال شده است و همیشه ابه انحاء مختلف اجرا شده است و هردوره ای به فراخور شرایط آن روز...

چیزی که در این میان بسیار مایه شگفتی و تاثر شد این است که شاهدیم بسیاری از دوستان دانسته و ندانسته،عمدتا ناآگاهانه همراه این موج شده و در فضای مجازی به تبلیغ این موضوع پرداخته اند با کمترین درنگ و بیشتر از روی احساسات آنی...

نکته جالب تر اینکه خود آبفا از طریق کنتورهای آب دسترسی کاملی به میزان مصرف مشترکین دارد آیا نباید پرسید مرجعی که خود اطلاعات دقیق و کاملی دارد چرا دست به دامان دیگران جهت دریافت اطلاعات شده است؟!

در دوران دانشجویی مقاله یی می خواندم که در رابطه با همبستگی اجتماعی که آنجا نویسنده اشاره کرده بود به نقل قولی از پلیس فدرال آمریکا (( اگر در پی مجرمی چینی باشیم و او  وارد محله چینی ها شود یافتنش تقریبا محال است اما اگر در پی مجرمی ایزانی باشیم و او را گم کنیم مطمئن هستیم یکی از ایرانی ها  دیر یا زود او را لو خواهد داد.)) این موضوع همیشه برایم تامل برانگیز و تاسف بار بود و هر بار که با نشانه هایی از چرایی آن روبرو میشدم بیش از پیش مغموم شده و سر در گریبان فرو میبردم  طی چند روز اخیر هم این موضوع و طرح آن باز همان زخم قدیمی را بازنمود.

به اعتماد اجتماعی نیمه جان ودر حال احتضار درایران رحم کنیم رحم

نظرات 5 + ارسال نظر
حمید سه‌شنبه 3 مرداد 1396 ساعت 21:23

قطعا به اعتماد مردم به همدیگه ضربه میزنه ولی اینکه هدفشون واقعا اینه یا نه رو نمیدونم... به نظر من خیر اصلی ای که این بگیر ببندا واسشون داره اینه که مردم به جای گیر دادن به مدیریت ضعیف اینا به همدیگه گیر بدن. مثل داستان استخدام زنها که دولت کلا سالی چندهزارتا زن استخدام میکنه اونوقت ملت بجای گیر دادن به ریشه های مشکل اشتغال، فرو کردن توو "چرا وقتی مردا بیکارن زنها استخدام میشن"!

حمید سه‌شنبه 3 مرداد 1396 ساعت 21:54

ولی اون قسمتش که گفتی خودشون آمار کنتورهارو دارن پس نیاز یه این جاسوس بازیا ندارن باگ داره به نظرم. خب آمار کنتورهارو دارن، آمار نحوه ی مصرف رو که ندارن! شاید یکی در کل کم مصرف میکنه ولی هر روز ماشین میشوره! هرچند الان که فکر میکنم اگه کسی در کل کمتر از سهمش استفاده میکنه ولی به هر نحو داره آب رو هدر میده اینم به خودش مربوطه. اگه با این منطق حساب کنیم خب غذا هم کمه پس باید هرکی غذا میریزه سطل زباله رو هم لو بدیم. تازه هدر دادن غذا که غیرانسانی تر هم هست. هیچ مستمندی تشنه نمونده ولی کلی خانواده توو جنوب شهر همین تهران به عمرشون هزاران کیلو غذایی که امشب توو سطل زباله های شمال شهره رو حتی تست هم نکردن!

مجید پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 ساعت 07:11

درود بر عباس عزیز
گمان می کنم از این ویژگی ما ، حکومتها به بهترین نحو به سود خودشون استفاده می کنن .
اما در مورد آب : اوضاع و احوال به بدی و وحشتناکی آن چیزی که می شنویم ، نیست .
بسیار بسیار بدتر و وحشتناکتر از آن است .

Friends یکشنبه 8 مرداد 1396 ساعت 17:55 http://friends.blogsky.com

این حرف شما به نظر من اشتباه هست، این جاسوسی نیست، اصول شهروندی است، به نظر شما اینکه یک مجرم (داریم در مورد یک مجرم حرف میزنیم نه یک آدم معمولی) وارد محله چینی ها میشه و نمیشه پیداش کرد چیز مثبتی هست؟ اینکه یک مجرم رو مخفی کرد کار خوبیه؟
اگر بر فرض در ایران یا هرجای دیگه دنیای آب فراوان بود، باز هم شیوه غلط استفاده باید گزارش بشه، مطمئنا پلیس یا هر نیروی دیگه نمیتونه همه چیز رو زیر مانیتور داشته باشه، یه قسمتی اش دست شهروندها است، توی آمریکا، یه جمله ی خیلی معروف هست که توی تلویزیون و دیوار ها زیاد آدم میبینه:
See something, Same something
این راجب همه چیز است، نه فقط چیزهای مشکوک به تروریست بودن، یک مثال دیگه، سال 2011 که قسمتی از ایالت های شرقی آمریکا خشک سالی شده بود، پلیس از مردم خواسته بود اگر همسایه شان از آب برای آبیاری باغ استفاده کرد حتما گزارش بدن و خودشان هم روزهای تعطیل گشت میزاشتند توی محله ها.

طراحی سایت چهارشنبه 11 مرداد 1396 ساعت 16:48 http://honiac.com

امروزه هرچقدرم تو مغازت جنس باشه و هرچقدرم جنست عالی و با قیمت مناسب ولی وقتی مشتری وارد مغازه میشه اولین چیزی که بعد از رصد کردن اجناست میپرسه اینه که شما سایتم دارید؟
بله سایت،ویتیرین خریدی که مشتری سر فرصت میتونه نمونه کارها و اجناستونو توش ببینه و برای خرید بیشتر یا خرید اینترنتی یا حضوری تصمیم بگیره.
امروزه اگر برای شغلت سایت نداشته باشی زیاد خوشایند مشتری نیست فروشنده هرچقدر هم که کارش برند باشه ولی اگردر صفحه اول گوگل درخشیده نشه،
اگر از لحاظ اینترنتی شناخته شده نباشه اونقدر رو پیشرفتش تاثیری نداره.
امروز عصر تکنولوژی،عصر پیشرفت و نو شدنه، عصری که میتونی خودت و حرفه ی خودتو به راحتی با داشتن یک وب سایت شناخته شده و معروف کنی،این خیلی لذت بخشه برای یک فروشنده و صاحب حرفه که مشتری تنها با سرچ مثلا یک کلمه در حیطه ی شغل اون فروشنده،بتونه خریدشو از اون فروشنده انجام بده،
امروزه با هزینه ی نه چندان زیاد با داشتن یک وبسایت یا فروشگاه اینترنتی به راحتی میشه تو حوزه ی بازار ،تولید،صنعت،تجارت،فرهنگ و...حرف اول رو زد،فقط کافی است که اراده کنیم.



طراحی حرفه ای وب سایت در هونیاک
طراحی سایت نیازمندیها
طراحی و راه اندازی پورتال
طراحی سایت دکوراسیون
طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی نرم افزار اندروید
طراحی لوگو ونشان تجاری
طراحی سایت شخصی و اداری
بهینه سازی سایت یا سئو

با هونیاک در صفحه اول گوگل بدرخشید و از رقیبان حرفه ی خویش
پیشی بگیرید.
honiac.com
info@honiac.ir

منتظر حضور شما در هونیاک هستیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد